Ogłoszenie o naborze nr PE/245/S - Dyrektor generalny (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/245/S

Dyrektor generalny (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15)

DYREKCJA GENERALNA DS. INNOWACJI I WSPARCIA TECHNOLOGICZNEGO

(2020/C 354 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 23 października 2020 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora generalnego 1  (AD, grupa zaszeregowania 15) w Dyrekcji Generalnej ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2  (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD15 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 787,82 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor generalny będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i sekretarza generalnego, następujące zadania 4 :

zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej kilka dyrekcji zajmujących się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji generalnej,
proponowanie zmian, określanie celów i środków, zarządzanie zespołami, wybór modeli organizacyjnych, gospodarowanie zasobami,
zarządzanie projektami o charakterze przekrojowym lub nadzorowanie ich realizacji,
doradzanie sekretarzowi generalnemu i posłom do Parlamentu Europejskiego w swojej dziedzinie kompetencji; współpraca z dyrektorem Wydziału Prawnego i pozostałymi dyrektorami generalnymi,
w razie potrzeby - reprezentowanie instytucji,
pełnienie funkcji delegowanego urzędnika zatwierdzającego,
w razie potrzeby - zastępowanie sekretarza generalnego.
5.
Warunki dopuszczalności

W dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, muszą być spełnione następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczegółowe
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej 5  jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata,

co najmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej dziewięcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
doskonała znajomość zagadnień polityki wewnętrznej, krajowej i międzynarodowej,
doskonała znajomość metod kierowania dużą organizacją sektora publicznego lub prywatnego, której działalność łączy w sobie wymiar polityczny i wymiar zarządzania,
doskonałe zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego, przepisów wewnętrznych i innych związanych z nimi aktów Parlamentu Europejskiego,
doskonała znajomość zasad i środków zarządzania regulaminowego i ich wdrażania,
doskonała wiedza ogólna z zakresu administracji (zagadnienia dotyczące zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspektów prawnych itd.),
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane predyspozycje
zmysł strategii,
zdolności kierownicze,
umiejętność przewidywania,
umiejętność szybkiego reagowania,
dokładność,
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

13 listopada 2020 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/245/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/245/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się, że w dniu rozmowy należy przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Żaden z wymienionych dokumentów nie zostanie zwrócony.

Dane osobowe podane w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. INNOWACJI I WSPARCIA TECHNOLOGICZNEGO

GŁÓWNE ZADANIA

(Jednostka zatrudniająca 461 pracowników: 385 urzędników, 24 pracowników zatrudnionych na czas określony i 52 pracowników kontraktowych)

Organizacja i nadzorowanie działalności dyrekcji generalnej,
reprezentowanie dyrekcji generalnej w organach PE, na posiedzeniach wewnętrznych i zewnętrznych,
spotkania i działania z udziałem posłów, w szczególności wiceprzewodniczących odpowiedzialnych za informatykę, i monitorowanie działalności parlamentarnej,
pełnienie obowiązków delegowanego urzędnika zatwierdzającego,
monitorowanie zarządzania personelem dyrekcji generalnej, w tym sporządzanie sprawozdań z oceny,
organizowanie sekretariatu dyrektora generalnego i kierowanie sekretariatem, zarządzanie kalendarzem i korespondencją,
dbanie o stosunki międzyinstytucjonalne i międzynarodowe,
polityczne monitorowanie równości szans w dyrekcji generalnej oraz reprezentowanie lub zapewnienie reprezentacji DG we wspólnych komisjach lub organach o innym charakterze.

DZIAŁ DS. STRATEGII I INNOWACJI

Funkcje związane z zarządzaniem i kontrolą wewnętrzną:
pełnienie roli pojedynczego punktu kontaktowego w celu zapewnienia spójnego rozpowszechniania wymogów zgodności przez władze i organy PE oraz koordynowanie działań DG w obszarze audytu wewnętrznego, zarządzania ryzykiem, ciągłości działania, ochrony danych i przejrzystości,
wspieranie poprawy wdrażania przez DG ITEC minimalnego standardu kontroli wewnętrznej.
Funkcje w zakresie zgodności i sprawozdawczości:
doradzanie dyrektorowi generalnemu i wszystkim dyrekcjom oraz wspieranie ich w zakresie procedur udzielania zamówień, wykonywania umów, spraw budżetowych, prawnych i finansowych, dostępu do dokumentów, ochrony danych, odpowiedzialności instytucjonalnej, przepisów dotyczących podpisu elektronicznego, praw własności intelektualnej,
sprawozdawczość: sporządzanie i koordynowanie rocznego programu prac oraz sprawozdań okresowych i rocznych w DG ITEC.
Koordynacja strategii:
wspieranie dyrektora generalnego i dyrektorów w wysiłkach na rzecz transformacji;
SEF/PPP: napędzanie realizacji strategicznych ram działania (SEF);
analiza porównawcza: promowanie i utrzymywanie współpracy międzyinstytucjonalnej, międzynarodowej i międzyparlamentarnej (ECPRD, IPU);
koordynowanie i promowanie działań ITEC na rzecz strategii i celów EMAS PE oraz pełnienie roli pojedynczego punktu do kontaktów ze służbami centralnymi.

DYREKCJA A

DYREKCJA DS. OPRACOWYWANIA I WSPARCIA

Zapewnienie koordynacji PSMO i zarządzania strategią IT,
kierowanie pracą działów i służb dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy; zapewnienie spójności działalności działów z pismem określającym zadania dyrekcji; podejmowanie decyzji o strategicznych wyborach informatycznych na szczeblu kierowniczym i technicznym,
pełnienie funkcji głównego subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego,
współpraca z organami politycznymi i administracyjnymi oraz dyrekcjami generalnymi będącymi użytkownikami (zwłaszcza CDI),
zarządzanie ryzykiem nieodłącznie związanym z działalnością dyrekcji,
zapewnienie spójności wewnętrznych procedur dyrekcji,
zarządzanie relacjami z obecnymi i przyszłymi dostawcami.

DZIAŁ WSPARCIA DLA UŻYTKOWNIKÓW

+ zarządzanie operacyjne

+ zarządzanie usługami

+ jakość

Świadczenie usług wsparcia informatycznego na rzecz urzędników i innych pracowników PE, APPF, EIOD i EROD,
świadczenie usług wsparcia informatycznego na rzecz Działu Wsparcia IT dla Posłów oraz pośrednio na rzecz jego użytkowników.

DZIAŁ WSPARCIA IT DLA POSŁÓW

Zapewnianie ukierunkowanych i świadczonych lokalnie usług informatycznych dla posłów i ich asystentów; zapewnianie monitorowania jakości, skutecznego zarządzania problemami, incydentami lub wnioskami oraz dialogu z użytkownikami (informacje zwrotne, rozpatrywanie skarg, społeczność cyfrowa akredytowanych asystentów parlamentarnych),
wkład w realizację projektów DG dotyczących posłów i ich asystentów: informowanie ich o narzędziach udostępnianych przez PE do pracy mobilnej i cyfrowej (bez papieru), wsparcie informatyczne dla lokalnych asystentów,
aktywne informowanie posłów i ich asystentów o udostępnianym sprzęcie i środkach komunikacji, udzielanie porad i pomocy w korzystaniu z nich: szkolenia, katalog usług, informacje online, prezentacje wideo,
wkład w modernizację środków dotyczących sprzętu informatycznego oraz zapewnienie dystrybucji nowego sprzętu informatycznego przewidzianego w przydziale dla posłów i ich asystentów.

DZIAŁ DS. SYSTEMÓW IT DO ZADAŃ LEGISLACYJNYCH

+ pakiet e-Parlament

+ rozwiązania

+ systemy parlamentarne

+ systemy legislacyjne

Dostarczanie systemów informatycznych dla podstawowej działalności ustawodawczej; opracowanie i utrzymanie tych systemów w ramach zarządzania działalnością ustawodawczą; przestrzeganie ram strategii Parlamentu w zakresie aplikacji IT, stosowanie zasad: "zakup ma pierwszeństwo przed samodzielnym stworzeniem", pierwszeństwa chmury obliczeniowej, walki ze skracaniem cyklu życia i zarządzania cyklem życia aplikacji w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania środków,
wdrożenie komponentu informatycznego PPP "Otwarte dane" w oparciu o zarządzanie wiedzą,
opracowanie, wspieranie, utrzymanie i promowanie wyboru i wdrażania innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wysokiego poziomu kompetencji technologicznych w celu wsparcia opracowywania projektów od fazy projektowania po wdrożenie oraz hosting platformy narzędzi rozwoju,
zarządzanie PPP "Od e-Parlamentu do e-Ustawodawstwa" i wdrażanie go,
opracowywanie, wspieranie, utrzymywanie, promowanie i hosting rozwiązań opartych na współpracy,
wykonywanie zadań administracyjnych: zasoby ludzkie i finansowe, sprawozdawczość z działalności, umowy, spotkania.

DZIAŁ DS. SYSTEMÓW IT DO ZADAŃ INSTYTUCJONALNYCH

+ systemy dla posłów

+ systemy centralne

+ systemy zarządzania personelem

+ systemy zarządzania zintegrowanego

+ systemy komunikacji

Zapewnianie i monitorowanie konserwacji naprawczej, dostosowawczej i rozwojowej systemów wprowadzonych w dziedzinie parlamentarnej, legislacyjnej, zasobów ludzkich i administracyjnej oraz strony internetowej PE,
opracowywanie i wdrażanie projektów informatycznych,
opracowanie ram strategii aplikacji IT i zarządzanie nimi; przełożenie strategii na konkretne działania w terenie w celu zracjonalizowania portfela aplikacji instytucji, w tym zarządzanie programem wycofywania z użytku,
organizacja działu i administrowanie nim (zarządzanie umowami, personelem, budżetem, sprawozdania z działalności personelu zewnętrznego, wewnętrzne spotkania służb, zarządzanie pocztą elektroniczną, sporządzanie notatek i dokumentów, zarządzanie logistyką posiedzeń: oprogramowanie, biura, prezentacje),
organizacja i pilotowanie ośrodków kompetencji w zakresie mobilności aplikacji i analityki biznesowej w celu zaproponowania zracjonalizowanej oferty tych usług,
dbanie o aktualizację słowników wspólnych tabel i danych, zapewnienie walidacji dokumentów i danych w łańcuchach zasilania baz danych i zbiorów dokumentów, analiza i indeksowanie dokumentów ustawodawczych,
udział w opracowywaniu rocznego planu informatycznego.

DZIAŁ DS. WSPARCIA PROJEKTÓW

+ Biuro ds. Zarządzania Wsparciem Projektów

+ zapewnienie jakości i testy

+ analiza biznesowa i metodyka projektów

Zapewnianie testów funkcjonalnych, bezpieczeństwa, mobilnych urządzeń i ergonomii na potrzeby projektów informatycznych w całym PE; zapewnianie testów regresji wersji systemu Windows 10 dla większości krytycznych zastosowań w PE,
zarządzanie procesem wyboru oprogramowania i rozwiązań biznesowych w PE,
przeprowadzanie analiz procesów biznesowych i zarządzanie mapą biznesową PE i mapą biznesową CII,
świadczenie usług przekrojowych na rzecz kierowników projektów informatycznych, zainteresowanych stron zaangażowanych w projekty i aplikacje oraz przedstawicieli ds. zarządzania IT, tak aby decyzje podejmowane w sprawie realizacji projektu i w całym cyklu życia aplikacji były dostosowane do strategii informatycznej PE,
nadzorowanie i wspieranie portfela informatycznego PE oraz prowadzenie rocznego programu informatycznego, tj. składanie, ocena i zatwierdzanie wniosków dotyczących nowych inicjatyw informatycznych,
zarządzanie środowiskiem testowym integracji ITEC oraz usługami testowymi na potrzeby zintegrowanej walidacji wielkoskalowych środowisk aplikacji, a także nadzór nad tym środowiskiem i tymi usługami,
określenie i doskonalenie metodologii zarządzania projektami.

DYREKCJA B

DYREKCJA DS. PUBLIKACJI, INNOWACJI I ZARZĄDZANIA DANYMI

Dalsza restrukturyzacja i rozwój dyrekcji,
koordynacja i organizacja pracy działów dyrekcji oraz kierowanie nimi,
dbanie o przydział zasobów ludzkich i finansowych dyrekcji oraz należyte zarządzanie tymi zasobami,
monitorowanie bieżących działań i projektów dyrekcji,
zapewnienie funkcjonowania centralnego sekretariatu dyrekcji,
reprezentowanie instytucji w Komitecie Zarządzającym Urzędu Publikacji.

DZIAŁ DS. INNOWACJI, INTRANETÓW I ROZWIĄZAŃ CYFROWYCH

+ innowacje

+ intranety i informatyczne narzędzia redakcyjne

Przyjęcie podejścia METAMORFICZNEGO poprzez dostosowanie zdolności redakcyjnych i rozwiązań cyfrowych, tak aby mogły one stale ewoluować i zaspokajać zmieniające się potrzeby użytkowników,
analiza potencjału nowych, powstających technologii oraz, w stosownych przypadkach, pośredniczenie w dostępie do nich w celu przyspieszenia ich przyjęcia w PE,
skonsolidowanie działań różnych służb w celu dysponowania spójnym działem wspierającym transformację DG ITEC 2.0,
rozwijanie zdolności w zakresie sztucznej inteligencji w celu utworzenia centrum doskonałości ds. sztucznej inteligencji.

DZIAŁ DS. ZARZĄDZANIA DANYMI I REDAGOWANIA DOKUMENTÓW

+ zarządzanie danymi, przetwarzanie dokumentów

+ przygotowywanie dokumentów wielojęzycznych

Świadczenie usług redakcyjnych i korektorskich we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej,
przetwarzanie i konwersja dokumentów parlamentarnych w formacie XML; dokonywanie indeksacji szerokiego zakresu dokumentów,
utworzenie centrum wiedzy specjalistycznej w zakresie zarządzania danymi w celu wspierania rozwoju modelu informatycznego opartego na danych; stworzenie podstaw dla polityki zarządzania danymi,
określenie globalnej i spójnej strategii otwartych danych; zarządzanie projektem otwartych danych parlamentarnych,
dbanie o kontakty z Urzędem Publikacji; wspieranie współpracy międzyinstytucjonalnej w zakresie zarządzania danymi i otwartych danych.

DZIAŁ DRUKARNIA

+ wysokiej jakości produkcja

+ procesy legislacyjne

+ administracja i logistyka

+ ujednolicony druk

Zapewnianie zarządzania (włącznie z projektami PPP), koordynacji, działalności i finansowania Działu Drukarnia i jego służb,
pełnienie funkcji punktu kontaktowego dyrekcji EDIT (innowacja, ryzyko, ochrona danych, bezpieczeństwo, EMAS),
odpowiedzialność za warunki pracy w dyrekcji EDIT.

DZIAŁ DS. WSPARCIA REDAKCYJNEGO I PROJEKTÓW WIZUALNYCH

+ klienci i projekty

+ automatyzacja publikacji

Zarządzanie Wydziałem ds. Zapytań i Projektów Klientów, punktem obsługi wszystkich produktów i usług wydawniczych ITEC dla posłów do PE, grup politycznych, komisji i dyrekcji generalnych; pełnienie funkcji pojedynczego punktu kontaktowego w dziedzinie projektowania, materiałów wizualnych i druku, a także udzielanie natychmiastowej pomocy w zakresie konkretnych publikacji, dokumentów ustawodawczych, broszur, kalendarzy, rozpowszechniania w przegródkach na korespondencję i drukowania na żądanie,
pomaganie klientom w poprawie wydajności w przejrzysty i opłacalny sposób,
zarządzanie Wydziałem ds. Metod i Automatyzacji Publikacji, który opracowuje i utrzymuje aplikacje wydawnicze (Web2Print) i zajmuje się automatyzacją procesów produkcji druku, od składania zamówień online po dostawę,
krytyczna ocena sytuacji i procesów pracy oraz znajdowanie innowacyjnych rozwiązań w celu ciągłej poprawy sposobu pracy i świadczenia usług klientom w najlepszy możliwy sposób,
efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi.

DYREKCJA C

DYREKCJA DS. ZASOBÓW

Kierowanie pracą działów i służb dyrekcji, koordynacja, organizacja i dbanie o spójność ich pracy,
nadzór nad zarządzaniem umowami i programowaniem procedur udzielania zamówień publicznych,
nadzór nad zarządzaniem zasobami ludzkimi DG i dbanie o politykę szkoleniową,
zapewnianie wykonania budżetu zgodnie z rozporządzeniem finansowym i nadzorowanie działań weryfikacyjnych ex ante,
nadzór nad wdrażaniem skoordynowanej polityki komunikacyjnej DG i koordynacja wewnętrznych kampanii komunikacyjnych,
nadzór nad relacjami "klienckimi" z organami politycznymi i administracyjnymi, z dyrekcjami generalnymi będącymi użytkownikami oraz z grupami politycznymi,
realizacja złożonych projektów multimedialnych, w tym wideo, produkcja krótkich filmów lub filmów dokumentalnych, fotografii; koordynacja wewnętrznych kampanii komunikacyjnych.

DZIAŁ DS. ZASOBÓW KADROWYCH

+ weryfikacja ex ante

Zarządzanie zasobami ludzkimi DG ITEC: obsadzanie stanowisk, ocena roczna, staże, doradztwo w zakresie przepisów dotyczących zasobów ludzkich, zarządzanie przydziałami środków budżetowych DG ITEC na zasoby ludzkie (pracownicy kontraktowi i tymczasowi, podróże służbowe, rekompensaty za pracę w niepełnym wymiarze godzin, godziny nadliczbowe) oraz monitorowanie tych przydziałów itp.,
weryfikacja ex ante dokumentacji umownej i finansowej DG ITEC,
planowanie polityki szkolenia zawodowego DG ITEC i zarządzanie nią,
pełnienie funkcji zarządcy inwentarzem i osoby kontaktowej ds. telefonii DG ITEC,
świadczenie doradztwa zawodowego w DG ITEC, wnoszenie wkładu w politykę równych szans w DG ITEC.

DZIAŁ ZARZĄDZANIA ZASOBAMI FINANSOWYMI

Zapewnianie scentralizowanego inicjowania operacji finansowych DG ITEC: zobowiązania z tytułu wydatków w ramach umów szczegółowych i formularzy zamówień PRESTO, wydawanie formularzy zamówień i związana z nimi logistyka, wydawanie zaświadczeń VAT, logistyka zatwierdzania płatności faktur, nakazy wydatków, nakazy odzyskania środków, procedury inwentaryzacji finansowej, wypełnianie dokumentacji finansowej, zarządzanie nakazami odzyskania środków,
zapewnianie koordynacji finansowej i budżetowej DG: ustanawianie i monitorowanie budżetu, sprawozdawczość, monitorowanie wraz z Trybunałem Obrachunkowym, przekazy i przelewy, uprawnienia i subdelegacje, stosunki z centralnymi organami odpowiedzialnymi za systemy księgowe i finansowe, reprezentowanie DG we wszystkich wyspecjalizowanych grupach roboczych itp.,
dbanie o logistykę przy podpisywaniu umów szczegółowych i aneksów do nich: weryfikacja zgodności dokumentów, jakości sygnatariuszy, wniosków o gwarancję bankową, zapewnienie obiegu podpisów umów/aneksów, pilnowanie wysyłki oryginału do dostawcy oraz archiwizowania oryginału dla PE.

DZIAŁ ZARZĄDZANIA PRZETARGAMI I UMOWAMI

+ administrowanie zamówieniami publicznymi

+ administrowanie umowami

Weryfikowanie i sporządzanie umów szczegółowych i aneksów,
zarządzanie zaproszeniami do składania ofert i ich koordynowanie,
doradztwo i wsparcie o charakterze prawnym w kontekście procedur udzielania zamówień i realizacji umów,
archiwizacja dokumentów umownych.

DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA I KOMUNIKACJI

+ zarządzanie relacjami z klientami

+ poprawa obsługi klientów

Zarządzanie relacjami z klientami, pełnienie funkcji głównego punktu kontaktowego dla podmiotów zainteresowanych kwestiami IT, które mają dostęp do służb DG ITEC (posłów, grup politycznych, dyrekcji generalnych), reprezentowanie DG ITEC w kontaktach z klientami i reprezentowanie ich wobec hierarchii i działów operacyjnych DG ITEC,
słuchanie klientów i usprawnianie obsługi według ich potrzeb,
ułatwianie rozwoju nowych usług DG ITEC zgodnie z potrzebami biznesowymi użytkowników.

DZIAŁ DS. INTRANETU I MULTIMEDIÓW

Rozszerzenie centrów doskonałości działu w dziedzinie multimediów i komunikacji wewnętrznej w celu zwiększenia zadowolenia klientów poprzez innowacyjną, intermedialną kulturę kreatywności i wsparcia w przeważającej mierze wewnętrznych potrzeb komunikacyjnych ITEC i Parlamentu,
zacieśnianie współpracy:
na szczeblu międzynarodowym (na forach takich jak IPU),
na szczeblu międzyinstytucjonalnym poprzez aktywne uczestnictwo w nieformalnej "międzyinstytucjonalnej grupie roboczej ds. komunikacji wewnętrznej" lub poprzez koordynowanie treści komunikacji na temat wydarzeń takich jak DIGITEC,
na szczeblu PE - dalsze reprezentowanie ITEC jako członka komitetu redakcyjnego aplikacji Citizens' App oraz Komitetu ds. Strategii Intranetowej (CIS),
opracowywanie, proponowanie i uzgadnianie nowych rocznych umów o gwarantowanym poziomie usług z głównymi dyrekcjami generalnymi będącymi klientami, aby umożliwić systematyczne i metodyczne planowanie i realizację prac,
zarządzanie personelem, organizacja, administracja, koordynacja i zarządzanie budżetem jednostek działu,
koordynowanie, opracowywanie, konsultowanie i wdrażanie kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie komunikacji wewnętrznej.

DYREKCJA D

DYREKCJA DS. INFRASTRUKTURY I WYPOSAŻENIA

Zagwarantowanie dostępności infrastruktury ICT i usług na niej działających oraz ich funkcjonowania na pożądanym poziomie, monitorowanie infrastruktury ICT i systemów informatycznych wspierających działalność PE, funkcjonowanie infrastruktury ICT i systemów informatycznych w celu zapewnienia oczekiwanego poziomu usług (SLA i OLA),
zarządzanie usługami telekomunikacyjnymi, w tym sprzętem do wideokonferencji, studiami, salami konferencyjnymi, połączeniami sieciowymi, dystrybucją telewizyjną; biura informacyjne: zarządzanie zasobami informatycznymi (dostęp, telefony, sieć), pocztą elektroniczną. W odniesieniu do wszystkich indywidualnych urządzeń informatycznych PE: dostawa, odbiór, konfiguracja, wysyłka, przenoszenie, konserwacja i działania naprawcze, zarządzanie katalogami produktów, planowanie usług logistycznych i operacyjnych, likwidacja, zarządzanie zasobami oprogramowania, głosowanie elektroniczne,
określenie i wdrożenie nowych produktów dla innych działów DG ITEC i kierowników ds. IT w Parlamencie; zapewnienie wysokiego poziomu wsparcia technicznego i doradztwa na rzecz innych działów, badania, testowanie i dostarczanie gotowych rozwiązań w oparciu o zmiany w potrzebach PE,
określenie, koordynacja, wdrożenie i monitorowanie strategii Parlamentu dotyczącej chmury obliczeniowej; integracja cyfrowego miejsca pracy (jednolity system komunikacji i poczta elektroniczna, SharePoint, Office 365, macOs i Windows, telefonia) z usługami w chmurze; rozwój centrum kompetencji w zakresie chmury obliczeniowej,
realizacja projektów w kontekście infrastruktury IT (centrum danych, telefonia, okablowanie, sieci, wideokonferencje), projektowanie i wspieranie poziomu 3 w zakresie infrastruktury IT, bezpieczeństwa sieci, nadzoru technicznego nad infrastrukturą IT,
zarządzanie administracyjne i finansowe dyrekcji.

DZIAŁ DS. SIECI I DOSTĘPU

+ inżynieria usług sieciowych i dostęp telekomunikacyjny

+ okablowanie i konkretne projekty telekomunikacyjne

Opracowywanie rozwiązań i rozwiązywanie problemów operacyjnych i wydajnościowych infrastruktury sieci informatycznych, w tym dostępu zewnętrznego (IAM, Interconnexion Cloud, internet, Testa, EPNet itd.) oraz architektury PKI; czuwanie nad inżynierią rozwoju odnośnych systemów (firewall, DNS, proxy, architektura LAN, dostęp zewnętrzny); śledzenie rozwoju technologii i świadczenie doradztwa dla dyrekcji generalnych i grup politycznych,
realizacja projektów w zakresie infrastruktury telekomunikacyjnej, które obejmują: infrastrukturę telefoniczną i pokrewną, infrastrukturę okablowania, infrastrukturę sieciową (WAN, LAN, WIFI) i infrastrukturę wideokonferen- cyjną; świadczenie usług w zakresie okablowania informatycznego i zarządzania logistyką centrów komputerowych,
czuwanie nad koordynacją działu, zarządzaniem administracyjnym i finansowym we wszystkich obszarach (zakupy/zamówienia/wykonanie/dostawy/płatności) oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi.

DZIAŁ DS. WYPOSAŻENIA INDYWIDUALNEGO I LOGISTYKI

+ zarządzanie sprzętem ICT

+ zarządzanie składnikami oprogramowania i chmury obliczeniowej

+ głosowanie elektroniczne i usługi pokrewne

Wykonywanie zadań służby zarządzania sprzętem ICT,
wykonywanie zadań służby zarządzania składnikami oprogramowania i chmury obliczeniowej,
wykonywanie zadań związanych z usługą głosowania elektronicznego i usługami pokrewnymi,
zarządzanie działem i służbami.

DZIAŁ DS. OPERACJI I HOSTINGU ICT

+ nadzór i operacje

+ przepustowość i ciągłość

+ zarządzanie zapotrzebowaniem na hosting i usługi

Zapewnianie działania centrum informatycznego i sieci komputerowej,
organizowanie podstawowych usług wspierania działań (zarządzanie przepustowością, zarządzanie bezpieczeństwem operacyjnym, ciągłość usług itp.) oraz zarządzanie nimi,
zapewnienie hostingu systemów informatycznych PE,
wspieranie rozwoju infrastruktury,
zarządzanie zasobami ludzkimi,
zarządzanie umowne, budżetowe i administracyjne.

DZIAŁ DS. ARCHITEKTURY, PLANOWANIA I KOORDYNACJI

Konsolidacja i utrzymanie agnostycznej architektury biznesowej, w tym oprogramowania pośredniczącego, baz danych i systemów operacyjnych oraz sprzętu,
koordynowanie i planowanie dokumentacji horyzontalnej: audyty techniczne, roczny program prac, roczny budżet ESIO, monitorowanie dokumentacji z CISO, konsolidacja i harmonizacja katalogu usług,
monitorowanie przeglądu i wdrażania procedur: instalacja, przenoszenie, zmiany, cykl życia sprzętu i oprogramowania, odbiór sprzętu, sale techniczne,
zarządzanie i administracja.

DZIAŁ DS. CHMURY OBLICZENIOWEJ

+ cyfrowe środowisko pracy

+ centrum kompetencji w zakresie chmury obliczeniowej

Wytyczne strategiczne,
monitorowanie projektów, działań i wniosków, za które odpowiada dział,
wsparcie dla ścisłego kierownictwa PE,
koordynacja z innymi jednostkami PE,
rozwój potencjału realizacji,
zarządzanie umowne, budżetowe i administracyjne,
zarządzanie zasobami ludzkimi.

DYREKTOR DS. BEZPIECZEŃSTWA SYSTEMÓW INFORMACYJNYCH

Wdrożenie struktury zarządzania i wszystkich pokrewnych aspektów (organizacja wewnętrzna, określenie wieloletniego planu działania); śledzenie rozwoju technologii; polityka, normy, wytyczne w zakresie cyberbezpieczeństwa,
monitorowanie projektów i specjalnych inicjatyw (np. udział w komitetach sterujących, procedurach wyboru produktów i urządzeń) mających wpływ na bezpieczeństwo ICT,
koordynacja wszystkich rodzajów działań wspierających główne zadania, w tym udział w pracach zarządu CERT-UE; zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi,
zarządzanie incydentami i koordynacja określonego wykazu działań, w tym sporządzanie sprawozdań dla kierownictwa i władz; oceny i monitorowanie bezpieczeństwa ICT,
upowszechnianie wiedzy wśród użytkowników.

DZIAŁ DS. BEZPIECZEŃSTWA ICT

+ zarządzanie bezpieczeństwem

+ bezpieczeństwo operacyjne

Bezpieczeństwo informatyczne: określenie zasad, proponowanie polityki bezpieczeństwa, wspieranie zarządzania, koordynowanie działań, monitorowanie wprowadzania i rzeczywistego stosowania zasad; prowadzenie badań i ankiet, analizowanie statystyk, anomalii, prób ingerencji i ogólnie niewłaściwego funkcjonowania,
zapewnienie stosunków i koordynacji na poziomie projektów z innymi służbami DG ITEC, Sekretariatu Generalnego, grup politycznych i innych instytucji; kierowanie złożonymi i multidyscyplinarnymi projektami,
koordynacja i organizacja pracy działu ICTSECU i jego służb oraz kierowanie nimi; dbanie o spójność działań poszczególnych służb z zadaniami działu; proponowanie strategicznych wyborów informatycznych na szczeblu kierowniczym i technicznym; zarządzanie budżetem i personelem działu,
opracowywanie rozwiązań problemów dotyczących funkcjonowania i wydajności, związanych z infrastrukturą, otoczeniem programowania i eksploatacji oraz zastosowaniami,
zarządzanie stosunkami z obecnymi i przyszłymi dostawcami w dziedzinach kompetencji działu,
śledzenie rozwoju technologicznego w dziedzinie bezpieczeństwa ICT, dokonywanie oceny nowych usług i nowych technologii, wpływu zmian na infrastrukturę i stanowiska pracy, wyszukiwanie nowych produktów lub technologii, które mogłyby znaleźć zastosowanie w działalności ICT instytucji,
redagowanie specyfikacji przetargowych, specyfikacji technicznych i analizowanie ofert w przetargach od strony technicznej, przeprowadzanie procedur umownych.
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej i odwrotnie.
2 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym akapicie.
6 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy to kandydatów pracujących w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur.
9 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Nalewki już bez barwników, soków i dodatkowych aromatów

We wtorek, 20 sierpnia, zaczęły obowiązywać przepisy rozporządzenia ministra rolnictwa dotyczące znakowania napojów alkoholowych. Z uwagi na tradycyjne praktyki produkcyjne stosowane przy wyrobie "nalewek", nowe zasady wykluczają możliwość ich barwienia, aromatyzowania czy też dodawania do nich soków owocowych.

Krzysztof Koślicki 20.08.2024
Nowe wzory wniosków o wydanie interpretacji podatkowych

Nowe wzory dotyczą zarówno wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej, interpretacji ogólnej przepisów prawa podatkowego, jak i wniosku wspólnego o wydanie w indywidualnej sprawie interpretacji przepisów prawa podatkowego. Oparto je na wzorach dotychczas obowiązujących z 2022 roku. Wprowadzono do nich jednak zmiany porządkujące i aktualizujące.

Agnieszka Matłacz 08.08.2024
Nowe wymagania dotyczące laboratoriów diagnostycznych

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenie w sprawie medycznych laboratoriów diagnostycznych. W dokumencie określono szczegółowe warunki, jakim powinny odpowiadać pod względem infrastruktury. Uszczegółowiono także kwalifikacje personelu i kierownika laboratorium. Nowe zalecenia obowiązują od 7 sierpnia. Przewidziano jednak czas przejściowy na ich wprowadzenie.

Monika Stelmach 07.08.2024
Jest regulamin działania Zespołu do spraw Świadczeń z Funduszu Kompensacyjnego

Minister zdrowia wydał kolejne przepisy dotyczące Funduszu Kompensacyjnego Zdarzeń Medycznych. Określił regulamin Zespołu do spraw Świadczeń z tego funduszu, działającego przy Rzeczniku Praw Pacjenta, do zadań którego należy sporządzanie opinii o wystąpieniu zdarzenia medycznego i jego skutkach. Określono też wynagrodzenie członków tego zespołu.

Agnieszka Matłacz 07.08.2024
ZUS przesłucha bliskich i sąsiadów, by ustalić, jak żyli małżonkowie?

Nie wiadomo, dlaczego ustawodawca uzależnił prawo do renty wdowiej od pozostawania we wspólności małżeńskiej do dnia śmierci małżonka. W efekcie rozwiedziona małżonka lub wdowa, która do dnia śmierci męża nie pozostawała z nim we wspólności małżeńskiej, nie otrzyma nie tylko renty rodzinnej, ale i renty wdowiej. Zdaniem prawników ustawa nadaje się do zmiany - i to pilnej.

Grażyna J. Leśniak 06.08.2024
Od piątku nowe sankcje UE w obszarze transportu drogowego

2 sierpnia br. wchodzą w życie nowe zasady dotyczące przedsiębiorstw transportu drogowego, w związku z przyjęciem kolejnego pakietu sankcji wobec Białorusi - przypomina resort finansów. Przedsiębiorstwa transportu drogowego zostały zobowiązane do ujawniania właściwym organom krajowym na ich żądanie swojej struktury własnościowej.

Krzysztof Koślicki 01.08.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2020.354A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/245/S - Dyrektor generalny (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego.
Data aktu: 23/10/2020
Data ogłoszenia: 23/10/2020