Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2007/C 77/01)
(Dz.U.UE C z dnia 5 kwietnia 2007 r.)
| Data przyjęcia decyzji | 7.12.2005 |
| Numer środka pomocy | N 395/05 |
| Państwo członkowskie | Irlandia |
| Region | - |
| Nazwa środka pomocy (i/lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc) | Loan guarantees for social infrastructure schemes funded by the Housing Finance Agency (HFA) |
| Podstawa prawna | Section 17 of the Housing (Miscellanous Provisions) Act 2002 in conjunction with Section 56 of the Housing Act 1966) |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Zapewnienie elementów infrastruktury związanych z budownictwem społecznym |
| Forma pomocy | Gwarancja i pożyczka uprzywilejowana |
| Budżet | Minister finansów może udzielić gwarancji pożyczki Housing Finance Agency do wysokości 6.000 mln EUR |
| Intensywność pomocy | - |
| Czas trwania pomocy | Nieograniczony |
| Sektory gospodarki | Nie dotyczy konkretnego sektora |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Department of Finance, Government Buildings Dublin 2 Ireland |
|
Department of the Environment, Heritage and Local Government, Custom House Dublin 1 Ireland |
|
| Inne informacje | Zobowiązania strony irlandzkiej: |
|
- środki przekazane przez HFA organom lokalnym będą przeznaczane wyłącznie na projekty inwestycyjne związane z budownictwem społecznym, a nie na usługi; |
|
|
- środki przekazane przez HFA organom lokalnym nie będą przeznaczane na utworzenie i/lub utrzymywanie sklepów, zakładów ani biur, z wyjątkiem biur dla urzędników lokalnych organów władzy; |
|
|
- w przypadku przyznania przedsiębiorstwu specjalnych uprawnień do zarządzania elementem infrastruktury finansowanym z tego programu, lub do korzystania z takiego elementu w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej, HFA zadba o to, by warunki umowy między organami lokalnymi a przedsiębiorstwem były warunkami rynkowymi |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
| Data przyjęcia decyzji | 21.2.2007 |
| Numer pomocy | N 692/06 |
| Państwo członkowskie | Zjednoczone Królestwo |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Large Combustion Plants National Emission Reduction Plan |
| Podstawa prawna | 2(2) of the European Communities Act 1972, England and Wales - Statutory Instrument 2000 No 1973; Northern Ireland - Statutory Rule 2003 No 46; Scotland - Scottish Statutory Instrument 2000 No 323 |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Ochrona środowiska |
| Forma pomocy | Swobodny rozdział zbywalnych uprawnień |
| Budżet | - |
| Intensywność pomocy | - |
| Czas trwania | 1.1.2008-31.12.2015 |
| Sektory gospodarki | Duże obiekty spalania |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
The Department of Environment, Food and Rural affairs, Ashdown House 123 Victoria Street London SW 1E 6DE United Kingdom |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
| Data przyjęcia decyzji | 8.3.2007 |
| Numer pomocy | N 760/06 |
| Państwo członkowskie | Hiszpania |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Régimen de financiación para la exportación de buques |
| Podstawa prawna | Real Decreto 442/1994, Art. 11-14 |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Rozwój sektorowy |
| Forma pomocy | Pożyczka uprzywilejowana |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy: 38 mln EUR |
| Intensywność pomocy | - |
| Czas trwania | 1.1.2007-31.12.2008 |
| Sektory gospodarki | Budownictwo okrętowe |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc | Ministerio de Industria, Turismo y Comercio |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.77.1 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Zezwolenie na pomoc państwa w ramach przepisów zawartych w art. 87 i 88 Traktatu WE - Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu. |
| Data aktu: | 05/04/2007 |
| Data ogłoszenia: | 05/04/2007 |