Język postępowania: niderlandzki(2020/C 443/15)
(Dz.U.UE C z dnia 21 grudnia 2020 r.)
Sąd odsyłający
Rechtbank Noord-Holland
Strony w postępowaniu głównym
Strona powodowa: P
Strona pozwana: Swiss International Air Lines AG
Pytanie prejudycjalne
Czy w przypadku lotu łączonego, w ramach którego między odlotem z lotniska znajdującego się na terytorium państwa członkowskiego a przylotem na lotnisko znajdujące się na terytorium państwa trzeciego miało miejsce planowane międzylądowanie w Szwajcarii, w ramach którego dokonano zmiany statku powietrznego - biorąc pod uwagę art. 15 Umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego z dnia 21 czerwca 1999 r. 1 oraz decyzje Komitetu nr 1/2006 2 i nr 1/2017 3 - rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 4 ma zastosowanie również z załącznikiem I do tej dyrektywy, ewentualnie z powodu niezrozumiałości?
1 Dz.U. 2002, L 114, s. 73.
2 Decyzja nr 1/2006 Komitetu ds. Transportu Lotniczego Wspólnota/Szwajcaria z dnia 18 października 2006 r. zmieniająca Załącznik do Umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego; Dz.U. 2006, L 298, s. 23.
3 Decyzja nr 1/2017 Wspólnego Komitetu ds. Transportu Lotniczego Unia Europejska /Szwajcaria a ustanowionego na mocy umowy miedzy Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego z dnia 29 listopada 2017 r. zastępująca załącznik do Umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego; Dz.U. 2017, L 348, s. 46.
4 Dz.U. 2004, L 46, s. 1.