(2011/C 327/03)
(Dz.U.UE C z dnia 10 listopada 2011 r.)
(Posiedzenie zostało otwarte o godz. 9.00)
OBRADOM PRZEWODNICZYŁ: David MATONGO
Współprzewodniczący
Protokół został zatwierdzony.
Michael Mathiessen (ESDZ) i Domenico Rosa (Komisja Europejska) dokonali wprowadzenia.
Głos zabrali: Mariya Nedelcheva, Christophe Lutundula (Demokratyczna Republika Konga), Françoise Castex, Olle Schmidt, Piet Van der Walt (Namibia), François Alfonsi, Douglas Slater (Saint Vincent i Grenadyny), James Nicholson, Waven William (Seszele), Elie Hoarau, Mo-Mamo Karerwa (Burundi), Oreste Rossi, Amadou Ciré Sall (Senegal), Maria Da Graça Carvalho, Enrique Guerrero Salom, Glen Noel (Grenada), Edit Bauer, Netty Baldeh (Gambia), Zita Gurmai, Bobbo Hamatoukour (Kamerun), Donald Ramotar (Gujana), Assarid Imbarcaouane (Mali), Michael Mathiessen (ESDZ) i Domenico Rosa (Komisja Europejska).
János Martonyi zabrał głos na forum Zgromadzenia.
János Martonyi udzielił odpowiedzi na następujące pytania:
Pytanie nr 10, które skierował Ibrahim Bundu (Sierra Leone) w sprawie dodatkowych środków uzyskanych w związku ze śródokresowym przeglądem 10. EFR.
Pytanie nr 11, które skierował Waven William (Seszele) w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Pytanie nr 13, które skierował Ole Christensen w sprawie umów o partnerstwie w sprawie połowów.
Pytanie nr 14, które skierował David Martin w sprawie definicji rozporządzenia w sprawie napojów spirytusowych (110/2008).
Pytanie nr 15, które skierowała Gabriele Zimmer w sprawie spójności między polityką międzynarodowych instytucji finansowych a zasadą specjalnego i wyróżniającego traktowania stosowaną przez WTO.
Pytanie nr 17, które skierowała Patrice Tirolien w sprawie Wspólnej Polityki Rolnej i spójności polityk rozwoju.
Pytanie nr 18, które skierował Élie Hoarau w sprawie upoważnienia do negocjowania umowy o partnerstwie gospodarczym dotyczącej Oceanu Indyjskiego.
Pytanie nr 27, które skierowała Marielle de Sarnez (reprezentowana przez Ollego Schmidta) w sprawie Wspólnej Polityki Rolnej i spójności polityki rozwoju.
Pytanie nr 8, które skierował Tesfaye Daba (Etiopia) w sprawie ESDZ i przeszłości partnerstwia AKP-UE.
Pytanie nr 9, które skierował Assarid Imbarcaouane (Mali) w sprawie przeszłości umowy z Kotonu.
Pytanie nr 12, które skierował Michael Cashman (reprezentowany przez Patrice'a Tiroliena) w sprawie zobowiązania UE do przeznaczania do 2015 r. 0,7% swojego DNB na oficjalną pomoc rozwojową.
Pytanie 16, które skierował Niccolò Rinaldi (reprezentowany przez Catherine Bearder) w sprawie bezpieczeństwa żywnościowego i agropaliw.
Pytanie nr 19, które skierował Filip Kaczmarek w sprawie uchodźców w państwach UE.
Nie udzielono odpowiedzi na pytanie nr 20 i pytanie nr 21, ponieważ autorzy byli nieobecni.
Pytanie nr 22, które skierował Horst Schnellhardt w sprawie ratyfikacji i wdrożenia protokołu fakultatywnego w sprawie udziału dzieci w konfliktach zbrojnych.
Pytanie nr 23, które skierowała Zita Gurmai w sprawie wdrożenia planu działania UE na rzecz równouprawnienia płci na lata 2010-2015.
Pytanie nr 24, które skierowała Rajeshree Kumaree Nita Deerpalsing (Mauritius) w sprawie piractwa na Oceanie Indyjskim i potrzeby kompleksowego programu regionalnej ochrony na morzu.
Pytanie nr 25, które skierowała Fiona Hall w sprawie bezpieczeństwa jądrowego.
Pytanie nr 26, które skierował Jo Leinen w sprawie negocjacji klimatycznych w Durbanie.
Głos zabrali: Olle Schmidt, Amadou Ciré Sall (Senegal), Rajeshree Kumaree Nita Deerpalsing (Mauritius), Komi Selom Klassou (Togo), Patrice Tirolien, Piet Van der Walt (Namibia), Tesfaye Daba (Etiopia), Netty Baldeh (Gambia), Diomandé Gbaou (Wybrzeże Kości Słoniowej).
János Martonyi udzielił odpowiedzi na pytania.
Współprzewodniczący przedstawił ustne sprawozdanie z powyższego posiedzenia.
Głos zabrali: Louis Michel, Bobbo Hamatoukour (Kamerun), Catherine Bearder, Olebile Gaborone (Botswana) i Boris Mbuku Laka (Demokratyczna Republika Konga).
Sprawozdawcy przedstawili sprawozdania w sprawie trzech warsztatów:
Rabindre Parmessar (Surinam): "Skutki zmiany klimatu dla środowiska rolniczego - wizyta w Instytucie Badań Rolniczych Węgierskiej Akademii Nauk"
Anna Záborská: "Kompleksowy program nauczania kierowanego, metoda Pető - wizyta w Instytucie Nauczania Kierowanego i Kolegium Kształcenia Terapeutów im. Andrása Pető "
Komi Selom Klassou (Togo): "Innowacje na rzecz rozwoju: węgierskie racjonalne pod względem kosztów i zrównoważone rozwiązania dla rolnictwa, gospodarki wodnej i energii"
Brenda King, przewodnicząca komisji AKP ds. działań następczych Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, wygłosiła prezentację.
(Posiedzenie zostało zawieszone o godz. 12.25 i wznowione o godz. 15.00)
OBRADOM PRZEWODNICZYŁ: Louis MICHEL
Współprzewodniczący
Współprzewodniczący przypomniał Zgromadzeniu procedury dotyczące głosowania.
Sprawozdanie François Iboviego (Republika Kongo) i Ollego Schmidta
Komisja Spraw Politycznych (ACP-UE/100.919/11/fin.)
Poprawki przyjęte: 1, 4 i poprawka ustna do pkt. 26.
Poprawki odrzucone: 2, 3 i poprawka ustna do pkt. 40.
Zmieniona rezolucja została przyjęta jednogłośnie.
Sprawozdanie Mohameda Abdallahiego Oulda Guelaye'a (Mauretania) i Enrique Guerrero Saloma
Komisja Rozwoju Gospodarczego, Finansów i Handlu (ACP-EU/100.900/11/fin.)
Poprawki przyjęte: 1, poprawka ustna do pkt. 2, poprawka 4 (z poprawką ustną), poprawka 5 (z poprawką ustną), poprawka 6 (z poprawką ustną).
Poprawki wycofane: 2 i 3.
Zmieniona rezolucja została przyjęta jednogłośnie.
Sprawozdanie Bobba Hamatoukoura (Kamerun) i Christy Klass
Komisja Spraw Społecznych i Środowiska (ACP-EU/100.915/11/fin)
Poprawka 1 została przyjęta.
Zmieniona rezolucja została przyjęta jednogłośnie.
Nie przedłożono żadnych poprawek.
Rezolucja została przyjęta jednogłośnie.
Poprawki przyjęte: 1, poprawka ustna do pkt. 9, część pierwsza pkt. 10, poprawka ustna do umocowania 12, poprawka ustna do ostatniego umocowania.
Poprawki odrzucone: 2, 3, 4, część druga i trzecia pkt. 10. Zmieniona rezolucja została przyjęta jednogłośnie.
Poprawka przyjęta: część pierwsza poprawki 17.
Poprawka odrzucona: część druga poprawki 17.
Poprawki do regulaminu Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego przedstawione przez Prezydium zgodnie z art. 34 Regulaminu zostały przyjęte w zmienionej formie.
Przyjęte przez aklamację.
Przyjęte przez aklamację.
Robert Sturdy nie zgodził się z pkt. 6 oświadczenia w sprawie zjednoczenia na rzecz powszechnego dostępu w związku ze spotkaniem na wysokim szczeblu w sprawie AIDS, przewidzianym na czerwiec 2011 r.
Głos zabrali: Netty Baldeh (Gambia), Gay Mitchell, Amadou Ciré Sall (Senegal) i Zita Gurmai.
Współprzewodniczący podziękował władzom węgierskim za gościnność i wspaniałą organizację oraz współsekretariatowi i wszystkim służbom za wykonaną pracę.
22. sesja Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego odbędzie się w dniach 21-23 listopada 2011 r. we Freetown (Sierra Leone).
(Posiedzenie zostało zamknięte o godz. 15.30)
David MATONGO i Louis MICHEL | Mohamed Ibn CHAMBAS i Luis Marco AGUIRIANO NALDA |
Wspólprzewodniczący | Współsekretarze generalni |
ALFABETYCZNA LISTA CZŁONKÓW WSPÓLNEGO ZGROMADZENIA PARLAMENTARNEGO
Przedstawiciele AKP | Przedstawiciele PE |
MATONGO (ZAMBIA), współprzewodniczący | MICHEL, współprzewodniczący |
BOTSWANA (wiceprzewodniczący) | ARIF (wiceprzewodniczący) |
BURUNDI (wiceprzewodniczący) | Š Ť ASTNÝ (wiceprzewodniczący) |
KAMERUN (wiceprzewodniczący) | HOARAU (wiceprzewodniczący) |
KONGO (Republika) (wiceprzewodniczący) | KLAß (wiceprzewodniczący) |
WYSPY COOKA (wiceprzewodniczący) | NICHOLSON (wiceprzewodniczący) |
GUJANA (wiceprzewodniczący) | McAVAN (wiceprzewodnicząca) |
JAMAICA (wiceprzewodniczący) | RONZULLI (wiceprzewodnicząca) |
LESOTHO (wiceprzewodniczący) | GOERENS (wiceprzewodnicząca) |
LIBERIA (wiceprzewodniczący) | SPERONI (wiceprzewodniczący) |
MALI (wiceprzewodniczący) | ROITHOVÁ (wiceprzewodnicząca) |
TANZANIA (wiceprzewodniczący) | OUZKÝ (wiceprzewodniczący) |
TUVALU (wiceprzewodniczący) | RIVASI (wiceprzewodnicząca) |
ANGOLA | ALFONSI |
ANTIGUA I BARBUDA | ALVES |
BAHAMY | BAUER |
BARBADOS | BEARDER |
BELIZE | BOVÉ |
BENIN | BULLMANN |
BURKINA FASO | CALLANAN |
REPUBLIKA ZIELONEGO PRZYLĄDKA | CARVALHO |
REPUBLIKA ŚRODKOWOAFRYKAŃSKA | CASA |
CZAD | CASINI |
KOMORY | CASPARY |
KONGO (Demokratyczna Republika Konga) | CASTEX |
WYBRZEŻE KOŚCI SŁONIOWEJ | CHRISTENSEN |
DŻIBUTI | COELHO |
DOMINIKA | DE KEYSER |
DOMINIKANA | DELVAUX |
GWINEA RÓWNIKOWA | DE MITA |
ERYTREA | DE SARNEZ |
ETIOPIA | DURANT |
FIDŻI | ENGEL |
GABON | ESTARÀS FERRAGUT |
GAMBIA | FERREIRA, Elisa |
GHANA | FERREIRA, João |
GRENADA | FORD |
GWINEA | GAHLER |
GWINEA BISSAU | GRIESBECK |
HAITI | GUERRERO SALOM |
KENIA | HALL |
KIRIBATI | hÄndel |
MADAGASKAR | HANNAN |
MALAWI | HAUG |
WYSPY MARSHALLA (Republika) | JADOT |
MAURETANIA | JENSEN |
MAURITIUS | JOLY |
MIKRONEZJA (Federacja) | KACZMAREK |
MOZAMBIK | KORHOLA |
NAMIBIA | KUHN |
NAURU (Republika) | LEGUTKO |
NIGERIA | LE PEN |
NIGERIA | LÓPEZ AGUILAR |
NIUE | McMILLAN-SCOTT |
PALAU | MANDERS |
PAPUA NOWA GWINEA | MARTIN |
RWANDA | MARTÍNEZ MARTÍNEZ |
SAINT KITTS I NEVIS | MATO ADROVER |
SAINT LUCIA | MAYER |
SAINT VINCENT I GRENADYNY | MITCHELL |
SAMOA | MOREIRA |
WYSPY ŚW. TOMASZA I WYSPA KSIĄŻĘCA | NEDELCHEVA |
SENEGAL | NEUSER |
SESZELE | ROSSI |
SIERRA LEONE | SCHLYTER |
WYSPY SALOMONA | SCHMIDT |
SOMALIA | SCHNELLHARDT |
RPA | SCICLUNA |
SUDAN | SCOTTÀ |
SURINAM | SENYSZYN |
SUAZI | STRIFFLER |
TIMOR WSCHODNI | STURDY |
TOGO | TIROLIEN |
TONGA | TOIA |
TRYNIDAD I TOBAGO | VLASÁK |
UGANDA | WIELAND |
VANUATU | ZANICCHI |
ZIMBABWE | ZIMMER |
Członkowie z ramienia AKP | Członkowie z ramienia PE |
JEAN MARIE, SAINT LUCIA, współprzewodniczący | CASA, współprzewodniczący |
TAMAPUA (SAMOA), współprzewodniczący | KORHOLA, współprzewodnicząca |
BENIN, współprzewodniczący | CASTEX, współprzewodnicząca |
ANTIGUA I BARBUDA | ALFONSI |
REPUBLIKA ŚRODKOWOAFRYKAŃSKA | CALLANAN |
IBOVI (Republika Konga) | CASINI |
GBAOU (WYBRZEŻE KOŚCI SŁONIOWEJ) | DE KEYSER |
ABDI SAID (DŻIBOUTI) | DURANT |
TOGA (ETIOPIA) | FERREIRA, Elisa |
KUBUABOLA (FIDŻI) | GAHLER |
ROGOMBE (GABON) | GRIESBECK |
PEREIRA (GWINEA BISSAU) | HANNAN |
RAMOTAR (GUJANA) | HÄNDEL |
HAITI | KACZMAREK |
LEBAJOA (LESOTHO) | LE PEN |
KOLLIE (LIBERIA) | MANDERS |
SERAMILA (MADAGASKAR) | MARTÍNEZ MARTÍNEZ |
MALI | MOREIRA |
VAN DER WALT (NAMIBIA) | NEDELCHEVA |
NAURU | NICHOLSON |
NIUE | ROITHOVÁ |
PAPUA NOWA GWINEA | SCOTTÀ |
MUSA (SUDAN) | SCHMIDT |
PARMESSAR (SURINAM) | SPERONI |
KLASSOU (TOGO) | STRIFFLER |
HLONGWANE (ZIMBABWE) | WIELAND |
KOMISJA ROZWOJU GOSPODARCZEGO, FINANSÓW I HANDLU
Członkowie z ramienia AKP | Członkowie z ramienia PE |
KUTEKALA KAAWA (KONGO, Demokratyczna Republika Konga), współprzewodniczący | CARVALHO, wiceprzewodniczący |
MUGAMBE (UGANDA), wiceprzewodniczący | LEGUTKO, wiceprzewodniczący |
BUNDU (SIERRA LEONE), współprzewodniczący | ALVES, wiceprzewodniczący |
CARVALHO (ANGOLA) | ARIF |
BAHAMY | BOVÉ |
BELIZE | BULLMANN |
WYSPY COOKA | CASPARY |
GWINEA RÓWNIKOWA | ENGEL |
NAIB (ERYTREA) | FORD |
BANDUA (GHANA) | GOERENS |
MAIR (JAMAJKA) | GUERRERO SALOM |
AIPIRA (MALAWI) | HOARAU |
OULD GUELAYE (MAURETANIA) | JENSEN |
GUNESSEE (MAURITIUS) | KUHN |
NIGERIA | MARTIN |
PALAU | MATO ADROVER |
POLISI (RWANDA) | MAYER |
SAINT KITTS I NEVIS | McMILLAN-SCOTT |
SLATER (SAINT VINCENT I GRENADYNY) | MICHEL |
WYSPY ŚW. TOMASZA I WYSPA KSIĄŻĘCA | MITCHELL |
SALL (SENEGAL) | SCHLYTER |
WILLIAM (SESZELE) | Š ŤASTNÝ |
HAJAIG (RPA) | SCICLUNA |
VAIPULU (TONGA) | STURDY |
ITALELI (Tuvalu) | TIROLIEN |
SIKOFA (ZAMBIA) | ZANICCHI |
KOMISJA DS. SPOŁECZNYCH I ŚRODOWISKA
Członkowie z ramienia AKP | Członkowie z ramienia PE |
SITHOLE (MOZAMBIK), współprzewodniczący | RIVASI, współprzewodnicząca |
KOMBO (KENIA), wiceprzewodniczący | BAUER, wiceprzewodnicząca |
NOEL (GRENADA), wiceprzewodniczący | NEDELCHEVA, wiceprzewodnicząca |
THOMSON (BARBADOS) | BEARDER |
GABORONE (BOTSWANA) | CHRISTENSEN |
SANOU (BURKINA FASO) | COELHO |
BURUNDI | DELVAUX |
HAMATOUKOUR (KAMERUN) | DE SARNEZ |
REPUBLIKA ZIELONEGO PRZYLĄDKA | ESTARŔS FERRAGUT |
CZAD | FERREIRA, João |
KOMORY | HALL |
DOMINIKA | HAUG |
DOMINIKANA | JADOT |
BALDEH (GAMBIA) | JOLY |
GWINEA BISSAU | KLAß |
KIRIBATI | LÓPEZ AGUILAR |
WYSPY MARSHALLA | McAVAN |
MIKRONEZJA (Federacja) | NEUSER |
NIGERIA | OUZKÝ |
TOZAKA (Wyspy Salomona) | RONZULLI |
SOMALIA | ROSSI |
SUAZI | SCHNELLHARDT |
NDUGAI (TANZANIA) | SENYSZYN |
TIMOR WSCHODNI | TOIA |
KHAN (TRYNIDAD I TOBAGO) | VLASÁK |
VANUATU | ZIMMER |
LISTA OBECNOŚCI NA SESJI W DNIACH OD 16 DO 18 MAJA W BUDAPESZCIE (WĘGRY)
MATONGO (Zambia), współprzewodniczący | MICHEL, współprzewodniczący | |||
DE FONTES PEREIRA (Angola) | ALFONSI | |||
THOMSON (Barbados) | AYLWARD (za GRIESBECK) | |||
DAYORI (Benin) | BAUER | |||
GABORONE (Botswana) (wiceprzewodniczący) | BEARDER | |||
KABORE (Burkina Faso) | CARVALHO | |||
KARERWA (Burundi) (wiceprzewodniczący) | CASA(1) | |||
HAMATOUKOUR (Kamerun) (wiceprzewodniczący) | CASTEX | |||
MALLOUM (Czad) | CHRISTENSEN | |||
MBUKU LAKA (Demokratyczna Republika Konga) | DAVID (za DE MITA)(2),(3) | |||
BOUNKOULOU (Republika Konga) (wiceprzewodniczący) | ENGEL | |||
GBAOU (Wybrzeże Kości Słoniowej) | ESTARŔS FERRAGUT | |||
SOUBANEH ATTEYE (Dżibuti) | FISAS AYXELA (za DELVAUX) | |||
JIMÉNEZ (Dominikana) | GAHLER | |||
SERICHE DOUGAN (Gwinea Równikowa) | GUERRERO SALOM | |||
NAIB (Erytrea) | GURMAI (za DE KEYSER) | |||
DABA (Etiopia) | HALL | |||
KUBUABOLA (Fidżi)(*) | HANKISS (za WIELAND)(2),(3) | |||
ROGOMBE (Gabon) | HAUG | |||
BALDEH (Gambia) | HOARAU (wiceprzewodniczący) | |||
BANDUA (Ghana) | KACZMAREK | |||
NOEL (Grenada) | KLAß (wiceprzewodniczący) | |||
PEREIRA (Gwinea Bissau) | KORHOLA | |||
RAMOTAR (Gujana) (wiceprzewodniczący) | LEINEN (za LÓPEZ AGUILAR) | |||
MAIR (Jamajka) (wiceprzewodniczący) | McAVAN (wiceprzewodnicząca) | |||
KOMBO (Kenia) | MARTIN | |||
LEBAJOA (Lesotho) (wiceprzewodniczący) | MARTÍNEZ MARTÍNEZ(1),(2) | |||
KOLLIE (Liberia) (wiceprzewodniczący) | MAYER | |||
AIPIRA (Malawi) | MITCHELL | |||
ASSARID IMBARCAOUANE (Mali) (wiceprzewodniczący) | MORGANTI (za SPERONI) | |||
OULD GUELAYE (Mauretania) | NEDELCHEVA | |||
DEERPALSING (Mauritius) | NEUSER | |||
SITHOLE (Mozambik) | NICHOLSON (wiceprzewodniczący)(2),(3) | |||
VAN DER WALT(Namibia) | PONGA (za CASPARY)(1),(3) | |||
TAMBUWAL (Nigeria)(*) | RONZULLI (wiceprzewodnicząca)(3) | |||
DEKENA (Papua-Nowa Gwinea) | ROSSI | |||
POLISI (Rwanda) (wiceprzewodniczący) | SCHMIDT | |||
JEAN MARIE (Saint Lucia) | SCHNELLHARDT | |||
SLATER (Saint Vincent i Grenadiny) | SCOTTÀ | |||
TAMAPUA (Samoa) | Š ŤASTNÝ (wiceprzewodniczący) | |||
SALL (Senegal) | STRIFFLER | |||
WILLIAM (Seszele) | STURDY | |||
BUNDU (Sierra Leone) | TIROLIEN | |||
TOZAKA (Wyspy Salomona) | WIELAND(1) | |||
HAJAIG (Afryka Południowa) | ZÁBORSKA (za CASINI) | |||
MUSA (Sudan) | ZIMMER | |||
PARMESSAR (Surinam) | ||||
HLOPHE (Suazi)(*) | ||||
NDUGAI (Tanzania) (wiceprzewodniczący) | ||||
SANTOS (Timor-Leste) | ||||
KLASSOU (Togo) | ||||
VAIPULU (Tonga) | ||||
KHAN (TRYNIDAD I TOBAGO) | ||||
ITALELI (Tuvalu) (wiceprzewodniczący) | ||||
MUGAMBE (Uganda) | ||||
TOSUL (Vanuatu) | ||||
HLONGWANE (Zimbabwe) | ||||
OBSERWATORZY: | ||||
KUBA REGUEIFEROS LINARES |
||||
MADAGASKAR SERAMILA |
||||
NIGERIA ABARRY(*) |
||||
ZAPROSZENI GOŚCIE: | ||||
SUDAN POŁUDNIOWY ARIKO MUORWEL DAR BOTH AWERIAL LOGONGA IGGA OKECH YOKWE |
||||
(*) Kraj reprezentowany przez osobę niebędącą posłem do Parlamentu. (1) Obecni w dniu 16 maja 2011 r. (2) Obecni w dniu 17 maja 2011 r. (3) Obecni w dniu 18 maja 2011 r. | ||||
Ponadto obecni: | ||||
ANGOLA DOS SANTOS SIMBRÃO da CARVALHO TINGAO PEDRO ULIPAMUE VAHEKINI |
BOTSWANA MANGOLE |
BURKINA FASO OUEDRAOGO OUOBA NABA SANOU |
||
BURUNDI MWIDOGONDIKUMAKO RWANKINEZA SINDAYIGAYA |
KAMERUN AWUDU MBAYADAOUDA KOMBO GBERI OWONA KONO |
CZAD DJIMAIMALLOUM |
||
KONGO (Demokratyczna Republika Konga) EZATY KAMBAYI KUTEKALA KAAWA LOMBEYA LUTUNDULU APALA MABAYA GIZI AMINE MATADI NENGA GAMANDA NKONGO BUDINA NZAU |
KONGO (Republika) BETE-SIBA IBARA IBOVI MENGA MOUANGA NKEOUA PASSI |
WYBRZEŻE KOŚCI SŁONIOWEJ ZINSOU |
||
DŻIBUTI OMAR ABDI SAID |
ERYTREA TEKLE |
ETIOPIA TADESSE TOGA YILALA |
||
FIDŻI VOCEA |
GABON KOUMBA SOUVI MANGOUALA M'BA MELIGUE MENGWA |
GHANA ANTWI YIADOM |
||
GRENADA FLETCHER |
GWINEA BISSAU CORREIA DA COSTA EMBALO FERANADES |
GUJANA GOMES |
||
JAMAJKA GILBERT-ROBERTS |
KENIA AFFEY KEMBI-GITTURA LABOSO |
LESOTHO TIHELI |
||
LIBERIA BARCLAY DUNAH |
MALAWI BANDA CITEYEYE MWALWANDA NDISALE NKHATA GAMBATULA |
MALI BA CISSE HAIDARA CISSE SYLLA |
||
MAURETANIA ABDELLA BILAL GUELADIO OULD HAMOUD OULD ZAMEL |
MAURITIUS GUNESSEE |
MOZAMBIK LUCAS MALENDZA MANUEL |
||
NAMIBIA NAHOLO |
NIGERIA ABDUL'AZIZ ABDULLAHI AHMED AKWASHIKI BARRAYA SADA SOLI |
PAPUA NOWA GWINEA TABERENG |
||
SAMOA CHAN TUNG |
SENEGAL SOW |
SIERRA LEONE JUMU KAMARA KARGBO TORTO |
||
WYSPY SALOMONA MA'AHANUA |
RPA MANAMELA MULDER SOOKLAL |
SUDAN ABDEL MAGID AMIR ABEL HALIM HASSAN OMER OSMAN |
||
SURINAM ABDOEL AJAISO RATHIPAL SOMOHARDJO |
SUAZI NHLEKO |
TANZANIA MWANJELWA |
||
TOGO GBONE |
TONGA KIOA |
TUVALU LEUELU |
||
UGANDA DOMBO KATENTA-APULI KIIZA |
VANUATU JOY |
ZAMBIA SIKOTA |
||
ZIMBABWE MLOTSHWA MNKANDHLA MUCHADA |
Shamsudeen Usman, minister planowania krajowego i zastępca przewodniczącego Krajowej Komisji Planowania rządu federalnego (Nigeria), przewodniczący Rady Ministrów AKP
RADA UE
János Martonyi, minister spraw zagranicznych (Węgry), urzędujący przewodniczący Rady UE
UA
IGUEH OFLEH
KOMITET AMBASADORÓW AKP
BARAYA
KOMISJA EUROPEJSKA
PIEBALGS, komisarz ds. rozwoju PLEWA
ESDZ
MATTHIESSEN
EKES
ANTHONY CHIBONGA KING
CTA
BOTO
SEKRETARIAT AKP
CHAMBAS, współsekretarz generalny
SEKRETARIAT UE
AGUIRIANO NALDA, współsekretarz generalny
ZAŁĄCZNIK DOTYCZĄCY POSIEDZENIA W DNIU 16 MAJA 2011 r., PONIEDZIAŁEK
Ratu Inoke Kubuabola
Minister Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej
Republika Fidżi
Przewodniczący delegacji
J.E. Abdou Abarry
Ambasador Republiki Nigru,
Ambasada Nigru
Bruksela
Przewodniczący delegacji
J.E. Usman Alhaji Baraya
Ambasador Federalnej Republiki Nigerii
Ambasada Nigerii
Bruksela
Przewodniczący delegacji
J.E. Joel M. Nhleko
Ambasador
Ambasada Królestwa Suazi
Bruksela
Przewodniczący delegacji
TEKSTY PRZYJĘTE
w sprawie wyzwań dla demokracji w przyszłości i poszanowania porządku konstytucyjnego w państwach AKP i UE
Wspólne Zgromadzenie Parlamentarne AKP-UE,
REZOLUCJA(1)
w sprawie wsparcia budżetowego jako sposobu oferowania oficjalnej pomocy rozwojowej w krajach AKP
Wspólne Zgromadzenie Parlamentarne AKP-UE,
REZOLUCJA(1)
w sprawie zanieczyszczenia wody
Wspólne Zgromadzenie Parlamentarne AKP-UE,
Zanieczyszczenie ściekami
Zanieczyszczenia przemysłowe i rolnicze
Zmiana klimatu i zmiany demograficzne
REZOLUCJA(1)
w sprawie sytuacji w Wybrzeżu Kości Słoniowej
Wspólne Zgromadzenie Parlamentarne AKP-UE,
REZOLUCJA(1)
w sprawie przewrotów demokratycznych w Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie: konsekwencje dla krajów AKP, Europy i świata
Wspólne Zgromadzenie Parlamentarne AKP-UE,
DEKLARACJA Z BUDAPESZTU
w sprawie IV Forum Wysokiego Szczebla nt. Skuteczności Pomocy w Pusanie (Korea Południowa) w 2011 r.
sesja Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE, która odbyła się w dniach 16-18 maja 2011 r. w Budapeszcie (Węgry):
DEKLARACJA
Zjednoczenie na rzecz powszechnego dostępu w związku ze spotkaniem na wysokim szczeblu w sprawie AIDS w czerwcu 2011 r.
Uwzględniając spotkanie na wysokim szczeblu Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych w sprawie AIDS, które odbyło się w Nowym Jorku w dniach 8-10 czerwca, spotkanie Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE w Budapeszcie (Węgry), które odbyło się w dniach 16-18 maja:
POPRAWKI DO REGULAMINU WSPÓLNEGO ZGROMADZENIA PARLAMENTARNEGO AKP-UE PRZEDSTAWIONE PRZEZ PREZYDIUM ZGODNIE Z ART. 34 REGULAMINU
Regulamin wspólnego zgromadzenia parlamentarnego
Artykuł 1
Wspólne Zgromadzenie Parlamentarne
1. Wspólne Zgromadzenie Parlamentarne AKP-UE (zwane dalej "Zgromadzeniem") ustanowione zostało zgodnie z art. 17 umowy o partnerstwie między członkami grupy państw Afryki, Karaibów i Pacyfiku, z jednej strony, a Unią Europejską i jej państwami członkowskimi, z drugiej strony.
2. Zgromadzenie składa się z dwóch izb, w skład których w równej ilości wchodzą przedstawiciele UE i AKP. Członkowie Zgromadzenia są, z jednej strony, posłami do Parlamentu Europejskiego i, z drugiej strony, parlamentarzystami lub - w przypadku ich braku - w wyjątkowych przypadkach, takich jak działanie siły wyższej, o których należy uprzednio powiadomić Prezydium Zgromadzenia, o którym mowa w art. 2 (zwane dalej "Prezydium") w formie pisemnej, przedstawicielami wyznaczonymi przez parlamenty każdego spośród państw AKP. W przypadku braku parlamentu uczestnictwo, bez prawa do głosowania, przedstawiciela państwa AKP uzależnione jest od uprzedniej zgody Zgromadzenia.
3. Uprawnienia członków Zgromadzenia są poświadczone przez nominację na piśmie wystawioną, w przypadku przedstawicieli AKP, przez właściwe władze odnośnych państw, oraz, w przypadku przedstawicieli Parlamentu Europejskiego, przez przewodniczącego Parlamentu.
Artykuł 2
Prezydium
€.1[] Każda izba wybiera przedstawicieli do Prezydium spośród swoich członków zgodnie z własną praktyką.
.2[]W skład Prezydium wchodzi dwóch współprzewodniczących o tej samej randze oraz dwudziestu czterech wiceprzewodniczących. Członkowie Prezydium są powoływani, w równej liczbie, przez przedstawicieli państw AKP i przedstawicieli Parlamentu Europejskiego, zgodnie z procedurą przyjętą przez każdą ze stron.
3. Prezydium przygotowuje prace Zgromadzenia, czuwa nad kontynuacją jego prac i nadaje bieg rezolucjom oraz ustanawia wszelkie niezbędne kontakty z Radą Ministrów AKP-UE i Komitetem Ambasadorów AKP-UE.
4. Prezydium odpowiedzialne jest za koordynowanie prac Zgromadzenia.
5. Prezydium zbiera się, na wniosek współprzewodniczących, co najmniej cztery razy w roku; dwa posiedzenia odbywają się w dniach poprzedzających sesje Zgromadzenia.
6. Prezydium przedkłada Zgromadzeniu propozycję porządku dziennego obrad oraz czuwa, by - w miarę możliwości - połowa punktów wpisanych do porządku dziennego dotyczyła kwestii leżących w interesie wspólnym.
Prezydium może zaproponować ograniczenie czasu wypowiedzi.
7. Prezydium jest organem właściwym w zakresie składu i uprawnień komisji stałych, o których mowa w art. 25 (zwanych dalej "komisjami stałymi").
8. Prezydium jest organem właściwym do przyjmowania sprawozdań i propozycji rezolucji komisji stałych.
9. Prezydium może także przedkładać kwestie do rozpatrzenia komisjom stałym, które mogą następnie wnioskować o zgodę na sporządzenie sprawozdania na temat poszczególnych zagadnień.
10. Prezydium jest odpowiedzialne za nadzór dalszych działań dotyczących rezolucji i decyzji przyjętych przez Zgromadzenie. W przypadku rezolucji przedłożonych przez komisję stałą, Prezydium może przekazać odpowiedzialność za nadzór dalszych działań przewodniczącemu oraz sprawozdawcy odpowiedniej komisji stałej.
11. Posiedzenia Prezydium nie są jawne. Rada Unii Europejskiej, Rada Ministrów AKP i Komisja Europejska mogą zostać zaproszone do uczestnictwa, jeśli punkty porządku dziennego wchodzą w zakres ich odpowiedzialności.
12. Prezydium przyjmuje własny regulamin.
Artykuł 3
Obecność innych instytucji
1. Rada Ministrów AKP-UE, jak przewidziano w art. 15 umowy o partnerstwie, będzie wzywana do sporządzania sprawozdań dla Zgromadzenia co najmniej raz w roku.
2. Na zaproszenie Prezydium, Rada Ministrów AKP, Komitet Ambasadorów AKP, a także Rada Unii Europejskiej oraz Komisja Europejska mogą uczestniczyć w sesjach Zgromadzenia.
Artykuł 4
Obserwatorzy
1. W przypadku przystąpienia nowego państwa do umowy o partnerstwie oraz do czasu ratyfikacji przez nie umowy o partnerstwie, jeden przedstawiciel tego państwa może uczestniczyć w sesjach Zgromadzenia w charakterze obserwatora. Państwa będące członkami grupy AKP mogą uczestniczyć w sesjach Zgromadzenia w charakterze obserwatorów.
2. Udział przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego w sesjach Zgromadzenia, posiedzeniach komisji stałych i w posiedzeniach parlamentarnych Zgromadzenia na szczeblu regionalnym jest rozpatrywany, a w razie uznania go za uzasadniony - zatwierdzany przez Prezydium na podstawie analizy konkretnego przypadku.
3. Współprzewodniczący mogą, w porozumieniu z Prezydium, zaprosić inne osoby lub organizacje do uczestnictwa w charakterze obserwatorów w sesjach Zgromadzenia, komisji stałych i w posiedzeniach parlamentarnych na szczeblu regionalnym.
4. Obserwatorom nie przysługuje prawo do głosowania. Mogą oni, na podstawie analizy konkretnego przypadku, zabierać głos podczas sesji lub posiedzenia komisji po otrzymaniu zgody odpowiednio Zgromadzenia lub prezydium właściwej komisji.
Artykuł 5
Sesje Zgromadzenia
1. Zgromadzenie zbiera się na sesjach, trwających trzy dni, zwoływanych przez współprzewodniczących, dwa razy do roku, na zmianę w jednym z państw AKP i jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, o ile to możliwe - w państwie sprawującym prezydencję rotacyjną Rady Unii Europejskiej.
2. Określenie miejsca sesji należy rotacyjnie do grupy państw AKP lub państw członkowskich Unii Europejskiej.
3. Na wniosek Prezydium lub Rady Ministrów AKP-UE współprzewodniczący mogą zwołać nadzwyczajną sesję Zgromadzenia.
Artykuł 6
Posiedzenia Zgromadzenia na szczeblu regionalnym
1. Zgodnie z art. 17 ust. 3 umowy o partnerstwie Zgromadzenie może odbywać posiedzenia na szczeblu regionalnym. O posiedzeniach tych decyduje Prezydium na podstawie wniosku Prezydium lub zainteresowanych regionów.
2. Dla potrzeb niniejszego regulaminu termin "region" odnosi się do jednostek określonych przez parlamenty narodowe państw AKP. Każda określona w ten sposób jednostka podlega ostatecznemu zatwierdzeniu przez Zgromadzenie.
3. W posiedzeniach na szczeblu regionalnym uczestniczy po jednym parlamentarzyście z każdego państwa AKP z danego regionu, oraz taka sama liczba posłów do Parlamentu Europejskiego.
4. Zgromadzenie odbywa co roku nie więcej niż trzy posiedzenia na szczeblu regionalnym, z których każde trwa nie dłużej niż trzy dni. Jeśli przeprowadzone zostaną więcej niż dwa posiedzenia, jedno z nich zwoływane jest w ramach sesji odbywającej się w państwie AKP. Wnioski z tych posiedzeń przedstawiane są w formie komunikatu. Niniejszy regulamin z stosuje się odpowiednio do posiedzeń na szczeblu regionalnym.
5. W trakcie posiedzeń na szczeblu regionalnym poruszane będą kwestie dotyczące spraw aktualnych i znaczących dla regionu, a zwłaszcza regionalnych i krajowych dokumentów strategicznych. Sprawozdanie uzupełniające dotyczące każdego posiedzenia na szczeblu regionalnym przedstawiane jest na kolejnej sesji Zgromadzenia.
Artykuł 7
Porządek dzienny
1. Prezydium sporządza projekt porządku dziennego sesji. Współprzewodniczący poddają ten projekt Zgromadzeniu do przyjęcia. Jego przedmiot odnosi się do współpracy w zakresie rozwoju między Unią Europejską a państwami AKP w ramach umowy o partnerstwie.
Projekt porządku dziennego każdej sesji zawiera następujące rodzaje tematów:
i) sprawozdania przedstawiane przez komisje stałe. Ich liczba ogranicza się do trzech na sesję. Długość projektów rezolucji zawartych w sprawozdaniach jest określona z załączniku II do niniejszego regulaminu;
ii) zagadnienia pilne, zgłoszone przez jedną z komisji stałych lub przedstawiane przez Prezydium. Zagadnienia pilne są wpisywane wyjątkowo, a ich liczba nie może przekroczyć dwóch na sesję. Pozostałe tematy przekazywane są przedmiotowo właściwej komisji stałej;
iii) temat przewodni debaty na wysokim szczeblu.
2. Przedstawiciel państw AKP, grupa polityczna lub dziesięciu członków może złożyć propozycję rezolucji w sprawie pilnych zagadnień. Propozycje rezolucji powinny ograniczać się do zagadnień pilnych wpisanych do projektu porządku dziennego sesji i nie przekraczać długości określonej w załączniku II do niniejszego regulaminu. Propozycje rezolucji powinny zostać złożone nie poźniej niż na cztery tygodnie przed otwarciem sesji, w trakcie której zostaną poddane pod debatę i głosowanie.
3. W sprawach pilnych współprzewodniczący mogą zaktualizować projekt porządku dziennego między posiedzeniami Prezydium w drodze procedury pisemnej lub milczącej zgody.
4. Propozycje rezolucji w sprawie zagadnień pilnych są przekazywane do Prezydium, które upewnia się, czy wszystkie spośród nich spełniają warunki, o których mowa w ust. 2, czy zostały wpisane do porządku dziennego i czy są dostępne w języku angielskim i francuskim. Propozycje Prezydium są przedkładane Zgromadzeniu do zatwierdzenia.
5. Prezydium przekazuje do wiadomości właściwej komisji propozycje rezolucji w sprawie tematów pilnych.
Artykuł 8
Kworum
1. Kworum Zgromadzenia zostaje osiągnięte, jeżeli obecna jest jedna trzecia przedstawicieli zarówno państw AKP, jak i Parlamentu Europejskiego.
2. Niezależnie od liczby głosujących wszystkie głosowania są ważne, chyba że przed rozpoczęciem głosowania przewodniczący stwierdzi, na uprzedni wniosek co najmniej dziesięciu członków, że kworum nie zostało osiągnięte. Jeżeli kworum nie zostało osiągnięte, głosowanie zostaje przeniesione do porządku dziennego następnego posiedzenia.
Artykuł 9
Przewodnictwo posiedzeń
1. Współprzewodniczący decydują za obopólną zgodą, który spośród nich będzie przewodniczył poszczególnym posiedzeniom Zgromadzenia.
2. Przewodniczący posiedzenia otwiera, zawiesza oraz zamyka posiedzenia Zgromadzenia, dba o przestrzeganie Regulaminu, utrzymuje porządek, udziela głosu, ogłasza zamknięcie debaty, poddaje sprawy pod głosowanie i ogłasza jego wyniki.
3. Podczas debaty przewodniczący posiedzenia może zabierać głos jedynie w celu jej podsumowania lub zdyscyplinowania mówcy; jeżeli chce wziąć w niej udział, opuszcza fotel przewodniczącego.
4. W przewodniczeniu Zgromadzeniu obaj współprzewodniczący mogą być zastępowani przez jednego z wiceprzewodniczących.
Artykuł 10
Porządek miejsc
Członkowie zasiadają w porządku alfabetycznym, określonym, w przypadku przedstawicieli Parlamentu Europejskiego, przez ich nazwiska, a w przypadku przedstawicieli AKP, przez nazwę państwa pochodzenia, przy czym pierwsza litera porządku alfabetycznego jest zmieniana na kolejną podczas każdej sesji.
Artykuł 11
Języki urzędowe
1. Urzędowymi językami Zgromadzenia są języki angielski, bułgarski, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, holenderski, litewski, łotewski, maltański, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski oraz włoski.
Na wszystkich posiedzeniach odbywających się w zwykłych miejscach pracy Parlamentu Europejskiego zapewnia się tłumaczenie ustne na wszystkie języki robocze posłów do Parlamentu Europejskiego obecnych na posiedzeniu. Na wszystkich posiedzeniach odbywających się poza zwykłymi miejscami pracy Parlamentu Europejskiego zapewnia się tłumaczenie ustne zgodnie z właściwymi wewnętrznymi przepisami Parlamentu Europejskiego, zawartymi w Regulaminie posiedzeń Wspólnego Zgromadzenia Parlamentarnego AKP-UE i jego organów określonym decyzją Prezydium Parlamentu Europejskiego z dnia 10 lutego 2003 r.. Tłumaczenia pisemne podczas każdego posiedzenia wykonywane są na język angielski i francuski.
2. Przyjmowane przez Zgromadzenie akty publikowane są w językach urzędowych. Dokumenty przygotowawcze oraz robocze publikowane są co najmniej w wersji angielskiej i francuskiej.
Artykuł 12
Jawność obrad
Sesje Zgromadzenia są jawne, chyba że Zgromadzenie zadecyduje inaczej.
Artykuł 13
Protokół
1. Protokół każdego posiedzenia zawiera decyzje Zgromadzenia oraz nazwiska mówców i jest rozpowszechniany podczas kolejnego posiedzenia.
2. Protokoły są publikowane przez Parlament Europejski w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz przez państwa AKP w formie uznanej przez nie za właściwą. Protokół ostatniego posiedzenia sesji przekazywany jest do zatwierdzenia na początku kolejnej sesji, a wszystkie poprawki publikowane są przez Parlament Europejski w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz przez państwa AKP w formie uznanej przez nie za właściwą.
Artykuł 14
Oświadczenia współprzewodniczących i komunikaty dla prasy
1. Współprzewodniczący mogą wydawać wspólne pilne oświadczenia w każdej sprawie dotyczącej kwestii partnerstwa AKP-UE, jeśli to możliwe - po konsultacji z członkami Prezydium w drodze procedury pisemnej lub milczącej zgody. Oświadczenia powinny opierać się na przyjętych rezolucjach i deklaracjach. Po ich wydaniu współprzewodniczący informują o tym najpierw Prezydium, w celu ich przedyskutowania, a następnie wszystkich członków Zgromadzenia tak szybko, jak to możliwe.
2. Komunikaty dla prasy sporządzane są w języku angielskim i francuskim. Nie mają one statusu oficjalnych dokumentów.
Artykuł 15
Prawo zabierania głosu
1. Członek Zgromadzenia może zabrać głos jedynie wtedy, gdy upoważni go do tego przewodniczący posiedzenia. Przedstawiciele państw wymienionych w rezolucjach lub podczas debat mają prawo do udzielania odpowiedzi w przyznanym im okresie czasu.
2. Czas wypowiedzi podczas debat Zgromadzenia jest dzielony równo pomiędzy przedstawicieli Parlamentu Europejskiego i państw AKP. Na wniosek przewodniczącego posiedzenia Zgromadzenie może ograniczyć czas wypowiedzi.
Członkowie mogą przedstawiać pisemne uwagi, uzupełniające ich oświadczenia, nie dłuższe niż 2 000 znaków. Pisemne uwagi są archiwizowane w języku źródłowym.
3. W przypadku przedstawicieli Parlamentu Europejskiego czas wypowiedzi przyznawany jest według metody d'Hondta.
4. Członkowie Rady Ministrów AKP-UE lub wyznaczeni przez nich zastępcy, a także przedstawiciele organów i instytucji określonych w art. 3 ust. 2, zostają wysłuchani na zgłoszony przez siebie wniosek.
5. Poza przypadkiem określonym w ust. 6, mówcy może przerwać jedynie przewodniczący posiedzenia i wyłącznie w przypadku przekroczenia przez niego czasu wystąpienia.
6. Jeżeli mówca odchodzi od tematu, przewodniczący posiedzenia przywołuje go do porządku. W przypadku gdy mówca się nie podporządkowuje, przewodniczący posiedzenia może odebrać mu prawo zabierania głosu na okres uznany przez siebie za właściwy.
Artykuł 16
Prawo do głosowania i sposoby głosowania
1. Każdemu członkowi posiadającemu prawo do głosowania przysługuje jeden głos, który nie może być przekazywany.
2. Zgromadzenie głosuje zwyczajowo przez podniesienie ręki. Jeżeli rezultat głosowania przez podniesienie ręki budzi wątpliwości, przeprowadzane jest nowe głosowanie przy pomocy kolorowych kart bądź systemu elektronicznego.
3. Głosowanie tajne przeprowadza się, jeżeli do godziny 10 rano w dniu głosowania co najmniej dziesięciu posłów złoży stosowny wniosek na piśmie.
4. Do przyjęcia decyzji konieczna jest większość oddanych głosów. Na przedstawiony do godziny 10 rano w dniu głosowania, przez co najmniej pięciu członków, wniosek o głosowanie odrębne, przeprowadza się głosowania, w trakcie którego parlamentarzyści z państw AKP i posłowie do Parlamentu Europejskiego głosują osobno i na zmianę. W tym przypadku decyzja jest uznawana za przyjętą jedynie wówczas, gdy uzyska większość głosów oddanych zarówno przez parlamentarzystów z państw AKP, jak i posłów do Parlamentu Europejskiego, którzy wzięli udział w głosowaniu.
5. W przypadku równej liczby głosów propozycja nie zostaje przyjęta. Może ona zostać przedłożona na następnej sesji Zgromadzenia.
6. Jeżeli do godziny 10 rano w dniu głosowania co najmniej pięciu posłów zgłosi stosowny wniosek, Zgromadzenie przystępuje do głosowania nad odrębnymi częściami tekstu ustępów lub poprawek.
7. Wszelkie wnioski złożone zgodnie z ust.3, 4 i 6 mogą zostać wycofane przez ich autorów w każdej chwili przed rozpoczęciem głosowania.
Artykuł 17
Wyjaśnienie stanowiska zajętego w głosowaniu
Każdy członek może wygłosić ustne wyjaśnienie stanowiska zajętego w głosowaniu końcowym, nieprzekraczające półtorej minuty lub też złożyć wyjaśnienie pisemne o maksymalnej długości 200 słów. Wyjaśnienia pisemne są archiwizowane w języku źródłowym.
Artykuł 18
Rezolucje Zgromadzenia
1. Zgromadzenie głosuje nad propozycjami rezolucji zawartymi w sprawozdaniach przedstawionych przez komisje stałe, zgodnie z art.7.
2. Zgromadzenie głosuje również nad propozycjami rezolucji w sprawie zagadnień pilnych, zgodnie z art.7.
3. Przewodniczący posiedzenia zwraca się do autorów propozycji rezolucji dotyczących podobnych spraw pilnych o przygotowanie propozycji kompromisowej. Po zakończeniu debaty każda kompromisowa propozycja rezolucji oraz odnoszące się do niej poprawki poddawane są Zgromadzeniu pod głosowanie. Gdy dana kompromisowa propozycja rezolucji zostaje przyjęta, wszelkie inne propozycje przedłożone na ten sam temat upadają.
4. Rezolucje przyjęte przez Zgromadzenie przekazywane są do Komisji Europejskiej, Rady Ministrów AKP-UE i wszelkim innym zainteresowanym stronom. Komisja Europejska i Rada Ministrów AKP-UE sporządzają na następną sesję Zgromadzenia sprawozdanie w sprawie dalszych czynności przewidzianych dla przyjętych rezolucji.
Artykuł 19
Poprawki
1. Poprawki mogą być składane przez przedstawicieli państw AKP posiadających prawo do głosowania, grupy polityczne lub dziesięciu członków. Poprawki te muszą mieć związek z tekstem, który mają na celu zmienić, i zostać złożone w formie pisemnej. Na podstawie powyższych kryteriów przewodniczący decyduje o ich dopuszczalności.
2. Termin składania poprawek jest ogłaszany na początku sesji.
3. Podczas głosowania poprawki mają pierwszeństwo przed tekstem, do którego się odnoszą.
4. W przypadku gdy co najmniej dwie poprawki odnoszą się do tego samego przedmiotu, w pierwszej kolejności głosowana jest ta, której treść jest najbardziej oddalona od tekstu poddanego pod debatę. Uwzględniane są jedynie te poprawki ustne, które mają na celu poprawienie błędów rzeczowych lub językowych. Wszelkie inne poprawki ustne pozostają do wiadomości Zgromadzenia. Poprawka ustna nie jest uwzględniana, gdy sprzeciwi się jej - poprzez wstanie z miejsc - dziesięciu członków.
Artykuł 20
Zapytania wymagające odpowiedzi na piśmie
1. Każdy członek Zgromadzenia może złożyć do Rady Ministrów AKP-UE lub do Komisji Europejskiej zapytanie wymagające odpowiedzi na piśmie.
2. Zapytania są przekazywane na piśmie do Prezydium, które, o ile uzna je za dopuszczalne, przekazuje je bądź do Rady Ministrów AKP-UE, bądź do Komisji Europejskiej. Rada Ministrów AKP-UE lub Komisja Europejska są proszone o udzielenie odpowiedzi w terminie dwóch miesięcy od przekazania zapytania.
3. Zapytania, na które została udzielona odpowiedź, są publikowane, wraz z odpowiedzią, przez Parlament Europejski w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz przez państwa AKP w formie uznanej przez każde z nich za właściwą.
4. Zapytania, na które nie udzielono odpowiedzi w przewidzianym terminie, są publikowane na tych samych warunkach, ze wskazaniem, iż nie udzielono na nie dotychczas odpowiedzi.
Artykuł 21
Zapytania wymagające odpowiedzi ustnej
1. Podczas każdej sesji odbywa się tura pytań do Rady Ministrów AKP-UE i do Komisji Europejskiej, w czasie wyznaczonym przez Prezydium w taki sposób, by zapewnić obecność najwyższych rangą przedstawicieli tych instytucji.
2. Każdy członek Zgromadzenia może złożyć do Rady Ministrów AKP-UE lub do Komisji Europejskiej zapytanie wymagające odpowiedzi ustnej. W przypadku zapytań, pod którymi podpisała się większa ilość członków, do przedstawienia zapytania wzywany jest tylko jeden spośród nich.
3. Zapytania są przekazywane na piśmie do Prezydium w określonym przez nie terminie.
4. W pilnym przypadku i w porozumieniu z instytucją, do której skierowane jest zapytanie, wiceprzewodniczący lub Prezydium mogą zadecydować o wpisaniu zapytania do porządku dziennego nawet wówczas, gdy upłynął termin wyznaczony przez Prezydium.
5. Wiceprzewodniczący Zgromadzenia oceniają dopuszczalność zapytań wymagających odpowiedzi ustnej. Kwestia ta regulowana jest zakresem i brzmieniem umowy o partnerstwie. Zapytania odnoszące się do zagadnień już wpisanych do porządku dziennego w celu przeprowadzenia nad nimi dyskusji uznawane są za niedopuszczalne. Zapytania uznane za dopuszczalne przekazywane są do Rady Ministrów AKP-UE lub do Komisji Europejskiej. Wiceprzewodniczący określają porządek, w jakim będą rozpatrywane zapytania. Autor zapytania zostaje niezwłocznie powiadomiony o ich decyzji.
6. Zapytania nie mogą zawierać więcej niż 100 słów i powinny mieć formę pytań, a nie oświadczeń.
7. Podczas sesji Zgromadzenie przeznacza na rozpatrzenie zapytań wymagających odpowiedzi ustnej nie więcej niż dwie godziny. Na zapytania, na które z powodu braku czasu nie udzielono odpowiedzi, udzielana jest odpowiedź na piśmie, chyba że autor wycofa swoje zapytanie.
8. Odpowiedzi na zapytania udziela się wyłącznie, jeżeli autor zapytania jest obecny lub jeżeli podał on na piśmie do wiadomości wiceprzewodniczących, przed rozpoczęciem tury pytań, nazwisko swojego zastępcy.
9. W przypadku gdy zarówno autor zapytania, jak i jego zastępca, są nieobecni, na zapytanie udziela się odpowiedzi na piśmie.
10. Rada Ministrów AKP-UE lub Komisja Europejska są proszone o udzielanie krótkich odpowiedzi. W przypadku gdy odpowiedź na zapytanie zostanie udzielona, autor początkowego zapytania może, o ile pozwala na to czas, zadać krótkie zapytanie uzupełniające. Przewodniczący posiedzenia może odrzucić wszelkie zapytania wprowadzające elementy nieodnoszące się do zapytania początkowego.
11. O ile wnioskuje o to co najmniej dziesięciu członków Zgromadzenia, po udzieleniu odpowiedzi przez Radę Ministrów AKP-UE lub Komisję Europejską może nastąpić debata. Długość debaty określa przewodniczący posiedzenia.
Artykuł 22
Sprawozdanie z działalności Rady Ministrów AKP-UE
Sprawozdanie z działalności Rady Ministrów AKP-UE, które dotyczy między innymi działań podjętych w wyniku rezolucji Zgromadzenia, jest drukowane w językach urzędowych i doręczane.
Artykuł 23
Nadzór nad wdrażaniem umowy o partnerstwie
Na wniosek Prezydium Zgromadzenie może powołać współsprawozdawcę AKP oraz współsprawozdawcę UE w celu sporządzenia sprawozdania na temat konkretnego regionu bądź też na każdy inny temat związany z wdrażaniem umowy o partnerstwie.
Artykuł 24
Wnioski Rady Ministrów AKP-UE o wydanie opinii
1. W przypadku gdy Zgromadzenie zostaje wezwane do wydania opinii w sprawie decyzji, projektu decyzji, rezolucji, zalecenia lub opinii Rady Ministrów AKP-UE, odpowiedni wniosek jest przekazywany do Prezydium, które przedstawia sprawę, wraz z zaleceniem, Zgromadzeniu.
2. W przypadku uznanym przez Radę Ministrów AKP-UE za pilny Prezydium może podjąć ostateczną decyzję.
Artykuł 25
Komisje stałe
1. Zgromadzenie ustanawia trzy komisje stałe odpowiedzialne za wdrażanie umowy o partnerstwie w następujących dziedzinach:
- promowanie procesów demokratycznych poprzez dialog i porozumienie,
- kwestie gospodarcze, finansowe i handlowe oraz wdrażanie Europejskiego Funduszu Rozwoju,
- kwestie społeczne i środowiskowe.
2. Na wzór działalności ogólnej Zgromadzenia jego komisje stałe składają się z członków Zgromadzenia, zgodnie z art. 1, i działają na zasadzie udziału ściśle zrównoważonego.
3. Na wniosek Prezydium Zgromadzenie przyjmuje regulamin komisji stałych.
Artykuł 26
Tymczasowe komisje nadzoru
1. Prezydium może, na wniosek Zgromadzenia, ustanowić określoną liczbę tymczasowych komisji nadzoru, których prace związane są z konkretnym zakresem tematyki dotyczącej umowy o partnerstwie lub kwestii objętych umową. W tym samym czasie działalność mogą prowadzić co najwyżej dwie komisje tego rodzaju. Komisjom nadzoru przysługuje maksymalnie rok czasu na zakończenie prac.
2. Prezydium określa zakres obowiązków, skład i mandat tych komisji.
Artykuł 27
Warsztaty
1. W celu wzmocnienia porozumienia pomiędzy narodami Unii Europejskiej i państwami AKP oraz zwiększenia wrażliwości opinii publicznej na kwestie rozwoju Zgromadzenie organizuje regularnie warsztaty zarówno w Unii Europejskiej, jak i państwach AKP.
2. Warsztaty są organizowane przez Prezydium i umożliwiają w szczególności zaproszenie osób mogących poinformować Zgromadzenie o wzbudzających troskę elementach rzeczywistości politycznej, gospodarczej, społecznej i kulturalnej.
Artykuł 28
Misje i delegacje
1. Prezydium może zadecydować o ustanowieniu misji informacyjnych i badawczych do państw AKP, państw UE lub organizacji międzynarodowych, z zastrzeżeniem ograniczeń budżetowych. Prezydium lub Zgromadzenie może także zadecydować o ustanowieniu wspólnej delegacji w celu obserwowania wyborów prezydenckich lub parlamentarnych, na zaproszenie zainteresowanych państw, pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa oraz, w przypadku posłów do Parlamentu Europejskiego, pod warunkiem że decyzja ta będzie zgodna z wewnętrznymi przepisami Parlamentu Europejskiego. W ramach ścisłej współpracy przewidzianej w art. 29 Prezydium może także ustanowić delegacje na posiedzenia Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i partnerów społecznych, nawet jeżeli odbywają się one poza Brukselą.
Sprawozdanie przedstawiane jest Prezydium oraz na kolejnej sesji Zgromadzenia. W związku z zaleceniami wysuniętymi w sprawozdaniu na kolejnym posiedzeniu Prezydium podejmowane są dalsze konkretne czynności.
2. Współprzewodniczący lub ich wiceprzewodniczący mogą uczestniczyć w posiedzeniach wysokiego szczebla lub posiedzeniach międzynarodowych organów parlamentarnych w oficjalnym charakterze na zaproszenie, indywidualnie lub wspólnie, w imieniu Zgromadzenia. Misje te muszą reprezentować Zgromadzenie jako całość, a podejmowane działania muszą odzwierciedlać wspólne interesy AKP-UE.
Artykuł 29
Zasięganie opinii społeczeństwa obywatelskiego
Zgromadzenie podejmuje działania zmierzające do tego, by państwa AKP i UE utrzymywały regularne stosunki z przedstawicielami partnerów gospodarczych i społecznych AKP-UE i innymi przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego oraz zasięgały ich opinii, w celu poznania ich poglądów na temat realizacji celów umowy o partnerstwie. Przedstawiciele społeczeństwa obywatelskiego mają możliwość uczestnictwa w posiedzeniach na szczeblu regionalnym, w posiedzeniach komisji stałych oraz w warsztatach. Prezydium każdorazowo rozpatruje warunki, na jakich są oni zapraszani.
Artykuł 30
Honorowy przewodniczący
Na wniosek Prezydium i w wyjątkowych przypadkach Zgromadzenie może przyznać jednemu ze swoich poprzednich współprzewodniczących tytuł Honorowego Przewodniczącego. Wyróżnienie to jest wyrazem wdzięczności Zgromadzenia za znaczące zasługi wyświadczone przez daną osobę na rzecz Zgromadzenia podczas wykonywania przez nią mandatu.
Artykuł 31
Sekretariat
Sekretarz generalny Parlamentu Europejskiego i sekretarz generalny sekretariatu AKP podejmują wszelkie niezbędne kroki mające na celu pomoc Zgromadzeniu i zapewnienie właściwego przebiegu jego prac. Z tego tytułu odpowiadają oni przed Prezydium.
Artykuł 32
Regulamin finansowy
Na podstawie propozycji Prezydium Zgromadzenie przyjmuje własny regulamin finansowy.
Artykuł 33
Interpretacja regulaminu
Przewodniczący lub, na jego wniosek, Prezydium rozstrzygają kwestie dotyczące interpretacji niniejszego regulaminu.
Artykuł 34
Wystąpienia w sprawie stosowania regulaminu
1. Każdy członek może wystąpić w sprawie przestrzegania regulaminu lub złożyć wniosek proceduralny; otrzymuje on wówczas pierwszeństwo przy zabieraniu głosu. Członkowi przysługują maksymalnie dwie minuty czasu wystąpienia w celu przedstawienia powodów swego wystąpienia w sprawie przestrzegania regulaminu lub wniosku proceduralnego.
2. Jeżeli jeden z członków wnioskuje o zabranie głosu w celu sprzeciwienia się przedstawionym stwierdzeniom, przewodniczący posiedzenia udziela mu głosu na okres maksymalnie dwóch minut.
3. W tej kwestii nie udziela się głosom innym mówcom.
4. Przewodniczący posiedzenia ogłasza swoją decyzję dotyczącą wystąpienia w sprawie przestrzegania regulaminu; uprzednio może on wysłuchać opinii Prezydium.
Artykuł 35
Zmiany regulaminu
1. O wszelkich zmianach niniejszego regulaminu decyduje Zgromadzenie na podstawie propozycji Prezydium, po skonsultowaniu się z komisją ds. politycznych.
2. Zaproponowane zmiany są przyjmowane, tylko jeżeli otrzymają większość głosów każdej z dwóch grup przedstawicielskich w Zgromadzeniu.
3. O ile w trakcie głosowania nie postanowiono inaczej, zmiany do niniejszego regulaminu wchodzą w życie pierwszego dnia sesji następującej po ich przyjęciu.
ZAŁĄCZNIK I
Uprawnienia, zakres odpowiedzialności, skład oraz procedury komisji stałych
Artykuł 1
Istnieją trzy stałe komisje parlamentarne, posiadające następujące kompetencje i zakres odpowiedzialności:
I. KOMISJA DS. POLITYCZNYCH
Komisja ma uprawnienia w następujących dziedzinach:
1. dialog polityczny (art. 8 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE), rozwój i kwestie instytucjonalne;
2. poszanowanie i promowanie praw człowieka, demokracji i dobrego zarządzania sprawami publicznymi (art. 9 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE);
3. polityki budowania pokoju, zapobiegania konfliktom oraz ich rozwiązywanie (art. 11 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE);
4. kwestie migracji (art. 13 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE);
5. stosunki Zgromadzenia z właściwymi organizacjami międzynarodowymi.
Komisja będzie koordynowała misje informacyjne i badawcze, w tym misje obserwatorów wyborów, zgodnie z art. 28 regulaminu Zgromadzenia.
II. KOMISJA ROZWOJU GOSPODARCZEGO, FINANSÓW I HANDLU
Komisja ma uprawnienia w następujących dziedzinach:
1. rozwój gospodarczy i współpraca handlowa oraz wzmacnianie możliwości rozwoju i partnerstwa;
2. reformy makroekonomiczne i strukturalne, rozwój sektora gospodarczego i turystyka (art. 22-24 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE);
3. nowe umowy gospodarcze AKP-UE, dostęp do rynku i stopniowa integracja państw AKP ze światową gospodarką (art. 34-37 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE);
4. normy handlu i pracy (art. 50 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE);
5. rozwój wsi, rybołówstwo i bezpieczeństwo żywnościowe (art. 53 i 54 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE);
6. wszelkie kwestie dotyczące współpracy przy finansowaniu i rozwoju, w tym kontynuacja wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
III. KOMISJA DS. SPOŁECZNYCH I ŚRODOWISKA
Komisja ma uprawnienia w następujących dziedzinach:
1. rozwój społeczny i rozwój jednostki;
2. infrastruktura i służby społeczne, w tym kwestie zdrowia i edukacji (art. 25 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE);
3. kwestie dotyczące młodzieży i kultury (art. 26 i 27 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE);
4. kwestie dotyczące płci (art. 31 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE);
5. środowisko i zasoby naturalne (art. 32 umowy o partnerstwie pomiędzy AKP-UE).
Artykuł 2
1. Każdy członek Zgromadzenia ma prawo do członkostwa w jednej z komisji stałych.
2. W skład komisji wchodzi 52 członków, w równej liczbie z ramienia Parlamentu Europejskiego, z jednej strony, oraz parlamentarzystów z państw AKP, z drugiej strony. Gdy wzrasta liczba państw AKP, proporcjonalnie wzrasta liczba członków komisji stałych.
3. Na zaproszenie prezydium komisji członkowie mogą także uczestniczyć w posiedzeniach komisji, do których nie należą, jako doradcy, bądź gdy przedmiot debaty dotyczy ich państwa lub regionu.
4. Udział przedstawicieli, którzy nie są członkami parlamentu, jest dopuszczalny jedynie w przypadku, gdy przedmiot debaty dotyczy ich państwa; w żadnym wypadku nie przysługuje im prawo do głosowania.
5. O ile dana komisja nie postanowi inaczej, wszystkie posiedzenia są jawne.
Artykuł 3
1. Skład komisji odzwierciedla, w miarę możliwości, skład Zgromadzenia.
2. Komisje wybierają prezydium komisji spośród swoich członków na okres jednego roku.
3. W skład prezydium komisji wchodzi dwóch współprzewodniczących (jeden przedstawiciel Parlamentu Europejskiego oraz jeden przedstawiciel państw AKP) i czterech współwiceprzewodniczących (dwóch przedstawicieli państw AKP i dwóch przedstawicieli Parlamentu Europejskiego).
4. Komisjom przewodniczą wspólnie jeden poseł do Parlamentu Europejskiego i jeden poseł reprezentujący państwa AKP.
5. Komisje mogą powoływać sprawozdawców w celu rozpatrzenia szczegółowych kwestii leżących w zakresie ich uprawnień i przygotowania sprawozdań do przedłożenia Zgromadzeniu, po upoważnieniu przez Prezydium, zgodnie z art. 2 regulaminu.
Do zawartych w sprawozdaniach propozycji rezolucji mogą być dołączone uzasadnienia nieprzekraczające czterech stron.
6. Komisje stałe mogą rozpatrywać inne punkty porządku dziennego bez sprawozdania oraz uprzedzać Prezydium na piśmie, że dane punkty zostały rozpatrzone.
7. Komisje przyczyniają się także do dialogu z partnerami niepaństwowymi, zgodnie z art. 17 ust. 3 umowy o partnerstwie, w szczególności poprzez ich wysłuchanie.
8. Komisje informują Zgromadzenie o swojej działalności.
Artykuł 4
1. Komisje zbierają się na wezwanie swoich współprzewodniczących na maksymalnie czterech sesjach w roku, z których dwie odbywają się w czasie sesji Zgromadzenia.
2. Każdy członek może złożyć poprawkę do rozpatrzenia w komisji. W kwestii procedury, art. 3 (obecność innych instytucji), art. 4 (obserwatorzy), art. 8 (kworum), art. 9 (przewodnictwo posiedzeń), art. 16 (prawo do głosowania i sposoby głosowania) oraz art. 29 (zasięganie opinii społeczeństwa obywatelskiego) regulaminu Zgromadzenia stosują się mutatis mutandis do posiedzeń komisji.
ZAŁĄCZNIK II
Długość tekstów
Do tekstów przedłożonych do tłumaczenia pisemnego i powielenia stosuje się następujące ograniczenia długości:
- wyjaśnienia, robocze dokumenty przygotowawcze i sprawozdania misji informacyjnych i badawczych: 6 stron
- propozycje rezolucji zawarte w sprawozdaniach i zagadnieniach pilnych: 4 strony, włączając preambułę, ale wyłączając odniesienia
Za stronę przyjmuje się tekst złożony z 1 500 znaków (nie wliczając spacji).
Niniejszy załącznik może zostać zmieniony na mocy zwykłej decyzji Prezydium.
______
(1) Przyjęta przez Wspólne Zgromadzenie Parlamentarne AKP-UE w dniu 18 maja 2011 r. w Budapeszcie (Węgry).
(2) Pacific Islands, Australia and New Zealand Electoral Administrators' Network.
(3) Dz.U. C 303 z 9.11.2010, s. 243.
(4) Dz.U. C 61 z 16.03.2009, s. 26.
(5) COM(2011)207.
(6) COM(2011)200 wersja ostateczna.
(7) Dotychczas nieopublikowana w Dzienniku Urzędowym.
(8) Sumner, A (2011) "The New Bottom Billion: What If Most of the World's Poor Live in Middle-Income Countries?", Center for Global Development, brief CGD marzec 2011 [online], opublikowane w Internecie: www.cgdev.org, dostęp dnia 7 kwietnia 2011 r.
(9) Komisja Europejska (2009), Program na rzecz skuteczności pomocy: Korzyści wynikające z europejskiego podejścia, badanie przeprowadzone przez firmę HTSPE na zlecenie Komisji.
500 zł zarobi członek obwodowej komisji wyborczej w wyborach Prezydenta RP, 600 zł - zastępca przewodniczącego, a 700 zł przewodniczący komisji wyborczej – wynika z uchwały Państwowej Komisji Wyborczej. Jeżeli odbędzie się ponownie głosowanie, zryczałtowana dieta wyniesie 75 proc. wysokości diety w pierwszej turze. Termin zgłaszania kandydatów na członków obwodowych komisji wyborczych mija 18 kwietnia
Robert Horbaczewski 10.04.2025Od 17 kwietnia policja, straż miejska, żandarmeria wojskowa otrzymają podstawą prawną do karania tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
Robert Horbaczewski 08.04.2025Kobiety i mężczyźni z innych roczników są w nieco innej sytuacji niż emerytki z rocznika 1953. Dowiedzieli się bowiem o zastosowaniu do nich art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej znacznie wcześniej, bo od 2 do ponad 6 lat przed osiągnięciem powszechnego wieku emerytalnego - przekonywał w Sejmie Sebastian Gajewski, wiceszef resortu pracy. Zdaniem prawników, ministerstwo celowo różnicuje sytuację wcześniejszych emerytów, by dla pozostałych roczników wprowadzić mniej korzystne rozwiązania niż dla rocznika 1953.
Grażyna J. Leśniak 08.04.2025Sejm uchwalił w piątek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do Senatu.
Grażyna J. Leśniak 04.04.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący. Zdaniem prawników nowe przepisy mogą wymusić zmiany regulaminów wynagradzania w firmach czy układów zbiorowych.
Grażyna J. Leśniak 04.04.2025Z początkiem kwietnia na liście refundacyjnej znajdzie się 29 nowych leków, z czego 7 stosowanych w chorobach rzadkich. Znalazły się na niej m.in. terapia dla dzieci od drugiego roku życia chorych na mukowiscydozę i szczepionki dla seniorów na półpaśca i RSV. Ogólnie na liście znajdzie się 10 nowych terapii onkologicznych i 19 z innych kategorii.
Inga Stawicka 01.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2011.327.8 |
Rodzaj: | Informacja |
Tytuł: | Protokół posiedzenia w dniu 18 maja 2011 r., środa. |
Data aktu: | 18/05/2011 |
Data ogłoszenia: | 10/11/2011 |