Język postępowania: bułgarski(Dz.U.UE C z dnia 27 listopada 2023 r.)
Sąd odsyłający
Sofijski rajonen syd
Wnioskodawca w postępowaniu głównym
Teritoriałna direkcija na Nacionałna agencija za prichodite - Sofia
Pytania prejudycjalne
1) Czy art. 4 pkt 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 1 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) należy interpretować w ten sposób, że
organ sądowy, który zezwala innemu organowi państwowemu na dostęp do danych dotyczących sald na rachunkach bankowych podatników, określa cele lub sposoby przetwarzania danych osobowych, w związku z czym jest "administratorem" danych osobowych?
2) Na wypadek udzielenia odpowiedzi przeczącej na pytanie pierwsze, czy art. 51 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych należy interpretować w ten sposób, że organ sądowy, który zezwala innemu organowi państwowemu na dostęp do danych dotyczących sald na rachunkach bankowych podatników, jest odpowiedzialny za monitorowanie stosowania tego rozporządzenia, w związku z czym ma status "organu nadzorczego" w odniesieniu do tych danych?
3) Na wypadek udzielenia odpowiedzi twierdzącej na jedno z poprzednich pytań, czy art. 32 ust. 1 lit. b) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, odpowiednio art. 57 ust. 1 lit. a) tego rozporządzenia, należy interpretować w ten sposób, że organ sądowy, który zezwala innemu organowi państwowemu na dostęp do danych dotyczących sald na rachunkach bankowych podatników, jest zobowiązany - w przypadku istnienia informacji wskazujących na wcześniejsze naruszenie bezpieczeństwa danych osobowych przez organ, któremu ma zostać udzielony dostęp - do zażądania informacji o podjętych środkach ochrony danych i do dokonania oceny adekwatności tych środków przy podejmowaniu decyzji w sprawie udzielenia dostępu?
4) Niezależnie od odpowiedzi na pytanie [drugie] i [trzecie], czy art. 79 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych w związku z art. 47 Karty praw podstawowych Unii Europejskiej należy interpretować w ten sposób, że gdy w prawie krajowym jednego z państw Unii przewidziano, że określone kategorie danych mogą zostać ujawnione wyłącznie po uzyskaniu zezwolenia sądu, sąd udzielający tego zezwolenia jest zobowiązany z urzędu do zapewnienia ochrony podmiotów, których dane ujawnia, poprzez zobowiązanie organu publicznego żądającego dostępu do danych, co do którego wiadomo, że dopuścił się naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych i udzielonych mu wiążących zaleceń organu określonego w art. 51 ust. 1 RODO, do przedstawienia informacji dotyczących wykonania nałożonych na niego w decyzji administracyjnej środków, o których mowa w art. 58 ust. 2 lit. d) RODO?