Procedura selekcyjna w celu ustanowienia listy rezerwowej na stanowiska członków izb odwoławczych Urzędu Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory) - VEXT/08/566/AD/BoA.

PROCEDURA SELEKCYJNA W CELU USTANOWIENIA LISTY REZERWOWEJ NA STANOWISKA CZŁONKÓW IZB ODWOŁAWCZYCH URZĘDU HARMONIZACJI RYNKU WEWNĘTRZNEGO

(Znaki towarowe i wzory)

VEXT/08/566/AD/BoA

(2008/C 19 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 25 stycznia 2008 r.)

1. OPIS URZĘDU

Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory), zwany "Urzędem", został utworzony na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. L 11z 14.1.1994)(1).

Urząd posiada osobowość prawną i niezależność techniczną, administracyjną i finansową i pozostaje odpowiedzialny za administrowanie wspólnotowym znakiem towarowym i systemami wzoru wspólnotowego. Wspólnotowe znaki towarowe i wzory zarejestrowane przez Urząd obowiązują na obszarze całej Unii Europejskiej.

Całkowita liczba zgłoszeń o wspólnotowy znak towarowy złożonych do końca grudnia 2006 r. wyniosła ok. 550.000, z czego ok. 78.000 zgłoszono w 2006 r. W tym samym roku zgłoszono 69.000 wniosków o rejestrację wzorów wspólnotowych. Budżet urzędu na 2007 r. wynosił około 275 mln EUR, a liczba stanowisk - około 650.

Języki Urzędu to język hiszpański, niemiecki, angielski, francuski i włoski.

Siedziba Urzędu mieści się w Alicante w Hiszpanii.

2. IZBY ODWOŁAWCZE

Izby odwoławcze odpowiedzialne są za decyzje w sprawie odwołań od decyzji ekspertów, wydziałów sprzeciwów, Wydziału Administracji Znakami Towarowymi i Prawnego oraz wydziałów unieważnień.

Decyzje izb odwoławczych są podejmowane przez izby składające się z przewodniczącego i dwóch członków. Dwóch z trzech członków musi być prawnikami. W szczególnych przypadkach decyzje podejmowane są przez poszerzoną izbę lub przez jednego członka, który musi być prawnikiem. Zgodnie z wymaganiami służbowymi członkowie mogą być mianowani do jednej lub kilku izb odwoławczych. Członkowie izb odwoławczych są niezależni. W swoich rozstrzygnięciach nie są związani żadnymi instrukcjami.

W skład izb odwoławczych wchodzi obecnie prezes, trzech przewodniczących oraz jedenastu członków, których wspiera personel prawny i administracyjny oraz wspomagają pracownicy obsługi rejestru oraz działu dokumentacji i wsparcia. W izbach odwoławczych i służbach pomocniczych pracuje około 70 osób.

Izby otrzymują rocznie około 1.800 odwołań, z czego 65 % w języku angielskim, 20 % w języku niemieckim, pozostałe zaś w innych językach UE.

3. STANOWISKO DO OBSADZENIA

Urząd poszukuje kandydatów w celu stworzenia listy rezerwowej dla obsadzenia przynajmniej dwóch stanowisk członka (kobiet i mężczyzn) izb odwoławczych.

4. MIANOWANIE

Członkowie izb odwoławczych mianowani są na okres pięciu lat przez Radę Administracyjną Urzędu. Ich kadencja może zostać przedłużona na kolejne pięć lat lub do chwili osiągnięcia przez nich wieku emerytalnego, jeśli przypada on na nową kadencję.

Datę objęcia obowiązków przewiduje się na 2009 r.

5. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Wyłonionemu kandydatowi zostanie zaproponowana pięcioletnia umowa w charakterze pracownika czasowego zgodnie z art. 2 lit. a) Warunków zatrudnienia innych urzędników Wspólnot Europejskich, w kategorii administratora (AD), stopień zaszeregowania 11. Wysokość wynagrodzenia podstawowego odpowiada pierwszej grupie tego stopnia i wynosi 8.500,81 EUR. Istnieją dodatkowe elementy pensji odpowiadające stanowi cywilnemu i liczbie dzieci pozostających na utrzymaniu. Ponadto przyznawane są dodatki za koszty przeprowadzki i koszty podróży, jak również ubezpieczenie wypadkowe, zdrowotne i społeczne. Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym odliczeniom określonym w Regulaminie pracowniczym innych urzędników Wspólnot Europejskich, jest ono jednakże zwolnione z podatku krajowego. Dzieci pozostające na utrzymaniu mogą uczęszczać do szkoły europejskiej w Alicante bez żadnych opłat. Urząd świadczy pomoc w zakresie przeprowadzek. Przed rozpoczęciem pracy przez daną osobę biuro ds. przeprowadzek nawiązuje z nią kontakt w celu udzielenia pomocy w znalezieniu stałego mieszkania oraz dostarczeniu jej informacji o Alicante, wynajmie pokoi hotelowych oraz samochodów itp., a także - przykładowo - informacji o odbieraniu pasażerów z lotniska.

Mając na uwadze ich wcześniejsze doświadczenie w roli członków Izb Odwoławczych, na wniosek prezesa Izb Odwoławczych Rada Administracyjna może zmienić na kategorię AD grupa 12 stopień zaszeregowania członków Izb Odwoławczych wyłonionych w wyniku procedury selekcyjnej, których kadencja została odnowiona zgodnie z art. 131 ust. 2 rozporządzenia nr 40/94.

Wyłonionym kandydatom:

– mianowanym uprzednio na członków izb odwoławczych przez Radę zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 131 ust. 1 rozporządzania nr 40/94, przed zmianą wprowadzoną rozporządzeniem (WE) nr 422/ 2004 z dnia 19 lutego 2004 r. (Dz.U. L 70 z 9.3.2004, s. 1), i

– których początkowa umowa o pracę została zawarta zgodnie z Warunkami zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich ("CEOS"), i

– których kadencja została odnowiona w wyniku niniejszej procedury selekcyjnej, i

– których stopień zaszeregowania w momencie odnowienia kadencji jest wyższy niż A12,

Rada Administracyjna Urzędu, na wniosek prezesa izb odwoławczych, może zmienić zaszeregowanie (do stopnia AD13 włącznie), i w taki sposób, że zgodnie z obowiązującymi postanowieniami CEOS ich wynagrodzenie podstawowe pozostanie na poziomie możliwie najbardziej zbliżonym do wynagrodzenia podstawowego (powyżej lub poniżej tej kwoty)(2), które otrzymywali pod koniec swojej kadencji poprzedzającej bezpośrednio obecną kadencję.

Okres zatrudnienia kończy się bądź z datą określoną w umowie, bądź na prośbę pracownika czasowego, po złożeniu wypowiedzenia z trzymiesięcznym wyprzedzeniem, z zastrzeżeniem odpowiednich postanowień ww. warunków zatrudnienia.

6. WYMAGANIA PODSTAWOWE

Kandydaci muszą wykazać się obywatelstwem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

Kandydaci nie mogą być karani ani uznani winnymi popełnienia przestępstw.

Na mocy art. 131 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego zmienionego rozporządzeniem Rady (WE) nr 422/2004 z dnia 19 lutego 2004 r. kandydaci muszą być zdolni do pełnienia funkcji przez pełny okres pięciu lat od dnia objęcia obowiązków. Kadencja nie może przekraczać końca miesiąca, w którym kandydat osiągnie obowiązkowy wiek emerytalny (65 lat), zgodnie z przepisami emerytalnymi obowiązującymi europejską służbę cywilną.

7. WYMAGANE MINIMALNE KWALIFIKACJE, DOŚWIADCZENIE I ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH

Kandydaci muszą być zdolni do pracy w wielojęzycznym środowisku (organ Unii Europejskiej) i mieć umiejętność pracy jednocześnie nad dużą ilością spraw, które muszą zostać rozstrzygnięte w rozsądnych granicach czasowych i w sposób kolegialny, zgodnie z celami określonymi przez prezesa izb odwoławczych.

Minimalne wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:

a) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, w przypadku gdy zwykła długość studiów uniwersyteckich wynosi cztery lub więcej lat, lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem i co najmniej jednorocznym odpowiednim doświadczeniem zawodowym, w przypadku gdy zwykła długość studiów wynosi co najmniej trzy lata; i

b) z dniem oznaczającym datę ostatecznego składania zgłoszeń, minimum 15-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe zdobyte po uzyskaniu dyplomu ukończenia studiów lub dyplom ukończenia studiów i ww. doświadczenie zawodowe; i

c) co najmniej pięć lat doświadczenia powinno przypadać na dziedzinę własności intelektualnej, a w szczególności dziedzinę znaków towarowych i wzorów.

Kandydaci muszą wykazać się dogłębną znajomością jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalającym poziomem znajomości drugiego języka urzędowego Unii Europejskiej. Jeden z tych języków musi być jednym z pięciu języków Urzędu, mianowicie: hiszpańskim, niemieckim, angielskim, francuskim lub włoskim.

8. INNE KWALIFIKACJE

Następujące elementy uważa się za atuty:

– wyższe wykształcenie prawnicze,

– doświadczenie zawodowe w pracy w języku innym niż język ojczysty kandydata,

– dogłębna znajomość języka angielskiego lub niemieckiego.

9. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Aby zgłoszenie stało się ważne, kandydaci muszą zwrócić się pisemnie na następujący adres:

Chairman of the Administrative Board

Office for Harmonization in the Internal Market

(Trade Marks and Designs)

Avenida de Europa, 4

E - 03008 Alicante

HISZPANIA

najpóźniej do godz. 24 w dniu 14 marca 2008 r. (czas Alicante, decyduje data stempla pocztowego), wraz ze zgłoszeniem, z datą i podpisem. Formularz dostępny jest na stronie internetowej Urzędu: http://oami.europa.eu

Należy zwrócić uwagę, że wszystkie części formularza muszą zostać wypełnione. Niepełne formularze zgłoszeniowe (na przykład zawierające uwagi typu "patrz CV w załączeniu") nie będą brane pod uwagę.

Zgłoszenia należy wysłać listem poleconym. Koperta oraz cała korespondencja winny zostać oznaczone następującym numerem referencyjnym: VEXT/08/566/AD/BoA.

Koperta musi zostać oznaczona w następujący sposób: "Not to be opened by the mail service" [Zakaz otwierania przez pocztę].

10. PROCEDURA SELEKCJI

Selekcja odbędzie się pod kontrolą Rady Administracyjnej.

Zgłoszenia kandydatów niespełniających podstawowych wymagań lub nieposiadających wymaganych minimalnych kwalifikacji i doświadczenia zawodowego zostaną odrzucone.

W późniejszym etapie selekcji kandydaci zostaną poproszeni o dostarczenie zaświadczenia o niekaralności, jak również dokumentów uzupełniających dotyczących podstawowych ustanowionych wymagań, minimalnych kwalifikacji i wymaganego doświadczenia oraz innych wymaganych kwalifikacji, a w szczególności:

1) kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego);

2) kopii dyplomów poświadczających kwalifikacje wyszczególnionych w formularzu zgłoszeniowym;

3) kopii zaświadczeń lub innych dokumentów dotyczących doświadczenia zawodowego, o którym mowa w punkcie 7 w celu potwierdzenia informacji zawartych w formularzu zgłoszeniowym.

Wszelkie kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone niezależnie od tego, na jakim etapie znajduje się procedura. W szczególności nie zostaną wzięte pod uwagę zgłoszenia, w których kandydat odwołuje się do dokumentacji załączonej do poprzednich zgłoszeń (lub do akt osobowych kandydatów wewnętrznych).

Po zakończeniu procedury selekcji wyłonieni kandydaci umieszczeni zostaną na liście rezerwowej zawierającej co najwyżej 4 nazwiska. Bez żadnych gwarancji zatrudnienia, obecność na liście oznaczać będzie możliwość uzyskania umowy o pracę dla pracownika czasowego, w zależności od potrzeb izb odwoławczych. Lista rezerwowa będzie ważna do 31 grudnia 2009 r.

UHRW zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych. Odnosi się to głównie do poufności i bezpieczeństwa tych danych (Dz.U. L 8 z 12.1.2001).

UHRW stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, pochodzenie rasowe, kolor skóry, pochodzenie etniczne czy społeczne, cechy genetyczne, język, religię, poglądy polityczne czy jakiekolwiek inne, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

11. DALSZE INFORMACJE

Dalsze informacje można uzyskać pod następującym adresem:

Peter Lawrence

Wiceprzewodniczący i dyrektor

Dział Zasobów Ludzkich

Urząd Harmonizacji Rynku Wewnętrznego

(Znaki towarowe i wzory)

Avenida de Europa, 4

E - 03008 Alicante

HISZPANIA

Tel.: (+34) 965 13 91 47

Faks: (+34) 965 13 99 52

e-mail: peter.lawrence@oami.europa.eu

______

(1) Zgodnie ze zmianami wprowadzonymi rozporządzeniem Rady (WE) nr 422/2004 z dnia 19 lutego 2004 r. (Dz. U. L 70 z 9.3.2004, s. 1).

(2) Obliczonego po końcowym zastosowaniu mnożnika.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2008.19A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Procedura selekcyjna w celu ustanowienia listy rezerwowej na stanowiska członków izb odwoławczych Urzędu Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (Znaki towarowe i wzory) - VEXT/08/566/AD/BoA.
Data aktu: 25/01/2008
Data ogłoszenia: 25/01/2008