(2008/C 138/04)
(Dz.U.UE C z dnia 5 czerwca 2008 r.)
1. Komitet Doradczy zgadza się, opierając się na sprawozdaniach pełnomocnika i analizie Komisji, że większość materiałów(1) dostarczonych przez Microsoft do końca dnia 15 grudnia 2005 r. nie stanowi kompletnej i dokładnej dokumentacji technicznej i że w związku z tym Microsoft nie zastosował się do nakazu ujawnienia informacji, ustanowionego w art. 5 lit. a) i c) decyzji z dnia 24 marca 2004 r.
2. Komitet Doradczy podziela zdanie Komisji, że uzasadnione było wysłanie spółce Microsoft pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń w dniu 21 grudnia 2005 r. po zbadaniu wszystkich dokumentów przedłożonych przez Microsoft w terminie ustalonym w decyzji z dnia 10 listopada 2005 r., tj. do dnia 15 grudnia 2005 r.
3. Komitet Doradczy podziela zdanie Komisji(2), która na podstawie sprawozdań uzyskanych od pełnomocnika i swoich ekspertów uważa, że Microsoft w okresie od dnia 16 grudnia 2005 r. do dnia 20 czerwca 2006 r. nie wywiązał się z obowiązku, dla którego wyegzekwowania zostały ustanowione okresowe kary pieniężne (tzn. nie dostarczył dokumentacji technicznej, która byłaby zgodna z wymogami zawartymi w nakazie ujawnienia informacji określonym w art. 5 lit. a) i c) decyzji z dnia 24 marca 2004 r.).
4. Komitet Doradczy zgadza się, że Komisja może, stosownie do art. 24 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1/2003, ustalić ostateczną kwotę okresowej kary pieniężnej za odnośny okres, trwający dopóki Microsoft nie dopełnił obowiązku ustanowionego w art. 5 lit. a) i c) decyzji z dnia 24 marca 2004 r.
5. Komitet Doradczy podziela zdanie Komisji, która uważa, że odnośny okres przypada od dnia 16 grudnia 2005 r. do dnia 20 czerwca 2006 r.
6. Komitet Doradczy zwraca się do Komisji o wzięcie pod uwagę wszystkich innych kwestii poruszonych podczas dyskusji.
______
(1) Składających się z wersji dokumentacji technicznej z grudnia 2004 r., sierpnia 2005 r. oraz z listopada 2005 r. oraz pisma z dnia 15 grudnia 2005 r. wraz z załącznikami.
(2) Komisja opisuje swoje stanowisko w motywach 232 i 233 projektu decyzji.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2008.138.3 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Opinia Komitetu Doradczego ds. praktyk ograniczających konkurencję i pozycji dominującej wydana na 411. posiedzeniu w dniu 3 lipca 2006 r. dotycząca wstępnego projektu decyzji w sprawie COMP/C-3/37.792 - Microsoft. |
| Data aktu: | 05/06/2008 |
| Data ogłoszenia: | 05/06/2008 |