(2009/C 133/07)
(Dz.U.UE C z dnia 12 czerwca 2009 r.)
Projekt decyzji przedstawiony Komisji na mocy art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1/2003(2) odnosi się do pewnych praktyk stosowanych przez spółkę RWE. Zarzuty dotyczą (i) nieefektywnego zarządzania zdolnościami przesyłowymi sieci RWE i nagromadzenia nadmiernej zdolności przesyłowej/zaniżania zdolności przesyłowej sieci RWE oraz (ii) praktyki zaniżania marży.
Komisja wszczęła postępowanie w celu podjęcia decyzji na mocy rozdziału III w dniu 20 kwietnia 2007 r. i w dniu 15 października 2008 r. wydała wstępną ocenę, o której mowa w art. 9 ust. 1. W następstwie dyskusji ze służbami Komisji RWE w dniu 26 listopada 2008 r. przedstawiło zobowiązania. Zobowiązania obejmują zasadniczo zbycie obecnej działalności w zakresie systemów przesyłu gazu w Niemczech oraz sprzętu pomocniczego i wartości niematerialnych i prawnych niezbędnych do eksploatacji sieci przesyłu.
W dniu 5 grudnia 2008 r., zgodnie z art. 27 ust. 4, Komisja opublikowała w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej zawiadomienie podsumowujące zastrzeżenia i zobowiązania oraz wzywające zainteresowane strony trzecie do przedstawienia uwag dotyczących wspomnianego zawiadomienia w ciągu jednego miesiąca od daty jego publikacji. Badanie rynku potwierdziło, że zaproponowane zobowiązania są właściwe i proporcjonalne. W niektórych komentarzach sugerowano zmianę szczegółów technicznych. W dniu 2 lutego 2009 r. RWE przedstawiło zmienione zobowiązania, w których uwzględnione zostały wszystkie zasugerowane zmiany.
Komisja doszła obecnie do wniosku, że - wobec zobowiązań podjętych przez RWE - postępowanie powinno zostać zakończone, bez uszczerbku dla art. 9 ust. 2.
W dniu 2 lutego 2009 r. RWE przedłożyło Komisji oświadczenie, że otrzymało odpowiedni dostęp do informacji uznanych przez nie za niezbędne do zaproponowania zobowiązań w odpowiedzi na obawy wyrażone przez Komisję.
W związku z powyższym stwierdzam, że w niniejszej sprawie prawo do złożenia wyjaśnień zostało zachowane.
Bruksela, dnia 6 marca 2009 r.
Michael ALBERS
______
(1) Zgodnie z art. 15 i 16 decyzji Komisji (2001/462/WE, EWWiS) z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień funkcjonariuszy ds. przesłuchań w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, s. 21.
(2) W dalszej części tekstu wszystkie artykuły i rozdziały odnoszą się do rozporządzenia (WE) nr 1/2003.
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.133.9 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie COMP/39.402 - RWE Zamknięcie dostępu do rynku gazu. |
| Data aktu: | 06/03/2009 |
| Data ogłoszenia: | 12/06/2009 |