Nałożenie przez Francję obowiązku użyteczności publicznej na obsługę regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Dijon a Bordeaux oraz Dijon a Tuluzą.

Nałożenie przez Francję obowiązku użyteczności publicznej na obsługę regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Dijon a Bordeaux oraz Dijon a Tuluzą

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2007/C 151/04)

(Dz.U.UE C z dnia 5 lipca 2007 r.)

1. Zgodnie z przepisami art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Rady (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych(1), Francja podjęła decyzję o nałożeniu obowiązków użyteczności publicznej na obsługę regularnych połączeń lotniczych między portami lotniczymi Dijon-Bourgogne a Bordeaux (Mérignac), z jednej strony, oraz między portami lotniczymi Dijon-Bourgogne a Tuluzą (Blagnac), z drugiej strony.

2. Obowiązki użyteczności publicznej w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych między portami lotniczymi Dijon-Bourgogne a Bordeaux (Mérignac), z jednej strony, oraz między portami lotniczymi Dijon-Bourgogne a Tuluzą (Blagnac), z drugiej strony, są następujące:

2.1. Minimalna częstotliwość lotów

Usługi powinny być wykonywane w wymiarze przynajmniej:

– dwóch lotów w obie strony dziennie, rano i wieczorem, od poniedziałku do piątku włącznie, oprócz dni wolnych od pracy, przez 220 dni w roku;

– jednego lotu w obie strony, wieczorem, w niedzielę, przez 48 tygodni w roku.

W ciągu tygodnia, usługi powinny być wykonywane rano na trasie Dijon - Bordeaux - Tuluza - Dijon i wieczorem na trasie Dijon - Tuluza - Bordeaux - Dijon, bez dodatkowego międzylądowania zarówno rano jak i wieczorem.

2.2. Flota i zdolność przewozowa

Połączenie musi być obsługiwane przy użyciu statków powietrznych z kabiną ciśnieniową o liczbie miejsc nie mniejszej niż 28.

2.3. Rozkład lotów

Rozkład lotów powinien umożliwiać pasażerom odbycie podróży w obie strony w ciągu tego samego dnia z możliwością spędzenia przynajmniej 7 godzin zarówno w Tuluzie jak i w Dijon.

Rozkład lotów powinien umożliwiać pasażerom tranzytowym połączenia w ruchu krajowym i międzynarodowym z portów lotniczych w Bordeaux i Tuluzie.

2.4. Sprzedaż biletów lotniczych

Sprzedaż biletów lotniczych powinna odbywać się w komputerowym systemie rezerwacji.

2.5. Ciągłość obsługi

Z wyjątkiem przypadków działania siły wyższej, liczba lotów odwołanych bezpośrednio z winy przewoźnika nie powinna przekraczać w sezonie lotniczym IATA 3 % liczby zaplanowanych lotów. Ponadto przewoźnik może zawiesić obsługę połączeń wyłącznie z co najmniej sześciomiesięcznym wypowiedzeniem.

Przewoźników wspólnotowych informuje się, że prowadzenie działalności bez znajomości obowiązku użyteczności publicznej może skutkować karami administracyjnymi i/lub sankcjami karnymi.

______

(1) Dz.U. L 240 z 24.8.1992, str. 8.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2007.151.9

Rodzaj: Zawiadomienie
Tytuł: Nałożenie przez Francję obowiązku użyteczności publicznej na obsługę regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Dijon a Bordeaux oraz Dijon a Tuluzą.
Data aktu: 05/07/2007
Data ogłoszenia: 05/07/2007