dotyczące sprawozdania finansowego Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa na Morzu za rok budżetowy 2005, wraz z odpowiedziami Agencji
(2006/C 312/06)
(Dz.U.UE C z dnia 19 grudnia 2006 r.)
WSTĘP
Niniejsze sprawozdanie zostało przyjęte przez Trybunał Obrachunkowy w Luksemburgu na posiedzeniu w dniu 28 września 2006 r.
| W imieniu Trybunału Obrachunkowego | |
| Hubert WEBER | |
| Prezes |
Tabela 1
Europejska Agencja ds. Bezpieczeństwa na Morzu (siedziba tymczasowa: Bruksela, przewidziane przeniesienie siedziby do Lizbony)
| Zakres kompetencji wspólnotowych według Traktatu | Kompetencje Agencji (rozporządzenie (WE) nr 1406/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2002 r., zmienione rozporządzeniami (WE) nr 1644/2003 z dnia 22 lipca 2003 r. i (WE) nr 724/2004 z dnia 31 marca 2004 r.) | Zarządzanie | Środki udostępnione Agencji (2004) | Produkty i usługi dostarczone/wyświadczone 2005 | |
|
Wspólna polityka transportowa: Rada, stanowiąc większością kwalifikowaną, może zadecydować, czy, w jakim zakresie i w jakim trybie właściwe przepisy mogą być przyjęte dla transportu morskiego i lotniczego. (artykuł 80 Traktatu). |
Cele: - zapewnienie wysokiego, jednolitego i skutecznego poziomu bezpieczeństwa na morzu i zapobieganie zanieczyszczeniom ze statków, - zapewnianie pomocy technicznej i naukowej Komisji i państwom członkowskim, - kontrola stosowania prawodawstwa wspólnotowego w tym zakresie oraz ocena skuteczności podejmowanych środków, - ustanowienie środków operacyjnych w celu walki z zanieczyszczeniem wód europejskich. |
Zadania: - wspomaganie Komisji w tworzeniu i wykonywaniu prawodawstwa wspólnotowego, - monitorowanie funkcjonowania wspólnotowego reżimu kontroli państwa portu, co może obejmować kontrole w państwach członkowskich, - zapewnianie Komisji pomocy technicznej w zakresie kontroli statków prowadzonej przez państwo portu, - współpraca z państwami członkowskimi w celu tworzenia rozwiązań technicznych i dostarczanie im pomocy w zakresie wykonywania prawodawstwa wspólnotowego, - promowanie współpracy pomiędzy państwami nadbrzeżnymi w odnośnych rejonach żeglugi, - rozwijanie niezbędnych systemów informacji, - ułatwianie współpracy między państwami członkowskimi i Komisją w celu opracowania wspólnej metodologii przeprowadzania dochodzeń dotyczących wypadków, - dostarczanie Komisji i państwom członkowskim wiarygodnych informacji na temat bezpieczeństwa na morzu i zanieczyszczeń ze statków, - pomoc Komisji i państwom członkowskim w identyfikacji i ściganiu statków dokonujących nielegalnych zrzutów, - kontrola uznanych przez UE towarzystw klasyfikacyjnych i przedstawianie Komisji odpowiednich sprawozdań, - pomoc Komisji w opracowywaniu i wykonywaniu zadań dotyczących dyrektywy w sprawie wyposażenia statków, - dostarczanie Komisji danych dotyczących zastosowania dyrektywy w sprawie portowych urządzeń do odbioru odpadów w portach europejskich. |
1) Rada administracyjna: Skład Po jednym przedstawicielu z każdego państwa członkowskiego, czterech przedstawicieli Komisji, czterech przedstawicieli, bez prawa głosu, właściwych sektorów zawodowych. Zadania: - uchwalanie budżetu i zatwierdzanie programu pracy, - rozpatrywanie wniosków państw członkowskich o pomoc techniczną. 2) Dyrektor zarządzający: Mianowany przez radę administracyjną na wniosek Komisji. 3) Kontrola zewnętrzna: Trybunał Obrachunkowy. 4) Organ udzielający absolutorium z wykonania budżetu: Parlament na zalecenie Rady. |
Budżet ostateczny na 2005 r.: 35,3 mln euro (13,3 mln euro), z czego dotacje wspólnotowe: 100 % (100 %). Zatrudnienie na dzień 31 grudnia 2005 r.: 95 (55) stanowisk w planie zatrudnienia, z czego obsadzonych: 80 (34) + 20 (9) innych stanowisk (kontrakty pomocnicze, oddelegowani eksperci narodowi, personel lokalny i pracownicy zatrudnieni na czas określony). Całkowite zatrudnienie: 100 (43), z czego wykonujący zadania - operacyjne: 65 (27). - administracyjne: 27 (13), - mieszane: 8 (3). |
Liczba wydanych specyfikacji technicznych oraz wytycznych: 29. Inspekcje/- kontrole: 40. Dochodzenia: 10. Seminaria: 22. |
| Źródło: Informacje przekazane przez Agencję. | |||||
EUROPEJSKA AGENCJA DS. BEZPIECZEŃSTWA NA MORZU
Tabela 2
Wykonanie budżetu za rok budżetowy 2005
Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
Tabela 3
Rachunek dochodów i wydatków za rok budżetowy 2005(1)
| (w tys. euro) | |
| 2005 | |
| Dochody operacyjne | |
| Dotacje wspólnotowe | 15.656 |
| Ogółem (a) | 15.656 |
| Wydatki operacyjne | |
| Personel | 6.099 |
| Administracja | 2.194 |
| Działania operacyjne | 2.925 |
| Ogółem (b) | 11.218 |
| Wynik operacyjny (c = a - b) | 4.438 |
| Inne przychody (d) | 0 |
| Inne koszty (e) | 3 |
| Wynik ekonomiczny (f = c + d - e) | 4.435 |
|
(1) Dane za rok budżetowy 2004 nie zostały podane, ponieważ z powodu zmian w stosowanych metodach rachunkowości nie są one porównywalne z danymi za rok budżetowy 2005. | |
Tabela 4
Bilans na dzień 31 grudnia 2005 r. i 31 grudnia 2004 r.(1)
| (w tys. euro) | ||
| 2005 | 2004 | |
| Aktywa | ||
| Aktywa trwałe | 524 | 206 |
| Należności krótkoterminowe | 5.456 | 138 |
| Środki pieniężne | 8.866 | 9.754 |
| Ogółem | 14.846 | 10.098 |
| Pasywa | ||
| Wynik z poprzednich lat budżetowych | 2.750 | 0 |
| Wynik roku budżetowego | 4.435 | 2.750 |
| Zobowiązania krótkoterminowe | 7.661 | 7.348 |
| Ogółem | 14.846 | 10.098 |
|
(1) Dane za rok budżetowy 2004 zostały przetworzone dla zapewnienia porównywalności z danymi za rok budżetowy 2005. | ||
Źródło: Dane Agencji. Niniejsze tabele przedstawiają skróconą wersję danych dostarczonych przez Agencję w jej własnym sprawozdaniu finansowym.
ODPOWIEDZI AGENCJI
______
(1) Dz.U. L 208 z 5.8.2002, str. 1.
(2) Dz.U. L 248 z 16.9.2002, str. 1.
(3) Sprawozdanie finansowe zostało sporządzone w dniu 16 czerwca 2006 r. i wpłynęło do Trybunału w dniu 3 lipca 2006 r.
(4) Komisja oceniająca składała się z urzędników należących do tej samej jednostki, podczas gdy zgodnie z przepisami w komisji tej powinny być reprezentowane co najmniej dwie jednostki organizacyjne.
(5) W przypadku części nr 3 wybrane przedsiębiorstwo nie dostarczyło dokumentów potwierdzających jego zdolność techniczną do realizacji zlecanych zadań.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.312.30 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Sprawozdanie dotyczące sprawozdania finansowego Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa na Morzu za rok budżetowy 2005, wraz z odpowiedziami Agencji. |
| Data aktu: | 28/09/2006 |
| Data ogłoszenia: | 19/12/2006 |