Oferta pracy na stanowisku zastępcy dyrektora (M/K).

OFERTA PRACY NA STANOWISKU ZASTĘPCY DYREKTORA (M/K)

(2004/C 152 A/01)

ZARZĄD EUROPEJSKIEGO CENTRUM ROZWOJU KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO (CEDEFOP) ZAPRASZA DO SKŁADANIA OFERT NA STANOWISKO ZASTĘPCY DYREKTORA

(Nr ref.: 4312/229)

(Dz.U.UE C z dnia 9 czerwca 2004 r.)

Ogólne informacje na temat Cedefop

Centrum utworzono na mocy Rozporządzenia Rady (EWG) nr 337/75 z dnia 10 lutego 1975 r.(1). Jego misją jest wspieranie Komisji Europejskiej w działaniach na rzecz promowania i rozwoju kształcenia i szkolenia zawodowego na szczeblu całej Wspólnoty. Cedefop, którego siedziba znajduje się w Salonikach, zatrudnia obecnie około 120 osób(2).

Cedefop, kierowany przez zarząd trójstronny, świadczy usługi na rzecz Państw Członkowskich Unii Europejskiej, partnerów społecznych oraz krajów stowarzyszonych - Norwegii i Islandii. Jako centrum informacyjne Unii Europejskiej w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego, Cedefop dostarcza politykom, naukowcom i praktykom informacji umożliwiających lepsze zrozumienie zachodzących zmian, dzięki czemu ułatwia im podejmowanie świadomych decyzji dotyczących przyszłych działań. Więcej informacji na temat inicjatyw, projektów, sieci współpracy oraz publikacji Cedefop znajduje się na stronach internetowych Centrum(3).

Zakres obowiązków

Zastępca Dyrektora wspiera Dyrektora w wykonywaniu zadań określonych w rozporządzeniu powołującym Centrum, zwłaszcza w artykułach 2, 3 i 7, które obejmują m.in. analizowanie danych, przygotowywanie badań naukowych związanych z działalnością Centrum oraz promowanie ujednoliconego podejścia do zagadnień kształcenia i szkolenia zawodowego, a także zastępuje Dyrektora w przypadku jego nieobecności.

Ponadto Zastępca Dyrektora uczestniczy w:

- przygotowywaniu i realizacji priorytetów średniookresowych Centrum oraz rocznych programów pracy;

- sporządzaniu raportu rocznego oraz raportów okresowych;

- wdrażaniu decyzji podjętych przez Zarząd;

- koordynacji działań grup roboczych oraz sieci współpracy;

- w sprawach budżetu Zastępca Dyrektora odpowiada przed Dyrektorem oraz pomaga mu w realizacji budżetu Cedefop, a także dba o prawidłowe zarządzanie finansami i wewnętrzną nad nimi kontrolę.

Charakterystyka kandydata i kryteria oceny

1. Kandydatury na etapie selekcji będą rozpatrywane na podstawie następujących kryteriów formalnych, które należy spełnić przed upływem terminu składania zgłoszeń:

– wykształcenie wyższe, umożliwiające kontynuację nauki na studiach podyplomowych lub doktoranckich. Profil odpowiadający misji Centrum będzie atutem;

– co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego w sektorze publicznym lub prywatnym (liczonego od uzyskania dyplomu ukończenia studiów wyższych lub równoważnego), z czego co najmniej pięć lat na stanowisku kierowniczym;

– biegła znajomość co najmniej jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz dostateczna znajomość drugiego z tych języków. Atutem będzie dobra znajomość języka angielskiego;

– obywatelstwo Państwa Członkowskiego Unii Europejskiej;

– data urodzenia późniejsza niż 1 kwietnia 1945 r., ponieważ osoba zatrudniona winna przepracować okres co najmniej pięciu pełnych lat przed osiągnięciem wieku emerytalnego.

2. Kandydaci wyłonieni w oparciu o powyższe kryteria zostaną następnie ocenieni na podstawie następujących kryteriów:

– doświadczenie w organizowaniu międzynarodowych inicjatyw i/lub sieci współpracy i kierowaniunimi, z uwzględnieniem kontaktów i relacji z partnerami społecznymi;

– doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi w instytucjach krajowych i/lub międzynarodowych;

– doświadczenie we współpracy z zaintersowanymi podmiotami - władzami krajowymi i samorządowymi, organizacjami międzynarodowymi, uniwersytetami i ośrodkami badawczymi, przedsiębiorstwami, partnerami społecznymi;

– udokumentowana wiedza i doświadczenie w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego, umiejętności i/lub doskonalenia zawodowego i/lub badań w tej dziedzinie na szczeblu krajowym, ogólnoeuropejskim i międzynarodowym;

– dorobek naukowy, udokumentowany publikacjami i/lub pracą badawczą;

– doświadczenie w zarządzaniu finansami i budżetem;

– umiejętność swobodnego wysławiania się w mowie i w piśmie;

– rozumienie zasad funkcjonowania instytucji wspólnotowych i Unii Europejskiej.

Równość szans

Cedefop stosuje politykę równości szans niezależnie od płci, rasy, pochodzenia, wyznania, przekonań, wieku i orientacji seksualnej.

Jako instytucja Unii Europejskiej, Cedefop unika wszelkich form dyskryminacji w procesie rekrutacji i zachęca kobiety do składania ofert.

Mianowanie oraz warunki zatrudnienia

Zastępca Dyrektora zostanie wybrany/a przez Zarząd spośród listy kandydatów przedstawionej przez Dyrektora w porozumieniu z Komitetem Wykonawczym Zarządu ("Bureau"). Kandydaci powinni mieć na uwadze, że lista kandydatów może zostać ogłoszona publicznie, a obecność na niej nie stanowi gwarancji zatrudnienia. Kadencja Zastępcy Dyrektora trwa pięć lat i może zostać jednorazowo przedłużona o okres nie dłuższy niż pięć lat. Z Zastępcą Dyrektora zostanie zawarta umowa na czas określony, zgodnie z artykułem 2A warunków zatrudnienia innych urzędników Wspólnot Europejskich. Osoba zatrudniona zostanie powołana na stanowisko szczebla A3(4). Wybrany kandydat powinien objąć stanowisko 1 kwietnia 2005 r.

Procedura oraz termin składania ofert

Osoby zainteresowane zgłoszeniem oferty zobowiązane są do użycia formularza znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego, który można pobrać ze strony internetowej Cedefop: www.cedefop.eu.int. Formularz, po jego wypełnieniu i podpisaniu, wraz z listem motywacyjnym i życiorysem (zaleca się sporządzenie życiorysu zgodnie ze wzorem europejskiego CV (5)), należy przesłać listem poleconym na adres podany poniżej, najpóźniej do dnia 15 lipca 2004 r. (liczy się data stempla pocztowego). Zgłoszenia należy wypełnić w jednym z języków urzędowych Wspólnoty. Jeżeli zgłoszenie nie zostało wypełnione w języku angielskim, należy również dostarczyć jego kopię w języku angielskim. Zgłoszenia wysłane pocztą kurierską należy dostarczyć na ten sam adres najpóźniej do godz. 17.00 dnia 15 lipca 2004 r. Zgłoszenie należy również złożyć w formie elektronicznej (Word lub PDF) na następujący adres e-mail: Admin_Director@cedefop.eu.int do godz. 17.00 dnia 15 lipca 2004 r., adresowane do:

The Chairman of the Management Board of Cedefop

Ref.: 4312/229

Cedefop

Office 4/23

PO Box 22427

GR-55102 Thessaloniki

Na późniejszym etapie procesu rekrutacji kandydaci mogą zostać poproszeni o dostarczenie dokumentów uzupełniających lub potwierdzających informacje zawarte w CV. W ramach procesu rekrutacji może zostać przeprowadzona zewnętrzna ocena kandydatów. Należy także przedstawić referencje, które zostaną sprawdzone.

Zgłoszenie zostanie odrzucone, jeżeli dokumentacja nadesłana przez kandydata okaże się niepełna.

Osoby, które znajdą się na liście kandydatów, po przeprowadzeniu wstępnej selekcji zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną we wrześniu/październiku 2004 r.

______

(1) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 337/75 z dnia 10 lutego 1975 r., zmienione rozporządzeniem Rady (WE) nr 1655/2003 z dnia 18 czerwca 2003 r. (Dz.U. L 245/41 z 29.9.2003, str. 41) http://europa.eu.int/eur-lex/pri/en/oj/dat/2003/l_245/l_24520030929en100410043.pdf

(2) Personel składa się z urzędników europejskiej służby cywilnej, pracowników zatrudnionych na czas określony, delegowanych ekspertów krajowych, personelu pomocniczego i miejscowego oraz pracowników kontraktowych.

(3) www.cedefop.eu.int - www.trainingvillage.gr

(4) Lub szczebla równoważnego w ramach nowej struktury podziału na szczeble.

(5) http://www.cedefop.eu.int/transparency/cv.asp

APPLICATION FORM FOR THE POST OF DEPUTY DIRECTOR (Ref.: 4312/229)

grafika

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2004.152A.1

Rodzaj: Powiadomienie
Tytuł: Oferta pracy na stanowisku zastępcy dyrektora (M/K).
Data aktu: 09/06/2004
Data ogłoszenia: 09/06/2004