Ogłoszenie o naborze (CdR/AD 14/10a/11) - Dyrektor (M/K) - Dyrekcji Obsługi Administracyjnej Członków i Kancelarii.

Ogłoszenie o naborze

(CdR/AD 14/10a/ll)

Dyrektor (M/K)

Dyrekcji Obsługi Administracyjnej Członków i Kancelarii

(2011/C 142 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 13 maja 2011 r.)

1. Stanowisko do obsadzenia

Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej Komitet Regionów (KR) postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14). Ogłoszenie jest jednocześnie publikowane zgodnie z art. 29 ust. 1 regulaminu pracowniczego (publikacja skierowana wyłącznie do urzędników Unii Europejskiej).

Organ powołujący rozważy możliwości obsadzenia wolnego stanowiska z poszanowaniem kolejności określonej w art. 29 regulaminu pracowniczego: najpierw rozważone zostaną kandydatury zgłoszone zgodnie z art. 29 ust. 1 lit. a) (przeniesienie, powołanie lub awans), następnie zgodnie z art. 29 ust. 1 lit. b) (przeniesienie międzyinstytucjonalne) oraz na końcu zgodnie z art. 29 ust. 2.

Chodzi o stanowisko dyrektora Dyrekcji Obsługi Administracyjnej Członków i Kancelarii.

Zgodnie z art. 69 regulaminu wewnętrznego Komitetu Regionów organem powołującym na to stanowisko jest Prezydium KR na wniosek sekretarza generalnego.

2. Charakter wykonywanych zadań

Pod bezpośrednim zwierzchnictwem sekretarza generalnego dyrektor kieruje Dyrekcją Obsługi Administracyjnej Członków i Kancelarii. Do jego zadań będzie należało w szczególności:

- organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie prac różnych działów i służb dyrekcji: Działu Prawnego, Działu Usług Wewnętrznych, Działu Kancelarii, Obsługi Administracyjnej Członków, Delegacji Krajowych, Koordynacji ze Służbami Wspólnymi, Archiwum i Biblioteki,

- koordynowanie i nadzorowanie przygotowań do posiedzeń Zgromadzenia Plenarnego i Prezydium oraz działań następczych po tych posiedzeniach,

- rozpatrywanie kwestii prawnych występujących w Komitecie Regionów,

- udzielanie członkom wsparcia w różnych obszarach kompetencji dyrekcji,

- zapewnienie komunikacji wewnętrznej w dyrekcji, a także z innymi dyrekcjami i służbami Sekretariatu Generalnego, w tym zwłaszcza konsultacji między służbami,

- zagwarantowanie sprawnego zarządzania zasobami finansowymi i ludzkimi dyrekcji.

3. Kryteria dopuszczalności i wyboru

3.1. Warunki ogólne, wymagane dyplomy i doświadczenie zawodowe (kryteria dopuszczalności)

- Posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- wypełnienie wszystkich swoich zobowiązań wynikających z przepisów dotyczących pełnienia służby wojskowej,

- wiek niższy od wieku emerytalnego, który w przypadku urzędników Unii Europejskiej rozpoczyna się od końca miesiąca, w którym urzędnik kończy 6 5 lat,

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym, trwającym przynajmniej cztery lata, studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem. Jeżeli normalny czas trwania studiów wynosi trzy lata, kandydat oprócz dyplomu powinien posiadać rok doświadczenia zawodowego na poziomie AD, zdobytego po uzyskaniu dyplomu, przy czym rok ten zostanie odjęty od doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym tiret,

- przynajmniej piętnastoletnie doświadczenie zawodowe po zakończeniu studiów na poziomie odpowiadającym wspomnianym kwalifikacjom, w tym przynajmniej pięć lat na stanowisku kierowniczym.

3.2. Wymagana wiedza i umiejętności (kryteria wyboru)

3.2.1. Wiedza

- Dogłębna wiedza na temat struktury i funkcjonowania Unii Europejskiej oraz jej instytucji, a także różnych dziedzin działalności Unii Europejskiej i Komitetu Regionów,

- dobra znajomość systemu prawnego Unii Europejskiej - wykształcenie prawnicze byłoby atutem,

- bardzo dobra znajomość struktur sprawowania rządów na szczeblu niższym niż krajowy (lokalnym i regionalnym) oraz zagadnień politycznych związanych z tymi strukturami,

- bardzo dobra znajomość procedur decyzyjnych i administracyjnych stosowanych w instytucjach europejskich,

- biegła znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz bardzo dobra znajomość drugiego języka urzędowego Unii. Znajomość innych języków urzędowych zostanie wzięta pod uwagę. Z uwagi na potrzeby związane z funkcjonowaniem działów dyrekcji wymagana jest bardzo dobra znajomość języka francuskiego i/lub angielskiego.

3.2.2. Umiejętności

- Doskonała umiejętność kierowania zespołem i motywowania go, a także nadzorowania wielu służb,

- doskonała umiejętność planowania działań,

- duże umiejętności komunikacyjne i w zakresie public relations,

- duże umiejętności negocjacyjne,

- zdolność pełnienia funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

Zważywszy na to, że Komitet Regionów promuje mobilność wewnętrzną, mile widziane byłyby umiejętności ewentualnego pełnienia innych funkcji kierowniczych wyższego szczebla, na przykład w dziedzinie prac konsultacyjnych, komunikacji, public relations, organizacji dużych wydarzeń, a także zarządzania budżetem i zasobami ludzkimi.

4. Kandydatury

Zgłoszenia, adresowane do sekretarza generalnego Komitetu Regionów, należy składać wyłącznie drogą elektroniczną w formacie pdf na następujący adres: Recrut.Directeur-B@cor.europa.eu.

W temacie wiadomości podać należy numer ogłoszenia o naborze i załączyć do niej list motywacyjny, aktualny życiorys (w dowolnym formacie), a także dokumenty potwierdzające dotyczące punktu 3.1.

Termin nadsyłania kandydatur upływa dnia 21 czerwca 2011 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego. Kandydaci(1) otrzymają drogą elektroniczną potwierdzenie złożenia kandydatury.

5. Uwagi

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że procedura będzie obejmować kilka etapów:

- Pierwszy etap selekcji zostanie przeprowadzony przez panel administracyjny na podstawie dopuszczalności kandydatur (kryteria dopuszczalności), a następnie ich jakości (kryteria wyboru). Zakwalifikowani kandydaci o profilu w największym stopniu odpowiadającym stanowisku zostaną zaproszeni na rozmowę z sekretarzem generalnym z udziałem jednego bądź kilku dyrektorów lub ich przedstawicieli.

- W wyniku tych rozmów maksymalnie pięciu kandydatów spośród wszystkich kandydatów na stanowisko dyrektora Dyrekcji Obsługi Administracyjnej Członków i Kancelarii spełniających kryteria dopuszczalności zostanie zaproszonych do poddania się ewaluacji w centrum oceny (assessment centrę) w celu oceny umiejętności kierowniczych kandydatów.

- Wyłonieni kandydaci zostaną następnie ocenieni przez panel polityczny składający się z sekretarza generalnego i członków Komitetu Regionów.

- Następnie sekretarz generalny przedstawi Prezydium Komitetu Regionów propozycję dotyczącą kandydata na stanowiska dyrektora.

Wybrany kandydat zostanie poproszony o złożenie zobowiązania do przestrzegania zasad etyki zawodowej. Zwraca się uwagę kandydatów na ograniczenia narzucone przez regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej dotyczące podejmowania działalności dodatkowej, wykonywania innych zadań oraz konfliktu interesów (art. 11, lla, 12b, 13 i 15 regulaminu).

Zgodnie z art. 34 regulaminu pracowniczego wyłoniony kandydat - jeśli nie jest jeszcze urzędnikiem Unii Europejskiej - będzie musiał przejść dziewięciomiesięczny okres próbny.

Obsadzenie stanowiska uzależnione jest od dostępności środków budżetowych.

Komitet Regionów dba o to, by dane osobowe kandydatów były przetwarzane w pełni zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(2).

Komitet Regionów (KR) to zgromadzenie polityczne, które służy jako trybuna samorządu lokalnego i regionalnego przy opracowywaniu polityki i prawodawstwa Unii Europejskiej. Jest to organ o charakterze doradczym utworzony w 1994 r. Jego rola doradcza umożliwia 344 członkom, a za ich pośrednictwem również samorządom lokalnym i regionalnym, które reprezentują, udział w procesie decyzyjnym Unii Europejskiej.

Jako pracodawca KR stosuje politykę równości szans wykluczającą wszelkie przejawy dyskryminacji.

______

(1) Określenie "kandydat" odnosi się w niniejszym ogłoszeniu do osób zarówno płci żeńskiej, jak i męskiej.

(2) Dz.U.L 8 z l2.1.2001, s.l.

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.142A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze (CdR/AD 14/10a/11) - Dyrektor (M/K) - Dyrekcji Obsługi Administracyjnej Członków i Kancelarii.
Data aktu: 13/05/2011
Data ogłoszenia: 13/05/2011