Skarga wniesiona w dniu 30 września 2005 r. - Francja przeciwko Komisji(Sprawa T-370/05)
(2005/C 315/30)
Język postępowania: francuski
(Dz.U.UE C z dnia 10 grudnia 2005 r.)
Strony
Strona skarżąca: Republika Francuska (Paryż, Francja) [przedstawiciel(- e): pełnomocnicy G. de Bergues, A. Colomb]
Strona pozwana: Komisja Wspólnot Europejskich
Żądania strony skarżącej
– stwierdzenie nieważności decyzji Komisji C (2005) 2576 wersja ostateczna z dnia 20 lipca 2005 r. w sprawie wyłączenia z finansowania wspólnotowego niektórych wydatków poniesionych przez Państwa Członkowskie w ramach sekcji gwarancji Europejskiego Funduszu Gwarancji Rolnej (EFOGR), w zakresie, w jakim wyłącza ona z finansowania wspólnotowego kwotę 13 519 122,05 euro tytułem korekty powierzchni określonej jako kwalifikująca się w ramach pomocy na restrukturyzację i przekształcenie winnic w latach budżetowych 2001-2003;
– obciążenie strony pozwanej kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
W drodze zaskarżonej decyzji, będącej przedmiotem niniejszego sporu, Komisja postanowiła o rozliczeniu rachunków skarżącej w odniesieniu do sektora uprawy winorośli z kwoty odpowiadającej wartości podlegającej wyłączeniu z finansowania wspólnotowego ze względu na, po pierwsze - korektę wynikającą z przekroczenia praw do nowych plantacji, a po drugie - korektę zastosowaną przez Komisję w odniesieniu do różnicy pomiędzy powierzchnią zdeklarowaną przez Francję jako kwalifikująca się w ramach pomocy na restrukturyzację/ przekształcenie, a powierzchnią podlegającą kwalifikacji w ocenie Komisji, w odniesieniu do lat gospodarczych 2000- 2001 oraz 2001-2002. Strona skarżąca kwestionuje wyłącznie drugą część spornej decyzji, odnoszącą się do ujemnej korekty powierzchni.
Na poparcie swych żądań skarżąca podnosi dwa zarzuty. W ramach pierwszego z zarzutów skarżąca twierdzi, iż Komisja błędnie zastosowała art. 7 ust 4 rozporządzenia 1258/99(1), ponieważ nie udowodniła faktu naruszenia przez rząd francuski przepisów wspólnotowych przy obliczaniu wartości pomocy na restrukturyzację i przekształcenie winnic, ani istnienia szkody, jaką przyjęta przez rząd francuski metoda obliczeniowa miałaby spowodować w budżecie Wspólnoty.
Drugi zarzut podniesiony przez skarżącą odwołuje się do niedostatecznego charakteru uzasadnienia, polegającego na tym, że zaskarżona decyzja nie wyjaśnia, jakie zdaniem Komisji zasady w odniesieniu do powierzchni nie obsadzonych powinny były zostać zastosowane w obliczeniach wartości pomocy, ani nie wyjaśnia w jasny sposób zastosowania 10 % korekty finansowej do kwot pomocy na restrukturyzację i przekształcenie winnic.
______
(1) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/99 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej, Dz.U. UE L 160 z 26/06/1999, str. 0103 - 0112