Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2007/C 29/02)
(Dz.U.UE C z dnia 9 lutego 2007 r.)
| Data przyjęcia decyzji | 6.12.2006 |
| Numer pomocy | N 314/06 |
| Państwo członkowskie | Dania |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Eftergivelse af gćld for socialt udsatte personer til offentlige virksomheder |
| Podstawa prawna | Lovforslag Nr. L174 |
| Rodzaj środka pomocy | Środek nie stanowi pomocy |
| Cel pomocy | Zatrudnienie |
| Forma pomocy | Dotacje bezpośrednie |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy 25 mln DKK; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu 25 mln DKK |
| Intensywność pomocy | Środek nie stanowi pomocy |
| Czas trwania | 1.8.2006-1.8.2010 |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Skatteministeriet Nicolai Eigtvedsgade 28 DK-1402 Křbenhavn K |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
| Data przyjęcia decyzji | 20.12.2006 |
| Numer pomocy | N 440/06 |
| Państwo członkowskie | Włochy |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Misure a favore delle attivitŕ produttive nelle aree depresse del Paese - modifiche al regime di aiuto N 715/1999 |
| Podstawa prawna | Legge 14 maggio 2005, articolo 8 |
| Delibera CIPE del 15.7.2005 «Modalitŕ di funzionamento del fondo rotativo per il sostegno alle imprese» | |
| Decreto del Ministro delle attivitŕ produttive di concerto con Ministro delle Finanze recante nuovi criteri e modalitŕ per la concessione e derogazione delle agevolazioni alle attivitŕ produttive nelle aree sottoutilizzate. | |
| Circolare esplicativa n. 980902 del 23.3.2006 | |
| Decreto del Ministero dello sviluppo economico del 23.6.2006 | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Rozwój regionalny, Małe i średnie przedsiębiorstwa |
| Forma pomocy | Pożyczka uprzywilejowana, Dotacje bezpośrednie |
| Budżet | Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu 1,579 mln EUR |
| Intensywność pomocy | 50 % |
| Czas trwania | Do dnia 31.12.2006 |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc | Ministero dello sviluppo economico |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
| Data przyjęcia decyzji | 11.5.2006 |
| Numer pomocy | N 526/05 |
| Państwo członkowskie | Polska |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Pomoc regionalna udzielana przez gminy na wspieranie nowych inwestycji i tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją |
| Podstawa prawna | Art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz.U. z 2002 r. nr 9, poz. 84 z późn. zm.) oraz uchwały rad gmin podejmowane na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Projekt Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie udzielania przez gminy pomocy regionalnej na wspieranie nowych inwestycji i tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Rozwój regionalny |
| Forma pomocy | Ulga podatkowa |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy 100 mln PLN |
| Intensywność pomocy | 30 %, 40 % lub 50 % w zależności od regionu (oraz 15 % dodatkowo dla MŚP). 30 % stosownego pułapu pomocy dla sektora motoryzacyjnego. Intensywność pomocy dla dużych projektów inwestycyjnych zostanie określona zgodnie z wzorem zawartym w pkt 21 Wielosektorowych zasad ramowych dla dużych projektów inwestycyjnych |
| Czas trwania | Do dnia 31.12.2006 |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc | - |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
| Data przyjęcia decyzji | 22.12.2006 |
| Numer pomocy | N 789/06 |
| Państwo członkowskie | Niemcy |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Forschungsprogramm "Bauforschung und -technik für eine nachhaltige Stadtund Raumentwicklung" |
| Podstawa prawna | Haushaltsgesetz, Einzelplan 30, Kapitel 3006, Titel 68302 |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Badania i rozwój |
| Forma pomocy | Dotacje bezpośrednie |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy approx. 0,5 mln EUR; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu 1 mln EUR |
| Intensywność pomocy | 100 % |
| Czas trwania | 1.1.2007-31.12.2008 |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Bundesministerium für Bildung und Forschung Hannoversche Str. 28-30 D-10115 Berlin |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
| Data przyjęcia decyzji | 21.12.2006 |
| Numer pomocy | N 790/06 |
| Państwo członkowskie | Niemcy |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Innovative Arbeitsgestaltung und Dienstleistungen |
| Podstawa prawna | Haushaltsgesetz des Bundes, Einzelplan 30; Kapitel 3002; Titel 68513 |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Badania i rozwój |
| Forma pomocy | Dotacje bezpośrednie |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy 22,6 mln EUR; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu 90,5 mln EUR |
| Intensywność pomocy | 100 % |
| Czas trwania | 1.1.2007-31.12.2010 |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Bundesministerium für Bildung und Forschung Hannoversche Str. 28-30 D-10115 Berlin |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.29.4 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Zezwolenie na pomoc państwa w ramach przepisów zawartych w art. 87 i 88 Traktatu WE - Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu. |
| Data aktu: | 09/02/2007 |
| Data ogłoszenia: | 09/02/2007 |