Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok 2015.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK 2015

(2016/C 139/01)

(Dz.U.UE C z dnia 20 kwietnia 2016 r.)

SPIS TREŚCI

WSTĘP .........................................................................................................................................

DOCHODY ..................................................................................................................................

Należności ustalone za rok 2015 oraz należności przeniesione z roku 2014 .............................

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL ...........................................................

WYDATKI W CIĄGU ROKU .....................................................................................................

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów. ................

Przesunięcia budżetowe .........................................................................................................

Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji ..................................................................................

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne .........................................

ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2014 ..................................................................................

Załączniki

ZAŁĄCZNIK I Szacowane dochody, należności ustalone i należności przeniesione ................

ZAŁĄCZNIK II Dochody przeznaczone na określony cel za rok budżetowy i dochody przeznaczone na określony cel przeniesione ...................................................

ZAŁĄCZNIK III Zmiany stanu środków za rok budżetowy ......................................................

ZAŁĄCZNIK IV Wykorzystanie środków za rok budżetowy ...................................................

ZAŁĄCZNIK V Wykorzystanie środków przeniesionych z roku 2014 ....................................

WSTĘP

Misja Europejskiego Trybunału Obrachunkowego

Misją Trybunału jest przyczynianie się do poprawy zarządzania finansami UE, działanie na rzecz rozliczalności i przejrzystości, a także działanie w charakterze niezależnego strażnika finansowych interesów obywateli Unii.

Rola Trybunału jako niezależnego kontrolera zewnętrznego UE polega na sprawdzaniu, czy unijne środki są właściwie rozliczane oraz czy są gromadzone i wydawane zgodnie ze stosownymi przepisami i rozporządzeniami, a także czy przynoszą odpowiednią wartość w stosunku do kosztów.

1.
W sprawozdaniu Trybunału z zarządzania budżetem i finansami za rok 2015 omówiono w skrócie wykonanie budżetu oraz wyjaśniono kwestie, które miały istotne znaczenie dla działań podjętych w ciągu roku budżetowego.
2.
W załącznikach do niniejszego sprawozdania (załączniki I-V) przedstawiono szczegółowy obraz sytuacji z wyszczególnieniem linii budżetowych.

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2015 oraz należności przeniesione z roku 2014

3.
Należności ustalone za rok budżetowy 2015 wyniosły 19 411 970 euro (tabela 1). Przy uwzględnieniu środków przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego (26 230 euro) (tabela 2) całkowita kwota ustalonych należności wyniosła 19 438 200 euro.

Tabela 1

Należności ustalone za rok 2015

(w euro)
Tytuł Szacowane

dochody

za 2015 r.

Należności

ustalone za 2015 r.

Środki odzyskane ogółem za 2015 r. % ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 19 992 000 19 307 066 19 307 066 100,00 %
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 0 54 912 54 874 99,93 %
9 - Różne dochody 200 000 49 992 48 992 98,00 %
Ogółem 20 192 000 19 411 970 19 410 932 99,99 %

Tabela 2

Należności przeniesione z roku 2014

(w euro)
Tytuł Należności przeniesione Korekty Ogółem Środki

odzyskane

ogółem

% ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 0 0 0 0 0,00 %
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 25 786 - 4 519 21 267 13 574 63,83 %
9 - Różne dochody 444 -444 0 0 0,00 %
Ogółem 26 230 - 4 963 21 267 13 574 63,83 %
4.
Należności ustalone za rok budżetowy 2015 (19 411 970 euro) stanowią 96,13 % szacowanych dochodów w wysokości 20 192 000 euro, podczas gdy w 2014 r. stanowiły one 98,49 %.
5.
Całkowita kwota dochodów odzyskanych na dzień 31 grudnia 2015 r. wyniosła 19 424 506 euro, z czego 19 410 932 euro to środki odzyskane z tytułu należności ustalonych w 2015 r. (tabela 1).
6.
Z 19 410 932 euro odzyskanych dochodów kwota 19 307 066 euro (99,46 %) stanowi potrącenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne), a także środki pochodzące z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników. Inne dochody odzyskane w roku budżetowym wyniosły 103 866 euro. Dla porównania w roku 2014 potrącenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne) wraz ze środkami pochodzącymi z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników wyniosły 19 422 010 euro, a inne dochody za ten rok budżetowy wyniosły 63 141 euro.
7.
Kwota pozostająca do pobrania na koniec roku budżetowego wynosiła 8 731 euro, tj. 0,04 % należności ustalonych w ciągu roku budżetowego oraz pozostałych należności ustalonych w poprzednich latach budżetowych. W 2014 r. kwota ta wyniosła 26 230 euro, tj. 0,13 %.

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

8.
Dochody przeznaczone na określony cel obejmują przede wszystkim podróże służbowe, zwroty nadpłaty w ramach rocznego rozliczenia kosztów zużycia energii oraz zwrot podatku VAT od prywatnych rozmów telefonicznych. Informacje na temat wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel zamieszczono w załączniku II.

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

9.
W tabeli 3 i tabeli 4 zestawiono całkowite środki dostępne za rok 2015, środki, na które zaciągnięto zobowiązania, płatności dokonane w ciągu roku oraz pozostałą kwotę przeniesioną na rok 2016.
10.
Bardziej szczegółowa analiza na poziomie rozdziałów wraz z informacjami dodatkowymi dotyczącymi poszczególnych rozdziałów lub pozycji znajduje się w tabelach 6-9.

Tabela 3

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania według tytułów

(w euro)
Tytuł Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 115 758 000 114 646 036 99,04 %
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 17 148 000 16 500 156 96,22 %
Tytuły 1 i 2 - ogółem 132 906 000 131 146 192 98,68 %

Tabela 4

Zobowiązania i płatności według tytułów

(w euro)
Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 114 646 036 113 075 644 98,63 % 1 570 392 1,37 %
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 16 500 156 8 835 487 53,55 % 7 664 669 46,45 %
Tytuły 1 i 2 - ogółem 131 146 192 121 911 131 92,96 % 9 235 061 7,04 %

Przesunięcia budżetowe

11.
W ciągu roku budżetowego Trybunał dokonał 29 przesunięć budżetowych na łączną kwotę 4 838 483 euro (tabela 5). Przesunięcia te miały na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania różnych działów Trybunału i spełnienie wszelkich związanych z tym wymogów. Skutki tych przesunięć na poziomie poszczególnych pozycji przedstawiono w załączniku III.

Tabela 5

Przesunięcia budżetowe w 2015 r.

(w euro)
Rodzaj przesunięcia Liczba przesunięć w 2015 r. Łączna kwota przesuniętych środków
Pomiędzy tytułami 6 2 908 000
Pomiędzy rozdziałami 3 495 000
Pomiędzy artykułami 1 110 000
Pomiędzy pozycjami 5 990 183
Pomiędzy podpozycjami 14 335 300
Ogółem 29 4 838 483

Tytuł  1

- Osoby pracujące dla instytucji

12.
W tabeli 6 i tabeli 7 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2015 w tytule 1.

Tabela 6

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 1

(w euro)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
1 0 - Członkowie instytucji 10 171 000 10 053 916 98,85 %
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 94 517 000 94 118 026 99,58 %
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 4 651 000 4 558 932 98,02 %
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 6 419 000 5 915 162 92,15 %
Tytuł 1 - ogółem 115 758 000 114 646 036 99,04 %
13.
W 2015 r. wskaźnik wykorzystania środków w tytule 1 wyniósł 99,04 % (w 2014 r. wskaźnik ten wyniósł 98,83 %).
14.
Środki w rozdziale 1 2 ("Urzędnicy i pracownicy tymczasowi") zostały wykorzystane w 2015 r. w 99,58 % (w 2014 r. wskaźnik ten wyniósł 99,57 %).
15.
Wskaźnik wykorzystania środków w rozdziale 1 4 ("Inni pracownicy i usługi zewnętrzne") osiągnął w tym roku poziom 98,02 %, zbliżony do roku poprzedniego (w 2014 r. poziom ten wyniósł 98,13 %).
16.
Wskaźnik wykorzystania środków na podróże służbowe wyniósł 87,84 % (93,10 % w 2014 r.). Trybunał podejmuje wszystkie możliwe działania, aby środki na podróże służbowe były wykorzystywane w sposób ściśle zgodny z zasadami oszczędności, wydajności i skuteczności. Choć potrzeby nie zawsze dają się dokładnie przewidzieć, Trybunał czuwa nad tym, aby środki wykorzystywano w sposób gospodarny.

Tabela 7

Zobowiązania i płatności w tytule 1

(w euro)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
1 0 - Członkowie instytucji 10 053 916 9 978 131 99,25 % 75 785 0,75 %
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 94 118 026 94 072 337 99,95 % 45 689 0,05 %
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 4 558 932 4 502 030 98,75 % 56 902 1,25 %
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 5 915 162 4 523 146 76,47 % 1 392 016 23,53 %
Tytuł 1 - ogółem 114 646 036 113 075 644 98,63 % 1 570 392 1,37 %
17.
W 2015 r. płatności wyniosły łącznie 113 075 644 euro i stanowiły 97,68 % ostatecznych środków oraz 98,63 % całkowitych zobowiązań (w 2014 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 97,72 % oraz 98,88 %).
18.
Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2016 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 1 570 392 euro, tj. 1,36 % ostatecznych środków oraz 1,37 % całkowitych zobowiązań (w 2014 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 1,11 % oraz 1,12 %).
19.
Największa część przeniesionych środków odnoszących się do rozdziału 1 6 dotyczy podróży służbowych pracowników, a ich kwota wynosi 542 473 euro. W przypadku pewnej liczby podróży służbowych, które miały miejsce w 2015 r., nie otrzymano jeszcze wniosków o zwrot kosztów lub wnioski te otrzymano, lecz przed upływem roku budżetowego nie zostały one jeszcze do końca rozliczone. Inne kwoty - składające się na środki przeniesione z rozdziału 1 6 - w stosunku do których istniały zobowiązania prawne, lecz w roku 2015 nie otrzymano jeszcze odnośnych faktur, przypadały na: "Doskonalenie zawodowe" (358 534 euro) oraz "Centrum Małego Dziecka" (159 620 euro).

Tytuł  2

- Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

20.
W tabeli 8 i tabeli 9 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2015 w tytule 2.

Tabela 8

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 2

(w euro)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe 4 143 000 4 139 534 99,92 %
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 9 667 000 9 638 814 99,71 %
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 421 000 331 400 78,72 %
2 5 - Posiedzenia i konferencje 717 000 634 163 88,45 %
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 2 200 000 1 756 245 79,83 %
Tytuł 2 - ogółem 17 148 000 16 500 156 96,22 %
21.
Wskaźnik wykorzystania środków w tytule 2 w 2015 r. sięgnął 96,22 % (w wobec 98,45 % w roku 2014).

Tabela 9

Zobowiązania i płatności w tytule 2

(w euro)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe 4 139 534 2 070 996 50,03 % 2 068 538 49,97 %
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 9 638 814 4 707 595 48,84 % 4 931 219 51,16 %
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 331 400 259 766 78,38 % 71 634 21,62 %
2 5 - Posiedzenia i konferencje 634 163 466 793 73,61 % 167 370 26,39 %
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1 756 245 1 330 337 75,75 % 425 908 24,25 %
Tytuł 2 - ogółem 16 500 156 8 835 487 53,55 % 7 664 669 46,45 %
22.
Płatności wyniosły łącznie 8 835 487 euro, co stanowi 51,52 % ostatecznych środków oraz 53,55 % zobowiązań (w 2014 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 55,68 % oraz 56,56 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2016 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 7 664 669 euro, tj. 44,70 % ostatecznych środków oraz 46,45 % zobowiązań (w 2014 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 42,77 % oraz 43,44 %).
23.
Większość środków przeniesionych w rozdziale 2 0 dotyczy pozycji "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych" (1 026 617 euro) oraz "Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami" (219 855 euro). Podobnie jak w latach poprzednich inne kwoty w rozdziale 2 0, na które zaciągnięto zobowiązania, ale na które do końca roku nie otrzymano faktur, występują w pozycjach: "Sprzątanie i utrzymanie obiektów" (287 031 euro), "Ochrona i nadzór nad budynkami" (197 087 euro), "Zużycie energii" (182 746 euro) oraz "Inne wydatki na budynki" (123 431 euro).
24.
Na środki w wysokości 4 931 219 euro przeniesione w rozdziale 2 1 ("Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie") w największym stopniu składają się środki zapisane pod pozycją 2 1 0 2 ("Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych"), w wysokości 3 375 750 euro, oraz pod pozycją 2 1 0 0 ("Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego"), w wysokości 1 161 348 euro, co wynika z projektów, które na koniec roku nadal znajdowały się w fazie realizacji.
25.
W rozdziale 2 7 ("Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie") przeniesienia dotyczą głównie pozycji budżetu 2 7 0 0 ("Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze"), w której przeniesiono środki w wysokości 240 254 euro tytułem usług eksperckich.

ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2014

26.
W tabeli 10 przedstawiono środki przeniesione z 2014 r.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2014 r. na 2015 r.

(w euro)
Rozdziały Środki

przeniesione

z 2014 na 2015 r.

Płatności z przeniesień Środki anulowane
1 0 - Członkowie instytucji 133 586 88 599 44 987
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 29 111 18 699 10 412
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 41 673 24 382 17 291
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 1 113 321 962 696 150 625
Tytuł 1 - ogółem 1 317 691 1 094 376 223 315
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe 710 354 636 172 74 182
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 4 472 780 4 435 024 37 756
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 82 736 51 718 31 018
2 5 - Posiedzenia i konferencje 182 945 141 777 41 168
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 948 910 755 495 193 415
Tytuł 2 - ogółem 6 397 725 6 020 186 377 539
Tytuły 1 i 2 - ogółem 7 715 416 7 114 562 600 854
27.
Automatyczne przeniesienia środków (art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego) z roku budżetowego 2014 na rok budżetowy 2015 na całkowitą kwotę 7 715 416 euro umożliwiły realizację płatności na kwotę 7 114 562 euro, co dało wskaźnik wykorzystania na poziomie 92,21 % (86,04 % w 2014 r.).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

SZACOWANE DOCHODY, NALEŻNOŚCI USTALONE I NALEŻNOŚCI PRZENIESIONE

Dochody - 2015
(w euro)
Pozycja budżetu Budżet wstępny Należności ustalone za rok budżetowy Środki odzyskane za rok budżetowy Środki do odzyskania za rok budżetowy
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników 10 838 000,00 9 857 767,65 9 857 767,65 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników 1 750 000,00 1 813 322,92 1 813 322,92 0,00
ROZDZ. 4 0 RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 12 588 000,00 11671090,57 11671090,57 0,00
Pozycja 4 10 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 7 404 000,00 7 542 949,15 7 542 949,15 0,00
Pozycja 4 110 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 0,00 93 026,49 93 026,49 0,00
Pozycja 4 12 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 7 404000,00 635 975,64 635 975,64 0,00
TYTUŁ 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 19 992 000,00 19 307 066,21 19 307 066,21 0,00
Pozycja 5 0 0 0 Wpływy ze sprzedaży pojazdów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 2 0 Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWA TOWARÓW) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 13,78 13,78 0,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK 0,00 13,78 13,78 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 54 898,42 54 860,62 37,80
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 0,00 54898,42 54860,62 37,80
Pozycja 5 9 0 0 Inne dochody otrzymane z działalności administracyjnej 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 9 INNE DOCHODY OTRZYMANE Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 5 DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 0,00 54 912,20 54874,40 37,80
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 200 000,00 49 991,82 48 991,82 000,00
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY 200 000,00 49 991,82 48 991,82 1 000,00
TYTUŁ 9 RÓŻNE DOCHODY 200 000,00 49 991,82 48 991,82 1 000,00
OGÓŁEM 20 192 000,00 19 411970,23 19 410 932,43 1 037,80

Dochody przeniesione

(w euro)
Pozycja budżetu Należności rok budżetowy n-1 Zmiany przeniesione z roku n-1 Ogółem środki przeniesione z roku n-1 Środki

odzyskane

za rok

budżetowy n-1

Środki do odzyskania
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy z opłaty specjalnej od wynagrodzeń czynnie zatrudnionych członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 0 RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 10 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 110 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 12 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników czasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWA TOWARÓW) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 25 786,11 -4 518,66 21 267,45 13 574,00 7 693,45
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 25 786,11 -4 518,66 21 267,45 13 574,00 7 693,45
TYTUŁ 5 DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 25 786,11 -4 518,66 21 267,45 13 574,00 7 693,45
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 444,40 - 444,40 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY 444,40 - 444,40 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 9 RÓŻNE DOCHODY 444,40 - 444,40 0,00 0,00 0,00
OGÓŁEM 26 230,51 -4 963,06 21 267,45 13 574,00 7 693,45

ZAŁĄCZNIK  II

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL ZA ROK BUDŻETOWY I DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL PRZENIESIONE

Dochody przeznaczone na określony cel
(w euro)
WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W ROKU BUDŻETOWYM - Indeks 11
Pozycja budżetu Dochody

przeznaczone na

określony cel

Zobowiązania Płatności (1) - (2) (2) - (3)
1 040 Podróże służbowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1 2 0 0 08 Dodatki z tytułu narodzin dziecka i zasiłki pogrzebowe 2 350,00 2 350,00 0,00 0,00 2 350,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 2 350,00 2 350,00 0,00 0,00 2 350,00
14 0 6 0 3 Dodatkowe usługi tłumaczeniowe 1 447,00 1 283,43 0,00 163,57 1 283,43
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 1 447,00 1 283,43 0,00 163,57 1 283,43
16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 12 Doskonalenie zawodowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 2 0 Podróże służbowe 29 383,87 0,00 0,00 29 383,87 0,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 29 383,87 0,00 0,00 29 383,87 0,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 33 180,87 3 633,43 0,00 29 547,44 3 633,43
2 0 0 0 Czynsze 1 966,34 0,00 0,00 1 966,34 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 0 7 0 1 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 4 795,54 0,00 0,00 4 795,54 0,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 12253,12 6 181,63 0,00 6 071,49 6 181,63
2 0 2 4 Zużycie energii 1 216,86 0,00 0,00 1 216,86 0,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 750,00 0,00 0,00 750,00 0,00
2 0 2 8 Ubezpieczenia 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 20 981,86 6181,63 0,00 14800,23 6181,63
2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 10 3 Telekomunikacja 0,52 0,00 0,00 0,52 0,00
2 16 0 0 2 Wymiana pojazdów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 16 0 0 4 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 8 315,18 0,00 0,00 8 315,18 0,00
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 8 315,70 0,00 0,00 8 315,70 0,00
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 3 6 0 Opłaty pocztowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 4 0 0 1 Posiedzenia ogółem 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 7 4 10 2 Wydatki na rozprowadzanie i publikację dokumentów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 29 297,56 6181,63 0,00 23115,93 6181,63
OGÓŁEM 62 478,43 9 815,06 0,00 52 663,37 9 815,06

Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione z poprzedniego roku

(w euro)
WYKORZYSTANIE PRZENIESIONYCH Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL - Indeks 44
Pozycja budżetu Dochody

przeznaczone na

określony cel

Zobowiązania Płatności (1) - (2) (2) - (3)
10 4 0 Podróże służbowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1 4 0 6 03 Dodatkowe usługi tłumaczeniowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 12 Doskonalenie zawodowe 1 366,25 1 366,25 1 366,25 0,00 0,00
16 2 0 Podróże służbowe 20 879,98 20 879,98 14180,57 0,00 6 699,41
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 22 246,23 22 246,23 15 546,82 0,00 6 699,41
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 22 246,23 22 246,23 15 546,82 0,00 6 699,41
2 0 0 0 Czynsze 860,00 0,00 0,00 860,00 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 478,31 478,31 478,31 0,00 0,00
2 0 0 7 0 1 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 4 808,76 4631,27 4631,27 177,49 0,00
2 0 2 4 Zużycie energii 5 402,54 0,00 0,00 5 402,54 0,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków 2 344,8 5 1007,72 1 007,72 1 337,13 0,00
2 0 2 8 Ubezpieczenia 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 2 438,56 2 174,51 2 174,51 264,05 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 16 333,02 8 291,81 8 291,81 8 041,21 0,00
2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 11003,31 11003,31 9 843,36 0,00 1 159,95
2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 10 3 Telekomunikacja 73,84 73,84 73,84 0,00 0,00
2 16 0 0 2 Wymiana pojazdów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 16 0 0 4 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 7 028,92 7 028,92 6 493,45 0,00 535,47
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 18 106,07 18 106,07 16 410,65 0,00 1 695,42
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 3 6 0 Opłaty pocztowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 2 0 0 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 4 0 0 1 Posiedzenia ogółem 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 4 0 0 2 Posiedzenia, kongresy i konferencje 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 7 4 10 2 Wydatki na rozprowadzanie i publikację dokumentów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJE: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 34439,09 26 397,88 24 702,46 8 041,21 1 695,42
OGÓŁEM 56 685,32 48 644,11 40 249,28 8 041,21 8 394,83

ZAŁĄCZNIK  III

ZMIANY STANU ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w euro)
Pozycja budżetu Budżet wstępny Budżet uzupełniający Przesunięcia Środki za rok budżetowy Środki przeniesione

automatycznie za

rok n-1

Pozycja 10 0 0 Wynagrodzenia, świadczenia dodatkowe i świadczenia emerytalne i rentowe 8 567 000,00 0,00 - 70 000,00 8 497 000,00 0,00
Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 72 000,00 0,00 0,00 72 000,00 38 952,01
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 8 639 000,00 0,00 - 70 000,00 8 569 000,00 38 952,01
Pozycja 10 2 0 Dodatki przejściowe 1 253 000,00 0,00 -50 000,00 1 203 000,00 0,00
Art. 10 2 Dodatki przejściowe 1253 000,00 0,00 - 50 000,00 1 203 000,00 0,00
Pozycja 10 3 0 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 3 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 319 000,00 0,00 0,00 319 000,00 53 628,29
Art. 10 4 Podróże służbowe 319 000,00 0,00 0,00 319 000,00 53 628,29
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 80 000,00 0,00 0,00 80 000,00 41005,26
Art. 10 6 Szkolenia 80 000,00 0,00 0,00 80 000,00 41 005,26
Pozycja 10 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 10 291000,00 0,00 -120 000,00 10 171 000,00 133 585,56
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 96 113 000,00 0,00 -2 823 000,00 93 290 000,00 0,00
Pozycja 12 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 433 000,00 0,00 - 20 000,00 413 000,00 0,00
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 874 000,00 0,00 - 60 000,00 814 000,00 29 111,12
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 97 420 000,00 0,00 - 2 903 000,00 94 517 000,00 29111,12
Pozycja 12 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 1 2 90 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 97 420 000,00 0,00 - 2 903 000,00 94 517 000,00 29111,12
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 2 947 000,00 0,00 80 000,00 3 027 000,00 13 322,40
Pozycja 14 0 4 Staże i wymiany urzędników 987 000,00 0,00 165 000,00 1 152 000,00 0,00
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 40 000,00 0,00 0,00 40 000,00 3 145,12
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 327 000,00 0,00 105 000,00 432 000,00 25 205,14
Art. 14 0 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 4 301 000,00 0,00 350 000,00 4 651000,00 41 672,66
Pozycja 1 4 90 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 14 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 4 301 000,00 0,00 350 000,00 4 651000,00 41 672,66
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 48 000,00 0,00 0,00 48 000,00 16 192,28
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 720 000,00 0,00 30 000,00 750 000,00 199 609,46
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 768 000,00 0,00 30 000,00 798 000,00 215 801,74
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 3 700 000,00 0,00 -100 000,00 3 600 000,00 478 305,26
Art. 16 2 Podróże służbowe 3 700 000,00 0,00 -100 000,00 3 600 000,00 478 305,26
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 35 000,00 0,00 0,00 35 000,00 13 426,41
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 77 000,00 0,00 0,00 77 000,00 6 612,98
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 112 000,00 0,00 0,00 112 000,00 20 039,39
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 104 000,00 0,00 0,00 104 000,00 9 480,29
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 55 000,00 0,00 120 000,00 175 000,00 65 264,49
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1450 000,00 0,00 0,00 1 450 000,00 254 429,84
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 180 000,00 0,00 0,00 180 000,00 70 000,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1 789 000,00 0,00 120 000,00 1 909 000,00 399 174,62
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 6 369 000,00 0,00 50 000,00 6 419 000,00 1113 321,01
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 118 381000,00 0,00 - 2 623 000,00 115 758 000,00 1317 690,35
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 160 000,00 0,00 0,00 160 000,00 60 681,42
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 410 000,00 0,00 690 000,00 1 100 000,00 73 335,59
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 50 000,00 0,00 280 000,00 330 000,00 63 398,89
Art. 2 0 0 Budynki 620 000,00 0,00 970 000,00 1 590 000,00 197 415,90
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1 280 000,00 0,00 -50 000,00 1 230 000,00 295 821,69
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 889 000,00 0,00 -89 000,00 800 000,00 171 755,50
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków 143 000,00 0,00 150 000,00 293 000,00 39 736,45
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 96 000,00 0,00 -52 352,00 43 648,00 842,46
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 52 000,00 0,00 134 352,00 186 352,00 4 781,98
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2 460 000,00 0,00 93 000,00 2 553 000,00 512 938,08
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 3 080 000,00 0,00 1 063 000,00 4 143 000,00 710 353,98
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 2 077 000,00 0,00 283 169,32 2 360 169,32 397 912,88
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 4 593 000,00 0,00 1 223 830,68 5 816 830,68 3 108 962,51
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 482 000,00 0,00 -102 000,00 380 000,00 110 701,76
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 7152 000,00 0,00 1 405 000,00 8 557 000,00 3 617 577,15
Pozycja 2 12 0 Meble 8 5 000,00 0,00 130 000,00 215 000,00 2 149,70
Art. 2 12 Meble 85 000,00 0,00 130 000,00 215 000,00 2 149,70
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 125 000,00 0,00 190 000,00 315 000,00 837 655,02
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 125 000,00 0,00 190 000,00 315 000,00 837 655,02
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 575 000,00 0,00 000,00 580 000,00 15 398,28
Art. 2 16 Pojazdy 575 000,00 0,00 5 000,00 580 000,00 15 398,28
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 7 937 000,00 0,00 1730 000,00 9 667 000,00 4 472 780,15
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 140 000,00 0,00 0,00 140 000,00 23 781,71
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 140 000,00 0,00 0,00 140 000,00 23 781,71
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 50 000,00 0,00 -25 000,00 25 000,00 27 032,91
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 50 000,00 0,00 - 25 000,00 25 000,00 27 032,91
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 50 000,00 0,00 0,00 50 000,00 335,03
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 50 000,00 0,00 0,00 50 000,00 4 335,03
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 166 000,00 0,00 20 000,00 186 000,00 27 586,76
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 166 000,00 0,00 20 000,00 186 000,00 27 586,76
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 426 000,00 0,00 - 5 000,00 421 000,00 82 736,41
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 233 000,00 0,00 0,00 233 000,00 83 862,27
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 233 000,00 0,00 0,00 233 000,00 83 862,27
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 0,00 0,00 142 000,00 21 368,99
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 0,00 0,00 142 000,00 21 368,99
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 14 953,40
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 14 953,40
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 0,00 0,00 325 000,00 62 760,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 0,00 0,00 325 000,00 62 760,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 717 000,00 0,00 0,00 717 000,00 182 944,66
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 443 000,00 0,00 -15 000,00 428 000,00 543 117,57
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 443 000,00 0,00 -15 000,00 428 000,00 543 117,57
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 372 000,00 0,00 0,00 372 000,00 110451,48
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 372 000,00 0,00 0,00 372 000,00 110 451,48
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 550 000,00 0,00 -150 000,00 400 000,00 150 000,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 1000 000,00 0,00 0,00 1000 000,00 145 341,23
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1 550 000,00 0,00 -150 000,00 1 400 000,00 295 341,23
ROZDZ. 2 7 INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2 365 000,00 0,00 -165 000,00 2 200 000,00 948 910,28
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 14 525 000,00 0,00 2 623 000,00 17148 000,00 6 397 725,48
10 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 10 0 ŚRODKI REZERWOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 10 - INNE WYDATKI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
OGÓŁEM 132 906 000,00 0,00 0,00 132 906 000,00 7 715 415,83

ZAŁĄCZNIK  IV

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w euro)
Pozycja budżetu Środki za rok budżetowy Zobowiązania Płatności Zobowiązania

pozostające do

spłaty

Środki

przeniesione

automatycznie na

rok budżetowy

n+1

Środki przeniesione na mocy decyzji na rok budżetowy n+1 Środki anulowane
Pozycja 10 0 0 Wynagrodzenia, świadczenia dodatkowe i świadczenia emerytalne i rentowe 8 497 000,00 8 455 574,93 8 455 574,93 0,00 0,00 0,00 41425,07
Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 72 000,00 68 576,00 57 943,53 10 632,47 10 632,47 0,00 3 424,00
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 8 569 000,00 8 524150,93 8 513 518,46 10 632,47 10 632,47 0,00 44849,07
Pozycja 10 2 0 Dodatki przejściowe 1 203 000,00 1 192 844,31 1 192 844,31 0,00 0,00 0,00 10 155,69
Art. 10 2 Dodatki przejściowe 1 203 000,00 1192 844,31 1192 844,31 0,00 0,00 0,00 10155,69
Pozycja 10 3 0 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 3 Emerytury i renty 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 319 000,00 259 000,00 225 670,80 33 329,20 33 329,20 0,00 60 000,00
Art. 10 4 Podróże służbowe 319 000,00 259 000,00 225 670,80 33 329,20 33 329,20 0,00 60 000,00
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 80 000,00 77 921,39 46 097,70 31 823,69 31 823,69 0,00 2 078,61
Art. 10 6 Szkolenia 80 000,00 77 921,39 46 097,70 31 823,69 31 823,69 0,00 2 078,61
Pozycja 10 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 10171000,00 10 053 916,63 9 978131,27 75 785,36 75 785,36 0,00 117 083,37
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 93 290 000,00 92 976 549,82 92 976 549,82 0,00 0,00 0,00 313450,18
Pozycja 12 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 413 000,00 384985,25 384 985,25 0,00 0,00 0,00 28 014,75
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 814 000,00 756 490,61 710 801,47 45 689,14 45 689,14 0,00 57 509,39
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 94 517 000,00 94118 025,68 94072 336,54 45 689,14 45 689,14 0,00 398 974,32
Pozycja 12 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 12 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 94 517 000,00 94118 025,68 94072 336,54 45 689,14 45 689,14 0,00 398 974,32
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 3 027 000,00 2 967 524,88 2 967 524,88 0,00 0,00 0,00 59 475,12
Pozycja 14 0 4 Staże i wymiany urzędników 1 152 000,00 1 141402,91 1 141402,91 0,00 0,00 0,00 10 597,09
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 40 000,00 19 958,67 17991,73 1 966,94 1 966,94 0,00 20 041,33
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 432 000,00 430 045,42 375 110,70 54 934,72 54 934,72 0,00 1954,58
Art. 14 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 4 651000,00 4 558 931,88 4 502 030,22 56 901,66 56 901,66 0,00 92 068,12
Pozycja 14 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 14 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 4 651000,00 4 558 931,88 4 502 030,22 56 901,66 56 901,66 0,00 92 068,12
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 48 000,00 35 950,00 18 645,38 17 304,62 17 304,62 0,00 12 050,00
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 750 000,00 748 557,24 390 023,06 358 534,18 358 534,18 0,00 1 442,76
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 798 000,00 784 507,24 408 668,44 375 838,80 375 838,80 0,00 13 492,76
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 3 600 000,00 3 162 273,77 2 619 800,94 542 472,83 542 472,83 0,00 437 726,23
Art. 16 2 Podróże służbowe 3 600 000,00 3162 273,77 2 619 800,94 542 472,83 542 472,83 0,00 437 726,23
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 35 000,00 13 612,48 612,48 11000,00 11000,00 0,00 21 387,52
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 77 000,00 75 480,00 72 844,20 2 635,80 2 635,80 0,00 1 520,00
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 112 000,00 89 092,48 75 456,68 13 635,80 13 635,80 0,00 22 907,52
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 104 000,00 76 562,15 70 550,72 6011,43 6011,43 0,00 27 437,85
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 175 000,00 172 726,00 58 289,09 114436,91 114436,91 0,00 2 274,00
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1450 000,00 1450 000,00 1 290 380,16 159 619,84 159 619,84 0,00 0,00
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 180 000,00 180 000,00 0,00 180 000,00 180 000,00 0,00 0,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1 909 000,00 1879 288,15 1419 219,97 460 068,18 460 068,18 0,00 29 711,85
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 6 419 000,00 5 915161,64 4 523 146,03 1392 015,61 1392 015,61 0,00 503 838,36
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 115 758 000,00 114 646 035,83 113 075 644,06 1 570 391,77 1 570 391,77 0,00 1111964,17
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 160 000,00 158 256,45 128 577,75 29 678,70 29 678,70 0,00 1 743,55
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 1 100 000,00 1 100 000,00 73 383,23 1026 616,77 1026 616,77 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 330 000,00 329 860,00 110 004,74 219 855,26 219 855,26 0,00 140,00
Art. 2 0 0 Budynki 1 590 000,00 1588116,45 311965,72 1276150,73 1 276 150,73 0,00 1 883,55
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1 230 000,00 1 229 768,69 942 737,15 287031,54 287031,54 0,00 231,31
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 800 000,00 800 000,00 617253,35 182 746,65 182 746,65 0,00 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków 293 000,00 293 000,00 95913,11 197 086,89 197 086,89 0,00 0,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 43 648,00 42 297,31 40 206,28 2 091,03 2 091,03 0,00 1 350,69
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 186 352,00 186 352,00 62 920,67 123431,33 123431,33 0,00 0,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2 553 000,00 2 551 418,00 1759 030,56 792 387,44 792 387,44 0,00 1 582,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 4 143 000,00 4139 534,45 2 070 996,28 2 068 538,17 2 068 538,17 0,00 3 465,55
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 2 360 169,32 2 360 169,32 1 198 820,74 1 161 348,58 1 161 348,58 0,00 0,00
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 5 816 830,68 5 816 830,68 2 441080,23 3 375 750,45 3 375 750,45 0,00 0,00
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 380 000,00 380 000,00 300 320,93 79 679,07 79 679,07 0,00 0,00
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 8 557 000,00 8 557 000,00 3 940 221,90 4 616 778,10 4 616 778,10 0,00 0,00
Pozycja 2 12 0 Meble 215 000,00 214 296,39 130 865,72 83 430,67 83 430,67 0,00 703,61
Art. 2 12 Meble 215 000,00 214 296,39 130 865,72 83 430,67 83 430,67 0,00 703,61
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 315 000,00 301 393,34 93 622,51 207 770,83 207 770,83 0,00 13 606,66
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 315 000,00 301 393,34 93 622,51 207 770,83 207 770,83 0,00 13 606,66
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 580 000,00 566 124,70 542 884,68 23 240,02 23 240,02 0,00 13 875,30
Art. 2 16 Pojazdy 580 000,00 566 124,70 542 884,68 23 240,02 23 240,02 0,00 13 875,30
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 9 667 000,00 9 638 814,43 4 707 594,81 4 931219,62 4 931219,62 0,00 28 185,57
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 140 000,00 112313,77 72 576,55 39 737,22 39 737,22 0,00 27 686,23
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 140 000,00 112 313,77 72 576,55 39 737,22 39 737,22 0,00 27 686,23
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 20 000,00 17 000,00 12452,15 4 547,85 4 547,85 0,00 3 000,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 17 000,00 12 452,15 4 547,85 4 547,85 0,00 3 000,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 25 000,00 2 538,58 2 538,58 0,00 0,00 0,00 22 461,42
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 25 000,00 2 538,58 2 538,58 0,00 0,00 0,00 22 461,42
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 50 000,00 24211,55 15 754,96 8 456,59 8 456,59 0,00 25 788,45
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 50 000,00 24 211,55 15 754,96 8 456,59 8 456,59 0,00 25 788,45
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 186 000,00 175 335,68 156 443,51 18 892,17 18 892,17 0,00 10 664,32
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 186 000,00 175 335,68 156 443,51 18 892,17 18 892,17 0,00 10 664,32
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 421 000,00 331 399,58 259 765,75 71633,83 71 633,83 0,00 89 600,42
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 233 000,00 231 704,41 129 095,87 102 608,54 102 608,54 0,00 1295,59
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 233 000,00 231 704,41 129 095,87 102 608,54 102 608,54 0,00 1 295,59
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 87 029,67 64 822,03 22 207,64 22 207,64 0,00 54 970,33
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 87 029,67 64822,03 22 207,64 22 207,64 0,00 54 970,33
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 15 429,41 1 835,06 13 594,35 13 594,35 0,00 1 570,59
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 15 429,41 1 835,06 13 594,35 13 594,35 0,00 570,59
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 300 000,00 271 040,00 28 960,00 28 960,00 0,00 25 000,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 300 000,00 271 040,00 28 960,00 28 960,00 0,00 25 000,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 717 000,00 634 163,49 466 792,96 167 370,53 167 370,53 0,00 82 836,51
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 428 000,00 340 736,36 100 482,29 240 254,07 240 254,07 0,00 87 263,64
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 428 000,00 340 736,36 100 482,29 240 254,07 240 254,07 0,00 87 263,64
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 372 000,00 372 000,00 324137,91 47 862,09 47 862,09 0,00 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 372 000,00 372 000,00 324137,91 47 862,09 47 862,09 0,00 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 400 000,00 191 500,00 171 500,00 20 000,00 20 000,00 0,00 208 500,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 1000 000,00 852 008,29 734 217,40 117 790,89 117 790,89 0,00 147 991,71
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1 400 000,00 1 043 508,29 905 717,40 137 790,89 137 790,89 0,00 356 491,71
ROZDZ. 2 7 INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2 200 000,00 1 756 244,65 1330 337,60 425 907,05 425 907,05 0,00 443 755,35
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 17148 000,00 16 500156,60 8 835 487,40 7 664 669,20 7 664 669,20 0,00 647 843,40
OGÓŁEM 132 906 000,00 131146192,43 121911131,46 9 235 060,97 9 235 060,97 0,00 1759 807,57

ZAŁĄCZNIK  V

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PRZENIESIONYCH Z ROKU 2014

(w euro)
Pozycja budżetu ŚRODKI PRZENIESIONE AUTOMATYCZNIE ŚRODKI

ANULOWANE

ŚRODKI

PRZENIESIONE NA

MOCY DECYZJI

Środki przeniesione automatycznie Płatności

z przeniesionych

środków

Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 38 952,01 0,00 38 952,01 0,00
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 38 952,01 0,00 38 952,01 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 53 628,29 53 593,91 34,38 0,00
Art. 10 4 Podróże służbowe 53 628,29 53 593,91 34,38 0,00
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 41005,26 35 005,25 6 000,01 0,00
Art. 10 6 Szkolenia 41 005,26 35 005,25 6 000,01 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 133 585,56 88 599,16 44 986,40 0,00
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 29 111,12 18 699,18 10411,94 0,00
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 29111,12 18 699,18 10 411,94 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 29111,12 18 699,18 10 411,94 0,00
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 13 322,40 0,00 13 322,40 0,00
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 3 145,12 717,60 2 427,52 0,00
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 25 205,14 23 664,78 1 540,36 0,00
Art. 14 0 Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 41 672,66 24 382,38 17 290,28 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 41 672,66 24 382,38 17 290,28 0,00
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 16 192,28 5 199,87 10 992,41 0,00
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 199 609,46 196 182,98 3 426,48 0,00
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 215 801,74 201 382,85 14418,89 0,00
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 478 305,26 477 238,47 1066,79 0,00
Art. 16 2 Podróże służbowe 478 305,26 477 238,47 1 066,79 0,00
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 13 426,41 2 024,61 11401,80 0,00
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 6 612,98 0,00 6 612,98 0,00
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 20 039,39 2 024,61 18 014,78 0,00
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 9 480,29 7 177,95 2 302,34 0,00
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 65 264,49 50 779,44 14485,05 0,00
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 254 429,84 158 845,64 95 584,20 0,00
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 70 000,00 65 246,35 4 753,65 0,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 399 174,62 282 049,38 117125,24 0,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 1113 321,01 962 695,31 150 625,70 0,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 1317 690,35 1 094 376,03 223 314,32 0,00
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 60 681,42 57 177,16 3 504,26 0,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 73 335,59 73 335,59 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 63 398,89 60 604,80 2 794,09 0,00
Art. 2 0 0 Budynki 197 415,90 191117,55 6 298,35 0,00
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 295 821,69 288 526,24 7 295,45 0,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 171 755,50 118 485,08 53 270,42 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór budynków 39 736,45 34114,55 5 621,90 0,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 842,46 148,82 693,64 0,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 4 781,98 3 779,57 1 002,41 0,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 512 938,08 445 054,26 67 883,82 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 710 353,98 636171,81 74 182,17 0,00
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 397 912,88 397 912,88 0,00 0,00
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 3 108 962,51 3 083 235,62 25 726,89 0,00
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 110 701,76 109 957,31 744,45 0,00
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 3 617 577,15 3 591105,81 26 471,34 0,00
Pozycja 2 12 0 Meble 2 149,70 2 149,70 0,00 0,00
Art. 2 12 Meble 2 149,70 2 149,70 0,00 0,00
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 837 655,02 837 655,02 0,00 0,00
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 837 655,02 837 655,02 0,00 0,00
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 15 398,28 4113,42 11 284,86 0,00
Art. 2 16 Pojazdy 15 398,28 4113,42 11284,86 0,00
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 4472 780,15 4 435 023,95 37 756,20 0,00
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 23 781,71 19 165,34 4616,37 0,00
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 23 781,71 19 165,34 4 616,37 0,00
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 27 032,91 9 710,04 17 322,87 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 27 032,91 9 710,04 17 322,87 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 4 335,03 4 335,03 0,00 0,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 4 335,03 4 335,03 0,00 0,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 27 586,76 18 508,10 9 078,66 0,00
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 27 586,76 18 508,10 9 078,66 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 82 736,41 51 718,51 31017,90 0,00
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 83 862,27 67 719,98 16 142,29 0,00
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 83 862,27 67 719,98 16 142,29 0,00
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 21 368,99 15 103,49 6 265,50 0,00
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 21 368,99 15 103,49 6 265,50 0,00
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 14 953,40 14 953,40 0,00 0,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 14 953,40 14 953,40 0,00 0,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 62 760,00 44 000,00 18 760,00 0,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 62 760,00 44000,00 18 760,00 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 182 944,66 141 776,87 41167,79 0,00
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 543 117,57 517 788,69 25 328,88 0,00
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 543 117,57 517 788,69 25 328,88 0,00
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 110451,48 110 178,32 273,16 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 110 451,48 110178,32 273,16 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 150 000,00 0,00 150 000,00 0,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 145 341,23 127 527,75 17 813,48 0,00
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 295 341,23 127 527,75 167 813,48 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 948 910,28 755 494,76 193 415,52 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 6 397 725,48 6 020 185,90 377 539,58 0,00
OGÓŁEM 7 715 415,83 7114 561,93 600 853,90 0,00

Zmiany w prawie

ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2016.139.1

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok 2015.
Data aktu: 20/04/2016
Data ogłoszenia: 20/04/2016