Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu
(2005/C 250/03)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 8 października 2005 r.)
Data przyjęcia decyzji: 22.9.2004
Państwo Członkowskie: Portugalia
Nr pomocy: N 161/04
Tytuł: Zbędne koszty w Portugalii
Cel: Kompensacja kosztów zbędnych na portugalskim rynku energii elektrycznej
Podstawa prawna: Projecto de Decreto-Lei CMEC
Budżet: 9.216.074.579 EUR
Czas trwania: do 2027 r.
Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:
http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/
Data przyjęcia decyzji: 9.3.2005
Państwo Członkowskie: Włochy
Nr pomocy: N 173/2003
Tytuł: Region Kampania - Fundusz kapitału podwyższonego ryzyka dla MŚP
Cel: rozwinięcie i poszerzenie rynku kapitału podwyższonego ryzyka w Kampanii oraz wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw
Podstawa prawna: Legge Regionale n. 10 dell'11.10.2001, articolo 3; Misura 4.2, lettera g) del Complemento di Programmazione del Programma Operativo Regionale (P.O.R.) Regione Campania 2000-2006
Convenzione tra la Regione Campania e la Societŕ di Gestione del Risparmio SGR Aggiudicataria;
Regolamento Quadro del Fondo Chiuso Regione Campania
Czas trwania: 10 lat
Inne informacje: sprawozdanie roczne
Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:
http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/
Data przyjęcia decyzji: 26.7.2004
Państwo Członkowskie: Republika Irlandii
Nr pomocy: N 218/2004
Tytuł: Program pilotowy BiR wspólny dla całej Wyspy
Cel: Promowanie i rozwijanie BiR na zasadzie współpracy między Irlandią Północną i Republiką Irlandii w sektorach biotechnologii, urządzeń medycznych oraz farmaceutyków
Podstawa prawna: The British /Irish Agreement Act 1999
Budżet: 3 mln GBP (około 4,1 mln EUR), z czego około 570 tys. EUR na rok pierwszy, 3 mln EUR na rok drugi i 500 tys. EUR na rok trzeci, co stanowi całkowitą kwotę 4.106.665 EUR. Maksymalna dotacja na podmiot: 200.000 EUR
Intensywność lub kwota pomocy: Na badania przemysłowe: maksymalnie 50 %;
Na rozwój przedkonkurencyjny: maksymalnie 25 %;
Intensywność pomocy można zwiększyć maksymalnie o:
– 10 pkt proc., gdy pomoc przyznawana jest MŚP;
– 10 pkt proc., gdy pomoc przyznawana jest przedsiębiorstwom na obszarach objętych pomocą zgodnie z art. 87 ust. 3 lit. a);
– 5 pkt proc., gdy pomoc przyznawana jest przedsiębiorstwom na obszarach objętych pomocą zgodnie z art. 87 ust. 3 lit. c);
– 10 pkt proc., jeśli projekt badawczy nie pokrywa się ze specjalistycznym projektem lub programem rozpoczętym jako część wspólnotowego programu ramowego dla BiR, ale zawiera szczególne elementy w zakresie współpracy lub rozpiętości rezultatów.
Uwzględniając wszelkie dodatki, intensywność pomocy nie może przekroczyć 75 % na badania przemysłowe i 50 % na rozwój przedkonkurencyjny
Czas trwania: 3 lata od daty zatwierdzenia przez Komisję
Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:
http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/
Data przyjęcia decyzji: 9.12.2004
Państwo Członkowskie: Szwecja
Numer sprawy: N 312/2004
Tytuł: Wsparcie infrastruktury do sortowania odpadów
Cel: Wsparcie instalacji infrastruktury do sortowania odpadów w domach mieszkalnych obejmujących kilka gospodarstw domowych w celu stworzenia lepszych warunków do sortowania odpadów
Podstawa prawna: Förslag till lag om kreditering pĺ skattekonto av belopp som beviljats för inrättande av källsorteringsutrymme
Budżet: Razem: 400 mln SEK (ok. 44 mln EUR)
Intensywność lub kwota pomocy: 30 % kosztów instalacji urządzeń do sortowania odpadów, jednak maksymalnie 100.000 SEK (ok. 11.000 EUR) na jedno urządzenie
Czas trwania: Od 1 stycznia 2005 r. do 30 czerwca 2006 r.
Inne informacje: Sprawozdanie roczne
Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:
http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/
Data przyjęcia: 16.3.2004
Państwo Członkowskie: Dania
Numer sprawy: N 342/2003
Tytuł: Wsparcie dla elektrowni wiatrowych
Cel: Pomoc mająca na celu wkład w rozwój energii wiatrowej wraz z korzystnymi skutkami dla środowiska, jakie ta energia za sobą niesie
Podstawa prawna: Lov om ćndring af lov om elforsyning og lov om tilskud til elproduktion (lov nr. 1091 af 17.12.2002)
Budżet: Łącznie, mniej niż 200 mln DKK (ok. 26,8 mln EUR) w latach 2003-2008
Intensywność lub kwota pomocy:
– Wzrost ceny ogólnej: 0,10 DKK za kWh
– Wyrównanie: 0,023 DKK za kWh
– Specjalny dodatek do ceny: 0,10 DKK za kWh
Czas trwania: Maksymalnie 20 lat
Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:
http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/
Data przyjęcia decyzji: 16.3.2005
Państwo Członkowskie: Hiszpania
Nr Pomocy: N 423/04
Tytuł: Pomoc dla firm budownictwa okrętowego/Dotacja
Cel:
1. Regionalny
2. Badania i rozwój
3. Przedsięwzięcia innowacyjne
Podstawa prawna: Real Decreto 442/1994
Budżet: 20.000.000 EUR rocznie
Intensywność lub kwota pomocy: 12,5 % - 100 %
Czas trwania: Do 31.12.2006
Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:
http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/
Data przyjęcia decyzji: 1.12.2004
Państwo Członkowskie: Włochy
Nr pomocy: N 490/2000
Tytuł: Koszty amortyzacyjne w sektorze energii elektrycznej
Cel: kompensacja tych zobowiązań i gwarancji, które mogą już nie obowiązywać ze względu na przepisy dyrektywy 96/92/WE z dnia 19 grudnia 1996 r.; Pomoc państwa udzielona przedsiębiorstwom działającym w sektorze energii elektrycznej na pokrycie kwalifikowanych "kosztów amortyzacyjnych" ma na celu ułatwienie przejścia z rynku regulowanego, zdominowanego przez monopol w zakresie produkcji i dystrybucji, na konkurencyjny rynek energii elektrycznej
Podstawa prawna: Decreti: 26 gennaio 2000; 17 aprile 2001; 4 agosto 2004; Legge 17 aprile 2003 n. 83; lettera dei Ministri Marzano (Attivitŕ produttive) e Siniscalco (Economia e Finanze) al Commissario Monti del 29.9.2004
Czas trwania: Cztery lata (2000-2003) na koszty amortyzacyjne zawiązane z urządzeniami produkcyjnymi (stranded impianti); dziesięć lat (2000-2009) na koszty amortyzacyjne związane z importem gazu z Nigerii (stranded GLN Nigeriano)
Inne informacje: Sprawozdanie roczne
Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:
http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/
Data przyjęcia decyzji: 20.7.2005
Państwo Członkowskie: Republika Czeska
Nr Pomocy: N 597/2004
Tytuł: Regionalna pomoc inwestycyjna dla Lignit Hodonin s.r.o./dotacja
Cel: Regionalny
Podstawa prawna: Nařízení vlády č. 974 z 6. října 2004
Budżet: CZK 324.000.000 (EUR 10.200.000)
Intensywność lub kwota pomocy: CZK 155.500.000
(EUR 5.000.000)
Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:
http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/
Data przyjęcia: 19.5.2004
Państwo Członkowskie: Dania
Numer sprawy: N 618/2003
Tytuł: Przedłużenie programu pomocy nr N 1037/95 dla niektórych zakładów produkujących w skojarzeniu ciepło i energię (CHP)
Cel: Promowanie wykorzystywania odnawialnych źródeł energii
Podstawa prawna: Forslag til ćndring af lov om elforsyning (sćrligt ćndringspunkt nr. 16)
Intensywność lub kwota pomocy: Maksymalna kwota
pomocy wynosi
– 5,15 DKK/kW (dla CHP przemysłowych),
– 8,67 DKK/kW (dla CHP zdecentralizowanych) oraz 10,51 DKK/kW (dla CHP wykorzystujących odpady)
Czas trwania: Obowiązek zakupu: 1 rok (do 31.12.2004)
Stałe ceny
– "Większe CHP" (co najmniej 10 MW) 1 rok (do 31.12.2004)
– "Mniejsze CHP" (poniżej 10 MW) maksymalnie 3 lata (do 31.12.2006)
– "Bardzo małe CHP" (poniżej 5 MW) bez ograniczeń
Autentyczny(-e) tekst(-y) decyzji, po usunięciu wszelkich informacji poufnych, znajduje(-ą) się na stronie:
http://europa.eu.int/comm/secretariat_general/sgb/state_aids/
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.250.9 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Zezwolenie na pomoc państwa w ramach przepisów zawartych w art. 87 i 88 Traktatu WE - Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu. |
| Data aktu: | 08/10/2005 |
| Data ogłoszenia: | 08/10/2005 |