ZARZĄD EUROPEJSKIEGO CENTRUM ROZWOJU KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO (CEDEFOP) ZAPRASZA DO SKŁADANIA OFERT NA STANOWISKO ZASTĘPCY DYREKTORA
(Nr ref.: 4312/229)
(Dz.U.UE C z dnia 9 czerwca 2004 r.)
Ogólne informacje na temat Cedefop
Centrum utworzono na mocy Rozporządzenia Rady (EWG) nr 337/75 z dnia 10 lutego 1975 r.(1). Jego misją jest wspieranie Komisji Europejskiej w działaniach na rzecz promowania i rozwoju kształcenia i szkolenia zawodowego na szczeblu całej Wspólnoty. Cedefop, którego siedziba znajduje się w Salonikach, zatrudnia obecnie około 120 osób(2).
Cedefop, kierowany przez zarząd trójstronny, świadczy usługi na rzecz Państw Członkowskich Unii Europejskiej, partnerów społecznych oraz krajów stowarzyszonych - Norwegii i Islandii. Jako centrum informacyjne Unii Europejskiej w zakresie kształcenia i szkolenia zawodowego, Cedefop dostarcza politykom, naukowcom i praktykom informacji umożliwiających lepsze zrozumienie zachodzących zmian, dzięki czemu ułatwia im podejmowanie świadomych decyzji dotyczących przyszłych działań. Więcej informacji na temat inicjatyw, projektów, sieci współpracy oraz publikacji Cedefop znajduje się na stronach internetowych Centrum(3).
Zakres obowiązków
Zastępca Dyrektora wspiera Dyrektora w wykonywaniu zadań określonych w rozporządzeniu powołującym Centrum, zwłaszcza w artykułach 2, 3 i 7, które obejmują m.in. analizowanie danych, przygotowywanie badań naukowych związanych z działalnością Centrum oraz promowanie ujednoliconego podejścia do zagadnień kształcenia i szkolenia zawodowego, a także zastępuje Dyrektora w przypadku jego nieobecności.
Ponadto Zastępca Dyrektora uczestniczy w:
- przygotowywaniu i realizacji priorytetów średniookresowych Centrum oraz rocznych programów pracy;
- sporządzaniu raportu rocznego oraz raportów okresowych;
- wdrażaniu decyzji podjętych przez Zarząd;
- koordynacji działań grup roboczych oraz sieci współpracy;
- w sprawach budżetu Zastępca Dyrektora odpowiada przed Dyrektorem oraz pomaga mu w realizacji budżetu Cedefop, a także dba o prawidłowe zarządzanie finansami i wewnętrzną nad nimi kontrolę.
Charakterystyka kandydata i kryteria oceny
1. Kandydatury na etapie selekcji będą rozpatrywane na podstawie następujących kryteriów formalnych, które należy spełnić przed upływem terminu składania zgłoszeń:
– wykształcenie wyższe, umożliwiające kontynuację nauki na studiach podyplomowych lub doktoranckich. Profil odpowiadający misji Centrum będzie atutem;
– co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego w sektorze publicznym lub prywatnym (liczonego od uzyskania dyplomu ukończenia studiów wyższych lub równoważnego), z czego co najmniej pięć lat na stanowisku kierowniczym;
– biegła znajomość co najmniej jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz dostateczna znajomość drugiego z tych języków. Atutem będzie dobra znajomość języka angielskiego;
– obywatelstwo Państwa Członkowskiego Unii Europejskiej;
– data urodzenia późniejsza niż 1 kwietnia 1945 r., ponieważ osoba zatrudniona winna przepracować okres co najmniej pięciu pełnych lat przed osiągnięciem wieku emerytalnego.
2. Kandydaci wyłonieni w oparciu o powyższe kryteria zostaną następnie ocenieni na podstawie następujących kryteriów:
– doświadczenie w organizowaniu międzynarodowych inicjatyw i/lub sieci współpracy i kierowaniunimi, z uwzględnieniem kontaktów i relacji z partnerami społecznymi;
– doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi w instytucjach krajowych i/lub międzynarodowych;
– doświadczenie we współpracy z zaintersowanymi podmiotami - władzami krajowymi i samorządowymi, organizacjami międzynarodowymi, uniwersytetami i ośrodkami badawczymi, przedsiębiorstwami, partnerami społecznymi;
– udokumentowana wiedza i doświadczenie w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego, umiejętności i/lub doskonalenia zawodowego i/lub badań w tej dziedzinie na szczeblu krajowym, ogólnoeuropejskim i międzynarodowym;
– dorobek naukowy, udokumentowany publikacjami i/lub pracą badawczą;
– doświadczenie w zarządzaniu finansami i budżetem;
– umiejętność swobodnego wysławiania się w mowie i w piśmie;
– rozumienie zasad funkcjonowania instytucji wspólnotowych i Unii Europejskiej.
Równość szans
Cedefop stosuje politykę równości szans niezależnie od płci, rasy, pochodzenia, wyznania, przekonań, wieku i orientacji seksualnej.
Jako instytucja Unii Europejskiej, Cedefop unika wszelkich form dyskryminacji w procesie rekrutacji i zachęca kobiety do składania ofert.
Mianowanie oraz warunki zatrudnienia
Zastępca Dyrektora zostanie wybrany/a przez Zarząd spośród listy kandydatów przedstawionej przez Dyrektora w porozumieniu z Komitetem Wykonawczym Zarządu ("Bureau"). Kandydaci powinni mieć na uwadze, że lista kandydatów może zostać ogłoszona publicznie, a obecność na niej nie stanowi gwarancji zatrudnienia. Kadencja Zastępcy Dyrektora trwa pięć lat i może zostać jednorazowo przedłużona o okres nie dłuższy niż pięć lat. Z Zastępcą Dyrektora zostanie zawarta umowa na czas określony, zgodnie z artykułem 2A warunków zatrudnienia innych urzędników Wspólnot Europejskich. Osoba zatrudniona zostanie powołana na stanowisko szczebla A3(4). Wybrany kandydat powinien objąć stanowisko 1 kwietnia 2005 r.
Procedura oraz termin składania ofert
Osoby zainteresowane zgłoszeniem oferty zobowiązane są do użycia formularza znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego, który można pobrać ze strony internetowej Cedefop: www.cedefop.eu.int. Formularz, po jego wypełnieniu i podpisaniu, wraz z listem motywacyjnym i życiorysem (zaleca się sporządzenie życiorysu zgodnie ze wzorem europejskiego CV (5)), należy przesłać listem poleconym na adres podany poniżej, najpóźniej do dnia 15 lipca 2004 r. (liczy się data stempla pocztowego). Zgłoszenia należy wypełnić w jednym z języków urzędowych Wspólnoty. Jeżeli zgłoszenie nie zostało wypełnione w języku angielskim, należy również dostarczyć jego kopię w języku angielskim. Zgłoszenia wysłane pocztą kurierską należy dostarczyć na ten sam adres najpóźniej do godz. 17.00 dnia 15 lipca 2004 r. Zgłoszenie należy również złożyć w formie elektronicznej (Word lub PDF) na następujący adres e-mail: Admin_Director@cedefop.eu.int do godz. 17.00 dnia 15 lipca 2004 r., adresowane do:
The Chairman of the Management Board of Cedefop
Ref.: 4312/229
Cedefop
Office 4/23
PO Box 22427
GR-55102 Thessaloniki
Na późniejszym etapie procesu rekrutacji kandydaci mogą zostać poproszeni o dostarczenie dokumentów uzupełniających lub potwierdzających informacje zawarte w CV. W ramach procesu rekrutacji może zostać przeprowadzona zewnętrzna ocena kandydatów. Należy także przedstawić referencje, które zostaną sprawdzone.
Zgłoszenie zostanie odrzucone, jeżeli dokumentacja nadesłana przez kandydata okaże się niepełna.
Osoby, które znajdą się na liście kandydatów, po przeprowadzeniu wstępnej selekcji zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną we wrześniu/październiku 2004 r.
______
(1) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 337/75 z dnia 10 lutego 1975 r., zmienione rozporządzeniem Rady (WE) nr 1655/2003 z dnia 18 czerwca 2003 r. (Dz.U. L 245/41 z 29.9.2003, str. 41) http://europa.eu.int/eur-lex/pri/en/oj/dat/2003/l_245/l_24520030929en100410043.pdf
(2) Personel składa się z urzędników europejskiej służby cywilnej, pracowników zatrudnionych na czas określony, delegowanych ekspertów krajowych, personelu pomocniczego i miejscowego oraz pracowników kontraktowych.
(3) www.cedefop.eu.int - www.trainingvillage.gr
(4) Lub szczebla równoważnego w ramach nowej struktury podziału na szczeble.
(5) http://www.cedefop.eu.int/transparency/cv.asp
APPLICATION FORM FOR THE POST OF DEPUTY DIRECTOR (Ref.: 4312/229)
grafika
W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.
24.04.2025Senat bez poprawek przyjął w środę ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 roku, ma kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie ma skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców. Teraz ustawa trafi do prezydenta Andrzaja Dudy.
23.04.2025Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.
22.04.2025Na wtorkowym posiedzeniu rząd przyjął przepisy zmieniające rozporządzenie w sprawie zakazu stosowania materiału siewnego odmian kukurydzy MON 810, przedłożone przez ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Celem nowelizacji jest aktualizacja listy odmian genetycznie zmodyfikowanej kukurydzy, tak aby zakazać stosowania w Polsce upraw, które znajdują się w swobodnym obrocie na terytorium 10 państw Unii Europejskiej.
22.04.2025Od 18 kwietnia policja oraz żandarmeria wojskowa będą mogły karać tych, którzy bez zezwolenia m.in. fotografują i filmują szczególnie ważne dla bezpieczeństwa lub obronności państwa obiekty resortu obrony narodowej, obiekty infrastruktury krytycznej oraz ruchomości. Obiekty te zostaną specjalnie oznaczone.
17.04.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje podpisana w czwartek przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
11.04.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2004.152A.1 |
Rodzaj: | Powiadomienie |
Tytuł: | Oferta pracy na stanowisku zastępcy dyrektora (M/K). |
Data aktu: | 09/06/2004 |
Data ogłoszenia: | 09/06/2004 |