(2009/C 130 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 9 czerwca 2009 r.)
Wkrótce nastąpi wakat na stanowisku Dyrektora ds. Protokołu i Wizyt (w grupie zaszeregowania AD 14 lub AD 15) w Trybunale Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich. Stanowisko to zostanie obsadzone na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich.
Charakter zadań
Osoba, która obejmie to stanowisko, będzie odpowiedzialna, pod bezpośrednim zwierzchnictwem Sekretarza Trybunału Sprawiedliwości, za kierowanie Dyrekcją ds. Protokolu i Wizyt oraz za zarządzanie i koordynowanie jej pracami.
Dyrektor ds. Protokołu i Wizyt wykonuje zadania Szefa Protokołu Trybunału Sprawiedliwości, a w tym zakresie nadzoruje organizację wizyt oficjalnych w Trybunale Sprawiedliwości osób wysokiej rangi oraz organizację uroczystych posiedzeń Trybunału oraz innych oficjalnych wydarzeń.
Dyrektor ds. Protokolu i Wizyt jest również odpowiedzialny za służby ds. wizyt, co obejmuje:
– przygotowywanie wizyt naukowych i seansów informacyjnych (około 1 5.000 odwiedzających rocznie),
– organizowanie w Trybunale seminariów dla sędziów krajowych.
Do obowiązków Dyrektora ds. Protokołu i Wizyt należało będzie przede wszystkim zapewnienie sprawnego zarządzania personelem dyrekcji, w szczególności dbanie o motywację i kształcenie pracowników oraz ich dostosowanie do wymogów służby. Jego zadaniem będzie również zapewnienie poprawy metod pracy w dyrekcji, jak również optymalne wykorzystanie zasobów i narzędzi, jakimi dyrekcja ta dysponuje. Wreszcie, w ramach funkcji intendenta subdelegowanego, Dyrektor ds. Protokolu i Wizyt będzie zapewniał właściwe zarządzanie udostępnionymi środkami.
Wymagania
– Pełne wykształcenie wyższe poświadczone dyplomem uniwersyteckim,
– znajomość i długoletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinach, którymi zajmuje się dyrekcja,
– zdolność do kierowania pracami jednostki administracyjnej,
– gruntowna znajomość języka angielskiego i francuskiego.
Zgłaszanie kandydatur
Kandydatury na to stanowisko należy zgłaszać wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej do Trybunału Sprawiedliwości, na adres: DIR-PV-CURIA@curia.europa.eu najpóźniej do dnia 27 czerwca 2009 г., do godziny 13.00. Do zgłoszeń należy dołączyć szczegółowy życiorys wraz z wszystkimi koniecznymi dokumentami.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2009.130A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Zaproszenie do składania aplikacji - Dyrektor ds. Protokołu i Wizyt (grupa zaszeregowania AD 14 lub AD 15). |
| Data aktu: | 09/06/2009 |
| Data ogłoszenia: | 09/06/2009 |