(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2009/C 149/07)
(Dz.U.UE C z dnia 1 lipca 2009 r.)
| Numer środka pomocy państwa | X 20/08 | |||
| Państwo członkowskie | Niemcy | |||
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |||
| Region |
Nazwa regionu (NUTS(1)) kraj związkowy Szlezwik Holsztyn oraz powiaty Herzogtum Lauenburg, Pinneberg (bez wyspy Helgoland), Segenerg oraz Stormarn |
Status pomocy regionalnej(2) Obszar niekwalifikujący się do pomocy regionalnej |
||
| Organ przyznający pomoc | Investitionsbank Schleswig-Holstein | |||
|
Fleethörn 29-31 24103 Kiel DEUTSCHLAND |
||||
| Nazwa środka pomocy | Investitionsförderung im Hamburg-Rand-Raum | |||
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) |
Richtlinie für die einzelbetriebliche Investitionsförderung im Rahmen des Zukunftsprogramms Wirtschaft aus Mitteln des Europäischen Fonds für Regionale Entwicklung für Vorhaben kleiner und mittlerer Unternehmen im südlichen Schleswig-Holstein ("Investitionsförderung im Hamburg-Rand-Raum"); Amtsblatt Schleswig-Holstein 2008, S. 849 |
|||
| Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy | www.ib-sh.de/hamburg-rand | |||
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | Dotacja na inwestycje dla MŚP | ||
| Zmiany istniejącego środka pomocy | Numer pomocy nadany przez Komisję | |||
| Zmiana | XS 62/07 | |||
| Czas trwania pomocy(3) | Program pomocy | 30.6.2008-31.12.2013 | ||
| Sektor(y) gospodarki | Wszystkie sektory kwalifikujące się do pomocy | Wszystkie gałęzie gospodarki, w których zezwala się na przyznawanie pomocy dla MŚP | ||
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | Wyłącznie | ||
| Budżet | Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy(4) | Ok. 5 mln EUR rocznie | ||
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | Tak | ||
| W przypadku współfinansowania z funduszy wspólnotowych | Odesłanie: CCI nr 2007 DE 162 PO 003 | Kwota pochodząca z funduszy wspólnotowych | Ok. 5 mln EUR rocznie | |
| Cele ogólne | Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP - w % | |
| Pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie dla MŚP (art. 15) | Zabezpieczenie istniejących lub tworzenie nowych miejsc pracy poprzez wspieranie tworzenia nowych zakładów, a także rozbudowywanie i modernizowanie zakładów należących do małych i średnich przedsiębiorstw | Zgodnie z art. 15 lub art. 44 ust. 2 ogólnego rozporządzenia w sprawie wyłączeń | ||
|
(1) NUTS: nomenklatura jednostek terytorialnych do celów statystycznych. (2) Artykuł 87 ust. 3 lit. a) Traktatu WE, art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu WE, obszary mieszane, obszary niekwalifikujące się do pomocy regionalnej. (3) Okres, w którym organ przyznający pomoc może się zobowiązać do przyznania pomocy. (4) W przypadku programu pomocy proszę wskazać całkowitą kwotę rocznego budżetu planowanego na podstawie programu lub szacowaną roczną stratę podatkową w odniesieniu do wszystkich instrumentów pomocy objętych programem. | ||||
| Numer środka pomocy państwa | X 22/08 | ||
| Państwo członkowskie | Niemcy | ||
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | ||
| Region |
Nazwa regionu (NUTS(1)) Nadrenia Północna-Westfalia |
Status pomocy regionalnej(2) Art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu WE; Obszary mieszane, które nie kwalifikują się do pomocy regionalnej |
|
| Organ przyznający pomoc | Nazwa | NRW.BANK | |
|
Adres Strona internetowa |
Johanniterstraße 3 48145 Münster DEUTSCHLAND |
||
| Nazwa środka pomocy |
Regionales Wirtschaftsförderungsprogramm NRW (RWP.NRW); Richtlinie für die Gewährung von Finanzhilfen zur Förderung der gewerblichen Wirtschaft einschließlich des Tourismusgewerbes vom 12.9.2008 |
||
| Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) |
1. 36. Rahmenplan der Bund/Länder-Gemeinschaftsaufgabe "Verbesserung der regionalen Wirtschaftsstruktur" (BAnz. vom 12. April 2007, Seite 4713), geändert durch den Beschluss des Koordinierungsausschusses vom 10.9.2008 (BAnz. vom 24. September 2008, Seite 3452). 2. Landeshaushaltsordnung NRW i. d. F. der Bekanntmachung vom 26. April 1999 (SGV.NRW 630). |
||
| Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy | http://www.nrwbank.de/pdf/dt/RWP_NRW/RWP_Richtlinie_12.09.08.pdf | ||
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | X | |
| Zmiany istniejącego środka pomocy | Numer pomocy nadany przez Komisję | ||
| Zmiana |
XS 26/07 Dostosowanie programu RWP do rozporządzenia (WE) nr 800/2008 |
||
| Czas trwania pomocy(3) | Program pomocy | Od 1.10.2008 do 31.12.2013 | |
| Sektor(y) gospodarki | Wszystkie sektory kwalifikujące się do pomocy | Tak, z wyjątkiem sektorów gospodarki wymienionych w pkt 3.2 programu RWP NRW | |
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | Tak | |
| Duże przedsiębiorstwo | Tak, tylko na obszarach kwalifikujących się do pomocy regionalnej zgodnie z art. 87 ust. 3 lit. c) | ||
| Budżet | Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy(4) | ok. 50 mln EUR | |
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | Tak | |
| Cele ogólne | Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP w % |
| Regionalna pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie(5) (art. 13) | Program pomocy | 15 % | 20/10 % |
|
Pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie dla MŚP (art. 15) |
20/10 % | ||
| Pomoc na usługi doradcze dla MŚP oraz udział MŚP w targach (art. 26-27) | Pomoc na rzecz MŚP na usługi doradcze (art. 26) | 50 % | |
|
(1) NUTS: nomenklatura jednostek terytorialnych do celów statystycznych. (2) Artykuł 87 ust. 3 lit. a) Traktatu WE, art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu WE, obszary mieszane, obszary niekwalifikujące się do pomocy regionalnej. (3) Okres, w którym organ przyznający pomoc może się zobowiązać do przyznania pomocy. (4) W przypadku programu pomocy proszę wskazać całkowitą kwotę rocznego budżetu planowanego na podstawie programu lub szacowaną roczną stratę podatkową w odniesieniu do wszystkich instrumentów pomocy objętych programem. (5) W przypadku pomocy regionalnej ad hoc uzupełniającej pomoc przyznaną w ramach programu (programów) pomocy proszę wskazać zarówno intensywność pomocy przyznanej w ramach programu pomocy, jak i intensywność pomocy ad hoc. | |||
| Numer środka pomocy państwa | X 23/08 | |||
| Państwo członkowskie | Niemcy | |||
| Numer referencyjny państwa członkowskiego | - | |||
| Region |
Nazwa regionu (NUTS(1)) kraj związkowy Szlezwik-Holsztyn oraz 1. powiaty Herzogtum Lauenburg, części powiatu Steinburg, powiat Plön, powiat Rendsburg-Eckernförde, miasta Kilonia i Neumünster, części miasta Lubeka i miasta Flensburg 2. powiaty Dithmarschen, Nordfriesland, Schleswig-Flensburg, Ostholstein, części powiatu Steinburg, części miasta Lubeka oraz miasta Flensburg, powiat Pinneberg (tylko na terenie gminy Helgoland) |
Status pomocy regionalnej(2) Obszar niekwalifikujący się do pomocy regionalnej (tak zwany obszar objęty pomocą GA-D) Obszar objęty pomocą regionalną zgodnie z art. 88 ust. 3 lit. c) Traktatu WE (tak zwany obszar objęty pomocą GA-C) |
||
| Organ przyznający pomoc | Investitionsbank Schleswig-Holstein | |||
|
Fleethörn 29-31 24103 Kiel DEUTSCHLAND |
||||
| Nazwa środka pomocy | Einzelbetriebliche Investitionsförderung im Rahmen des Europäischen Fonds für Regionale Entwicklung | |||
|
Krajowa podstawa prawna (odesłanie do właściwego promulgatora krajowego) |
Ergänzende Grundsätze für die einzelbetriebliche Investitionsförderung im Rahmen der Gemeinschaftsaufgabe "Verbesserung der regionalen Wirtschaftsstruktur" und des Europäischen Fonds für Regionale Entwicklung; Amtsblatt Schleswig-Holstein 2008, S. 883 | |||
| Adres internetowy pełnego tekstu środka pomocy | www.ib-sh.de/zuschuss-ga | |||
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy | Dotacja na inwestycje | ||
| Czas trwania pomocy(3) | Program pomocy | 1.10.2008-31.12.2013 | ||
| Sektor(y) gospodarki | Wszystkie sektory kwalifikujące się do pomocy | Nie określono szczególnych sektorów | ||
| Rodzaj beneficjenta | MŚP | Tak | ||
| Duże przedsiębiorstwa | Tak, o ile pomoc przyznawana będzie na obszarze objętym pomocą regionalną | |||
| Budżet | Całkowity planowany roczny budżet programu pomocy(4) | Ok. 15 mln EUR rocznie | ||
| Instrument pomocy (art. 5) | Dotacja | Tak | ||
| W przypadku współ-finansowania z funduszy wspólnotowych | Odesłanie: CCI nr 2007 DE 162 PO 003 | Kwota pochodząca z funduszy wspólnotowych | Ok. 15 mln EUR rocznie | |
| Cele ogólne | Cele | Maksymalna intensywność pomocy w % lub maksymalna kwota pomocy w walucie krajowej | MŚP w % | |
| Regionalna pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie(5) (art. 13) |
Program pomocy Tak, o ile pomoc realizowana jest na terenie uznanego obszaru objętego pomocą regionalną (zob. wpis w wierszu "region", pkt 2); zabezpieczenie istniejących lub tworzenie nowych miejsc pracy poprzez wspieranie tworzenia nowych zakładów, a także rozbudowywanie i modernizowanie zakładów należących do małych, średnich i dużych przedsiębiorstw |
Zgodnie z art. 9 ogólnego rozporządzenia w sprawie wyłączeń (analogicznie do pomocy Aid XR 31/07) | ||
| Pomoc inwestycyjna i pomoc na zatrudnienie dla MŚP (art. 15) |
Tak, o ile pomoc realizowana jest poza terenem uznanego obszaru objętego pomocą regionalną (zob. wpis w wierszu "region", pkt 1); Zabezpieczenie istniejących lub tworzenie nowych miejsc pracy poprzez wspieranie tworzenia nowych zakładów, a także rozbudowywanie i modernizowanie zakładów należących do małych i średnich przedsiębiorstw |
Zgodnie z art. 9 ogólnego rozporządzenia w sprawie wyłączeń | ||
|
(1) NUTS: nomenklatura jednostek terytorialnych do celów statystycznych. (2) Artykuł 87 ust. 3 lit. a) Traktatu WE, art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu WE, obszary mieszane, obszary niekwalifikujące się do pomocy regionalnej. (3) Okres, w którym organ przyznający pomoc może się zobowiązać do przyznania pomocy. (4) W przypadku programu pomocy proszę wskazać całkowitą kwotę rocznego budżetu planowanego na podstawie programu lub szacowaną roczną stratę podatkową w odniesieniu do wszystkich instrumentów pomocy objętych programem. (5) W przypadku pomocy regionalnej ad hoc uzupełniającej pomoc przyznaną w ramach programu (programów) pomocy proszę wskazać zarówno intensywność pomocy przyznanej w ramach programu pomocy, jak i intensywność pomocy ad hoc. | ||||
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.149.11 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Informacje przekazane przez państwa członkowskie, dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenie Komisji (WE) nr 800/2008 uznające niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólne rozporządzenie w sprawie wyłączeń blokowych). |
| Data aktu: | 01/07/2009 |
| Data ogłoszenia: | 01/07/2009 |