(2007/C 309/03)(Dz.U.UE C z dnia 19 grudnia 2007 r.)
WSTĘP
1. Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (zwana dalej "Agencją") została ustanowiona na mocy decyzji Komisji 2005/56/WE z dnia 14 stycznia 2005 r.(1). Agencję ustanowiono na okres rozpoczynający się dnia 1 stycznia 2005 r. i kończący się dnia 31 grudnia 2008 r. Celem Agencji jest zarządzanie wyznaczonymi przez Komisję programami w dziedzinie edukacji, sektora audiowizualnego i kultury, w tym realizacja projektów technicznych. Agencja uzyskała pełną niezależność w 2006 r.
2. W tabeli 1 skrótowo przedstawiono kompetencje i działania Agencji. Najważniejsze dane ze sporządzonego przez Agencję sprawozdania finansowego za rok budżetowy 2006 przedstawiono do celów informacyjnych w tabelach 2, 3 i 4.
POŚWIADCZENIE WIARYGODNOŚCI
3. Niniejsze poświadczenie jest skierowane do Parlamentu Europejskiego i Rady na mocy art. 14 rozporządzenia Rady (WE) nr 58 z dnia 19 grudnia 2002 r.(2). Sporządzono je w wyniku zbadania sprawozdania finansowego Agencji zgodnie z postanowieniami art. 248 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską.
4. Sprawozdanie finansowe Agencji za rok budżetowy zakończony dnia 31 grudnia 2006 r.(3) zostało sporządzone przez jej dyrektora zgodnie z art. 14 rozporządzenia (WE) nr 58/2003 i przekazane Trybunałowi, który jest zobowiązany do wydania poświadczenia na temat wiarygodności tego sprawozdania oraz legalności i prawidłowości transakcji leżących u jego podstaw.
5. Trybunał przeprowadził kontrolę zgodnie z międzynarodowymi standardami kontroli IFAC i INTOSAI oraz opracowanymi przez te organizacje kodeksami etyki w takim zakresie, w jakim znajdują one zastosowanie w kontekście Wspólnoty Europejskiej. Kontrola została przygotowana i przeprowadzona w celu uzyskania wystarczającej pewności, że sprawozdanie finansowe jest wiarygodne, a transakcje leżące u jego podstaw legalne i prawidłowe.
6. Trybunał uzyskał uzasadnioną podstawę do wydania poniższego poświadczenia.
Wiarygodność rozliczeń |
Sprawozdanie finansowe Agencji za rok budżetowy zakończony dnia 31 grudnia 2006 r. jest wiarygodne we wszystkich istotnych aspektach. |
Legalność i prawidłowość transakcji leżących u podstaw rozliczeń |
Transakcje leżące u podstaw rocznego sprawozdania finansowego Agencji są, jako całość, legalne i prawidłowe. |
Przedstawiona poniżej uwaga nie podważa opinii Trybunału. |
UWAGA
7. Główną cechą wykonania budżetu było anulowanie prawie 10 % środków na rok budżetowy. Wskaźnik przeniesień w przypadku wydatków administracyjnych przekroczył 50 %.
Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez Trybunał Obrachunkowy w Luksemburgu na posiedzeniu w dniu 27 września 2007 r.
|
W imieniu Trybunału Obrachunkowego |
|
Hubert WEBER |
|
Prezes |
______
(1) Dz.U. L 24 z 27.1.2005, str. 35.
(2) Dz.U. L 11 z 16.1.2003, str. 5.
(3) Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone w dniu 29 czerwca 2007 r. i wpłynęło do Trybunału w dniu 17 lipca 2007 r.
..................................................Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Tabela 1
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA), Bruksela
grafika
Tabela 2
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (Bruksela) - Wykonanie budżetu za rok budżetowy 2006
grafika
Tabela 3
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (Bruksela) - Rachunek dochodów i wydatków za rok budżetowy 2006
grafika
Tabela 4
Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (Bruksela) - Bilans na dzień 31 grudnia 2006 r.
grafika
ODPOWIEDZI AGENCJI
7. Z uwagi na zwrot środków wpłaconych przez Agencję w ciągu roku, począwszy od dnia 31 grudnia 2006 r. anulowanie środków zostało ograniczone. Powyższą sytuację można wytłumaczyć dużą liczbą umów o poziomie usług (Service Level Agreements) i umów, które nie mogły być zawarte przed końcem 2006 r., charakteryzujących się wysokim stopniem przenoszonych środków, aby umożliwić uregulowanie niewystawionych faktur zgodnie z art. 9 ust. 4 rozporządzenia finansowego umożliwiającego pokrycie wydatków administracyjnych do końca roku n+1.