united kingdom
ukraine

Ogłoszenie o naborze - Prezes izb odwoławczych (EXT/23/104/AD 14/BOA_President BOA)

OGŁOSZENIE O NABORZE
Prezes izb odwoławczych (EXT/23/104/AD 14/BOA_President BOA)
(C/2023/1029)

Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), zwany dalej "Urzędem", poszukuje kandydatów na stanowisko prezesa izb odwoławczych Urzędu.
Nazwa stanowiska Prezes izb odwoławczych (M/K)
Grupa funkcyjna / grupa zaszeregowania: AD 14
Rodzaj umowy Pracownik zatrudniony na czas określony
Nr ref. EXT/23/104/AD 14/BOA_President BOA
Termin składania zgłoszeń 9 stycznia 2024 r. o północy czasu obowiązującego w Alicante (CET)
Miejsce zatrudnienia Alicante, HISZPANIA
Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków Od 1 października 2024 r.

1. INFORMACJE PODSTAWOWE

Tło politycznoprawne

Urząd ustanowiono rozporządzeniem Rady (WE) nr 40/94 1  (obecne rozporządzenie (UE) 2017/1001 Parlamentu Europejskiego i Rady 2 ) jako agencję zdecentralizowaną Unii Europejskiej (UE) oferującą ochronę praw własności intelektualnej przedsiębiorstwom i innowatorom w całej UE i poza nią. Na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 6/2002 3  utworzono zarejestrowany wzór wspólnotowy, którym również zarządza Urząd, a później na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 386/2012 4  powierzono Urzędowi europejskie obserwatorium do spraw naruszeń praw własności intelektualnej. W najbliższej przyszłości EUIPO mogą zostać powierzone nowe obszary kompetencji, w szczególności w dziedzinie oznaczeń geograficznych i patentów.

Od czasu utworzenia Urzędu w 1994 r. jego siedziba znajduje się w Alicante (Hiszpania). Urząd zarządza rejestracją znaku towarowego UE i zarejestrowanego wzoru wspólnotowego, które są ważne na całym terytorium UE. Zadania na szczeblu UE obejmują również konwergencję narzędzi i praktyk we współpracy z partnerami w krajowych i regionalnych urzędach własności intelektualnej z UE, użytkownikami i innymi partnerami instytucjonalnymi. Razem urzędy te tworzą Sieć Własności Intelektualnej Unii Europejskiej (EUIPN) i współpracują ze sobą, aby móc zaoferować użytkownikom spójny proces rejestracji na szczeblu krajowym lub unijnym.

Językami Urzędu są: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i włoski.

Organizacja, zarządzanie i struktura EUIPO

Strukturę zarządzania EUIPO tworzą Zarząd i Komitet Budżetowy, a w skład każdego z nich wchodzi przedstawiciel z każdego państwa członkowskiego, dwóch przedstawicieli Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel Parlamentu Europejskiego. EUIPO ma autonomię prawną, administracyjną i finansową.

Rada decyduje o powołaniu dyrektora wykonawczego, zastępcy(-ów) dyrektora wykonawczego oraz prezesa i przewodniczących izb odwoławczych z listy kandydatów zaproponowanych przez Zarząd. Zarząd odpowiada za wybór i mianowanie członków izb odwoławczych.

Dyrektor wykonawczy jest przedstawicielem prawnym Urzędu, ponosi odpowiedzialność za kierowanie nim i odpowiada przed Zarządem i Komitetem Budżetowym. Dyrektora wykonawczego wspiera co najmniej jeden zastępca.

Budżet Urzędu na 2023 r. wynosi około 455 mln EUR, a liczba stanowisk w planie zatrudnienia - 1 172.

EUIPO podzielony jest na kilka działów funkcyjnych; każdy z nich podlega dyrektorowi wykonawczemu.

Mimo że izby odwoławcze stanowią część systemu administracyjnego i zarządczego Urzędu, powstały na podstawie RZTUE jako odrębna jednostka w ramach Urzędu. Ich celem jest prowadzenie niezależnego przeglądu decyzji Urzędu, a od ich decyzji można się odwołać do sądów UE w Luksemburgu.

Obecnie w skład izb odwoławczych wchodzi prezes, czterech przewodniczących i szesnastu członków wspieranych przez personel prawny i administracyjny przydzielony izbom odwoławczym przez dyrektora wykonawczego. Prezes izb odwoławczych, przewodniczący i członkowie poszczególnych izb podlegają Zarządowi Urzędu. W izbach odwoławczych, w tym w sekretariacie i działach ds. wiedzy, informacji i wsparcia oraz ds. alternatywnych metod rozstrzygania sporów, pracuje około 100 pracowników. W 2022 r. złożono 2 536 odwołań i wydano 2 492 decyzji. W 2023 r., do 30 czerwca, złożono 1 334 odwołania i wydano 1 266 decyzji.

Prezes izb odwoławczych przewodniczy prezydium izb odwoławczych, które jest odpowiedzialne za określenie zasad i organizację pracy izb, wdraża decyzje prezydium i przypisuje sprawy danej izbie. Na czele każdej izby odwoławczej stoi przewodniczący. Prezes izb odwoławczych przewodniczy również Wielkiej Izbie.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej pod adresem:

https://euipo.europa.eu/ohimportal/pl/home.

2. OBOWIĄZKI

Zgodnie z art. 166 ust. 4 i art. 167 RZTUE prezes izb odwoławczych EUIPO pełni funkcje kierownicze i organizacyjne w odniesieniu do izb odwoławczych. Osoba ta odpowiada za ogólne działanie izb odwoławczych.

Cele realizowane przez prezesa izb odwoławczych obejmują:

- przewodniczenie prezydium izb odwoławczych (zwanym dalej "prezydium"), które jest odpowiedzialne za określanie zasad i organizację pracy izb,

- wykonywanie decyzji prezydium,

- przydzielanie spraw poszczególnym izbom na podstawie obiektywnych kryteriów określonych przez prezydium,

- przewodniczenie Wielkiej Izbie, która jest odpowiedzialna za podejmowanie decyzji w sprawach szczególnie skomplikowanych pod względem prawnym lub sprawach o szczególnym znaczeniu oraz za przedstawianie uzasadnionych opinii w kwestiach prawnych, z którymi zwrócił się do niej dyrektor wykonawczy Urzędu zgodnie z art. 157 ust. 4 lit. l) RZTUE,

- przekazywanie dyrektorowi wykonawczemu Urzędu informacji na temat potrzeb izb w zakresie wydatków, w celu opracowania preliminarza wydatków Urzędu.

Prezes izb odwoławczych oraz przewodniczący i członkowie izb odwoławczych są niezawiśli. W swoich rozstrzygnięciach nie są związani żadnymi instrukcjami.

3. KRYTERIA KWALIFIKOWALNOŚCI

Aby kandydat mógł zostać dopuszczony do procedury naboru, przed upływem terminu składania zgłoszeń musi spełnić wszystkie wymienione poniżej warunki:

Warunki ogólne 5

- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej i korzystanie z pełni praw obywatelskich, - uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- spełnienie wymogów 6  dotyczących predyspozycji do wykonywania obowiązków wiążących się ze stanowiskiem,

- stan zdrowia umożliwiający wykonywanie powierzonych obowiązków,

- zdolność do wypełnienia całej 5-letniej kadencji, począwszy od przewidywanej daty objęcia obowiązków, przed osiągnięciem wieku emerytalnego ustalonego na koniec miesiąca, w którym kandydat ukończy 66 lat 7 . Przewidywana data objęcia stanowiska to 1 października 2024 r.

Wykształcenie

- wykształcenie na poziomie odpowiadającym ukończonym studiom wyższym, trwającym w normalnym trybie cztery lata lub dłużej, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów,

LUB

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, oraz co najmniej jednoroczne doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy studia uniwersyteckie w normalnym trybie trwają co najmniej trzy lata.

Doświadczenie zawodowe 8

W chwili upływu terminu składania zgłoszeń kandydat ma co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (16 lat w przypadku studiów trzyletnich) nabytego po dniu otrzymania dyplomu ukończenia studiów.

Z wyżej wymienionych 15 lat doświadczenia zawodowego co najmniej 10 lat musi być uzyskane w dziedzinie znaków towarowych lub wzorów.

Ponadto co najmniej 5 z tych 15 lat doświadczenia zawodowego musi być uzyskane na stanowisku wiążącym się obowiązkami kierowniczymi istotnymi w kontekście przedmiotowego stanowiska 9 .

Okresy doświadczenia zawodowego w dziedzinie znaków towarowych lub wzorów oraz doświadczenia zawodowego uzyskanego na stanowisku wiążącym się z obowiązkami kierowniczymi istotnymi w kontekście przedmiotowego stanowiska mogą się pokrywać.

Znajomość języków obcych

- Biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej (co najmniej na poziomie C1) - język 1,

- znajomość jednego z języków Urzędu na zadowalającym poziomie (min. poziom B2) w zakresie niezbędnym do pełnienia obowiązków na tym stanowisku - język 2 10 .

Pięć języków Urzędu to: angielski (EN), francuski (FR), hiszpański (ES), niemiecki (DE) i włoski (IT). Wskazane poziomy odpowiadają europejskiemu systemowi opisu kształcenia językowego 11 .

4. KRYTERIA WYBORU / ATUTY

W celu wyboru najlepiej wykwalifikowanych kandydatów na wstępną rozmowę kwalifikacyjną zostaną zastosowane następujące kryteria:

a) Doświadczenie w kierowaniu zespołem i w zarządzaniu, w szczególności:

- udokumentowane osiągnięcia na wyższym stanowisku kierowniczym w jednej lub większej liczbie organizacji porównywalnych pod względem wielkości, cech lub złożoności do izb odwoławczych Urzędu,

- doświadczenie w sprawowaniu istotnych obowiązków na szczeblu kierowniczym, w tym w ocenie obciążenia pracą i zasobów,

- wykazywanie doświadczenia w zarządzaniu kwestiami instytucjonalnymi,

- wykazywanie dobrego zrozumienia środowiska służby publicznej, w którym działa Urząd.

b) Wiedza lub doświadczenie techniczne, w szczególności:

- w dziedzinie znaków towarowych i wzorów,

- w zakresie europejskiego środowiska własności intelektualnej i przepisów jej dotyczących i orzecznictwa,

- w zakresie instytucji Unii Europejskiej, zasad ich funkcjonowania i wzajemnych kontaktów,

- w zakresie organizacji świadczących usługi publicznie lub w sektorze biznesowym;

- wykazywanie doświadczenia w kwestiach dotyczących alternatywnych metod rozstrzygania sporów. Dodatkowym atutem będą kwalifikacje mediatora,

- wykazanie umiejętności związanych z techniczną komunikacją zewnętrzną na wysokim poziomie, zwłaszcza w dziedzinie własności intelektualnej, np. przemawianie podczas konferencji, szkoleń i seminariów.

c) Inne doświadczenie i wiedza, w szczególności:

- środowisko pracy: udokumentowana zdolność do pracy w środowisku wielokulturowym lub międzynarodowym.

d) Języki:

- doświadczenie zawodowe w pracy w języku innym niż język ojczysty kandydata,

- biegła znajomość innego języka Urzędu (EN, FR, DE, IT, ES) (poziom min. C1) poza językami wymienionymi w pkt 3 - język 3 i inne.

e) Edukacja:

- wykształcenie prawnicze (dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów drugiego lub trzeciego stopnia podyplomowych w dziedzinie prawa, np. na poziomie magistra prawa lub równoważnym).

Oprócz spełnienia kryteriów wymienionych powyżej kandydaci zaproszeni na wstępną rozmowę kwalifikacyjną zostaną ocenieni pod względem następujących wymogów:

f) Kompetencje, w szczególności:

- komunikacja: komunikowanie się w sposób jasny i precyzyjny, zarówno w mowie, jak i na piśmie oraz zdolność do zawierania konsensusu w celu osiągania wyników,

- zdolności analityczne i umiejętność rozwiązywania problemów: umiejętność identyfikowania najważniejszych faktów w trudnych zagadnieniach oraz znajdowania kreatywnych i praktycznych rozwiązań,

- praca z innymi: współpraca w zespołach i ponad granicami organizacyjnymi z poszanowaniem różnic między poszczególnymi osobami; krzewienie ducha pracy zespołowej poprzez zachęcanie do realizacji wspólnych celów oraz wymianę wiedzy i doświadczeń,

- uczenie się i rozwój: rozwój i doskonalenie umiejętności indywidualnych oraz wiedzy na temat organizacji i jej otoczenia; zaangażowanie w szkolenie innych, dzielenie się wiedzą i systematyczne udoskonalanie metod pracy,

- umiejętność wyznaczania priorytetów i organizacji: zdolność wyznaczania priorytetów w realizacji najważniejszych zadań, elastyczność w pracy i efektywna organizacja własnej pracy oraz pracy innych osób,

- jakość i rezultaty: przyjmowanie osobistej odpowiedzialności za osiąganie wysokiej jakości wyników pracy w ramach ustalonych procedur i podejmowanie inicjatywy w tym zakresie; wykazywanie wyraźnej orientacji na klienta (wewnętrznego i zewnętrznego); wdrażanie procesów systemowych i metodycznych w projekty i prace realizowane samodzielnie i przez własny zespół,

- odporność: utrzymywanie skuteczności w czasie pracy pod presją, wykazywanie elastyczności i dostosowywanie się do zmieniającego się otoczenia pracy; zachęcanie do takiego podejścia innych osób oraz dostosowywanie podejścia swojego i zespołu do zmieniających się okoliczności,

- przywództwo: kierowanie i zarządzanie ludźmi w celu osiągania wyników.

5. PROCEDURA NABORU

Kryteria ogólne

Nadzór nad przebiegiem procedury naboru będzie sprawował Zarząd Urzędu.

Prace przygotowawcze

Podkomisja przygotowawcza powołana przez Zarząd dokona wstępnej oceny zgłoszeń i przeprowadzi wstępne rozmowy z kandydatami o najlepszych kwalifikacjach.

Kandydaci, których zgłoszenia klasyfikują się wśród najlepiej wykwalifikowanych osób zgodnie z kryteriami wyboru wymienionymi szczegółowo w pkt 4, mogą zostać poproszeni o potwierdzenie swoich umiejętności językowych oraz udowodnienie swojego doświadczenia zawodowego lub innych umiejętności, wiedzy i kompetencji. Kandydaci, z którymi skontaktowano się na etapie wyboru wstępnego, niekoniecznie zostaną zaproszeni na wstępną rozmowę kwalifikacyjną. Nawiązanie kontaktu może być wykorzystane jako jeden z etapów przy wyborze najbardziej odpowiednich kandydatów do wstępnej rozmowy kwalifikacyjnej.

Podkomisja przygotowawcza powiadomi kandydatów o stanie postępowania zgodnie z upoważnieniem udzielonym przez Zarząd.

Wstępne rozmowy kwalifikacyjne

Wstępne rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w Alicante 12 . Kandydaci zaproszeni na wstępną rozmowę kwalifikacyjną zostaną odpowiednio wcześniej poinformowani o terminie i godzinie rozmowy. Rozmowa będzie prowadzona w jednym z języków Urzędu (EN, FR, DE, IT, ES), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

Wstępna rozmowa kwalifikacyjna ma na celu potwierdzenie, czy kandydaci spełniają wymogi dotyczące stanowiska opisane w niniejszym ogłoszeniu o naborze, aby określić ich kwalifikacje do celów przeprowadzenia wysłuchania przed Zarządem.

Po wstępnych rozmowach kwalifikacyjnych Podkomitet Przygotowawczy sporządzi raport z prac przygotowawczych dla Zarządu, który będzie zawierał projekt listy co najmniej czterech najlepiej wykwalifikowanych kandydatów, w miarę możliwości, którzy zostaną zaproszeni na przesłuchanie przed Zarządem.

Wysłuchanie przed Zarządem

Wysłuchanie kandydatów o najlepszych kwalifikacjach odbędzie się w Alicante. Kandydaci zaproszeni na wysłuchanie zostaną odpowiednio wcześniej poinformowani o terminie i godzinie rozmowy. Wysłuchanie będzie prowadzone w jednym z języków Urzędu (EN, DE, ES, FR, IT), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

Członkowie Zarządu zadadzą kandydatom pytania dotyczące ich wiedzy i doświadczenia w zakresie kwestii dotyczących obowiązków wiążących się ze stanowiskiem i innych kryteriów ujętych w niniejszym ogłoszeniu o naborze.

Lista kandydatów i powołanie

Po przesłuchaniu kandydatów, Zarząd podejmie decyzję o umieszczeniu na liście co najmniej dwóch i maksymalnie trzech kandydatów, którzy zostaną przedstawieni Radzie, zgodnie z art. 166 i 158 RZTUE.

Przed powołaniem przez Radę kandydaci zaproponowani przez Zarząd mogą zostać poproszeni o złożenie oświadczenia przed właściwą komisją Parlamentu Europejskiego oraz o udzielenie odpowiedzi na pytania jej członków.

6. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Wyłoniony kandydat zostanie powołany przez Radę z listy kandydatów zaproponowanych przez Zarząd Urzędu. Kadencja wynosi pięć lat. Należy pamiętać, że kandydat musi być zdolny do wypełnienia całej, pierwszej 5-letniej kadencji przed osiągnięciem wieku emerytalnego tj. na koniec miesiąca, w którym kandydat ukończy 66 lat 13  - bieg rozpoczyna się od dnia przedstawienia propozycji i zgody na przyjęcie do służby.

Mianowanemu kandydatowi zostanie zaproponowana umowa na czas określony zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 14  w kategorii AD i grupie zaszeregowania 14. Po przedłużeniu mandatu przez Radę prezes izb odwoławczych może zostać powołany przez Zarząd Urzędu na stanowisko w grupie zaszeregowania 15.

Obecna wysokość podstawowego miesięcznego wynagrodzenia odpowiadająca pierwszemu stopniowi w tej grupie zaszeregowania wynosi 16 569,31 EUR. Oprócz wynagrodzenia pracownikom przysługują dodatki w zależności od stanu cywilnego i dzieci na utrzymaniu. Ponadto osoba zatrudniona otrzyma szereg dodatków związanych z przeprowadzką i podróżami oraz ubezpieczenie od wypadków, chorobowe i emerytalne. Wynagrodzenie podlega podatkowi unijnemu i innym odliczeniom określonym w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej. Wynagrodzenie jest zwolnione z podatków krajowych. Dzieci pozostające na utrzymaniu mogą nieodpłatnie uczęszczać do szkoły europejskiej w Alicante.

Zgodnie z art. 166 ust. 2 RZTUE kadencja prezesa izb odwoławczych może być przedłużona jednokrotnie na okres kolejnych pięciu lat lub do osiągnięcia wieku emerytalnego, jeżeli wiek ten zostanie osiągnięty w trakcie sprawowania nowej kadencji, po uprzedniej pozytywnej ocenie jego pracy przez Zarząd. Zarząd przeprowadza taką ocenę, zanim rozważy przedstawienie Radzie wniosku w sprawie przedłużenia kadencji.

Stosunek pracy zakończy się bądź z upływem kadencji albo na wniosek mianowanego prezesa izb odwoławczych za trzymiesięcznym wypowiedzeniem.

Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów

Zgodnie z art. 166 RZTUE prezes izb odwoławczych jest niezawisły. W swoich rozstrzygnięciach nie jest on związany żadnymi instrukcjami. Prezes izb odwoławczych nie może zostać odwołany ze stanowiska podczas trwania swojej kadencji, chyba że istnieją poważne podstawy do odwołania, a Trybunał Sprawiedliwości, na wniosek instytucji, która go powołała, podejmuje decyzję w tej sprawie, zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 166 ust. 1 RZTUE.

Powołany prezes izb odwoławczych będzie zatem poproszony o złożenie oświadczenia, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz o złożenie oświadczenia dotyczącego wszelkich interesów, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego niezależność. W swoim zgłoszeniu kandydaci muszą potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń.

Ze względu na szczególny charakter zadań kandydaci zaproszeni na wstępną rozmowę kwalifikacyjną będą musieli podpisać oświadczenie dotyczące ich obecnych lub przyszłych interesów, które mogłyby mieć niekorzystny wpływ na ich niezależność.

7. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Kandydaci muszą skorzystać z formularza zgłoszeniowego, który znajduje się na stronie Urzędu:

https://euipo.europa.eu/ohimportal/en/vacancies.

Zgłoszenia należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na poniższy adres e-mail:

MBBCSecretariat@euipo.europa.eu.

Zgłoszenia muszą wpłynąć do Urzędu przed północą czasu obowiązującego w Alicante (CET) w dniu 9 stycznia 2024 r.

Należy pamiętać o dokładnym wypełnieniu wszystkich pól formularza. Niepełny formularz zgłoszeniowy (na przykład zawierający uwagi typu "zob. CV lub list motywacyjny w załączeniu") nie zostanie wzięty pod uwagę.

Kandydaci zaproszeni na wstępną rozmowę kwalifikacyjną (zob. pkt 5 "Procedura naboru") będą również poproszeni o dostarczenie przed rozmową, w czasie wskazanym w tym celu przez podkomisję przygotowawczą, dowodów poświadczających spełnienie wymogów określonych w niniejszym ogłoszeniu o naborze oraz potwierdzających inne kwalifikacje i doświadczenie wymienione w zgłoszeniu:

- kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego),

- kopii dyplomów,

- kopii świadectw poświadczających doświadczenie zawodowe, o którym mowa w pkt 3.

Pozostałe dokumenty, w szczególności CV, nie zostaną wzięte pod uwagę. Należy zwrócić uwagę, że kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, takich jak kopie dyplomów ukończenia studiów lub świadectwa pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.

8. RÓWNOŚĆ SZANS

Urząd stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, wyznanie lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Jako organ odpowiedzialny za organizację naboru Urząd zapewnia przetwarzanie danych osobowych wnioskodawców zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 15 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.

10. ODWOŁANIE

Jeżeli kandydat uważa, że z daną decyzją wiążą się niekorzystne dla niego skutki, może wnieść skargę na podstawie art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego, kierując ją na następujący adres:

EUIPO - Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO)

Human Resources Department

Avenida de Europa 4

03008 Alicante

HISZPANIA

Kandydaci mogą również wnieść odwołanie do Sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego, przesyłając je na następujący adres:

General Court

Rue du Fort Niedergrünewald

L-2925 Luxembourg

LUKSEMBURG

Informacje na temat sposobu wnoszenia odwołania znajdują się na stronie internetowej Sądu Unii Europejskiej: https://curia.europa.eu/jcms/jcms/Jo2_7033/pl/.

11. INNE INFORMACJE

Wszelkie dalsze informacje lub komunikację z Biurem, podkomisją przygotowawczą lub Zarządem w odniesieniu do niniejszej procedury naboru należy kierować na następujący adres e-mail: MBBCSecretariat@euipo.europa.eu.

Kandydatom przypomina się, że prace podkomisji przygotowawczej są poufne. Kandydatom zabrania się nawiązywania bezpośredniego lub pośredniego kontaktu z członkami tej komisji bądź korzystania z pomocy innych osób w celu nawiązania takiego kontaktu.

Jakiekolwiek nawiązanie w niniejszym ogłoszeniu do osoby płci męskiej oznacza również nawiązanie do osoby płci żeńskiej.

W przypadku rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami językowymi ogłoszenia właściwą wersją jest wersja angielska.

1 Rozporządzenie Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. L 11 z 14.1.1994, s. 1).
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1001 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie znaku towarowego Unii Europejskiej ("RZTUE") (Dz.U. UE L 154 z 16.6.2017, s. 1).
3 Rozporządzenie Rady (WE) nr 6/2002 z dnia 12 grudnia 2001 r. w sprawie wzorów wspólnotowych (Dz.U. L 3 z 5.1.2002, s. 1).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 386/2012 z dnia 19 kwietnia 2012 r. w sprawie powierzenia Urzędowi Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) zadań związanych z egzekwowaniem praw własności intelektualnej, w tym zwoływania posiedzeń przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego w charakterze europejskiego obserwatorium do spraw naruszeń praw własności intelektualnej (Dz.U. L 129 z 16.5.2012, s. 1).
5 Zgodnie z art. 12 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej. Rozporządzenie Rady nr 31 (EWG), 11 (EWEA) ustanawiające regulamin pracowniczy urzędników oraz warunki zatrudnienia innych pracowników Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385/62) ("regulamin pracowniczy"). Tekst skonsolidowany: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A01962R0031-20230101&qid=1700032404003.
6 W szczególności kandydat nie może być karany ani uznany za winnego popełnienia przestępstwa.
7 Zgodnie z art. 47 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
8 Doświadczenie zawodowe oblicza się od daty uzyskania odpowiedniego dyplomu wymaganego zgodnie z powyższym kryterium kwalifikowalności "Wykształcenie".
9 Kandydaci muszą opisać każde swoje doświadczenie zawodowe na szczeblu kierowniczym, zaznaczając na formularzu zgłoszeniowym: 1) nazwę i rolę pełnionej funkcji kierowniczej; 2) liczbę nadzorowanych pracowników na tym stanowisku; 3) wielkość zarządzanego budżetu 4) liczbę szczebli hierarchicznych (poniżej i powyżej) i równorzędnych stanowisk w organizacji.
10 Języki 1 i 2 muszą być różne.
12 Jeżeli wymagają tego okoliczności, format rozmów można zmienić na wirtualny.
13 Zgodnie z art. 47 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
15 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295, z 21.11.2018, s. 39)

Zmiany w prawie

Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Senat za ustawą

Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.

Grażyna J. Leśniak 23.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Rząd zaktualizował wykaz zakazanej kukurydzy

Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Od 18 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 17.04.2025
Prezydent podpisał ustawę o rynku pracy i służbach zatrudnienia

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 11.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2023.1029

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze - Prezes izb odwoławczych (EXT/23/104/AD 14/BOA_President BOA)
Data aktu: 28/11/2023
Data ogłoszenia: 28/11/2023