BUDŻET 2010 I PLAN ZATRUDNIENIA NA 2010 r.
(2010/C 85/04)
(Dz.U.UE C z dnia 31 marca 2010 r.)
BUDŻET 2010
ZESTAWIENIE DOCHODÓW
| Tytuł/Rozdział | Kosztorys programu przegląd - wrzesień 2009 r. | Środki na zobowiązania | Środki na płatności | ||||
| Rok 2008 | Zmieniony budżet 2009(a) | Budżet 2010 | Rok 2008 | Zmieniony budżet 2009(a) | Budżet 2010 | ||
| 1. Wkład Unii Europejskiej | 700.000.000 | 260.000.000 | 55.000.000 | 105.000.000 | 110.863.212 | 27.688.788 | 66.000.000 |
| 1.1. Siódmy program ramowy w zakresie badań i rozwoju technologicznego | 350.000.000 | 60.000.000 | 55.000.000 | 55.000.000 | 25.000.000 | 13.552.000 | 41.000.000 |
| 1.2. Program dla sieci transeuropejskich | 350.000.000 | 200.000.000 | p.m. | 50.000.000 | 85.863.212 | 14.136.788 | 25.000.000 |
| 2. Wkład Eurocontrol | 165.000.000 | 10.000.000 | 13.150.000 | 11.450.000 | 10.000.000 | 13.150.000 | 11.450.000 |
| 2.1. Wkład pieniężny | 165.000.000 | 10.000.000 | 13.150.000 | 11.450.000 | 10.000.000 | 13.150.000 | 11.450.000 |
| 2.2. Wkład rzeczowy | |||||||
| 3. Wkład innych państw członkowskich | 30.774.983 | 4.396.426 | 4.396.426 | ||||
| 3.1. Wkład pieniężny | 30.774.983 | 4.396.426 | 4.396.426 | ||||
| 3.2. Wkład rzeczowy | |||||||
| 4. Pozostałe dochody | 148.369 | 957.260 | 182.973 | 148.369 | 957.260 | 182.973 | |
| 4.1. Dochody z uzyskanych odsetek | 148.369 | 573.538 | 182.973 | 148.369 | 573.538 | 182.973 | |
| 4.2. Dochody z odzyskanych podatków | 383.722 | 383.722 | |||||
| 4.3. Dochody związane z programem z państw nieczłonkowskich | |||||||
| Wynik budżetowy za poprzedni rok | 256.030.073 | 115.633.500 | |||||
| DOCHÓD OGÓŁEM | 895.774.983 | 270.148.369 | 325.137.333 | 121.029.399 | 121.011.581 | 157.429.548 | 82.029.399 |
| (a)do zatwierdzenia przez radę administracyjną. | |||||||
ZESTAWIENIE WYDATKÓW
| Tytuł/Rozdział | Kosztorys programu przegląd - wrzesień 2009 r. | Środki na zobowiązania | Środki na płatności | ||||
| Rok 2008 | Zmieniony budżet 2009(a) | Budżet 2010 | Rok 2008 | Zmieniony budżet 2009(a) | Budżet 2010 | ||
| 1. Wydatki na personel | 55.000.000 | 3.210.970 | 6.026.091 | 5.543.939 | 2.771.827 | 6.026.091 | 5.543.939 |
| 1.1. Wydatki na personel zgodnie z planem zatrudnienia | 50.000.000 | 2.768.909 | 4.139.981 | 3.171.962 | 2.435.193 | 4.139.981 | 3.171.962 |
| 1.2. Personel kontraktowy, personel tymczasowy | 145.944 | 167.758 | 282.353 | 145.944 | 167.758 | 282.353 | |
| 1.3. Pracownicy oddelegowani przez członków | 5.000.000 | 98.053 | 750.000 | 954.824 | 750.000 | 954.824 | |
| 1.4. Oddelegowani eksperci krajowi | 15.000 | 150.000 | 15.000 | 150.000 | |||
| 1.5. Koszty misji | 125.328 | 601.647 | 515.000 | 130.087 | 601.647 | 515.000 | |
| 1.6. Pozostałe wydatki na personel | 72.736 | 351.705 | 469.800 | 60.603 | 351.705 | 469.800 | |
| 2. Wydatki administracyjne | 45.774.983 | 1.522.108 | 3.436.989 | 3.130.060 | 909.207 | 4.331.710 | 3.130.060 |
| 2.1. Wynajem budynków i powiązane koszty | 469.766 | 150.987 | 764.000 | 513.392 | 817.529 | 764.000 | |
| 2.2. Majątek ruchomy i powiązane koszty | 27.662 | 125.150 | 55.000 | 27.662 | 128.886 | 55.000 | |
| 2.3. PR i imprezy | 278.737 | 350.000 | 300.000 | 122.177 | 450.000 | 300.000 | |
| 2.4. Opłaty pocztowe i telekomunikacyjne | 43.574 | 70.224 | 140.060 | 40.794 | 72.637 | 140.060 | |
| 2.5. Wydatki zarządu | 17.639 | 30.600 | 31.000 | 17.313 | 31.276 | 31.000 | |
| 2.6. Bieżące wydatki administracyjne | 190.916 | 719.752 | 370.000 | 173.009 | 824.074 | 370.000 | |
| 2.7. Wydatki na infrastrukturę informatyczną i techniczną | 493.814 | 1.990.276 | 1.470.000 | 14.859 | 2.007.307 | 1.470.000 | |
| 3. Wydatki operacyjne | 795.000.000 | 9.385.218 | 315.674.253 | 112.355.400 | 1.697.047 | 147.071.747 | 73.355.400 |
| 3.1. Badania/rozwój technologiczny prowadzone przez wspólne przedsięwzięcie SESAR | 179.500.345 | 9.044.262 | 66.250.000 | 15.830.000 | 1.697.047 | 20.250.000 | 34.476.700 |
| 3.2. Badania/rozwój technologiczny prowadzone przez Eurocontrol | 6.400.000 | 600.000 | 6.400.000 | 600.000 | |||
| 3.3. Badania/rozwój technologiczny prowadzone przez członków | 615.499.655 | 340.956 | 243.024.253 | 95.925.400 | 120.421.747 | 38.278.700 | |
| WYDATKI OGÓŁEM | 895.774.983 | 14.118.296 | 325.137.333 | 121.029.399 | 5.378.081 | 157.429.548 | 82.029.399 |
| WYNIK BUDŻETOWY | 256.030.073 | 115.633.500 | |||||
| (a)do zatwierdzenia przez radę administracyjną. | |||||||
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2010.85.3 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Wspólne przedsięwzięcie SESAR - Budżet 2010 i plan zatrudnienia na 2010 r. |
| Data aktu: | 31/03/2010 |
| Data ogłoszenia: | 31/03/2010 |