Dyrekcja Generalna ds. Tłumaczeń Pisemnych (DGT) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) w Luksemburgu (Artykuł 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2009/10188.

Dyrekcja Generalna ds. Tłumaczeń Pisemnych (DGT)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) w Luksemburgu

(Artykuł 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2009/10188

(2009/C 121 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 29 maja 2009 r.)

W związku z rozszerzeniem Unii Europejskiej Komisja Europejska zamierza zatrudnić szereg urzędników wyższego szczebla pochodzących z nowych państw członkowskich, w których przypadku Komisja nie osiągnęła jeszcze docelowego poziomu zatrudnienia na stanowiskach dyrektorskich lub równorzędnych (Bułgarii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Republiki Słowackiej i Rumunii).

Reprezentujemy

Dyrekcja Generalna ds. Tłumaczeń Pisemnych wypełnia następujące zadania:

– zaspokajanie potrzeb Komisji w zakresie tłumaczeń i pomocy językowej we wszystkich formach komunikacji pisemnej,

– wspieranie i utrwalanie wielojęzyczności w Unii Europejskiej oraz przybliżanie polityki Unii jej obywatelom w celu zwiększenia jej zasadności, przejrzystości i skuteczności.

W skład Dyrekcji Generalnej wchodzi obecnie sześć dyrekcji oraz trzy jednostki horyzontalne podlegające bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu, co w sumie daje około 2.500 pracowników zatrudnionych w Brukseli i Luksemburgu. Niewielka część personelu pracuje w biurach terenowych DGT w państwach członkowskich. Roczny budżet Dyrekcji Generalnej wynosi około 20 mln EUR.

Dyrekcja A składa się z kilku departamentów językowych (duńskiego, estońskiego, fińskiego, litewskiego, łotewskiego, polskiego, szwedzkiego i węgierskiego) oraz służb powiązanych, liczących obecnie około 600 osób zatrudnionych w Brukseli i Luksemburgu. Miejscem pracy dyrektora będzie Luksemburg. Jego praca będzie wymagała regularnych wyjazdów do Brukseli.

Oferujemy

Dyrektor w Dyrekcji A jest odpowiedzialny za:

– dopilnowanie, by obsługa tłumaczeniowa oraz związane z nią wsparcie językowe były realizowane przez Dyrekcję sprawnie, z zachowaniem najwyższej jakości i możliwie najniższych kosztów,

– dopilnowanie, by strategiczny kierunek prac Dyrekcji oraz zarządzanie nią mieściły się w ramach wyznaczonych przez deklarację celów i roczny program prac Dyrekcji Generalnej,

– zapewnienie skutecznego planowania i realizacji planów w zakresie zasobów ludzkich Dyrekcji oraz zarządzanie tymi zasobami,

– nadzór i kontrolę nad pracą Dyrekcji,

– koordynację i realizacja w ramach Dyrekcji działań określonych w rocznym programie prac oraz zapewnienie ich spójności i zgodności z polityką Komisji,

– zapewnienie spójności i zgodności polityki Dyrekcji z ogólnymi celami Dyrekcji Generalnej,

– udział w tworzeniu i realizacji polityki Dyrekcji Generalnej oraz Komisji w dziedzinach wchodzących w zakres kompetencji Dyrekcji,

– zapewnienie udziału przedstawicieli Dyrekcji w odpowiednich komitetach i grupach roboczych; współpracę z pozostałymi dyrekcjami generalnymi i podmiotami zewnętrznymi w kwestiach wchodzących w zakres kompetencji Dyrekcji,

– reprezentowanie Dyrekcji Generalnej podczas zewnętrznych i wewnętrznych spotkań istotnych z punktu widzenia Dyrekcji lub Dyrekcji Generalnej

Poszukujemy

Od kandydata wymaga się:

– wysoko rozwiniętych umiejętności w zakresie zarządzania oraz udokumentowanego doświadczenia w zarządzaniu. Wymaga to również rozwiniętych zdolności analitycznych i organizacyjnych, a także umiejętności potrzebnych do opracowywania strategii oraz przekładania ich na konkretne projekty działań,

– dobrej znajomości zagadnień z zakresu zarządzania personelem,

– dobrej znajomości cyklu planowania strategicznego oraz kwestii związanych z kontrolą wewnętrzną,

– dobrej znajomości kwestii związanych z przebiegiem pracy tłumaczeniowej i wielojęzycznością,

– umiejętności przywódczych oraz umiejętności wyznaczania i przekazywania innym celów i zadań, określania zadań priorytetowych oraz dopilnowania, by zostały wykonane,

– rozwiniętych zdolności komunikacyjnych i interpersonalnych; umiejętności motywowania dużych zespołów,

– szerokiej wiedzy ogólnej na temat funkcjonowania Komisji i pozostałych instytucji UE,

– dobrej praktycznej znajomości języków angielskiego i francuskiego (znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem).

Kandydat musi

– Być obywatelem jednego z ośmiu następujących nowych państw członkowskich Unii Europejskiej: Bułgarii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Republiki Słowackiej lub Rumunii,

– posiadać:

– potwierdzony dyplomem poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym w normalnym toku cztery lata lub dłużej,

– lub potwierdzony dyplomem poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym w normalnym toku co najmniej trzy lata oraz przynajmniej roczne doświadczenie zawodowe związane z powyższym stanowiskiem,

– posiadać przynajmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej sześć lat tego doświadczenia zawodowego kandydat powinien zdobyć na wyższym stanowisku kierowniczym(1); wymagane jest również bezpośrednie doświadczenie w dziedzinie związanej z powyższym stanowiskiem,

– władać biegle jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz dobrze znać inny język urzędowy UE. Informujemy kandydatów, że procedura rekrutacyjna zostanie przeprowadzona w języku angielskim, francuskim lub niemieckim. Ponieważ mogłoby to dawać przewagę rodzimym użytkownikom tych języków, będą oni egzaminowani również w innym języku lub kilku innych językach,

– kandydat nie może jeszcze osiągnąć normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Wspólnot Europejskich rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wyłoniony i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru. Sporządzona zostanie lista kandydatów dopuszczonych do kolejnego etapu naboru, po czym zostaną oni zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, przeprowadzaną przez Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania działający w Komisji, oraz do odbycia testów przeprowadzanych metodą assessment centre przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym.

Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Procedura naboru odbędzie się w Luksemburgu.

Równość szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Informacja o naborze na to stanowisko może zostać opublikowana równocześnie z informacją o naborze na inne stanowiska urzędnicze wyższego szczebla. W takim wypadku kandydaci, którzy chcą ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie na każde stanowisko.

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Zgłoszenie kandydatury następuje poprzez rejestrację w Internecie pod poniższym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/seniormanagementvacancies/CV_Encadext/index.cfm

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(2). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu nie będą co do zasady przyjmowane.

Po zakończeniu rejestracji w Internecie na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru przez kandydata oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane.

Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Kandydaci muszą posiadać adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia ich o wyniku procedury. Należy poinformować Komisję o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

Do zgłoszenia należy załączyć życiorys w formacie WORD lub PDF oraz zamieścić list motywacyjny (maks. 8.000 znaków) w trybie on-line. Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.

Osoby, które z powodu swojej niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(3) z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: ADMIN-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Kontakt

Pani Gertrud Ingestad, tel. +32 22990515, e-mail: gertrud.ingestad@ec.europa.eu.

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 30 czerwca 2009 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

______

(1) Kandydat powinien w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych sześciu lat, podczas których zdobył doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników znajdujących się pod kierownictwem kandydata w czasie zajmowania przez niego tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym kandydat zarządzał; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej jego stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2) Termin rejestracji upływa w dniu 30 czerwca 2009 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

(3) European Commission, Directorate-General Personnel and Administration, Unit for Organisation Chart and Management Staff, COM/2009/10188, MO34 5/119, 1049 Brussels, BELGIUM.

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2009.121A.5

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Dyrekcja Generalna ds. Tłumaczeń Pisemnych (DGT) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) w Luksemburgu (Artykuł 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2009/10188.
Data aktu: 29/05/2009
Data ogłoszenia: 29/05/2009