nr 40/04/COL
z dnia 17 marca 2004 r.
Zmieniająca po raz czterdziesty trzeci zasady proceduralne i merytoryczne w dziedzinie pomocy państwa poprzez zmianę rozdziału 26a: "wielosektorowe zasady ramowe dotyczące pomocy regionalnej na rzecz dużych projektów inwestycyjnych" oraz propozycja dotycząca odpowiednich środków
(2006/C 168/07)
(Dz.U.UE C z dnia 20 lipca 2006 r.)
URZĄD NADZORU EFTA,
UWZGLĘDNIAJĄC Porozumienie o Europejskim Obszarze Gospodarczym(1), w szczególności jego art. 61 do 63 oraz Protokół 26,
UWZGLĘDNIAJĄC Porozumienie pomiędzy Państwami EFTA w sprawie ustanowienia Urzędu Nadzoru i Trybunału Sprawiedliwości(2), w szczególności jego art. 24, art. 5 ust. 2 lit. b), art. 1 w części I Protokołu 3 oraz art. 18 i 19 w części II Protokołu 3(3),
ZGODNIE Z art. 24 Porozumienia o Nadzorze i Trybunale, Urząd Nadzoru EFTA nadaje moc prawną postanowieniom Porozumienia EOG dotyczącym pomocy państwa,
ZGODNIE Z art. 5 ust. 2 lit. b) Porozumienia o Nadzorze i Trybunale, Urząd Nadzoru EFTA wydaje zawiadomienia oraz wytyczne w kwestiach objętych Porozumieniem EOG, jeśli Porozumienie to lub Porozumienie o Nadzorze i Trybunale wyraźnie tak stanowi lub jeśli Urząd Nadzoru EFTA uznaje to za konieczne,
PRZYWOŁUJĄC Zasady proceduralne i merytoryczne w dziedzinie pomocy państwa(4) przyjęte przez Urząd Nadzoru EFTA(5) w dniu 19 stycznia 1994 r.,
MAJĄC NA UWADZE, że w dniu 1 listopada 2003 r. Komisja Wspólnot Europejskich (zwana dalej "Komisją WE") opublikowała komunikat dotyczący zmiany Wielosektorowych zasad ramowych dotyczących pomocy regionalnej dla dużych projektów inwestycyjnych (2002) w sprawie utworzenia wykazu sektorów stojących przed problemami strukturalnymi oraz dotyczący propozycji odpowiednich środków zgodnie z art. 88 ust. 1 Traktatu WE w odniesieniu do sektora motoryzacyjnego i sektora włókien syntetycznych(6),
MAJĄC NA UWADZE, że omawiane zasady ramowe mają również znaczenie dla Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
MAJĄC NA UWADZE, że należy zagwarantować jednolite stosowanie zasad EOG w zakresie pomocy państwa na całym Europejskim Obszarze Gospodarczym,
MAJĄC NA UWADZE, że doświadczenia zebrane w ostatnich latach oraz informacje dostępne na temat sytuacji panującej obecnie w odpowiednich sektorach skłoniły Urząd do podjęcia decyzji o utrzymaniu ograniczeń obowiązujących w odniesieniu do regionalnej pomocy inwestycyjnej w sektorze motoryzacyjnym i sektorze włókien syntetycznych,
MAJĄC NA UWADZE, że Urząd Nadzoru EFTA postanowił nie włączać sektora budownictwa okrętowego do zakresu Wielosektorowych zasad ramowych,
MAJĄC NA UWADZE, że Urząd Nadzoru EFTA postanowił wprowadzić poprawkę techniczną do brzmienia przepisów przejściowych dla sektora motoryzacyjnego, tak aby mogły być one stosowane w odniesieniu do pomocy przyznanej po dniu 31 grudnia 2003 r.,
MAJĄC NA UWADZE, że zgodnie z pkt II części "OGÓLNE" zamieszczonej na końcu załącznika XV do Porozumienia EOG, Urząd Nadzoru EFTA przyjmie, po konsultacji z Komisją WE, akty prawne odpowiadające tym, które zostały przyjęte przez Komisję WE,
PO KONSULTACJI z Komisją WE,
ODWOŁUJĄC SIĘ DO konsultacji, które Urząd Nadzoru EFTA odbył z Państwami EFTA w przedmiotowej sprawie na wielostronnym spotkaniu dnia 3 lutego 2004 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
1. Rozdział 26A Wytycznych w sprawie pomocy państwa zmienia się w sposób opisany w załączniku I do niniejszej decyzji. Proponuje się także odpowiednie środki wymienione w załączniku I.
2. Państwa EFTA zostają poinformowane pismem zawierającym egzemplarz niniejszej decyzji wraz z załącznikiem I. Państwa EFTA muszą wyrazić swoją zgodę na odpowiednie środki w ciągu jednego miesiąca od daty otrzymania niniejszego wniosku.
3. Komisja WE zostaje poinformowana, zgodnie z lit. d) Protokołu 27 Porozumienia EOG, poprzez przekazanie jej egzemplarza niniejszej decyzji wraz z Załącznikiem I.
4. Niniejsza decyzja, wraz z Załącznikiem I, zostaje opublikowana w sekcji dotyczącej spraw EOG oraz w Suplemencie EOG do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej.
5. W przypadku przyjęcia przez państwa EFTA propozycji dotyczącej odpowiednich środków zostaje opublikowane obwieszczenie skrócone w sekcji EOG Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej oraz w jego Suplemencie EOG (zawarte w załączniku 2).
6. Decyzja w języku angielskim jest autentyczna.
Sporządzono w Brukseli, dnia 17 marca 2004 r.
| W imieniu Urzędu Nadzoru EFTA | |
| Hannes HAFSTEIN | Einar M. BULL |
| Przewodniczący | Członek Kolegium |
______
(1) Zwane dalej Porozumieniem EOG.
(2) Zwane dalej Porozumieniem o Nadzorze i Trybunale.
(3) Protokół 3 do Porozumienia o Nadzorze i Trybunale zmieniony przez Państwa EFTA dnia 10 grudnia 2001 r. Zmiany weszły w życie dnia 28 sierpnia 2003 r.
(4) Zwane dalej "Wytycznymi w sprawie pomocy państwa".
(5) Pierwotnie opublikowane w Dz.U. L 231 z 3.9.1994 oraz w Suplemencie EOG nr 32 z tego samego dnia, ostatnio zmienione decyzją Kolegium nr 39/04/COL z dnia 17 marca 2004 r., dotychczas nieopublikowaną.
(6) Dz.U. C 263 z 1.11.2003, str. 3.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.168.15 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja nr 40/04/COL zmieniająca po raz czterdziesty trzeci zasady proceduralne i merytoryczne w dziedzinie pomocy państwa poprzez zmianę rozdziału 26a: "wielosektorowe zasady ramowe dotyczące pomocy regionalnej na rzecz dużych projektów inwestycyjnych" oraz propozycja dotycząca odpowiednich środków |
| Data aktu: | 17/03/2004 |
| Data ogłoszenia: | 20/07/2006 |
| Data wejścia w życie: | 17/03/2004 |