Aktualizacja wzorów kart wydawanych przez ministerstwa spraw zagranicznych państw członkowskich akredytowanym członkom misji dyplomatycznych i przedstawicielstw konsularnych oraz członkom ich rodzin zgodnie z art. 19 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 562/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólnotowy kodeks zasad regulujących przepływ osób przez granice (kodeks graniczny Schengen).

Aktualizacja wzorów kart wydawanych przez ministerstwa spraw zagranicznych państw członkowskich akredytowanym członkom misji dyplomatycznych i przedstawicielstw konsularnych oraz członkom ich rodzin zgodnie z art. 19 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 562/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólnotowy kodeks zasad regulujących przepływ osób przez granice (kodeks graniczny Schengen) (Dz.U. C 247 z 13.10.2006, s. 85; Dz.U. C 153 z 6.7.2007, s. 15; Dz.U. C 64 z 19.3.2009, s. 18; Dz.U. C 239 z 6.10.2009, s. 7; Dz.U. C 304 z 10.11.2010, s. 6; Dz.U. C 273 z 16.9.2011, s. 11)

(2011/C 357/03)

(Dz.U.UE C z dnia 7 grudnia 2011 r.)

Publikacja wzorów kart wydawanych przez ministerstwa spraw zagranicznych państw członkowskich akredytowanym członkom misji dyplomatycznych i przedstawicielstw konsularnych oraz członkom ich rodzin zgodnie z art. 19 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 562/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. ustanawiającego wspólnotowy kodeks zasad regulujących przepływ osób przez granice (kodeks graniczny Schengen), opiera się na informacjach przekazanych Komisji przez państwa członkowskie zgodnie z art. 34 kodeksu granicznego Schengen.

Oprócz niniejszej publikacji w Dzienniku Urzędowym, aktualizowane co miesiąc informacje dostępne są na stronie internetowej Dyrekcji Generalnej do Spraw Wewnętrznych.

HISZPANIA

Informacje zastępujące informacje opublikowane w Dz.U. C 247 z 13.10.2006

"Dokument akredytacyjny misji dyplomatycznych" ze wzmianką "personel dyplomatyczny" (kolor czerwony).

Legitymacja ta wydawana jest członkom personelu misji dyplomatycznych mających status dyplomatów akredytowanych w Hiszpanii, jak również ich małżonkom i dzieciom. W przypadku akredytowanych ambasadorów w lewej dolnej części legitymacji zamieszcza się oznaczenie "ambasador".

grafika

"Dokument akredytacyjny misji dyplomatycznych" ze wzmianką "personel administracyjny i techniczny" (kolor żółty).

Legitymacja ta wydawana jest członkom personelu administracyjnego i technicznego misji dyplomatycznych akredytowanym w Hiszpanii, jak również ich małżonkom i dzieciom.

grafika

"Dokument akredytacji konsularnej" z oznaczeniem "urzędnik konsularny" (kolor ciemnozielony).

Legitymacja ta wydawana jest urzędnikom konsularnym oraz konsulom honorowym akredytowanym w Hiszpanii, jak również ich małżonkom i dzieciom. W lewej dolnej części legitymacji zaznacza się, czy dana osoba jest urzędnikiem, czy też pełni funkcje honorowe.

grafika

"Dokument akredytacji konsularnej" ze wzmianką "pracownik konsularny" (kolor jasnozielony).

Legitymacja ta wydawana jest pracownikom konsularnym akredytowanym w Hiszpanii, jak również ich małżonkom i dzieciom.

grafika

"Dokument akredytacyjny organizacji międzynarodowych" (kolor niebieski).

Legitymacja ta wydawana jest akredytowanym członkom personelu organizacji międzynarodowych oraz przedstawicielstw Unii Europejskiej w Hiszpanii, jak również ich małżonkom i dzieciom.

grafika

"Dokument akredytacyjny misji dyplomatycznych i konsularnych" ze wzmianką "personel służby" (kolor szary).

Legitymacja ta wydawana jest członkom personelu służby misji dyplomatycznych i konsularnych oraz osobom pełniącym indywidualną służbę przy członkach personelu dyplomatycznego i urzędnikach konsularnych, w tym w organizacjach międzynarodowych, jak również ich małżonkom i dzieciom.

grafika

"Dokument akredytacyjny misji dyplomatycznych i konsularnych" ze wzmianką "członek rodziny pozostający na utrzymaniu" (kolor beżowy).

Legitymacja ta wydawana jest rodzicom akredytowanego personelu oraz dzieciom, których wiek wynosił 23 lata lub więcej w momencie akredytacji posiadacza legitymacji, na którego utrzymaniu pozostają.

grafika

Cechy ogólne

Dokument identyfikacyjno-akredytacyjny wydawany jest akredytowanym członkom personelu misji dyplomatycznych, urzędów konsularnych i organizacji międzynarodowych mających siedzibę lub przedstawicielstwo w Hiszpanii, jak również członkom ich rodzin, pozostających na ich utrzymaniu.

Sporządzany jest w formacie ID-1 (85,6 × 53,98 mm) z PCV. Numerem dokumentu jest numer identyfikacji podatkowej danej akredytowanej osoby.

Dokument wyposażony jest ponadto w pasek magnetyczny służący kontrolowaniu danych oraz nowe, ulepszone elementy bezpieczeństwa: niewidzialny atrament, który przybiera niebieską barwę, tło zabezpieczające złożone z cienkich linii, mikrodruki na tylnej stronie legitymacji, zakodowane nadruki, przejrzysty laminat zabezpieczający oraz hologram hiszpańskiego emitenta (FNMT-RCM).

Aby ułatwić i przyśpieszyć identyfikację wizualną ustalono siedem nowych rodzajów dokumentów w różnych kolorach, które odpowiadają poszczególnym kategoriom akredytowanego personelu:

czerwony: personel misji dyplomatyczny mający status dyplomatyczny,
żółty: personel administracyjny i techniczny misji dyplomatycznych,
ciemnozielony: urzędnicy konsularni i konsule honorowi,
jasnozielony: pracownicy konsularni,
niebieski: akredytowany personel organizacji międzynarodowych i przedstawicielstw UE,
szary: personel służby misji dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz personel pełniący indywidualną służbę przy członkach personelu dyplomatycznego i urzędnikach konsularnych, w tym w organizacjach międzynarodowych,
beżowy: rodzice akredytowanego personelu oraz dzieci, których wiek wynosił 23 lata lub więcej w momencie akredytacji posiadacza legitymacji, na którego utrzymaniu pozostają.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.357.3

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Aktualizacja wzorów kart wydawanych przez ministerstwa spraw zagranicznych państw członkowskich akredytowanym członkom misji dyplomatycznych i przedstawicielstw konsularnych oraz członkom ich rodzin zgodnie z art. 19 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 562/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólnotowy kodeks zasad regulujących przepływ osób przez granice (kodeks graniczny Schengen).
Data aktu: 07/12/2011
Data ogłoszenia: 07/12/2011