(2020/C 434/07)(Dz.U.UE C z dnia 15 grudnia 2020 r.)
Niniejsze sprawozdanie dotyczy projektu decyzji w sprawie ugody dotyczącej kartelu, która ma zostać przyjęta zgodnie z postępowaniem przewidzianym w art. 10a rozporządzenia Komisji (WE) nr 773/2004 2 ("projekt decyzji").
Projekt decyzji adresowany jest do przedsiębiorstw Bonduelle 3 , Coroos 4 i Groupe CECAB 5 (zwanych zbiorczo "stronami postępowania ugodowego").
Zgodnie z projektem decyzji strony postępowania ugodowego uczestniczyły w pojedynczym i ciągłym naruszeniu art. 101 ust. 1 TFUE i art. 53 ust. 1 Porozumienia EOG w okresie od dnia 19 stycznia 2000 r. do dnia 1 października 2013 r., polegającym na koordynacji cen, dzieleniu się rynkiem i wymianie szczególnie chronionych informacji handlowych w odniesieniu do sprzedaży niektórych rodzajów warzyw w puszkach sprzedawcom detalicznym i/lub branży gastronomicznej w EOG.
W dniu 17 lutego 2017 r. Komisja wszczęła postępowanie na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 773/2004 przeciwko stronom postępowania ugodowego i jednemu innemu przedsiębiorstwu 6 .
Po przeprowadzeniu rozmów ugodowych 7 i przedłożeniu propozycji ugodowych 8 zgodnie z art. 10a ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 773/2004, w dniu 25 lipca 2019 r. Komisja przyjęła pisemne zgłoszenie zastrzeżeń skierowane do stron uczestniczących w postępowaniu ugodowym.
W swoich odpowiedziach na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń strony postępowania ugodowego potwierdziły, zgodnie z art. 10a ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 773/2004, że pisemne zgłoszenie zastrzeżeń odzwierciedla treść przedłożonych przez nie propozycji ugodowych.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony postępowania ugodowego miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk. Stwierdzam, że tak istotnie jest.
W związku z powyższym i biorąc pod uwagę fakt, iż strony postępowania ugodowego nie skierowały do mnie żadnych wniosków ani skarg 9 , stwierdzam, że zapewniono im możliwość skutecznego wykonania ich praw procesowych.
Bruksela, dnia 26 września 2019 r.
Joos STRAGIER
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz. U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
2 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 773/2004 z dnia 7 kwietnia 2004 r. odnoszące się do prowadzenia przez Komisję postępowań zgodnie z art. 81 i art. 82 Traktatu WE (Dz.U. L 123 z 27.4.2004, s. 18), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (UE) 2015/1348 (Dz.U. L 208 z 5.8.2015, s. 3) ("rozporządzenie nr 773/2004").
3 Bonduelle SCA, Bonduelle SA (dawniej Bonduelle SAS) i Bonduelle Europe Long Life SAS.
4 Coroos International NV, Coroos Beheer BV i Coroos Conserven BV.
5 Centrale Cooperative Agricole Bretonne SCA, Compagnie Generale de Conserve SAS i GIE Groupe d'aucy (dawniej GIE Groupe CECAB).
6 W czasie sporządzania niniejszego sprawozdania toczą się postępowania dotyczące tego innego przedsiębiorstwa na podstawie przepisów ogólnych (niedotyczących postępowania ugodowego) rozporządzenia (WE) nr 773/2004.
7 Rozmowy ugodowe odbywały się w okresie od marca 2017 r. do czerwca 2019 r.
8 Strony postępowania ugodowego złożyły formalne wnioski o zawarcie ugody w okresie [...].
9 Zgodnie z art. 15 ust. 2 decyzji 2011/695/UE strony postępowań w sprawach kartelowych, które angażują się w rozmowy ugodowe na podstawie art. 10a rozporządzenia (WE) nr 773/2004, mogą na każdym etapie procedury ugodowej zwrócić się do urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające, aby zapewnić sobie możliwość skutecznego wykonywania swoich praw procesowych. Zob. również pkt 18 obwieszczenia Komisji 2008/C 167/01 w sprawie prowadzenia postępowań ugodowych w związku z przyjęciem decyzji na mocy art. 7 i 23 rozporządzenia Rady (WE) nr 1/2003 w sprawach kartelowych (Dz.U. C 167 z 2.7.2008, s. 1).