Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok 2016.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK 2016

(2017/C 114/01)

(Dz.U.UE C z dnia 11 kwietnia 2017 r.)

SPIS TREŚCI

WSTĘP .........................................................................................................................................

DOCHODY .................................................................................................................................

Należności ustalone za rok 2016 oraz należności przeniesione z roku 2015 ........................

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL ......................................................

WYDATKI W CIĄGU ROKU ...................................................................................................

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów. .......

Przesunięcia budżetowe .......................................................................................................

Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji ..............................................................................

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne ..................................

ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2015 ...............................................................................

Załączniki

ZAŁĄCZNIK I Szacowane dochody, należności ustalone i należności przeniesione .

ZAŁĄCZNIK II Dochody przeznaczone na określony cel za rok budżetowy i dochody przeznaczone na określony cel przeniesione .......................

ZAŁĄCZNIK III Zmiany stanu środków za rok budżetowy .........................................

ZAŁĄCZNIK IV Wykorzystanie środków za rok budżetowy .......................................

ZAŁĄCZNIK V Wykorzystanie środków przeniesionych z roku 2015 ........................

WSTĘP

Misja Europejskiego Trybunału Obrachunkowego
Misją Europejskiego Trybunału Obrachunkowego jest przyczynianie się do poprawy zarządzania finansami UE, działanie na rzecz rozliczalności i przejrzystości, a także działanie w charakterze niezależnego strażnika finansowych interesów obywateli Unii.
Rola Trybunału jako niezależnego kontrolera zewnętrznego UE polega na sprawdzaniu, czy unijne środki są właściwie rozliczane oraz czy są gromadzone i wydawane zgodnie ze stosownymi przepisami i rozporządzeniami, a także czy przynoszą odpowiednią wartość w stosunku do kosztów.
1.
W sprawozdaniu Trybunału z zarządzania budżetem i finansami za rok 2016 omówiono w skrócie wykonanie budżetu oraz wyjaśniono kwestie, które miały istotne znaczenie dla działań podjętych w ciągu roku budżetowego.
2.
W załącznikach do niniejszego sprawozdania (załączniki I-V) przedstawiono dokładny obraz sytuacji z wyszczególnieniem linii budżetowych.

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2016 oraz należności przeniesione z roku 2015

3.
Należności ustalone za rok budżetowy 2016 wyniosły 20 272 767 euro (tabela 1). Przy uwzględnieniu środków przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego (8 731 euro) (tabela 2) całkowita kwota ustalonych należności wyniosła 20 281 498 euro.

Tabela 1

Należności ustalone za rok 2016

(w euro)
Tytuł Szacowane

dochody

za 2016 r.

Należności

ustalone za 2016 r.

Środki odzyskane ogółem za 2016 r. % ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 20 488 000 20 134 132 20 134 132 100,00 %
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 0 131 670 131 670 100,00 %
9 - Różne dochody 0 6 965 6 965 100,00 %
Ogółem 20 488 000 20 272 767 20 272 767 100,00 %

Tabela 2

Należności przeniesione z roku 2015

(w euro)
Tytuł Należności przeniesione Korekty Ogółem Środki

odzyskane

ogółem

% ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 0 0 0 0 0,00 %
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 7 731 0 7 731 5 250 67,91 %
9 - Różne dochody 1 000 0 1 000 1 000 100,00 %
Ogółem 8 731 0 8 731 6 250 71,58 %
4.
Należności ustalone za rok budżetowy 2016 (20 272 767 euro) stanowią 98,95 % szacowanych dochodów w wysokości 20 488 000 euro, podczas gdy w 2015 r. stanowiły one 96,13 %.
5.
Całkowita kwota dochodów odzyskanych na dzień 31 grudnia 2016 r. wyniosła 20 279 017 euro, z czego 20 272 767 euro to środki odzyskane z tytułu należności ustalonych w 2016 r. (tabela 1).
6.
Z 20 272 767 euro odzyskanych dochodów kwota 20 134 132 euro (99,32 %) stanowi potrącenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne), a także środki pochodzące z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników. Inne dochody odzyskane w roku budżetowym wyniosły 138 635 euro i były związane głównie z podróżami służbowymi oraz sprzątaniem i utrzymaniem obiektów. Dla porównania w roku 2015 potrącenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne) wraz ze środkami pochodzącymi z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników wyniosły 19 307 066 euro, a inne dochody za ten rok budżetowy wyniosły 103 866 euro.
7.
Kwota pozostająca do pobrania na koniec roku budżetowego wynosiła 2 481 euro, tj. 0,01 % należności ustalonych w ciągu roku budżetowego oraz pozostałych należności ustalonych w poprzednich latach budżetowych. W 2015 r. kwota ta wyniosła 8 731 euro, tj. 0,04 %.

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

8.
Dochody przeznaczone na określony cel obejmują przede wszystkim meble, podróże służbowe, sprzątanie i utrzymanie obiektów oraz Wspólną Służbę Tłumaczeń Ustnych i Konferencji. Informacje na temat wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel zamieszczono w załączniku II.

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

9.
W tabeli 3 i tabeli 4 zestawiono kwoty całkowitych środków dostępnych za rok 2016, środków, na które zaciągnięto zobowiązania, płatności dokonanych w ciągu roku oraz pozostałą kwotę przeniesioną na rok 2017.
10.
Bardziej szczegółowa analiza na poziomie rozdziałów wraz z informacjami dodatkowymi dotyczącymi poszczególnych rozdziałów lub pozycji znajduje się w tabelach 6-9.

Tabela 3

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania według tytułów

(w euro)
Tytuł Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 120 588 100 119 417 709 99,03 %
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 16 969 000 16 649 026 98,11 %
Tytuł 1 i 2 - ogółem 137 557 100 136 066 735 98,92 %

Tabela 4

Zobowiązania i płatności według tytułów

(w euro)
Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 119 417 709 117 973 211 98,79 % 1 444 498 1,21 %
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 16 649 026 8 958 963 53,81 % 7 690 063 46,19 %
Tytuły 1 i 2 - ogółem 136 066 735 126 932 174 93,29 % 9 134 561 6,71 %
Przesunięcia budżetowe
11.
W ciągu roku budżetowego Trybunał dokonał 41 przesunięć budżetowych na łączną kwotę 3 238 313 euro (tabela 5). Przesunięcia te miały na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania różnych działów Trybunału i spełnienie wszelkich związanych z tym wymogów. Skutki tych przesunięć na poziomie poszczególnych pozycji przedstawiono w załączniku III.

Tabela 5

Przesunięcia budżetowe w 2016 r.

(w euro)
Rodzaj przesunięcia Liczba przesunięć w 2016 r. Łączna kwota przesuniętych środków
Pomiędzy tytułami 5 1 112 000
Pomiędzy rozdziałami 4 908 930
Pomiędzy artykułami 4 256 000
Pomiędzy pozycjami 10 628 379
Pomiędzy podpozycjami 18 333 004
Ogółem 41 3 238 313

Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji

12.
W tabeli 6 i tabeli 7 zestawiono kwoty ostatecznych środków, zobowiązań i płatności za rok 2016 w tytule 1.

Tabela 6

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 1

(w euro)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
1 0 - Członkowie instytucji 11 540 100 11 090 745 96,11 %
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 98 000 000 97 629 004 99,62 %
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 5 099 000 4 993 167 97,92 %
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 5 949 000 5 704 793 95,89 %
Tytuł 1 - ogółem 120 588 100 119 417 709 99,03 %
13.
W 2016 r. wskaźnik wykorzystania środków w tytule 1 wyniósł 99,03 % (w 2015 r. wskaźnik ten wyniósł 99,04 %).
14.
Środki w rozdziale 1 2 ("Urzędnicy i pracownicy tymczasowi") zostały wykorzystane w 2016 r. w 99,62 % (w 2015 r. wskaźnik ten wyniósł 99,58 %).
15.
Wskaźnik wykorzystania środków w rozdziale 1 4 ("Inni pracownicy i usługi zewnętrzne") osiągnął w tym roku poziom 97,92 %, zbliżony do poziomu z 2015 r. (98,02 %).
16.
Wskaźnik wykorzystania środków na podróże służbowe wyniósł 93,76 % ostatecznych środków (87,84 % w 2015 r.). Trybunał podejmuje wszystkie możliwe działania, aby środki na podróże służbowe były wykorzystywane w sposób ściśle zgodny z zasadami oszczędności, wydajności i skuteczności. Choć potrzeby nie zawsze dają się dokładnie przewidzieć, Trybunał czuwa nad tym, aby środki wykorzystywano w sposób gospodarny.

Tabela 7

Zobowiązania i płatności w tytule 1

(w euro)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
1 0 - Członkowie instytucji 11 090 745 10 969 837 98,91 % 120 908 1,09 %
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 97 629 004 97 629 004 100,00 % 0 0,00 %
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 4 993 167 4 917 850 98,49 % 75 317 1,51 %
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 5 704 793 4 456 520 78,12 % 1 248 273 21,88 %
Tytuł 1 - ogółem 119 417 709 117 973 211 98,79 % 1 444 498 1,21 %
17.
W 2016 r. płatności wyniosły łącznie 117 973 211 euro i stanowiły 97,83 % ostatecznych środków oraz 98,79 % całkowitych zobowiązań (w 2015 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 97,68 % oraz 98,63 %).
18.
Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2017 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 1 444 498 euro, tj. 1,20 % ostatecznych środków oraz 1,21 % całkowitych zobowiązań (w 2015 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 1,36 % oraz 1,37 %).
19.
Największa część przeniesionych środków odnoszących się do rozdziału 1 6 dotyczy podróży służbowych pracowników, a kwota tych środków wynosi 685 604 euro. W przypadku pewnej liczby podróży służbowych, które miały miejsce w 2016 r., nie otrzymano jeszcze wniosków o zwrot kosztów lub wnioski te otrzymano, lecz przed upływem roku budżetowego nie zostały one jeszcze do końca rozliczone. Inne kwoty - składające się na środki przeniesione z rozdziału 1 6 - w stosunku do których istniały zobowiązania prawne, lecz w roku 2016 nie otrzymano jeszcze odnośnych faktur, przypadały na: "Centrum Małego Dziecka" (190 292 euro), "Doskonalenie zawodowe" (155 325 euro) oraz "Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału" (150 000 euro).

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

20.
W tabeli 8 i tabeli 9 zestawiono kwoty ostatecznych środków, zobowiązań i płatności za rok 2016 w tytule 2.

Tabela 8

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 2

(w euro)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe 4 843 203 4 842 581 99,99 %
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 9 104 797 9 046 407 99,36 %
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 427 000 392 550 91,93 %
2 5 - Posiedzenia i konferencje 706 000 630 293 89,28 %
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1 888 000 1 737 195 92,01 %
Tytuł 2 - ogółem 16 969 000 16 649 026 98,11 %
21.
Wskaźnik wykorzystania środków w tytule 2 w 2016 r. sięgnął 98,11 % (wobec 96,22 % w roku 2015).

Tabela 9

Zobowiązania i płatności w tytule 2

(w euro)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe 4 842 581 2 014 342 41,60 % 2 828 239 58,40 %
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 9 046 407 5 056 695 55,90 % 3 989 712 44,10 %
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 392 550 234 582 59,76 % 157 968 40,24 %
2 5 - Posiedzenia i konferencje 630 293 471 215 74,76 % 159 078 25,24 %
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1 737 195 1 182 129 68,05 % 555 066 31,95 %
Tytuł 2 - ogółem 16 649 026 8 958 963 53,81 % 7 690 063 46,19 %
22.
Płatności wyniosły łącznie 8 958 963 euro i stanowiły 52,80 % ostatecznych środków oraz 53,81 % zobowiązań (w 2015 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 51,52 % oraz 53,55 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2017 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 7 690 063 euro, tj. 45,32 % ostatecznych środków oraz 46,19 % zobowiązań (w 2015 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 44,70 % oraz 46,45 %).
23.
Większość środków przeniesionych w rozdziale 2 0 dotyczyła pozycji "Ochrona i nadzór nad budynkami" (1 996 743 euro), co wynikało z budżetu korygującego nr 3/2016 przyjętego w listopadzie 2016 r. Podobnie jak w latach poprzednich inne kwoty w rozdziale 2 0, na które zaciągnięto zobowiązania, ale na które do końca roku nie otrzymano faktur, występują w pozycjach: "Sprzątanie i utrzymanie obiektów" (435 737 euro), "Zużycie energii" (202 888 euro) oraz "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych" (116 541 euro).
24.
Na środki w wysokości 3 989 712 euro przeniesione w rozdziale 2 1 ("Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie") w największym stopniu składają się środki zapisane pod pozycją 2 1 0 2 ("Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych"), w wysokości 3 044 500 euro, wynikające z projektów informatycznych, które pod koniec roku nadal znajdowały się w fazie realizacji (np. nowy portal Trybunału do zarządzania dokumentami i wiedzą, nowa wersja intranetu itp.).
25.
W rozdziale 2 7 ("Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie") przeniesienia dotyczą głównie pozycji budżetu 2 7 0 0 ("Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze"), w której przeniesiono środki w wysokości 386 451 euro tytułem usług eksperckich.

ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2015

26.
W tabeli 10 przedstawiono kwoty środków przeniesionych z 2015 r.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2015 na 2016 r.

(w euro)
Rozdziały Środki

przeniesione

z 2015 na 2016 r.

Płatności z przeniesień Środki anulowane
1 0 - Członkowie instytucji 75 785 50 830 24 955
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 45 689 45 689 0
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 56 902 52 117 4 785
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 1 392 016 1 163 161 228 855
Tytuł 1 - ogółem 1 570 392 1 311 797 258 595
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe 2 068 538 1 990 045 78 493
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 4 931 220 4 890 710 40 510
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 71 634 51 286 20 348
2 5 - Posiedzenia i konferencje 167 370 103 657 63 713
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 425 907 376 649 49 258
Tytuł 2 - ogółem 7 664 669 7 412 347 252 322
Tytuł 1 i 2 - ogółem 9 235 061 8 724 144 510 917
27.
Automatyczne przeniesienia środków (art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego) z roku budżetowego 2015 na rok budżetowy 2016 na całkowitą kwotę 9 235 061 euro umożliwiły realizację płatności na kwotę 8 724 144 euro, co dało wskaźnik wykorzystania na poziomie 94,47 % (92,21 % w 2015 r.).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

SZACOWANE DOCHODY, NALEŻNOŚCI USTALONE I NALEŻNOŚCI PRZENIESIONE

Dochody - 2016
(w euro)
Pozycja budżetu Budżet wstępny Należności ustalone za rok budżetowy Środki odzyskane za rok budżetowy Środki do odzyskania za rok budżetowy
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników 11 192 000,00 10435078,72 10 435 078,72 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników 1 800 000,00 1 904 882,48 1 904 882,48 0,00
ROZDZ. 4 0 RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 12 992 000,00 12 339 961,20 12 339 961,20 0,00
Pozycja 4 10 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 7 496 000,00 7 735 099,57 7 735 099,57 0,00
Pozycja 4 110 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 0,00 59 071,73 59 071,73 0,00
Pozycja 4 12 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 496 000,00 7 794171,30 7 794171,30 0,00
TYTUŁ 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 20 488 000,00 20134132,50 20134132,50 0,00
Pozycja 5 0 0 0 Wpływy ze sprzedaży pojazdów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 2 0 Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWA TOWARÓW) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 131669,97 131669,97 0,00
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 0,00 131669,97 131669,97 0,00
Pozycja 5 9 0 0 Inne dochody otrzymane z działalności administracyjnej 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 9 INNE DOCHODY OTRZYMANE Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 5 DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 0,00 131669,97 131669,97 0,00
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 0,00 6 964,81 6 964,81 0,00
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY 0,00 6 964,81 6 964,81 0,00
TYTUŁ 9 RÓŻNE DOCHODY 0,00 6 964,81 6 964,81 0,00
OGÓŁEM 20 488 000,00 20 272 767,28 20 272 767,28 0,00

Dochody przeniesione

(w euro)
Pozycja budżetu Należności za

rok budżetowy

n-1

Zmiany przeniesione z roku n-1 Ogółem środki przeniesione z roku n-1 Środki

odzyskane

za rok

budżetowy n-1

Środki do odzyskania
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 0 RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 10 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 110 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 12 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWA TOWARÓW) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 7 731,25 0,00 7 731,25 5 250,00 2481,25
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 731,25 0,00 731,25 5 250,00 2 481,25
TYTUŁ 5 DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 7 731,25 0,00 7 731,25 5 250,00 2 481,25
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 1 000,00 0,00 1 000,00 1 000,00 0,00
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY 1 000,00 0,00 1 000,00 1 000,00 0,00
TYTUŁ 9 RÓŻNE DOCHODY 1 000,00 0,00 1 000,00 1 000,00 0,00
OGÓŁEM 8 731,25 0,00 8 731,25 6 250,00 2 481,25

ZAŁĄCZNIK  II

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL ZA ROK BUDŻETOWY I DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL PRZENIESIONE

Dochody przeznaczone na określony cel
(w euro)
WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W ROKU BUDŻETOWYM - Indeks 11
Pozycja budżetu Dochody

przeznaczone na

określony cel

Zobowiązania Płatności (1) - (2) (2) - (3)
10 4 0 Podróże służbowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1 2 0 0 08 Dodatki z tytułu narodzin dziecka i zasiłki pogrzebowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 52,54 0,00 0,00 52,54 0,00
1 4 0 6 03 Dodatkowe usługi tłumaczeniowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 52,54 0,00 0,00 52,54 0,00
16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 12 Doskonalenie zawodowe 582,93 0,00 0,00 582,93 0,00
16 2 0 Podróże służbowe 40 664,56 0,00 0,00 40 664,56 0,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 41 247,49 0,00 0,00 41 247,49 0,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 41 300,03 0,00 0,00 41 300,03 0,00
2 0 0 0 Czynsze 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 0 7 01 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 996,76 885,25 29,45 111,51 855,80
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 22 218,50 2 600,00 2 600,00 19 618,50 0,00
2 0 2 4 Zużycie energii 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 8 Ubezpieczenia 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 250,11 0,00 0,00 250,11 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 23 465,37 3 485,25 2 629,45 19 980,12 855,80
2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 1 215,82 0,00 0,00 1 215,82 0,00
2 10 3 Telekomunikacja 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 2 0 02 Wymiana mebli 50 000,00 260,32 0,00 48 739,68 260,32
2 1 6 0 02 Wymiana pojazdów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 6 0 04 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 6 0 05 Ekologiczna mobilność 390,00 0,00 0,00 390,00 0,00
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 51 605,82 1 260,32 0,00 50 345,50 1 260,32
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 3 6 0 Opłaty pocztowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 3 8 0 05 Drobne wydatki 298,75 0,00 0,00 298,75 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 298,75 0,00 0,00 298,75 0,00
2 5 4 0 01 Posiedzenia ogółem 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 15 000,00 0,00 0,00 15 000,00 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 15 000,00 0,00 0,00 15 000,00 0,00
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 7 4 1 02 Wydatki na rozprowadzanie i publikację dokumentów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 90 369,94 4 745,57 2 629,45 85 624,37 2116,12
OGÓŁEM 131669,97 4 745,57 2 629,45 126 924,40 2116,12

Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione z poprzedniego roku

(w euro)
WYKORZYSTANIE PRZENIESIONYCH Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL - Indeks 44
Pozycja budżetu Dochody

przeznaczone na

określony cel

Zobowiązania Płatności (1) - (2) (2) - (3)
10 4 0 Podróże służbowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1 2 0 0 08 Dodatki z tytułu narodzin dziecka i zasiłki pogrzebowe 2 350,00 2 350,00 0,00 0,00 2 350,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 2 350,00 2 350,00 0,00 0,00 2 350,00
1 4 0 6 03 Dodatkowe usługi tłumaczeniowe 1 447,00 1 283,43 1 283,43 163,57 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 1 447,00 1 283,43 1 283,43 163,57 0,00
16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 12 Doskonalenie zawodowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 2 0 Podróże służbowe 29 383,87 29 300,00 1 332,00 83,87 27 968,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 29 383,87 29 300,00 1 332,00 83,87 27 968,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 33 180,87 32 933,43 2 615,43 247,44 30 318,00
2 0 0 0 Czynsze 1 966,34 1 966,34 1 966,34 0,00 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 0 7 01 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 4 795,54 4771,35 3 537,35 24,19 1 234,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 12253,12 12253,12 11421,12 0,00 832,00
2 0 2 4 Zużycie energii 1 216,86 1 216,86 1 216,86 0,00 0,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 750,00 276,50 276,50 473,50 0,00
2 0 2 8 Ubezpieczenia 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 20 981,86 20 484,17 18 418,17 497,69 2 066,00
2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 10 3 Telekomunikacja 0,52 0,52 0,52 0,00 0,00
2 1 6 0 02 Wymiana pojazdów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 6 0 04 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 8 315,18 1 181,92 1 181,92 7 133,26 0,00
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 8 315,70 1182,44 1182,44 7133,26 0,00
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 3 6 0 Opłaty pocztowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 2 0 02 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 4 0 01 Posiedzenia ogółem 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 4 0 02 Posiedzenia, kongresy i konferencje 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 7 4 1 02 Wydatki na rozprowadzanie i publikację dokumentów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 29 297,56 21 666,61 19 600,61 7 630,95 2 066,00
OGÓŁEM 62 478,43 54 600,04 22 216,04 7 878,39 32 384,00

ZAŁĄCZNIK  III

ZMIANY STANU ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w euro)
Pozycja budżetu Budżet wstępny Budżet uzupełniający Przesunięcia Środki za rok budżetowy Środki przeniesione

automatycznie za

rok n-1

Pozycja 10 0 0 Wynagrodzenia, świadczenia dodatkowe i świadczenia emerytalne i rentowe 8 741 100,00 0,00 265 000,00 9 006 100,00 0,00
Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 526 000,00 0,00 154 000,00 680 000,00 10 632,47
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 9 267 100,00 0,00 419 000,00 9 686 100,00 10 632,47
Pozycja 10 2 0 Dodatki przejściowe 1 219 000,00 0,00 236 000,00 1455 000,00 0,00
Art. 10 2 Dodatki przejściowe 1219 000,00 0,00 236 000,00 1 455 000,00 0,00
Pozycja 10 3 0 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 3 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 319 000,00 0,00 0,00 319 000,00 33 329,20
Art. 10 4 Podróże służbowe 319 000,00 0,00 0,00 319 000,00 33 329,20
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 80 000,00 0,00 0,00 80 000,00 31 823,69
Art. 10 6 Szkolenia 80 000,00 0,00 0,00 80 000,00 31 823,69
Pozycja 10 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 10 885 100,00 0,00 655 000,00 11540100,00 75 785,36
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 97 510 000,00 0,00 -812 500,00 96 697 500,00 0,00
Pozycja 12 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 413 000,00 0,00 -42 000,00 371000,00 0,00
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 958 000,00 0,00 -200 000,00 758 000,00 45 689,14
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 98 881000,00 0,00 -1 054 500,00 97 826 500,00 45 689,14
Pozycja 12 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 173 500,00 173 500,00 0,00
Art. 12 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 173 500,00 173 500,00 0,00
Pozycja 12 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 98 881000,00 0,00 -881000,00 98 000 000,00 45 689,14
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 3 128 000,00 45 000,00 70 000,00 3 243 000,00 0,00
Pozycja 14 0 4 Staże i wymiany urzędników 1 374 000,00 25 000,00 -162 000,00 1 237 000,00 0,00
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 41 000,00 0,00 39 000,00 80 000,00 1 966,94
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 333 000,00 0,00 206 000,00 539 000,00 54 934,72
Art. 14 0 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 4876 000,00 70 000,00 153 000,00 5 099 000,00 56 901,66
Pozycja 14 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 14 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 4876 000,00 70 000,00 153 000,00 5 099 000,00 56 901,66
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 48 000,00 0,00 -7 000,00 41 000,00 17 304,62
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 695 000,00 0,00 -18 000,00 677 000,00 358 534,18
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 743 000,00 0,00 - 25 000,00 718 000,00 375 838,80
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 3 600 000,00 0,00 -245 000,00 3 355 000,00 542 472,83
Art. 16 2 Podróże służbowe 3 600 000,00 0,00 - 245 000,00 3 355 000,00 542 472,83
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 35 000,00 0,00 -10 000,00 25 000,00 11000,00
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 77 000,00 0,00 0,00 77 000,00 2 635,80
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 112 000,00 0,00 -10 000,00 102 000,00 13 635,80
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 105 000,00 0,00 -20 000,00 85 000,00 6011,43
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 60 000,00 0,00 15 000,00 75 000,00 114436,91
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1 389 000,00 0,00 75 000,00 1 464 000,00 159 619,84
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 150 000,00 0,00 0,00 150 000,00 180 000,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1704000,00 0,00 70 000,00 1774000,00 460 068,18
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 6159 000,00 0,00 -210 000,00 5 949 000,00 1392 015,61
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 120 801100,00 70 000,00 - 283 000,00 120 588 100,00 1 570 391,77
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 169 000,00 0,00 -19 209,89 149 790,11 29 678,70
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 210 000,00 0,00 -15 601,00 194 399,00 1 026 616,77
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 75 000,00 0,00 13 583,89 88 583,89 219 855,26
Art. 2 0 0 Budynki 454000,00 0,00 - 21 227,00 432 773,00 1 276 150,73
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1 271 000,00 0,00 103 402,00 1 374 402,00 287031,54
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 905 000,00 0,00 -86 000,00 819 000,00 182 746,65
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 140 000,00 2 000 000,00 0,00 2 140 000,00 197 086,89
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 96 000,00 0,00 -52 586,00 43 414,00 2 091,03
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 45 000,00 0,00 -11 386,00 33 614,00 123431,33
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2 457 000,00 2 000 000,00 - 46 570,00 4410 430,00 792 387,44
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 2 911000,00 2 000 000,00 - 67 797,00 4 843 203,00 2 068 538,17
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 2 220 000,00 0,00 108 196,62 2 328 196,62 1 161 348,58
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 4 700 000,00 0,00 858 803,38 5 558 803,38 3 375 750,45
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 427 000,00 0,00 -73 000,00 354 000,00 79 679,07
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 7 347 000,00 0,00 894000,00 8 241 000,00 4 616 778,10
Pozycja 2 12 0 Meble 75 000,00 0,00 0,00 75 000,00 83 430,67
Art. 2 12 Meble 75 000,00 0,00 0,00 75 000,00 83 430,67
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 192 000,00 0,00 -18 203,00 173 797,00 207 770,83
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 192 000,00 0,00 -18 203,00 173 797,00 207 770,83
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 615 000,00 0,00 0,00 615 000,00 23 240,02
Art. 2 16 Pojazdy 615 000,00 0,00 0,00 615 000,00 23 240,02
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 8 229 000,00 0,00 875 797,00 9 104 797,00 4 931219,62
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 120 000,00 0,00 -12 000,00 108 000,00 39 737,22
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 120 000,00 0,00 -12 000,00 108 000,00 39 737,22
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 4 547,85
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 4 547,85
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 90 000,00 0,00 0,00 90 000,00 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 90 000,00 0,00 0,00 90 000,00 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 43 000,00 0,00 -10 000,00 33 000,00 8 456,59
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 43 000,00 0,00 -10 000,00 33 000,00 8 456,59
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 166 000,00 0,00 10 000,00 176 000,00 18 892,17
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 166 000,00 0,00 10 000,00 176 000,00 18 892,17
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 439 000,00 0,00 -12 000,00 427 000,00 71633,83
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 233 000,00 0,00 0,00 233 000,00 102 608,54
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 233 000,00 0,00 0,00 233 000,00 102 608,54
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 131000,00 0,00 0,00 131000,00 22 207,64
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 131000,00 0,00 0,00 131000,00 22 207,64
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 13 594,35
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 13 594,35
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 0,00 0,00 325 000,00 28 960,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 0,00 0,00 325 000,00 28 960,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 706 000,00 0,00 0,00 706 000,00 167 370,53
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 636 000,00 0,00 -63 000,00 573 000,00 240 254,07
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 636 000,00 0,00 - 63 000,00 573 000,00 240 254,07
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 390 000,00 0,00 0,00 390 000,00 47 862,09
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 390 000,00 0,00 0,00 390 000,00 47 862,09
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 350 000,00 0,00 -150 000,00 200 000,00 20 000,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 1025 000,00 0,00 -300 000,00 725 000,00 117 790,89
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1 375 000,00 0,00 -450 000,00 925 000,00 137 790,89
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2 401000,00 0,00 -513 000,00 1 888 000,00 425 907,05
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 14 686 000,00 2 000 000,00 283 000,00 16 969 000,00 7 664 669,20
10 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 10 0 ŚRODKI REZERWOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 10 - INNE WYDATKI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
OGÓŁEM 135 487100,00 2 070 000,00 0,00 137 557100,00 9 235 060,97

ZAŁĄCZNIK  IV

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w euro)
Pozycja budżetu Środki za rok budżetowy Zobowiązania Płatności Zobowiązania

pozostające do

spłaty

Środki

przeniesione

automatycznie na

rok budżetowy

n+1

Środki przeniesione na mocy decyzji na rok budżetowy n+1 Środki anulowane
Pozycja 10 0 0 Wynagrodzenia, świadczenia dodatkowe i świadczenia emerytalne i rentowe 9 006 100,00 8 815 107,93 8 815 107,93 0,00 0,00 0,00 190 992,07
Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 680 000,00 525 914,29 504 503,73 21410,56 21410,56 0,00 154085,71
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 9 686 100,00 9 341 022,22 9 319 611,66 21 410,56 21 410,56 0,00 345 077,78
Pozycja 10 2 0 Dodatki przejściowe 1455 000,00 1454 267,81 1454 267,81 0,00 0,00 0,00 732,19
Art. 10 2 Dodatki przejściowe 1 455 000,00 1 454 267,81 1 454 267,81 0,00 0,00 0,00 732,19
Pozycja 10 3 0 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 3 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 319 000,00 224 000,00 157 667,70 66 332,30 66 332,30 0,00 95 000,00
Art. 10 4 Podróże służbowe 319 000,00 224000,00 157 667,70 66 332,30 66 332,30 0,00 95 000,00
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 80 000,00 71454,71 38 289,71 33 165,00 33 165,00 0,00 8 545,29
Art. 10 6 Szkolenia 80 000,00 71 454,71 38 289,71 33 165,00 33 165,00 0,00 8 545,29
Pozycja 10 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 11540100,00 11090 744,74 10 969 836,88 120 907,86 120 907,86 0,00 449 355,26
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 96 697 500,00 96457035,32 96457035,32 0,00 0,00 0,00 240 464,68
Pozycja 12 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 371000,00 363 928,92 363 928,92 0,00 0,00 0,00 7 071,08
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 758 000,00 635 347,59 635 347,59 0,00 0,00 0,00 122 652,41
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 97 826 500,00 97 456 311,83 97 456 311,83 0,00 0,00 0,00 370 188,17
Pozycja 12 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 173 500,00 172691,55 172691,55 0,00 0,00 0,00 808,45
Art. 12 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 173 500,00 172 691,55 172 691,55 0,00 0,00 0,00 808,45
Pozycja 12 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 98 000 000,00 97 629 003,38 97 629 003,38 0,00 0,00 0,00 370 996,62
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 3 243 000,00 3 230 488,72 3 230 488,72 0,00 0,00 0,00 12 511,28
Pozycja 14 0 4 Staże i wymiany urzędników 1 237 000,00 1 155 977,78 1 155 977,78 0,00 0,00 0,00 81022,22
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 80 000,00 74 700,84 58 858,15 15 842,69 15 842,69 0,00 5 299,16
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 539 000,00 532 000,00 472 526,07 59 473,93 59 473,93 0,00 7 000,00
Art. 14 0 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 5 099 000,00 4 993167,34 4 917 850,72 75 316,62 75 316,62 0,00 105 832,66
Pozycja 14 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 14 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 5 099 000,00 4 993167,34 4 917 850,72 75 316,62 75 316,62 0,00 105 832,66
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 41 000,00 40 980,00 36 456,24 4 523,76 4 523,76 0,00 20,00
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 677 000,00 676 552,20 521 226,78 155 325,42 155 325,42 0,00 447,80
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 718 000,00 717 532,20 557 683,02 159 849,18 159 849,18 0,00 467,80
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 3 355 000,00 3 145 756,05 460 152,15 685 603,90 685 603,90 0,00 209 243,95
Art. 16 2 Podróże służbowe 3 355 000,00 3 145 756,05 2 460152,15 685 603,90 685 603,90 0,00 209 243,95
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 25 000,00 13 000,00 4 216,24 8 783,76 8 783,76 0,00 12 000,00
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 77 000,00 70 581,33 70 581,33 0,00 0,00 0,00 6 418,67
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 102 000,00 83 581,33 74 797,57 783,76 783,76 0,00 18 418,67
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 85 000,00 78 008,08 63 342,07 14 666,01 14 666,01 0,00 6 991,92
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 75 000,00 73 915,41 34 837,78 39 077,63 39 077,63 0,00 1084,59
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1464 000,00 1456 000,00 1265 707,55 190 292,45 190 292,45 0,00 8 000,00
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 150 000,00 150 000,00 0,00 150 000,00 150 000,00 0,00 0,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1774000,00 1 757 923,49 1 363 887,40 394036,09 394036,09 0,00 16 076,51
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 5 949 000,00 5 704 793,07 4456 520,14 1 248 272,93 1 248 272,93 0,00 244 206,93
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 120 588 100,00 119 417 708,53 117 973 211,12 1444497,41 1444497,41 0,00 1170 391,47
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 149 790,11 149 790,11 123 790,11 26 000,00 26 000,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 194 399,00 194 398,85 77 858,09 116 540,76 116 540,76 0,00 0,15
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 88 583,89 88 583,78 46 586,78 41 997,00 41 997,00 0,00 0,11
Art. 2 0 0 Budynki 432 773,00 432 772,74 248 234,98 184 537,76 184 537,76 0,00 0,26
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1 374 402,00 1 374 068,61 938 331,85 435 736,76 435 736,76 0,00 333,39
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 819 000,00 819 000,00 616111,74 202 888,26 202 888,26 0,00 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 2 140 000,00 2 140 000,00 143 257,13 1 996 742,87 1 996 742,87 0,00 0,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 43 414,00 43 413,65 42 457,85 955,80 955,80 0,00 0,35
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 33 614,00 33 326,41 25 949,13 7 377,28 7 377,28 0,00 287,59
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 4410 430,00 4409 808,67 1 766 107,70 2 643 700,97 2 643 700,97 0,00 621,33
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 4843 203,00 4842 581,41 2 014 342,68 2 828 238,73 2 828 238,73 0,00 621,59
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 2 328 196,62 2 328 196,62 1 585 997,43 742 199,19 742 199,19 0,00 0,00
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 5 558 803,38 5 558 803,38 2 514 302,93 3 044 500,45 3 044 500,45 0,00 0,00
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 354 000,00 354 000,00 261 110,74 92 889,26 92 889,26 0,00 0,00
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 8 241 000,00 8 241 000,00 4 361411,10 3 879 588,90 3 879 588,90 0,00 0,00
Pozycja 2 12 0 Meble 75 000,00 71 594,88 46 027,18 25 567,70 25 567,70 0,00 3 405,12
Art. 2 12 Meble 75 000,00 71 594,88 46 027,18 25 567,70 25 567,70 0,00 3 405,12
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 173 797,00 170 187,68 100 318,18 69 869,50 69 869,50 0,00 3 609,32
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 173 797,00 170 187,68 100 318,18 69 869,50 69 869,50 0,00 3 609,32
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 615 000,00 563 624,53 548 938,10 14 686,43 14 686,43 0,00 51 375,47
Art. 2 16 Pojazdy 615 000,00 563 624,53 548 938,10 14 686,43 14 686,43 0,00 51 375,47
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 9 104 797,00 9 046 407,09 5 056 694,56 3 989 712,53 3 989 712,53 0,00 58 389,91
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 108 000,00 99 705,71 58 642,36 41063,35 41063,35 0,00 8 294,29
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 108 000,00 99 705,71 58 642,36 41063,35 41063,35 0,00 8 294,29
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 20 000,00 20 000,00 14 026,40 5 973,60 5 973,60 0,00 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 20 000,00 14026,40 5 973,60 5 973,60 0,00 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 90 000,00 80 000,00 0,00 80 000,00 80 000,00 0,00 10 000,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 90 000,00 80 000,00 0,00 80 000,00 80 000,00 0,00 10 000,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 33 000,00 18 610,88 13 807,05 4 803,83 4 803,83 0,00 14 389,12
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 33 000,00 18 610,88 13 807,05 4803,83 4803,83 0,00 14 389,12
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 176 000,00 174233,11 148 106,07 26 127,04 26 127,04 0,00 1 766,89
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 176 000,00 174 233,11 148 106,07 26 127,04 26 127,04 0,00 1 766,89
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 427 000,00 392 549,70 234 581,88 157 967,82 157 967,82 0,00 34450,30
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 233 000,00 231 145,72 150655,98 80 489,74 80 489,74 0,00 1 8 54,28
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 233 000,00 231145,72 150 655,98 80 489,74 80 489,74 0,00 1 854,28
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 131000,00 86 779,89 64 054,63 22 725,26 22 725,26 0,00 44 220,11
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 131000,00 86 779,89 64054,63 22 725,26 22 725,26 0,00 44 220,11
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 12 367,65 864,65 11 503,00 11 503,00 0,00 4 632,35
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 12 367,65 864,65 11 503,00 11 503,00 0,00 4 632,35
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 300 000,00 255 640,00 44 360,00 44 360,00 0,00 25 000,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 300 000,00 255 640,00 44 360,00 44 360,00 0,00 25 000,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 706 000,00 630 293,26 471 215,26 159 078,00 159 078,00 0,00 75 706,74
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 573 000,00 436 327,67 49 876,97 386 450,70 386 450,70 0,00 136 672,33
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 573 000,00 436 327,67 49 876,97 386 450,70 386 450,70 0,00 136 672,33
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 390 000,00 390 000,00 356 862,92 33 137,08 33 137,08 0,00 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 390 000,00 390 000,00 356 862,92 33137,08 33 137,08 0,00 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 200 000,00 200 000,00 162 000,00 38 000,00 38 000,00 0,00 0,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 725 000,00 710 866,99 613 389,18 97 477,81 97 477,81 0,00 14133,01
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 925 000,00 910 866,99 775 389,18 135 477,81 135 477,81 0,00 14133,01
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 1 888 000,00 1 737 194,66 1182 129,07 555 065,59 555 065,59 0,00 150 805,34
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 16 969 000,00 16 649 026,12 8 958 963,45 7 690 062,67 7 690 062,67 0,00 319 973,88
OGÓŁEM 137 557100,00 136 066 734,65 126 932174,57 9134 560,08 9134 560,08 0,00 1 490 365,35

ZAŁĄCZNIK  V

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PRZENIESIONYCH Z ROKU 2015

(w euro)
Pozycja budżetu ŚRODKI PRZENIESIONE AUTOMATYCZNIE ŚRODKI

ANULOWANE

ŚRODKI

PRZENIESIONE NA MOCY DECYZJI

Środki przeniesione automatycznie Płatności

z przeniesionych

środków

Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 10 632,47 0,00 10 632,47 0,00
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 10 632,47 0,00 10 632,47 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 33 329,20 33 323,32 5,88 0,00
Art. 10 4 Podróże służbowe 33 329,20 33 323,32 5,88 0,00
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 31 823,69 17 507,05 14 316,64 0,00
Art. 10 6 Szkolenia 31 823,69 17 507,05 14 316,64 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 75 785,36 50 830,37 24 954,99 0,00
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 45 689,14 45 689,14 0,00 0,00
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 45 689,14 45 689,14 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 45 689,14 45 689,14 0,00 0,00
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 1 966,94 560,00 1 406,94 0,00
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 54 934,72 51 556,87 3 377,85 0,00
Art. 14 0 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 56 901,66 52116,87 4 784,79 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 56 901,66 52116,87 4 784,79 0,00
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 17 304,62 6 157,66 11 146,96 0,00
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 358 534,18 340 350,64 18 183,54 0,00
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 375 838,80 346 508,30 29 330,50 0,00
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 542 472,83 420 030,51 122 442,32 0,00
Art. 16 2 Podróże służbowe 542 472,83 420 030,51 122 442,32 0,00
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 11000,00 999,92 10 000,08 0,00
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 2 635,80 2 507,20 128,60 0,00
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 13 635,80 3 507,12 10 128,68 0,00
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 6011,43 4 900,00 1 111,43 0,00
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 114436,91 112155,78 2281,13 0,00
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 159 619,84 120 326,90 39 292,94 0,00
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 180 000,00 155 732,19 24 267,81 0,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 460 068,18 393 114,87 66 953,31 0,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 1392 015,61 1 163 160,80 228 854,81 0,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 1 570 391,77 1 311 797,18 258 594,59 0,00
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 29 678,70 24 492,25 5 186,45 0,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 1026 616,77 1025 276,77 1 340,00 0,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 219 855,26 211 213,20 8 642,06 0,00
Art. 2 0 0 Budynki 1 276 150,73 1 260 982,22 15 168,51 0,00
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 287031,54 273 557,39 13 474,15 0,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 182 746,65 141 216,63 41 530,02 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 197 086,89 191060,73 6 026,16 0,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 2 091,03 1 609,09 481,94 0,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 123431,33 121 619,24 1 812,09 0,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 792 387,44 729 063,08 63 324,36 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 2 068 538,17 1 990 045,30 78 492,87 0,00
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 1 161 348,58 1 161 348,58 0,00 0,00
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 3 375 750,45 3 349 244,05 26 506,40 0,00
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 79 679,07 79 679,07 0,00 0,00
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 4 616 778,10 4 590 271,70 26 506,40 0,00
Pozycja 2 12 0 Meble 83 430,67 83 250,67 180,00 0,00
Art. 2 12 Meble 83 430,67 83 250,67 180,00 0,00
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 207 770,83 206 317,23 1453,60 0,00
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 207 770,83 206 317,23 1453,60 0,00
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 23 240,02 10 869,75 12 370,27 0,00
Art. 2 16 Pojazdy 23 240,02 10 869,75 12 370,27 0,00
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 4 931219,62 4 890 709,35 40 510,27 0,00
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 39 737,22 29 555,42 10 181,80 0,00
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 39 737,22 29 555,42 10 181,80 0,00
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 4 547,85 2 595,35 1952,50 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 4 547,85 2 595,35 1 952,50 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 8 456,59 3 549,96 4 906,63 0,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 8 456,59 3 549,96 4 906,63 0,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 18 892,17 15 584,75 3 307,42 0,00
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 18 892,17 15 584,75 3 307,42 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 71633,83 51 285,48 20 348,35 0,00
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 102 608,54 58 664,62 43 943,92 0,00
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 102 608,54 58 664,62 43 943,92 0,00
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 22 207,64 12918,18 9 289,46 0,00
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 22 207,64 12 918,18 9 289,46 0,00
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 13 594,35 13 594,35 0,00 0,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 13 594,35 13 594,35 0,00 0,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 28 960,00 18 480,00 10 480,00 0,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 28 960,00 18 480,00 10 480,00 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 167 370,53 103 657,15 63 713,38 0,00
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 240 254,07 224 601,72 15 652,35 0,00
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 240 254,07 224 601,72 15 652,35 0,00
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 47 862,09 47 714,33 147,76 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 47 862,09 47 714,33 147,76 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 20 000,00 0,00 20 000,00 0,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 117 790,89 104 333,28 13 457,61 0,00
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 137 790,89 104 333,28 33 457,61 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 425 907,05 376 649,33 49 257,72 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 7 664 669,20 7 412 346,61 252 322,59 0,00
OGÓŁEM 9 235 060,97 8 724 143,79 510 917,18 0,00

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2017.114.1

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok 2016.
Data aktu: 11/04/2017
Data ogłoszenia: 11/04/2017