Komunikat zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Nałożenie obowiązku użyteczności publicznej w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych na trasie Albenga - Rzym Fiumicino - Nałożenie obowiązku użyteczności publicznej na trasie Albenga - Rzym Fiumicino i w drugą stronę.

Komunikat Komisji zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92

Nałożenie obowiązku użyteczności publicznej w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych na trasie Albenga - Rzym Fiumicino

Nałożenie obowiązku użyteczności publicznej na trasie Albenga - Rzym Fiumicino i w drugą stronę

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2008/C 241/10)

(Dz.U.UE C z dnia 20 września 2008 r.)

Na mocy art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych, rząd Włoch, zgodnie z decyzjami podjętymi podczas konferencji przedstawicieli sektora pod przewodnictwem regionu Liguria, podjął decyzję o nałożeniu obowiązku użyteczności publicznej w zakresie obsługi regularnych połączeń lotniczych na następującej trasie:

1. Trasa

Albenga - Rzym Fiumicino i w drugą stronę.

1.1. Zgodnie z art. 9 rozporządzenia Rady (EWG) nr 95/93 z dnia 18 stycznia 1993 r., zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 793/2004, w sprawie wspólnych zasad przydziału czasu na start lub lądowanie w portach lotniczych Wspólnoty, właściwe organy będą mogły zarezerwować niektóre przydziały czasów na realizację usług zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym dokumencie.

1.2. Mając na względzie realizację celów wynikających z nałożenia obowiązku użyteczności publicznej, włoski Krajowy Urząd Lotnictwa Cywilnego (ENAC) sprawdzi, czy przewoźnicy dysponują właściwą strukturą i czy jest ona zgodna z minimalnymi wymogami dotyczącymi dostępu do obsługi połączenia.

2. Opis zobowiązań wynikających z nałożenia obowiązku użyteczności publicznej

2.1. Czas trwania:

1 rok od rozpoczęcia świadczenia usług.

2.2. Minimalna częstotliwość lotów:

Między Albengą a Rzymem (Fiumicino) i w drugą stronę.

Minimalna częstotliwość lotów na podanej trasie jest następująca:

– 2 loty dziennie w każdą stronę w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki przez cały rok, przy wykorzystaniu statku powietrznego z co najmniej 29 miejscami,

– 1 lot dziennie w każdą stronę w soboty i niedziele przez cały rok, przy wykorzystaniu statku powietrznego z co najmniej 29 miejscami.

Całkowita zdolność przewozowa każdego statku powietrznego powinna być oddana do sprzedaży, zgodnie z zakresem obowiązku użyteczności publicznej.

2.3. Rozkład lotów:

Na trasie Albenga - Rzym Fiumicino w rozkładzie lotów na poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek należy przewidzieć 1 odlot w godzinach 6.30-7.30 oraz 1 odlot w godzinach 17.00-18.00.

Na trasie Albenga - Rzym Fiumicino w rozkładzie lotów na sobotę należy przewidzieć 1 odlot w godzinach 6.30-7.30, a w rozkładzie lotów na niedzielę - 1 odlot w godzinach 17.00-18.00.

Na trasie Rzym Fiumicino - Albenga w rozkładzie lotów na poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek należy przewidzieć 1 odlot w godzinach 8.30-9.30 oraz 1 odlot w godzinach 19.00-20.00.

Na trasie Rzym Fiumicino - Albenga w rozkładzie lotów na sobotę należy przewidzieć 1 odlot w godzinach 8.30-9.30, a w rozkładzie lotów na niedzielę - 1 odlot w godzinach 19.00-20.00.

2.4. Statki powietrzne lub oferowana zdolność przewozowa:

Loty na trasie Albenga - Rzym Fiumicino i w drugą stronę należy wykonywać przez cały rok przy wykorzystaniu statków powietrznych z kabiną ciśnieniową z silnikiem turbośmigłowym lub turboodrzutowym o liczbie miejsc nie mniejszej niż 29.

W razie zapotrzebowania rynku oferowana zdolność przewozowa musi zostać zwiększona poprzez wprowadzenie dodatkowych rejsów, które jednak nie będą skutkować dodatkowym dofinansowaniem ani możliwością zastosowania taryf innych niż te, o których mowa w pkt 2.4.

Przewoźnik, który przyjmie obowiązki, podejmie wszystkie niezbędne środki, aby ułatwić dostęp do samolotów osobom niepełnosprawnym i osobom o ograniczonej zdolności ruchowej, bez uszczerbku dla przepisów bezpieczeństwa uzasadniających odmowę wstępu na pokład.

2.5. Taryfy:

a) maksymalne dopuszczalne taryfy na każdej trasie wynoszą:

Albenga - Rzym Fiumicino: 92,00 EUR,

Rzym Fiumicino - Albenga: 92,00 EUR.

Podane taryfy nie zawierają podatku VAT i opłat lotniskowych oraz nie mogą zostać objęte żadną dodatkową opłatą.

Należy zapewnić przynajmniej jeden system całkowicie bezpłatnej dystrybucji i sprzedaży biletów, niewymagający od pasażerów ponoszenia dodatkowych kosztów.

Wszyscy pasażerowie podróżujący na trasach objętych obowiązkiem użyteczności publicznej mają prawo do korzystania z wymienionych wyżej taryf;

b) w styczniu 2009 r. właściwe organy dokonają korekty maksymalnych taryf zgodnie ze wskaźnikiem inflacji z poprzedniego półrocza, obliczonym na podstawie ogólnego wskaźnika cen towarów konsumpcyjnych ISTAT/FOI. O zmianach powiadamiani są wszyscy przewoźnicy obsługujący połączenia lotnicze na wspomnianej trasie oraz Komisja Europejska w celu ich opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej;

c) w przypadku zmiany średniej ceny paliw i/lub stosunku wymiany euro do dolara amerykańskiego przekraczającej 5 % w każdym kwartale, w okresie liczonym od pierwszego kwartału 2009 roku, taryfy muszą ulec procentowej zmianie zgodnie ze stwierdzoną zmianą średniej ceny oraz proporcjonalnie do wpływu kosztów paliwa na koszty prowadzenia działalności przewoźnika, szacowanych zazwyczaj na poziomie 30 %. Parametr odniesienia dla obliczania zmian stanowi cena paliwa z lipca 2008 r. Cenę porównuje się ze średnią wartością z poprzedniego miesiąca. Do określenia ceny wykorzystane zostanie notowanie cen paliwa lotniczego według Platts (cargo FOB Mediterraneo), wyrażone w dolarach za tonę. Otrzymana w ten sposób wartość zostanie zamieniona na euro na podstawie kursów publikowanych przez EBC. Ewentualne korekty taryf dokonywane są co trzy miesiące przez Ministerstwo Infrastruktury i Transportu na podstawie analizy przeprowadzonej przez włoski Krajowy Urząd Lotnictwa Cywilnego (ENAC). Przedmiotowej korekty dokonuje się na wniosek przewoźników obsługujących połączenia na danych trasach; w przypadku spadku procedura wszczynana jest z urzędu. W trakcie analizy, o której mowa powyżej, należy zapoznać się z opinią przewoźników obsługujących połączenia na danych trasach objętych obowiązkiem użyteczności publicznej. Ewentualna korekta taryfy obowiązuje od kwartału następującego po kwartale, w którym podjęto decyzję, i dotyczy wyłącznie taryfy, a nie podatków i opłat dodatkowych.

O dokonanych zmianach powiadamiani są wszyscy przewoźnicy obsługujący połączenia lotnicze na danej trasie oraz Komisja Europejska w celu opublikowania ich w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

2.6. Ciągłość wykonywania usług:

W celu zapewnienia prawidłowej realizacji i ciągłości połączeń przewoźnik lotniczy przyjmujący na siebie obowiązek użyteczności publicznej zobowiązuje się:

– zagwarantować obsługę połączeń przez co najmniej 12 kolejnych miesięcy,

– ujednolicić własne zasady postępowania wobec pasażerów z zasadami zawartymi w Karcie Praw Pasażera, aby zapewnić zgodność z obowiązującymi przepisami krajowymi, wspólnotowymi i międzynarodowymi,

– złożyć kaucję eksploatacyjną na poczet zabezpieczenia prawidłowej realizacji i ciągłości obsługi. Powyższa kaucja musi wynosić 400.000 EUR i zostać złożona w formie poręczenia ubezpieczeniowego lub bankowego, wystawionego na rzecz włoskiego Krajowego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ENAC), który wykorzysta ją dla zabezpieczenia przyjętego przez przewoźnika obowiązku użyteczności publicznej,

– wykonywać w każdym półroczu przynajmniej 98 % przewidzianych lotów z dopuszczalnym limitem 2 % odwołanych lotów z przyczyn bezpośrednio zależnych od przewoźnika, za wyjątkiem przypadków działania siły wyższej,

– przekazać do urzędu nadzorującego tytułem kary kwotę 3.000 EUR za każdy odwołany lot ponad dopuszczalny limit 2 %. Pozyskane w ten sposób środki posłużą finansowaniu ciągłości terytorialnej miasta Albenga.

Kary, o których mowa w niniejszym punkcie, mogą być stosowane łącznie z sankcjami określonymi w dekrecie o mocy ustawy nr 69 z dnia 27 stycznia 2006 r. w sprawie kar za naruszenie przepisów rozporządzenia (WE) nr 261/2004 ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, a także z sankcjami administracyjnymi przewidzianymi w dekrecie o mocy ustawy nr 172 z dnia 4 października 2007 r. w sprawie kar dotyczących przyznawania przydziałów czasowych.

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2008.241.23

Rodzaj: Zawiadomienie
Tytuł: Komunikat zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 - Nałożenie obowiązku użyteczności publicznej w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych na trasie Albenga - Rzym Fiumicino - Nałożenie obowiązku użyteczności publicznej na trasie Albenga - Rzym Fiumicino i w drugą stronę.
Data aktu: 20/09/2008
Data ogłoszenia: 20/09/2008