Ogłoszenie o naborze na członka Rady ds. Kontroli Regulacyjnej (grupa zaszeregowania AD 14, główny doradca) - Sekretariat Generalny - Zatrudnienie pracownika na czas określony na podstawie art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników - COM/2016/10367.

Ogłoszenie o naborze na członka Rady ds. Kontroli Regulacyjnej (grupa zaszeregowania AD 14, główny doradca) Sekretariat Generalny Zatrudnienie pracownika na czas określony na podstawie art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników
COM/2016/10367

(2016/C 197 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 3 czerwca 2016 r.)

Reprezentujemy

Rada ds. Kontroli Regulacyjnej została ustanowiona decyzją Komisji C(2015) 3263 i rozpoczęła działalność z dniem 1 lipca 2015 r. Rada ds. Kontroli Regulacyjnej zastąpiła Radę ds. Ocen Skutków i przyczynia się do prowadzonej przez Komisję polityki lepszego stanowienia prawa przez analizowanie jakości ocen skutków, ocen ex post i kontroli sprawności oraz wydawanie opinii na temat powiązanych projektów sprawozdań. Teksty przedkładane Radzie ds. Kontroli Regulacyjnej będą głównie sporządzane i omawiane w języku angielskim.

Rada ds. Kontroli Regulacyjnej składa się z sześciu członków i przewodniczącego (na szczeblu dyrektora generalnego). Oczekuje się, że członkowie Rady ds. Kontroli Regulacyjnej będą wykonywali swoje obowiązki w ramach Rady w pełnym wymiarze czasu pracy. Troje członków Rady ds. Kontroli Regulacyjnej rekrutuje się spoza służb Komisji, zaś troje pozostałych mianuje się wewnątrz Komisji Europejskiej. Zewnętrzni członkowie Rady są rekrutowani na podstawie udowodnionej wiedzy specjalistycznej w dziedzinie ocen skutków, ocen ex post oraz ogólnie polityki regulacyjnej, obejmującej politykę makroekonomiczną, mikroekonomiczną i społeczną oraz politykę w dziedzinie środowiska.

Wszyscy członkowie Rady ds. Kontroli Regulacyjnej pełnią swoje obowiązki w ramach Rady przez ustalony i niepodlegający przedłużeniu okres trzech lat, w pełnym wymiarze czasu pracy. Wszyscy członkowie Rady ds. Kontroli Regulacyjnej są administracyjnie powiązani z Sekretariatem Generalnym. Podlegają oni Regulaminowi pracowniczemu urzędników Unii Europejskiej i warunkom zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej oraz Kodeksowi dobrego postępowania administracyjnego Komisji Europejskiej. W dokumentach tych ustanowiono surowe zasady dotyczące etyki, poufności i konfliktu interesów, które są szczególnie istotne i ważne w związku z działalnością Rady ds. Kontroli Regulacyjnej. Zgodnie z regulaminem pracowniczym członkowie Rady mogą podczas swojej kadencji między innymi publikować artykuły naukowe, pod warunkiem że nie przeszkadza im to w wykonywaniu obowiązków.

Oferujemy

Ambitne stanowisko członka Rady ds. Kontroli Regulacyjnej, którego szczegółowe obowiązki obejmują:

-
ocenę jakości projektów sprawozdań dotyczących ocen i kontroli sprawności istniejących polityk oraz projektów sprawozdań z ocen skutków przygotowywanych przez służby Komisji na poparcie nowych inicjatyw politycznych,
-
udział w przygotowywaniu opinii na temat sporządzanych przez Komisję projektów sprawozdań z oceny skutków, oceny i kontroli sprawności oraz zaleceń, w jaki sposób należy je poprawić,
-
doradztwo - pod kierunkiem przewodniczącego - na rzecz poszczególnych służb Komisji, dotyczące stosowania i interpretacji odpowiednich wytycznych w przypadku szczególnie trudnych ocen, oraz w stosownych przypadkach doradztwo w kwestiach metodologicznych.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Wybrana osoba powinna wykazać się:

-
udokumentowaną wiedzą i kompetencjami w dziedzinie polityki regulacyjnej, procedur i metodologii ocen skutków lub ocen ex post, popartymi solidnym doświadczeniem naukowym, o którym świadczą w szczególności stosowne publikacje,
-
bardzo dobrą znajomością polityki UE i procesów decyzyjnych, w tym polityki Komisji na rzecz lepszego stanowienia prawa,
-
dobrymi umiejętnościami analitycznymi i bardzo dobrą zdolnością strategicznego myślenia,
-
specjalistyczną wiedzą fachową w co najmniej jednej z następujących dziedzin: polityka makroekonomiczna, polityka mikroekonomiczna, polityka społeczna, polityka w dziedzinie środowiska,
-
bardzo dobre zdolności organizacyjne i koordynacyjne oraz umiejętność zarządzania zadaniami i stosunkami pracy,
-
doskonałe umiejętności w zakresie komunikacji ustnej i pisemnej w celu skutecznego i płynnego porozumiewania się z zainteresowanymi podmiotami wewnętrznymi i zewnętrznymi.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne)

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, które muszą zostać spełnione przed upływem terminu składania zgłoszeń:

-
Obywatelstwo: kandydaci muszą posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
-
Dyplom lub stopień uniwersytecki: kandydaci muszą posiadać:
-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów,
-
lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (to roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia zawodowego liczonego od momentu ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej).
-
Doświadczenie zawodowe: kandydaci muszą posiadać co najmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje.

Przynajmniej pięć lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na stanowisku doradczym wysokiego szczebla i w dziedzinie bezpośrednio związanej z powyższym stanowiskiem.

-
Znajomość języków: kandydat musi biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 1 oraz znać na odpowiednim poziomie inny język urzędowy.
-
Limit wieku: kandydat nie osiągnął jeszcze normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 66 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego) 2 .

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Przed objęciem funkcji kandydaci mają obowiązek złożyć oświadczenie, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenie dotyczące konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Procedura wyboru i mianowania

Komisja Europejska dokona wyboru i powoła głównego doradcę zgodnie z jej obowiązującymi procedurami wyboru i rekrutacji (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy 3 ). W trakcie procedury wyboru kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, przeprowadzaną przez działający w Komisji Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania, najpierw biorą udział w testach przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury wyboru w interesie kandydatów oraz instytucji procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim lub francuskim 4 .

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia odpowiadają warunkom określonym w warunkach zatrudnienia innych pracowników w odniesieniu do urzędników zatrudnionych na czas określony zajmujących stanowiska równoważne podstawowemu stanowisku głównego doradcy w grupie zaszeregowania AD 14 Unii Europejskiej. Wyłoniony kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy na czas określony na okres trzech lat, który nie może zostać przedłużony.

Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Miejscem zatrudnienia będzie Bruksela.

Polityka równych szans

Komisja Europejska stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1 lit. d) regulaminu pracowniczego.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego i doświadczenia na stanowisku doradcy wysokiego szczebla, a także wymaganej znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Służy on do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do kontaktowania się z kandydatami w czasie trwania procedury wyboru. Należy w związku z tym informować Komisję o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata.

Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane.

Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym na adres: European Commission, Directorate-General for Human Resources and Security, Unit for Senior Management & CCA, SC11 8/59, 1049 Bruxelles/Brussel, BELGIQUE/BELGIË, wyraźnie zaznaczając, że dotyczy ono: naboru na stanowisko członka Rady ds. Kontroli Regulacyjnej (COM/2016/10367); data stempla pocztowego nie może być późniejsza niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja między Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 1 lipca 2016 r., o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja elektroniczna nie będzie już możliwa.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie wyznaczonego terminu nie będą przyjmowane.

Ważne informacje dla kandydatów

Prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.

Ochrona danych osobowych

Komisja zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy UE i o swobodnym przepływie takich danych 5 .

4 Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nienależnej korzyści.
5 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2016.197A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na członka Rady ds. Kontroli Regulacyjnej (grupa zaszeregowania AD 14, główny doradca) - Sekretariat Generalny - Zatrudnienie pracownika na czas określony na podstawie art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników - COM/2016/10367.
Data aktu: 03/06/2016
Data ogłoszenia: 03/06/2016