(COM/2010/10283)
(2010/C 278 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 15 października 2010 r.)
Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin poszukuje kandydata na stanowisko zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej (praca w niepełnym wymiarze godzin).
Zastępca przewodniczącego zostanie powołany przez Radę Unii Europejskiej spośród kandydatów znajdujących się na liście przedstawionej przez Komisję po zasięgnięciu opinii Rady Administracyjnej Urzędu.
Opis zakresu obowiązków w niepełnym wymiarze godzin oraz informacje o wynagrodzeniu można otrzymać z sekretariatu Izby Odwoławczej (Community Plant Variety Office, 3 Boulevard Maréchal-Foch, BP 10121, F-49101 Angers Cedex 02).
Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin oraz Komisja stosują politykę równych szans.
Opis stanowiska, wymagania oraz instrukcje dotyczące składania zgłoszeń można pobrać ze strony:
http://ec.europa.eu/food/plant/propertyrights/index_en.htm
lub:
http://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/working_senior_mgt_en.htm
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa dnia 15.11.2010 r. (szczegółowe informacje znajdują się w instrukcjach dotyczących składania zgłoszeń).
Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem zastępcy przewodzniczącego Izby Odwoławczej Wspólnotowego Urzędu Ochrony Odmian Roślin
(praca w niepełnym wymiarze godzin)
Celem niniejszego zaproszenia do wyrażenia zainteresowania jest umożliwienie Komisji sporządzenia listy osób, którą przedstawi ona Radzie Unii Europejskiej jako listę kandydatów na nowego zastępcę przewodniczącego Izby Odwoławczej Wspólnotowego Urzędu Ochrony Odmian Roślin.
Opis Urzędu i jego Izby Odwoławczej
Wspólnotowy Urząd Ochrony Odmian Roślin (zwany dalej "Urzędem") został ustanowiony na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 2100/94(1) (zwanego dalej "rozporządzeniem"). Jest organem posiadającym osobowość prawną oraz niezależność administracyjną i finansową.
Urząd zarządza wspólnotowym systemem praw ochrony odmian roślin jako specjalną formą praw własności przemysłowej w odniesieniu do nowych odmian roślin. Urząd ma w szczególności obowiązek podejmować decyzje w sprawie wniosków o przyznanie takich praw, które gwarantują jednolitą ochronę na obszarze całej Wspólnoty. Siedziba Urzędu mieści się w Angers (Francja). Strona internetowa Urzędu znajduje się pod adresem: http://cpvo.europa.eu.
Rozporządzenie przewiduje utworzenie w ramach Urzędu Izby Odwoławczej. Komisja powołała(2) Izbę Odwoławczą w 2009 r. Jest ona organem właściwym w zakresie rozpatrywania odwołań od decyzji Urzędu, w szczególności w zakresie przyznania lub odmowy przyznania wspólnotowych praw ochrony odmian roślin, sprzeciwów wobec przyznania takich praw, unieważnienia lub wygaśnięcia wspólnotowych praw ochrony odmian roślin, a także przyznania lub odrzucenia licencji przymusowych.
Izba Odwoławcza składa się z przewodniczącego, zastępców i dwóch członków, lecz może rozszerzyć swój skład o dwóch dalszych członków.
Zakres obowiązków
Pod nieobecność przewodniczącego zastępca wykonuje obowiązki przewodniczącego. Należą do nich:
– wybieranie dla każdej sprawy innych członków Izby Odwoławczej i ich zastępców z listy kwalifikowanych członków sporządzonej przez Radę Administracyjną Urzędu,
– przewodniczenie Izbie Odwoławczej Urzędu i wykonywanie uprawnień powierzonych przewodniczącemu na mocy rozporządzenia.
Przewodniczący i inni członkowie Izby Odwoławczej są niezależni. W procesie podejmowania decyzji nie są oni związani żadnymi instrukcjami.
Powołanie
Obecny zastępca przewodniczącego Izby Odwoławczej zrezygnował ze stanowiska z przyczyn zawodowych. Na mocy rozporządzenia o mianowaniu lub ponownym mianowaniu zastępcy zdecyduje Rada Unii Europejskiej na podstawie listy kandydatów, jaką przedstawi jej Komisja Europejska po uzyskaniu opinii Rady Administracyjnej Urzędu.
Wymogi
Kandydat musi:
– być obywatelem jednego z państw członkowskich UE,
– biegle władać jednym z języków urzędowych UE oraz znać na odpowiednim poziomie przynajmniej jeden inny język urzędowy
– posiadać dyplom ukończenia studiów prawniczych lub uznane kwalifikacje zawodowe w dziedzinie prawa, uzyskane w wyniku uznania udokumentowanego doświadczenia w dziedzinie własności intelektualnej lub rejestracji odmian roślin,
– mieć rozległe doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, które w dużym stopniu związane jest z dziedziną własności intelektualnej, a szczególnie praw własności przemysłowej odmian roślin; doświadczenie 10-letnie lub dłuższe będzie dodatkowym atutem.
Atutem będzie także doświadczenie sądowe lub zbliżone w dziedzinie praw własności intelektualnej, jak również doświadczenie administracyjne i kierownicze, najlepiej jeśli zostało nabyte w organach publicznych państwa członkowskiego lub w organizacji międzyrządowej.
Warunki zatrudnienia
Od zastępcy przewodniczącego oczekiwać się będzie dyspozycyjności w niepełnym wymiarze godzin na wezwanie ze strony Urzędu w celu rozpatrywania wpływających spraw. Zastępca powinien być dyspozycyjny przez co najmniej 10 dni w roku kalendarzowym.
Zastępca przewodniczącego nie jest zobowiązany do przerwania swojej dotychczasowej działalności zawodowej, jednak musi być ona zgodna z wymogiem niezależności członka Izby Odwoławczej. Od zastępcy przewodniczącego wymagać się będzie złożenia oświadczenia deklaracji o braku konfliktu interesów z obowiązkami wobec Izby Odwoławczej.
Miejscem zatrudnienia jest Angers.
Zastępca zostanie powołany na pięcioletnia kadencję, która podlega odnowieniu zgodnie z rozporządzeniem.
Wynagrodzenie zastępcy przewodniczącego wykonującego obowiązki przewodniczącego wynosi 2.000 EUR za każdą sprawę i 500 EUR za czas podróży do i z Angers. Koszty podróży i dzienne diety służbowe podlegają zwrotowi zgodnie z zasadami obowiązującymi w Urzędzie.
Dodatkowe informacje dotyczące pracy w niepełnym wymiarze godzin oraz informacje o wynagrodzeniu można otrzymać z sekretariatu Izby Odwoławczej (Community Plant Variety Office, 3 Boulevard Maréchal-Foch, BP 10121, F-49101 Angers Cedex 02).
Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów
Zastępca przewodniczącego Izby Odwoławczej będzie musiał złożyć oświadczenie, w którym podejmie zobowiązanie do działania w sposób niezależny w interesie publicznym, a także oświadczenia o wszelkich interesach, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego niezależność. W swoim podaniu kandydaci muszą potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń.
Wybór
Komisja Europejska powoła komisję kwalifikacyjną na potrzeby procedury preselekcji. Komisja ta zaprosi na rozmowę kandydatów o profilu najlepiej odpowiadającym szczególnym wymogom związanym ze stanowiskiem; dokonując wyboru, komisja będzie kierować się osiągnięciami kandydatów oraz wymienionymi wyżej kryteriami.
Po etapie wstępnych rozmów kandydaci dopuszczeni przez komisję kwalifikacyjną do kolejnego etapu naboru mogą zostać zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną prowadzoną przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Mianowania (CCA). W takim przypadku przed tą rozmową kwalifikacyjną będą musieli przejść całodniowy test w ośrodku oceny przeprowadzany przez zewnętrznych konsultantów ds. naboru.
W oparciu o propozycję właściwego komisarza i po zasięgnięciu opinii Rady Administracyjnej Urzędu Komisja Europejska sporządzi listę kandydatów, którą przekaże Radzie. Rada powoła zastępcę przewodniczącego Izby Odwoławczej spośród kandydatów znajdujących się na liście. Umieszczenie kandydata na liście przekazanej Radzie Unii Europejskiej przez Komisję Europejską nie gwarantuje zatrudnienia. Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy i testy poza wymienionymi powyżej.
Polityka równych szans
Urząd stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. Id regulaminu pracowniczego(3).
Procedura zgłaszania kandydatur
Ogłoszenie o wakacie na przedmiotowe stanowisko może zostać opublikowane równocześnie z ogłoszeniami o naborze na inne stanowiska urzędnicze wyższego szczebla. Kandydaci, którzy zamierzają ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie na każde stanowisko.
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z kryteriów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.
Aby zgłoszenie było ważne, kandydat musi złożyć:
1) list motywacyjny
oraz
2) życiorys w dowolnym formacie. Zaleca się sporządzenie życiorysu według wzoru CV Europass(4). Kandydaci proszeni są o zwrócenie szczególnej uwagi na podkreślenie swego doświadczenia i wiedzy istotnych dla tego stanowiska oraz ich krótkie opisanie.
Niepełne podania zostaną odrzucone.
Na obecnym etapie nie należy załączać dokumentów uzupełniających (np. poświadczonych kopii dyplomów, referencji, dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe itp.). Przedkłada się je na życzenie na późniejszym etapie procedury.
W celu uproszczenia procedury wyboru wszelkie informacje dla kandydatów związane z niniejszym ogłoszeniem będą przekazywane w języku angielskim. Informujemy kandydatów, że procedura wyboru będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim i/lub francuskim(5).
Zgłoszenia, najlepiej w języku angielskim, francuskim lub niemieckim, należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres:
sanco-avis-de-vacance@ec.europa.eu
Kandydaci, którzy nie mogą przesłać zgłoszenia pocztą elektroniczną, mogą je przesłać listem poleconym lub przesyłką kurierską na następujący adres w Komisji Europejskiej w Brukseli:
DG SANCO.A.5 (F101-5/62),
European Commission,
200 Rue de la Loi,
1049 Brussels
BELGIUM
Na powyższy adres należy również bezzwłocznie zgłaszać każdą zmianę adresu.
Termin rejestracji kandydatów
Zgłoszenia muszą zostać przesłane pocztą elektroniczną lub listem poleconym nie później niż do dnia 15.11.2010 r. (liczy się data wysłania wiadomości elektronicznej lub data stempla pocztowego).
Zgłoszenia wysłane pocztą kurierską muszą zostać doręczone na podany powyżej adres przed godziną 17.00 (czasu obowiązującego w Brukseli) podanego powyżej dnia.
Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rejestracji kandydatów na wymienione stanowisko wyłącznie poprzez odpowiednie ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Dodatkowych informacji udzielają:
P. Jacques GENNATAS, doradca zastępcy dyrektora generalnego w Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Konsumentów, tel. +32 22959713, e-mail: Jacques.Gennatas@ec.europa.eu
P. Martin EKVAD, kierownik Działu do Spraw Prawnych Urzędu, tel. +33 241256415, e-mail: ekvad@cpvo.europa.eu
Ważne informacje dla kandydatów
Prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komisji, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu.
Ochrona danych osobowych
Komisja i Urząd zapewnią przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodne z przepisami rozporządzenia o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(6).
______
(1) Dz.U.L 227 z 1.9.1994,s. 1.
(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 874/2009 (Dz.U. L 251 z 24.9.2009, s. 3).
(3) Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1; http://eur-lex.europa.eu/en/index.htm
(4) Życiorys w formacie Europass można pobrać ze strony: http://europass.cedefop.europa.eu/htm/index.htm
(5) Komisja selekcyjna zadba o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie uzyskali przez to nienależytej przewagi.
(6) Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2010.278A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Zaproszenie do wyrażenia zainteresowania stanowiskiem zastępcy przewodniczącego Izby Odwoławczej (COM/2010/10283). |
| Data aktu: | 15/10/2010 |
| Data ogłoszenia: | 15/10/2010 |