Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji - Ogłoszenie o naborze na członka Jednolitej Rady i dyrektora ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji - COM/2017/20023.

Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji
Ogłoszenie o naborze na członka Jednolitej Rady i dyrektora ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji COM/2017/20023

(2017/C 278 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 22 sierpnia 2017 r.)

Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji

Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji (Single Resolution Board - SRB) to europejski organ ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji stanowiący drugi filar unii bankowej. SRB współpracuje z krajowymi organami ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji uczestniczących państw członkowskich (z którymi tworzy jednolity mechanizm restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji (Single Resolution Mechanism - SRM)), w szczególności z Komisją Europejską i Europejskim Bankiem Centralnym (EBC). Przyczynia się do zagwarantowania stabilności finansowej.

Jej zadaniem jest zapewnienie uporządkowanej restrukturyzacji i likwidacji upadających banków, przy minimalnym wpływie na gospodarkę realną i finanse publiczne w uczestniczących państwach członkowskich oraz poza ich granicami. SRB powierzono szczególne zadania i obowiązki w zakresie przygotowania do restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz przeprowadzania tych procedur w odniesieniu do banków będących na progu upadłości lub zagrożonych upadłością.

SRB jest również odpowiedzialna za zarządzanie jednolitym funduszem restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji ustanowionym na mocy rozporządzenia w sprawie SRM i mającym zapewnić dostępność średnioterminowego wsparcia finansowego podczas restrukturyzacji/uporządkowanej likwidacji banków.

SRB jest samodzielnie finansującą się agencją Unii Europejskiej.

Wakat

W porozumieniu z SRB Komisja Europejska organizuje nabór na stanowisko członka Jednolitej Rady oraz dyrektora ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. Miejscem zatrudnienia będzie Bruksela (Belgia), gdzie SRB ma siedzibę.

Wyłoniony kandydat będzie pełnić obowiązki:

(i)
członka organów decyzyjnych SRB z prawem głosu, tj. Jednolitej Rady na sesji plenarnej i sesji wykonawczej; i
(ii)
dyrektora ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

Jako członek Jednolitej Rady z prawem głosu na sesji plenarnej i na sesji wykonawczej będzie wnosił aktywny wkład w realizację zadań i obowiązków Jednolitej Rady, zgodnie z przyznanym jej mandatem na mocy rozporządzenia w sprawie SRM.

Ponadto, jako dyrektor ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji, wyłoniony kandydat będzie odpowiedzialny za jedną z trzech dyrekcji ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. W szczególności będzie:

-
zarządzać bieżącą pracą dyrekcji oraz zapewniać jej sprawne i skuteczne funkcjonowanie, co będzie obejmować również bliską współpracę ze służbami zajmującymi się innymi obszarami działalności SRB, w szczególności współpracę z dwiema pozostałymi dyrekcjami;
-
przewodzić przygotowaniom planów restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji podmiotów podlegających zakresowi kompetencji dyrekcji oraz kierować takimi przygotowaniami;
-
przewodzić przygotowaniom działań i, w stosownych przypadkach, decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji podmiotów podlegających zakresowi kompetencji dyrekcji oraz kierować takimi przygotowaniami;
-
zarządzać współpracą z krajowymi organami ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji podlegającymi zakresowi kompetencji dyrekcji;
-
nadzorować ogólną współpracę z EBC oraz zarządzać tą współpracą, w związku z pracami prowadzonymi przez wewnętrzne zespoły ds. restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji oraz wspólne zespoły nadzorcze;
-
brać udział w określaniu strategii i misji SRB jako członek kadry kierowniczej wyższego szczebla;
-
koordynować planowanie pracy na poziomie dyrekcji, wyznaczać cele oraz określać priorytety w ramach ogólnego planowania strategicznego SRB;
-
koordynować pracę działów wchodzących w skład dyrekcji, motywować i wspierać menedżerów średniego szczebla w osiąganiu wyznaczonych im celów i wykorzystywaniu swojego potencjału oraz potencjału podległych im pracowników;
-
dążyć do tego, by cele dyrekcji były osiągane w wyznaczonych terminach i zgodnie z normami w zakresie jakości, a także monitorować i oceniać postępy w realizacji tych celów;
-
zapewniać harmonijną współpracę i sprawną komunikację z pozostałymi członkami Jednolitej Rady/dyrektorami i dyrekcjami;
-
promować dobre praktyki w zakresie relacji z wewnętrznymi służbami dyrekcji i partnerami zewnętrznymi; oraz
-
nawiązywać i utrzymywać relacje z instytucjami i organami UE oraz wszelkimi innymi organami publicznymi lub prywatnymi w kwestiach wchodzących w zakres kompetencji poszczególnych dyrekcji.

Wyłoniony kandydat będzie przedstawiał przewodniczącemu SRB sprawozdania na temat działań, jakie realizuje jako dyrektor ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

Kryteria kwalifikowalności

Kandydaci muszą spełniać następujące kryteria formalne przed upływem terminu składania podań:

-
Obywatelstwo: być obywatelami jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
-
Dyplom lub stopień uniwersytecki:
-
posiadać poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów; lub
-
posiadać poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (wspomniane roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres wymaganego doświadczenia liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej);
-
Doświadczenie zawodowe: posiadać przynajmniej 20 lat doświadczenia zawodowego, liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych i zdobytego po uzyskaniu wyżej wymienionych kwalifikacji, przy czym przynajmniej 10 z 20 lat doświadczenia zawodowego powinno zostać nabyte w dziedzinach związanych z nadzorem, restrukturyzacją lub uporządkowaną likwidacją instytucji finansowych i regulacją rynków finansowych 1 ;
-
Doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: posiadać przynajmniej pięć lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu organizacją, zdobytego na stanowisku wykonawczym wysokiego szczebla 2 ; oraz
-
Znajomość języków: biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz znać na zadowalającym poziomie przynajmniej jeden inny język urzędowy 3 . Komisja selekcyjna może zweryfikować w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, czy kandydaci spełniają warunek dotyczący zadowalającej znajomości innego języka urzędowego. Taka weryfikacja może polegać m.in. na przeprowadzeniu części tej rozmowy we wskazanym innym języku.

Nie ma żadnych ograniczeń wiekowych.

Kryteria naboru

Kandydaci powinni wykazać się:

-
dogłębną znajomością sektorów bankowego i finansowego;
-
rzetelnym doświadczeniem w co najmniej jednej z wymienionych dziedzin: nadzór, restrukturyzacja lub uporządkowana likwidacja instytucji finansowych, regulacja rynków finansowych;
-
nadzwyczajnymi zdolnościami przywódczymi oraz doświadczeniem w pracy w środowisku międzykulturowym;
-
zdolnością do rozwijania i wdrażania wizji strategicznej;
-
udokumentowaną zdolnością podejmowania i wdrażania decyzji, zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym;
-
sukcesami w pracy na wyższym stanowisku kierowniczym obejmującej kierowanie dużymi zespołami specjalistów z różnych dziedzin (optymalnie - zespołami wielokulturowymi) oraz doświadczeniem w motywowaniu personelu do osiągania wyników na wysokim poziomie;
-
doskonałymi umiejętnościami komunikacyjnymi i interpersonalnymi, jak również umiejętnościami w zakresie prezentacji;
-
doskonałymi umiejętnościami negocjacyjnymi i umiejętnościami budowania rzetelnych relacji zawodowych z przedstawicielami zainteresowanych stron wysokiego szczebla;
-
doskonałą znajomością języka angielskiego, który jest językiem roboczym SRB.

Znajomość instytucji unijnych i procesu decyzyjnego UE, jak również doświadczenie w zakresie innych procedur europejskich i międzynarodowych mających znaczenie w kontekście działalności Jednolitej Rady będzie dodatkowym atutem.

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Członkowie Jednolitej Rady na sesjach plenarnych i wykonawczych działają niezależnie i wyłącznie w interesie Unii i nie zwracają się o instrukcje do instytucji lub organów unijnych, rządu żadnego z państw członkowskich lub do innego podmiotu publicznego lub prywatnego ani nie przyjmują takich instrukcji.

Po mianowaniu członek Jednolitej Rady i dyrektor ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji zatrudniony jest w pełnym wymiarze czasu pracy i nie może sprawować żadnych innych funkcji na poziomie krajowym, unijnym ani międzynarodowym.

Przed mianowaniem będzie musiał złożyć następujące dokumenty:

-
oświadczenie, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym; oraz
-
oświadczenie o wszelkich interesach, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego niezależność.

W swoim podaniu kandydat musi potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń 4 . Po mianowaniu członek Jednolitej Rady stosuje się do kodeksu postępowania, a jako dyrektor ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji stosuje się do kodeksu etyki zawodowej i dobrego postępowania administracyjnego obowiązującego personel SRB.

PROCEDURA WYBORU I POWOŁANIE

1.
W porozumieniu z SRB Komisja Europejska powołuje komisję selekcyjną, która ocenia wszystkie kandydatury. Kandydaci w najwyższym stopniu spełniający wymagania stanowiska członka Jednolitej Rady i dyrektora ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji zostaną zaproszeni na rozmowę z komisją selekcyjną.
2.
W następstwie rozmów, uwzględniając osiągnięte wyniki i kryteria kwalifikacji określone w ogłoszeniu, komisja selekcyjna sporządzi pierwszą listę kandydatów. Kandydaci ci mogą zostać zaproszeni na dalsze rozmowy kwalifikacyjne, przeprowadzane przez działający w Komisji Europejskiej Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania. Przed rozmową kandydaci zostaną poddani testom przeprowadzanym metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.
3.
Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania sporządzi listę kandydatów, którzy zakwalifikowali się do następnego etapu. Kandydaci ci zostaną zaproszeni na rozmowę z jednym lub kilkoma członkami Komisji Europejskiej.
4.
Na podstawie wyników tego procesu wyboru i po wysłuchaniu Jednolitej Rady na sesji plenarnej, Komisja Europejska sporządza listę kandydatów kwalifikujących się na stanowisko członka Jednolitej Rady i dyrektora ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. Listę tę przekazuje się Parlamentowi Europejskiemu do zatwierdzenia; równocześnie informuje się o niej Radę Unii Europejskiej.

Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury selekcji w interesie kandydatów oraz instytucji Komisja Europejska przeprowadza procedurę rekrutacyjną wyłącznie w języku angielskim. Zadba ona o to, aby rodzimi użytkownicy tego języka nie uzyskali w związku z tym nienależnej przewagi.

5.
Następnie Komisja Europejska przedstawia Parlamentowi Europejskiemu do zatwierdzenia wniosek dotyczący mianowania członka Jednolitej Rady i dyrektora ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji.

Po zatwierdzeniu tego wniosku Rada przyjmuje decyzję wykonawczą w sprawie mianowania członka Jednolitej Rady i dyrektora ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. Rada stanowi większością kwalifikowaną.

Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej.

Niniejsze zaproszenie do składania kandydatur posłuży Komisji do sporządzenia przedkładanego Parlamentowi Europejskiemu wniosku dotyczącego mianowania członka Jednolitej Rady i dyrektora ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji. Umieszczenie nazwiska kandydata na liście przekazywanej Parlamentowi Europejskiemu lub we wniosku dotyczącym mianowania nie gwarantuje zatrudnienia. Należy zwrócić uwagę, że lista wybranych kandydatów, po zatwierdzeniu jej przez Komisję Europejską, może zostać podana do wiadomości publicznej.

Polityka równych szans

Instytucje Unii Europejskiej stosują politykę równych szans i przyjmują zgłoszenia kandydatów niezależnie od płci, rasy, koloru skóry, pochodzenia etnicznego lub społecznego, cech genetycznych, języka, religii, przekonań politycznych lub wszelkich innych opinii, przynależności do mniejszości narodowej, majątku, urodzenia, niepełnosprawności, wieku lub orientacji seksualnej.

Warunki zatrudnienia

Członek Jednolitej Rady i dyrektor ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji mianowany jest na pięcioletnią kadencję, która nie jest odnawialna.

Członek Jednolitej Rady i dyrektor ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji będzie traktowany na równi z sekretarzem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w odniesieniu do uposażenia i wieku emerytalnego, jak określono w rozporządzeniu nr 422/67/EWG 5 . Jego wynagrodzenie będzie odpowiadać wynagrodzeniu w grupie zaszeregowania AD 16, stopień 3, podlegającego zastosowaniu mnożnika w wysokości 101 % wynagrodzenia w odniesieniu do tej grupy zaszeregowania i stopnia 6 . Przepisy dotyczące maksymalnego wieku emerytalnego nie będą miały jednak zastosowania. W odniesieniu do wszystkich pozostałych warunków zatrudnienia stosuje się przez analogię regulamin pracowniczy i warunki zatrudnienia innych pracowników.

Miejscem zatrudnienia jest Bruksela (Belgia), gdzie SRB ma siedzibę.

JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

Uwaga:

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu, doświadczenia zawodowego i kierowniczego oraz znajomości języków.

Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury selekcji.

Kandydatury należy składać za pośrednictwem internetu, na stronie:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury. Aby móc dokonać zgłoszenia, należy stworzyć profil.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Służy on do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do kontaktowania się z kandydatami na poszczególnych etapach trwania procedury selekcji. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków).

Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Wiadomość zawierać będzie również numer identyfikacyjny, który będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata.

Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej. W celu uproszczenia procedury wszelkie informacje dla kandydatów dotyczące niniejszej procedury naboru będą przekazywane wyłącznie w języku angielskim.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym na adres: European Commission, Directorate-General for Human Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat, SC11 8/35, 1049 Bruksela, Belgia, wyraźnie zaznaczając, że dotyczy ono: Vacancy Notice Member of the Board and Director of Resolution Planning and Decisions (COM/2017/20023). Data stempla pocztowego nie może być późniejsza niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją Europejską a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-SM-vacancies@ec.europa.eu.

Termin

Termin zgłaszania kandydatur: 22 września 2017 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.

Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rejestracji kandydatów na wymienione stanowisko poprzez odpowiednie ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Ważne informacje dla kandydatów

Prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.

Ochrona danych osobowych

Komisja Europejska i SRB zapewnią przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 7 .

1 Doświadczenie zawodowe będzie liczone od chwili uzyskania przez kandydata minimalnych kwalifikacji uprawniających do wzięcia udziału w naborze na przedmiotowe stanowisko. Brana jest pod uwagę jedynie należycie udokumentowana działalność zawodowa (tj. praca za wynagrodzeniem lub na własny rachunek). Praca w niepełnym wymiarze godzin będzie uwzględniana stosownie do liczby godzin przepracowanych w pełnym wymiarze. Nie uwzględnia się okresów kształcenia lub szkolenia ani nieodpłatnych staży. Do lat doświadczenia zawodowego można zaliczyć stypendia, granty i studia doktoranckie w wysokości maksymalnie trzech lat.
2 W odniesieniu do każdego stanowiska kierowniczego kandydaci proszeni są o podanie następujących informacji: 1) nazwy zajmowanych stanowisk i pełnionych funkcji; 2) liczby pracowników, znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk; 3) wielkości budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczby szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczby osób na równorzędnych stanowiskach.
3 Rozporządzenie nr 1 w sprawie określenia systemu językowego Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej (Dz.U. 17 z 6.10.1958, s. 385).
6 Zob. art. 66 rozporządzenia nr 31 (EWG), 11 (EWEA) ustanawiającego regulamin pracowniczy urzędników i warunki zatrudnienia innych pracowników Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1962R0031:20140101:pl:PDF.
7 Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2017.278A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Jednolita Rada ds. Restrukturyzacji i Uporządkowanej Likwidacji - Ogłoszenie o naborze na członka Jednolitej Rady i dyrektora ds. planowania i decyzji dotyczących restrukturyzacji i uporządkowanej likwidacji - COM/2017/20023.
Data aktu: 22/08/2017
Data ogłoszenia: 22/08/2017