(2020/C 292/06)(Dz.U.UE C z dnia 3 września 2020 r.)
W dniu 29 czerwca 2020 r. Urząd Nadzoru EFTA ("Urząd") przyjął decyzję dotyczącą postępowania na podstawie art. 54 Porozumienia EOG. Zgodnie z art. 30 rozdziału II protokołu 4 do Porozumienia między państwami EFTA w sprawie ustanowienia Urzędu Nadzoru i Trybunału Sprawiedliwości ("porozumienie o nadzorze i Trybunale") Urząd niniejszym publikuje nazwy stron oraz zasadniczą treść decyzji, w tym nałożone kary, uwzględniając uzasadniony interes przedsiębiorstw w zakresie ochrony ich tajemnic handlowych.
1 Usługi szerokopasmowe w sieci ruchomej odnoszą się do usługi, która umożliwia użytkownikom końcowym dostęp do internetu za pośrednictwem urządzenia o dużym ekranie (np. laptopa, netbooka lub tabletu) bez konieczności przebywania w stałej lokalizacji (tj. dostęp "w ruchu" lub "w drodze") za pomocą zewnętrznych modułów specjalnych (na przykład kart PC, modemów USB lub urządzeń typu dongle z technologią SIM) lub modułów wewnętrznych (wbudowanych) (na przykład komputerów stacjonarnych, laptopów lub tabletów z wbudowanymi funkcjami łączności). Samodzielne usługi szerokopasmowe w sieci ruchomej oznaczają abonamenty na usługi szerokopasmowe w sieci ruchomej (plany taryfowe), które można było kupić oddzielnie od innych usług łączności ruchomej, tj. nieobjęte pakietem usług.
2 Usługi transmisji danych w ramach telefonii ruchomej różnią się od usług szerokopasmowych w sieci ruchomej i odnoszą się do usług, które umożliwiają użytkownikom końcowym dostęp do internetu bez konieczności przebywania w stałej lokalizacji, za pośrednictwem tego samego abonamentu/urządzenia telefonii ruchomej, które służy do obsługi połączeń głosowych i wiadomości SMS/MMS.
3 Marże brutto stanowią marże między ceną produktu hurtowego a ceną detaliczną na rynku niższego szczebla stosowaną przez przedsiębiorstwo zajmujące pozycję dominującą przed uwzględnieniem kosztów detalicznych na rynku niższego szczebla.