Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Curtea de Apel Timiș oara (Rumunia) w dniu 8 grudnia 2010 r. - Sergiu Alexandru Micș a przeciwko Administraț ia Finanț elor Publice Lugoj, Direcț ia General ă a Finanț elor Publice Timiș , Administraț ia Fondului pentru Mediu(Sprawa C-573/10)
(2011/C 46/12)
Język postępowania: rumuński
(Dz.U.UE C z dnia 12 lutego 2011 r.)
Sąd krajowy
Curtea de Apel Timiș oara
Strony w postępowaniu przed sądem krajowym
Strona skarżąca: Sergiu Alexandru Micș a
Strona pozwana: Administraț ia Finanț elor Publice Lugoj, Direcț ia General ă a Finanț elor Publice Timiș , Administraț ia Fondului pentru Mediu
Pytania prejudycjalne
1) Czy wykładni art. 110 TFUE należy dokonywać w ten sposób, że stoi on na przeszkodzie zwolnieniu z uiszczenia opłaty od zanieczyszczeń w przypadku pierwszego zarejestrowania na terytorium państwa członkowskiego pojazdów mających szczególne, dokładnie określone cechy techniczne, podczas gdy na mocy przepisów krajowych opłata w odniesieniu do innych pojazdów podlega uiszczeniu?
2) W wypadku gdyby art. 110 TFUE stał na przeszkodzie zwolnieniu, o którym mowa w pierwszym pytaniu jedynie w określonych okolicznościach, czy okoliczność taką stanowi przypadek, w którym wszystkie pojazdy silnikowe wyprodukowane na terytorium krajowym, ich większość lub znaczna liczba, mają cechy techniczne powodujące zwolnienie (należy mieć na uwadze okoliczność, że cechy takie mają również pojazdy silnikowe produkowane w innych państwach członkowskich UE i że również dla nich przewidziano zwolnienie)?
3) W wypadku udzielenia odpowiedzi twierdzącej na pytanie drugie, jakie cechy produktu czynią go podobnym w rozumieniu art. 110 TFUE do pojazdu silnikowego, który posiada następujące cechy łącznie:
a) jest nowy (czyli nie był nigdy wcześniej sprzedany w celu innym niż odsprzedaż lub dostawa i z uwagi na to nie był nigdy zarejestrowany) lub był używany i został zarejestrowany w państwie członkowskim Unii Europejskiej w okresie od dnia 15 grudnia 2008 r. do dnia 31 grudnia 2009 r. włącznie;
b) został zaprojektowany i skonstruowany dla celów transportu pasażerskiego i oprócz fotela kierowcy posiada najwyżej osiem miejsc siedzących (pojazdy kategorii M1 w rozumieniu rumuńskich przepisów) lub został zaprojektowany i skonstruowany do transportu towarów o wadze maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 t (pojazdy kategorii N1 w rozumieniu rumuńskich przepisów);
c) spełnia normę zanieczyszczenia Euro 4;
d) posiada pojemność silnika nieprzekraczającą 2 000 cm3 (cecha, którą należy uwzględnić jedynie w przypadku pojazdów kategorii M1)?