Skarga wniesiona w dniu 5 sierpnia 2008 r. - Parfums Christian Dior przeciwko OHIM - Consolidated Artists (MANGO adorably)(Sprawa T-308/08)
(2008/C 260/28)
Język skargi: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 11 października 2008 r.)
Strony
Strona skarżąca: Parfums Christian Dior SA (Paryż, Francja) (przedstawiciele: adwokaci E. Cornu, D. Moreau i F. de Visscher)
Strona pozwana: Urząd Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory)
Uczestnikiem postępowania przed Izbą Odwoławczą była również: Consolidated Artists B.V. (Rotterdam, Niderlandy)
Żądania strony skarżącej
– stwierdzenie nieważności decyzji Drugiej Izby Odwoławczej Urzędu Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) z dnia 23 maja 2008 r. w sprawie R 1162/2007-2; oraz
– obciążenie strony pozwanej kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Zgłaszający wspólnotowy znak towarowy: Druga strona w postępowaniu przed Izbą Odwoławczą
Zgłoszony wspólnotowy znak towarowy: Graficzny znak towarowy "MANGO adorably" dla towarów z klasy 3
Właściciel znaku lub oznaczenia, na które powołano się w sprzeciwie: Strona skarżąca
Znak lub oznaczenie, na które powołano się w sprzeciwie: Słowny francuski znak towarowy nr 33.209.849 "ADIORABLE" dla towarów z klasy 3; słowny francuski znak towarowy nr 94.536.564 "J'ADORE" dla różnych towarów, w tym dla towarów z klasy 3; słowny międzynarodowy znak towarowy nr 811.001 "ADIORABLE" dla różnych towarów, w tym towarów z klasy 3; słowny międzynarodowy znak towarowy nr 687.422 "J'ADORE" dla różnych towarów, w tym towarów z klasy 3
Decyzja Wydziału Sprzeciwów: Oddalenie sprzeciwu w całości
Decyzja Izby Odwoławczej: Oddalenie odwołania
Podniesione zarzuty: Naruszenie art. 8 ust. 1 lit. b) i art. 8 ust. 5 rozporządzenia Rady nr 40/94, ponieważ Izba Odwoławcza, błędnie uzasadniając, że rozpatrywane znaki towarowe nie są wystarczająco podobne w rozumieniu tych dwóch przepisów, mylnie uznała, że w przypadku spornych znaków towarowych nie istnieje prawdopodobieństwo wprowadzenia w błąd oraz że używanie zgłoszonego znaku towarowego nie przyniesie nienależnej korzyści z tytułu reputacji wcześniejszych znaków towarowych