united kingdom
ukraine

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie - Hutchison 3G UK/Telefónica Ireland (M.6992).

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie 1 Hutchison 3G UK/Telefónica Ireland
(M.6992)

(2014/C 264/03)

(Dz.U.UE C z dnia 13 sierpnia 2014 r.)

Wprowadzenie

1.
W dniu 1 października 2013 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 2 , Komisja otrzymała zgłoszenie dotyczące planowanej koncentracji, w wyniku której przedsiębiorstwo Hutchison 3G UK Holdings Limited, kontrolowane przez Hutchison Whampoa Limited ("strona zgłaszająca"), przejmie, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, kontrolę nad całym przedsiębiorstwem Telefónica Ireland Limited ("O2") w drodze zakupu udziałów ("planowana transakcja"). Strona zgłaszająca i O2 zwane są łącznie "stronami".
2.
W dniu 6 listopada 2013 r. Komisja wszczęła postępowanie na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. W dniu 20 listopada 2013 r. strona zgłaszająca przedstawiła uwagi na piśmie, a w dniu 29 listopada 2013 r. uzupełniła je informacjami dotyczącymi korzyści związanych z efektywnością.

Pisemne zgłoszenie zastrzeżeń

3.
W dniu 30 stycznia 2014 r. Komisja przyjęła pisemne zgłoszenie zastrzeżeń, w którym wyraziła wstępną opinię, że planowana transakcja znacząco utrudni efektywną konkurencję na znacznej części rynku wewnętrznego w rozumieniu art. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
4.
Strony oraz Telefónica S.A. będąca ostateczną spółką dominującą w stosunku do spółki O2 uzyskały czas na udzielenie odpowiedzi na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń do dnia 13 lutego 2014 r. Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji przedłużyła termin udzielenia odpowiedzi na pisemne zgłoszenie zastrzeżeń do dnia 18 lutego 2014 r. W swojej odpowiedzi strona zgłaszająca zwróciła się z wnioskiem o umożliwienie jej dokładniejszego przedstawienia argumentów na formalnym spotkaniu wyjaśniającym.

Dostęp do akt

5.
Strona zgłaszająca uzyskała dostęp do akt w postaci płyt CD-ROM, które otrzymała w dniu 31 stycznia 2014 r., a następnie w dniach 6 i 21 lutego, 28 i 31 marca oraz 16 maja 2014 r.
6.
W dniu 4 lutego 2014 r. strona zgłaszająca złożyła wniosek do Dyrekcji Generalnej ds. Konkurencji o dalszy dostęp do akt, a następnie, w dniu 6 lutego 2014 r. rozszerzyła ten wniosek o dodatkowe dokumenty. Dyrekcja Generalna ds. Konkurencji rozpatrzyła wniosek strony zgłaszającej, przyznając jej dalszy dostęp do większości dokumentów, których wniosek dotyczył.
7.
Nie otrzymałem od stron żadnych skarg dotyczących dostępu do akt. W związku z tym uznaję, że ich prawa procesowe w tym względzie były przestrzegane.

Zainteresowane osoby trzecie

8.
Na wniosek spółek Eircom, Vodafone, Liberty Global, BT i Tesco Ireland umożliwiłem im bycie wysłuchanym w charakterze zainteresowanych osób trzecich w przedmiotowym postępowaniu. Zaakceptowałem także wniosek Ministerstwa Komunikacji, Energii i Zasobów Naturalnych Irlandii o bycie wysłuchanym w charakterze zainteresowanej osoby trzeciej.
9.
Wszystkie zainteresowane osoby trzecie zwróciły się z wnioskiem o udział w formalnym spotkaniu wyjaśniającym. Do wyrażenia opinii podczas formalnego spotkania wyjaśniającego zaprosiłem spółki Eircom, Vodafone, Liberty Global, BT i Tesco Ireland. Zaprosiłem także Ministerstwo Komunikacji, Energii i Zasobów Naturalnych oraz irlandzkiego regulatora rynku telekomunikacyjnego (ang. Commission for Communications Regulation) do udziału w formalnym spotkaniu wyjaśniającym jako właściwe organy Irlandii zgodnie z art. 15 ust. 3 rozporządzenia wykonawczego do rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw 3 .

Spotkanie wyjaśniające

10.
Formalne spotkanie wyjaśniające odbyło się w dniu 25 lutego 2014 r. Strona zgłaszająca i O2 złożyły wnioski o przeprowadzenie posiedzenia niejawnego w celu przedstawienia części swoich wystąpień i wnioski te zostały przyjęte. Zarówno strona zgłaszająca, jak i O2 wyraziły zgodę na obecność doradców zewnętrznych drugiej strony podczas swoich wystąpień na odpowiednich posiedzeniach niejawnych.

Opis stanu faktycznego

11.
W dniu 19 marca 2014 r. w piśmie zawierającym opis stanu faktycznego Komisja poinformowała stronę zgłaszającą o dodatkowych dowodach uzyskanych po przyjęciu pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń, które potwierdzają wstępne wnioski sformułowane w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń i mogą stanowić podstawę ostatecznej decyzji. Strona zgłaszająca udzieliła odpowiedzi na opis stanu faktycznego w dniu 30 marca i w dniu 1 kwietnia 2014 r.

Środki zaradcze

12.
W celu rozwiązania problemów w zakresie konkurencji opisanych przez Komisję w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń strona zgłaszająca przedstawiła w dniu 3 marca 2014 r. pierwszy pakiet zobowiązań. W dniach 17 i 19 marca 2014 r. strona zgłaszająca przedstawiła poprawiony pakiet zobowiązań, które Komisja poddała testowi rynkowemu w dniu 19 marca 2014 r. W dniu 8 kwietnia 2014 r. strona zgłaszająca złożyła poprawione zobowiązanie, które Komisja poddała testowi rynkowemu tego samego dnia. Strona zgłaszająca złożyła ostateczny pakiet zobowiązań w dniu 6 maja 2014 r.

Wniosek

13.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk, i stwierdziłem, że wynik badania jest pozytywny.
14.
Podsumowując, stwierdzam, że wszystkie strony postępowania miały możliwość skutecznego skorzystania z przysługujących im praw procesowych w przedmiotowej sprawie.

Bruksela, dnia 23 maja 2014 r.

Wouter WILS
1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji 2011/695/UE Przewodniczącego Komisji Europejskiej z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji ("decyzja 2011/695/UE") (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29).
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1).
3 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 802/2004 z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (rozporządzenie wykonawcze do rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw) (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1).

Zmiany w prawie

Jaka wysokość diety dla członków komisji wyborczych w wyborach prezydenta

500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia

Robert Horbaczewski 10.04.2025
Od 17 kwietnia fotografowanie obiektów obronnych i krytycznych tylko za zezwoleniem

Od 17 kwietnia policja, straż miejska, żandarmeria wojskowa otrzymają podstawą prawną do karania tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.

Robert Horbaczewski 08.04.2025
Dlaczego ministerstwo różnicuje sytuację wcześniejszych emerytów?

Kobiety i mężczyźni z innych roczników są w nieco innej sytuacji niż emerytki z rocznika 1953. Dowiedzieli się bowiem o zastosowaniu do nich art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej znacznie wcześniej, bo od 2 do ponad 6 lat przed osiągnięciem powszechnego wieku emerytalnego - przekonywał w Sejmie Sebastian Gajewski, wiceszef resortu pracy. Zdaniem prawników, ministerstwo celowo różnicuje sytuację wcześniejszych emerytów, by dla pozostałych roczników wprowadzić mniej korzystne rozwiązania niż dla rocznika 1953.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2025
Przedsiębiorcy zapłacą niższą składkę zdrowotną – Sejm uchwalił ustawę

Sejm uchwalił w piątek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Grażyna J. Leśniak 04.04.2025
Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący. Zdaniem prawników nowe przepisy mogą wymusić zmiany regulaminów wynagradzania w firmach czy układów zbiorowych.

Grażyna J. Leśniak 04.04.2025
Od 1 kwietnia zaktualizowana lista leków refundowanych - są nowe terapie

Z początkiem kwietnia na liście refundacyjnej znajdzie się 29 nowych leków, z czego 7 stosowanych w chorobach rzadkich. Znalazły się na niej m.in. terapia dla dzieci od drugiego roku życia chorych na mukowiscydozę i szczepionki dla seniorów na półpaśca i RSV. Ogólnie na liście znajdzie się 10 nowych terapii onkologicznych i 19 z innych kategorii.

Inga Stawicka 01.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2014.264.4

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie - Hutchison 3G UK/Telefónica Ireland (M.6992).
Data aktu: 23/05/2014
Data ogłoszenia: 13/08/2014