1. W dniu 22 marca 2022 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 1 , Komisja otrzymała zgłoszenie planowanej koncentracji.Zgłoszenie to dotyczy następujących przedsiębiorstw:
- Hapag-Lloyd AG ("HL", Niemcy),
- Eurogate GmbH &Co KGaA, KG ("Eurogate", Niemcy),
- Eurogate Container Terminal Wilhelmshaven GmbH & Co. KG ("CTW", Niemcy) i Rail Terminal Wilhelmshaven GmbH ("RTW", Niemcy), zwanych łącznie "przedsiębiorstwem docelowym".
Przedsiębiorstwa HL i Eurogate przejmą, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) i art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad całym przedsiębiorstwem docelowym.
Koncentracja dokonywana jest w drodze zakupu udziałów/akcji.
2. Przedmiot działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji:
- HL jest spółką dominującą grupy przedsiębiorstw prowadzących działalność w gospodarce morskiej, świadczących usługi transportowe na całym świecie w dziedzinie przesyłek kontenerowych, w ramach marki Hapag-Lloyd, za pośrednictwem floty liczącej ok. 250 kontenerowców. HL prowadzi również działalność w dziedzinie obsługi terminali kontenerowych w Europie Północnej i w Afryce. HL jest spółką notowaną na giełdzie papierów wartościowych we Frankfurcie i Hamburgu.
- Eurogate świadczy usługi sztauerskie (terminal kontenerowy) w Europie i Afryce Północnej. Za pośrednictwem swoich podmiotów zależnych Eurogate oferuje również szereg operacji związanych z kontenerami, takich jak usługi w zakresie transportu towarowego, usługi kontenerowo-depozytowe, serwisowanie kontenerów i naprawa kontenerów. EUROGATE oferuje również usługi związane z transportem intermodalnym i zarządzaniem logistyką. Eurogate jest wspólnie kontrolowane przez Eurokai GmbH & Co. KGaA i przez BLG Logistics Group AG & Co. KG (BLG) (50 %). Eurokai jest ostatecznie kontrolowane przez członków rodziny Eckelmann, natomiast BLG jest w większości własnością miasta Brema.
- CTW posiada i obsługuje terminal kontenerowy w porcie Wilhelmshaven w Niemczech. RTW obsługuje terminal kolejowy w porcie Wilhelmshaven, zaspokajający głównie potrzeby CTW w zakresie załadunku i rozładunku towarów. Przed transakcją przedsiębiorstwo docelowe jest wspólnie kontrolowane przez Eurogate i A. P. M0ller - Maersk A/S (Dania).
3. Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.
4. Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.
Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie dziesięciu dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:
M.10522 - HAPAG-LLOYD / EUROGATE / EUROGATE CONTAINER TERMINAL WILHELMSHAVEN
Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą, pocztą elektroniczną lub faksem. Należy stosować następujące dane kontaktowe:
E-mail: COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu
Faks +32 22964301
Adres pocztowy:
European Commission
Directorate-General for Competition
Merger Registry
1049 Bruxelles/Brussel
BELGIQUE/BELGIË