Skarga wniesiona w dniu 10 sierpnia 2005 r. - Arko i in./ Komisja(Sprawa T-314/05)
(2005/C 281/44)
Język postępowania: francuski
(Dz.U.UE C z dnia 12 listopada 2005 r.)
Strony
Strona skarżąca: Eva Arko (Bruksela, Belgia) i 28 innych osób [Przedstawiciele: S. Rodrigues, avocat, A. Jaume, avocat]
Strona pozwana: Komisja Wspólnot Europejskich
Żądania skarżących
Skarżący wnoszą o:
– uchylenie decyzji strony pozwanej o powołaniach w takim zakresie, w jakim ustalają one grupę zaszeregowania skarżących w oparciu o art. 12 ust. 3 załącznika XIII do regulaminu pracowniczego oraz ich stopień na podstawie przepisów obowiązujących od dnia 1 maja 2004 r.;
– wskazanie stronie pozwanej skutków jakie pociąga za sobą uchylenie zaskarżonych decyzji, a w szczególności przeszeregowania skarżących w oparciu o tabelę równoważności z art. 2 ust. 1 załącznika XIII do regulaminu pracowniczego ze skutkiem wstecznym od dnia wejścia w życie decyzji o powołaniu skarżących;
ewentualnie o:
– zasądzenie od Komisji odszkodowania za szkodę poniesioną przez skarżących w związku z tym, że nie zostali zaszeregowani w oparciu o art. 2 ust. 1 załącznika XIII do regulaminu pracowniczego, od dnia wejścia w życie decyzji o powołaniu skarżących.
W każdym z powyższych przypadków o:
– obciążenie strony pozwanej całością kosztów.
Zarzuty i główne argumenty
Skarżący, urzędnicy Komisji, są laureatami konkursów, które przeprowadzone zostały przed wejściem w życie, w dniu 1 maja 2004 r., zmian w regulaminie pracowniczym. Jako że zostali zatrudnieni po tej dacie, zaszeregowano ich do grupy i stopnia określonego przez nowy regulamin pracowniczy, który uważają za mniej korzystny. W niniejszej skardze kwestionują swe powołania.
Podnoszą brak zastosowania w tym konkretnym przypadku art. 12 załącznika XIII do regulaminu pracowniczego, a także ewentualnie niezgodność z prawem tego przepisu, który naruszać ma szereg zasad prawa wspólnotowego. W tym kontekście odwołują się przede wszystkim do zasady niedyskryminacji, równego traktowania i swobody przepływu pracowników. Skarżący oceniają, że zasady te zostały naruszone w związku z tym, że większość urzędników, o których mowa, ma obywatelstwo nowych państw członkowskich. Uważają także, że byli dyskryminowani w porównaniu z urzędnikami znajdującymi się na tej samej liście odpowiednich kandydatów i powołanymi przed dniem 1 maja 2004 r.
Ponadto skarżący podnoszą naruszenie art. 31 regulaminu pracowniczego, który przewiduje powołanie nowych urzędników do grupy zaszeregowania i na rodzaje stanowisk określone w ogłoszeniu o konkursie, naruszenie zasady ochrony uzasadnionych oczekiwań, pewności prawnej, dobrej administracji i proporcjonalności, obowiązku staranności administracji, a także nadużycie władzy.