(zgodnie z art. 15 i 16 decyzji Komisji (2001/462/WE, EWWiS) z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień urzędników przeprowadzających spotkania wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21)
(2006/C 149/03)
(Dz.U.UE C z dnia 27 czerwca 2006 r.)
W dniu 15 marca 2005 r., zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 (zwanego dalej "rozporządzeniem w sprawie połączeń"), Komisja otrzymała zgłoszenie w sprawie planowanej koncentracji, w wyniku której spółka Johnson & Johnson, USA (zwana dalej "J&J") przejmuje w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie połączeń kontrolę nad całością Guidant Corporation, USA ("Guidant") w drodze zakupu akcji.
Po zakończeniu pierwszego etapu postępowania Komisja uznała, że wspomniana koncentracja budzi poważne wątpliwości co do zgodności ze wspólnym rynkiem i z Porozumieniem EOG. W związku z tym w dniu 22 kwietnia 2005 r. Komisja wszczęła postępowanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie połączeń.
Dnia 20 czerwca 2005 r. przesłano spółce J&J pisemne zgłoszenie zastrzeżeń. Następnego dnia przyznano jej dostęp do akt Komisji. Spółkę J&J poproszono o udzielenie odpowiedzi w terminie do dnia 27 czerwca 2005 r. Termin został dotrzymany.
Strony nie złożyły wniosku o rozpatrzenie ich argumentów w ramach formalnego ustnego złożenia wyjaśnień.
Jako zainteresowane strony trzecie zgodnie z art. 18 ust. 4 rozporządzenia w sprawie połączeń prawo głosu otrzymały firmy: Edwards Lifesciences SA, Sorin SpA, Abott Laboratories oraz Medtronic Inc. Przekazano im również odpowiednie informacje o naturze i o przedmiocie sprawy.
Dnia 13 lipca 2005 r. J&J zaproponowało zobowiązania mające na celu zaradzenie przeszkodom dla konkurencji wyszczególnionym w pisemnym zgłoszeniu zastrzeżeń. Przeprowadzono próbę rynkową proponowanych zobowiązań. Nie otrzymałam polecenia sprawdzenia obiektywności wyżej wymienionej próby. Strony nie wnioskowały więcej o udzielenie dostępu do akt Komisji, w szczególności do wyników próby rynkowej.
W świetle zaproponowanych zobowiązań i po zbadaniu wyników próby rynkowej opracowany został projekt decyzji stwierdzającej zgodność omawianej koncentracji ze wspólnym rynkiem i z Porozumieniem EOG.
W związku z powyższym stwierdzam, że w niniejszym postępowaniu prawo wszystkich stron do złożenia wyjaśnień zostało zachowane.
Bruksela, dnia 10 sierpnia 2005 r.
| Karen WILLIAMS |
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2006.149.4 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w sprawie COMP/M.3687 - Johnson&Johnson/Guidant. |
| Data aktu: | 10/08/2005 |
| Data ogłoszenia: | 27/06/2006 |