(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2007/C 73/10)
(Dz.U.UE C z dnia 30 marca 2007 r.)
N 745/06 - BELGIA
Krajowa mapa pomocy regionalnej na okres 1.1.2007-31.12.2013
(zatwierdzona przez Komisję dnia 21.2.2007)
| NUTS II -III | Nazwa | Pułap regionalnej pomocy inwestycyjnej(*) (mający zastosowanie do dużych przedsiębiorstw) | |
| 1.1.2007-31.12.2013 | |||
|
1. Regiony kwalifikujące się do objęcia pomocą zgodnie z art. 87 ust. 3 lit. a) Traktatu WE do dnia 31.12.2010(1) (regiony efektu statystycznego) | |||
| 1.1.2007-31.12.2010 | 1.1.2011-31.12.2013 | ||
| BE32 | Hainaut | 30 % | 20 % |
|
2. Regiony kwalifikujące się do objęcia pomocą przez cały okres 2007-2013 zgodnie z art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu WE | |||
| BE2-1 | West-Vlaamse cluster (przynależne gminy) | 15 %(2) | |
| Diksmuide, Lo-Reninge, Ieper, Middelkerke, Oostende | |||
| BE2-2 | Wervik | 15 %(2) | |
| BE2-3 | Ronse | 15 %(2) | |
| BE2-4 | Tongeren/Herstappe | 15 %(2) | |
| Herstappe, Tongeren | |||
| BE2-5 | Limburgse-cluster (przynależne gminy) | 15 %(2) | |
| Bree, Lommel, Maaseik, Hechtel-Eksel, Helchteren, Dilsen-Stokkem, Lanaken, Maasmechelen | |||
| BE2-5 | Limburgse-cluster (przynależne gminy) | 10 %(2) | |
| As, Beringen, Genk, Leopoldsburg, Heusden-Zolder | |||
| BE2-6 | Kempense cluster (przynależne gminy) | 10 %(2) | |
| Balen, Dessel, Mol | |||
| 1.1.2007-31.12.2013 | |||
| BE3-1 | Bassin liégeois (przynależne gminy) | 15 % | |
| Engis, Awans, Flémalle, Grâce-Hollogne, Herstal, Ličge, Oupeye, Saint-Nicolas, Seraing, Visé | |||
| BE3-2 | Verviers-Dison | 15 % | |
| Dison, Verviers | |||
| BE3-3 | Tubize | 15 %(3) | |
| BE3-4 | Sambreville | 15 % | |
| BE3-5 | Ardenne (przynależne gminy) | 15 % | |
| Bastogne, Bertogne, Vielsalm, La-Roche-en-Ardenne, Marche-en-Famenne, Libin, Libramont-Chevigny, Neufchâteau, Tellin, Dinant, Houyet, Rochefort, Somme-Leuze | |||
|
3. Regiony kwalifikujące się do objęcia pomocą przez cały okres 2007-2013 zgodnie z art. 87 ust. 3 lit. c) Traktatu WE wyłącznie w przypadku wyższych kwot pomocy dla MŚP, o podstawowej intensywności pomocy wynoszącej 15 %. | |||
| BE10 | Région de Bruxelles-Capitale/Brussels Hoofdstedelijk Gewest (wyłącznie wskazane części następujących gmin) | ||
| Anderlecht (Ceria-Zone d'Habitat, Petite Ile-Rive Droite, Ceria I, Birmingham, Rosee-Est, Rosee-Ouest, Abattoir, Conseil-Nord, Brogniez-Nord, Brogniez-Sud, Conseil-Sud, Revision-Sud, Revision-Nord, Albert I-Immeubles, Albert I-Quartier, Goujons, Deux Gares) | |||
| Bruxelles/Brussel (Quai des Usines-Monnoyer, Haren-Sud-Ouest, Haren-Sud, Haren-Est, Gare de Formation, Marly-Sud, rue des Faines, rue du Wimpelberg, Trassersweg-Neder-Heembeek, Neder-Heembeek-Nord, Marly-Nord, Saint-François Xavier, Bon Secours - Palais du Midi, Notre-Dame de la Chapelle, Anneessens (Place), Senne (rue de la), Nouveau Marché au Grain, Marché au Porcs, Congrès-Gare, Blaes (rue)-Sud, Blaes (rue)-Centre, Saint-Thomas (Institut), rue des Commerçants, E. Jacqmain (Boulevard)-Ouest, Parvis Saint-Roch, Anvers (Chaussée d')-Sud, Anvers (Chaussée d')-Nord, Allée Verte- Bassin Vergote, Masui (Place)-Nord, Quai de Willebroeck, Tour et Taxis) | |||
| Evere (Gare de Formation, Carli, Bon Pasteur, Kerkhoek, Zone industrielle, J. Bordet (Avenue de), Oasis-Provence-Languedoc, Germinal I) | |||
| Forest/Vorst (Bollinckx, Bempt, Charroi (rue de), Pont de Luttre-Ouest, Saint-Antoine) | |||
| Molenbeek-Saint-Jean/Sint-Jans-Molenbeek (Centre, Canal-Sud, Brunfaut (Quartier), Ransfort, Quatre Vents, Saint-Joseph, Duchesse de Brabant, Industrie, Birmingham-Sud, Birmingham-Nord, Independance, Etangs Noirs, Gare Ouest, Marie-José Blocs, Chemin de Fer, Laekenveld, Mexico, Dubrucq-Nord, Ulens, Piers, Lavallée, Canal-Nord) | |||
| Saint-Gilles/Sint-Gillis (Guillaume Tell-Sud, Dethy (rue), Angleterre (rue d'), Regies, Roi (Avenue du), Denmark (rue de), Gare du Midi, Crickx (rue), Jamar, France (rue de)) | |||
| Saint-Josse-Ten-Noode/Sint-Joost-Ten-Noode (Saint-François, Saint-Lazare, Rogier, Prairie, Jardin Botanique, Nord, Manhattan) | |||
| Schaerbeek/Schaarbeek (Josaphat Gare, Houffalize (Place), L'Olivier (rue), Royale Sainte-Marie (rue), Brabant (rue de), Vanderlinden (rue), Palais (rue de), Gare du Nord, Reine (Avenue), Stephenson (Place), Brichaut (rue de)) | |||
| Uccle/Ukkel (Zwartebeek) | |||
|
(*) Jeśli chodzi o obszary kwalifikujące się do pomocy w regionie flamandzkim, wskazana intensywność pomocy to intensywność pomocy dotycząca wszystkich przedsiębiorstw bez względu na wielkość. | |||
|
(1) W odniesieniu do projektów inwestycyjnych przewidujących wydatki kwalifikowane w kwocie nieprzekraczającej 50 mln EUR, z wyjątkiem obszarów kwalifikujących się do objęcia pomocą w regionie flamandzkim, oznaczonych(*), pułap ten jest wyższy o 10 punktów procentowych dla średnich przedsiębiorstw i o 20 punktów procentowych dla małych przedsiębiorstw zgodnie z definicją zawartą w zaleceniu Komisji z dnia 6 maja 2003 r. dotyczącym definicji mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (Dz.U. L 124 z 20.5.2003, str. 36). W przypadku dużych projektów inwestycyjnych przewidujących wydatki kwalifikowane w kwocie przekraczającej 50 mln EUR pułap ten dostosowuje się zgodnie z ust. 67 Wytycznych w sprawie krajowej pomocy regionalnej na lata 2007- 2013. | |||
|
(2) Region ten może nadal kwalifikować się do objęcia pomocą zgodnie z art. 87 ust. 3 lit. a) - wówczas pułap na okres od 1.1.2011 r. do 31.12.2013 r. zostanie podniesiony do 30 %, jeżeli przegląd zaplanowany na 2010 r. wykaże, że wartość PKB na mieszkańca regionu spadła poniżej 75 % średniej wartości dla UE-25. | |||
| (3) Tylko do 31.12.2010 | |||
N 1/07 - BUŁGARIA
Krajowa mapa pomocy regionalnej
obowiązująca od dnia przystąpienia Bułgarii do Unii Europejskiej do 31.12.2013
(zatwierdzona przez Komisję dnia 24.1.2007)
| Kod strefy | Nazwa strefy |
Pułap regionalnej pomocy inwestycyjnej(1) (mający zastosowanie do dużych przedsiębiorstw) |
|
1. Regiony kwalifikujące się do objęcia pomocą zgodnie z art. 87 ust. 3 lit. a) Traktatu WE do dnia 31.12.2013 | ||
| BG | BUŁGARIA | 50 % |
| BG11 | Severozapaden | 50 % |
| BG12 | Severen Tsentralen | 50 % |
| BG13 | Severoiztochen | 50 % |
| BG21 | Yugozapaden | 50 % |
| BG22 | Yuzhen Tsentralen | 50 % |
| BG23 | Yugoiztochen | 50 % |
|
(1) W odniesieniu do projektów inwestycyjnych przewidujących wydatki kwalifikowane w kwocie nieprzekraczającej 50 mln EUR pułap ten powiększa się o 10 punktów procentowych dla średnich przedsiębiorstw oraz o 20 punktów procentowych dla małych przedsiębiorstw zgodnie z zaleceniem Komisji z dnia 6 maja 2003 r. dotyczącym definicji mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (Dz.U. L 124 z 20.5.2003, str. 36). W przypadku dużych projektów inwestycyjnych przewidujących wydatki kwalifikowane w kwocie przekraczającej 50 mln EUR pułap ten dostosowuje się zgodnie z ust. 67 Wytycznych w sprawie krajowej pomocy regionalnej na lata 2007-2013. | ||
N 2/07 - RUMUNIA
Krajowa mapa pomocy regionalnej
obowiązująca od dnia przystąpienia Rumunii do Unii Europejskiej do 31.12.2013
(zatwierdzona przez Komisję dnia 24.1.2007)
| Kod strefy | Nazwa strefy |
Pułap regionalnej pomocy inwestycyjnej(1) (mający zastosowanie do dużych przedsiębiorstw) |
|
1. Regiony kwalifikujące się do objęcia pomocą zgodnie z art. 87 ust. 3 lit. a) Traktatu WE do dnia 31.12.2013 | ||
| RO | RUMUNIA | |
| RO01 | Nord-Est | 50 % |
| RO02 | Sud-Est | 50 % |
| RO03 | Sud | 50 % |
| RO04 | Sud-Vest | 50 % |
| RO05 | Vest | 50 % |
| RO06 | Nord-Vest | 50 % |
| RO07 | Centru | 50 % |
| RO08 | Bucuresti | 40 % |
|
(1) W odniesieniu do projektów inwestycyjnych przewidujących wydatki kwalifikowane w kwocie nieprzekraczającej 50 mln EUR pułap ten powiększa się o 10 punktów procentowych dla średnich przedsiębiorstw oraz o 20 punktów procentowych dla małych przedsiębiorstw zgodnie z zaleceniem Komisji z dnia 6 maja 2003 r. dotyczącym definicji mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (Dz.U. L 124 z 20.5.2003, str. 36). W przypadku dużych projektów inwestycyjnych przewidujących wydatki kwalifikowane w kwocie przekraczającej 50 mln EUR pułap ten dostosowuje się zgodnie z ust. 67 Wytycznych w sprawie krajowej pomocy regionalnej na lata 2007-2013. | ||
______
(1) Dz.U. C 54 z 4.3.2006, str. 13.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.73.15 |
| Rodzaj: | Zawiadomienie |
| Tytuł: | Wytyczne w sprawie krajowej pomocy regionalnej na lata 2007-2013 - Krajowa mapa pomocy regionalnej: Belgia, Bułgaria, Rumunia. |
| Data aktu: | 30/03/2007 |
| Data ogłoszenia: | 30/03/2007 |