Zaświadczenia o pomocy de minimis.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 11 sierpnia 2004 r.
w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis

Na podstawie art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. Nr 123, poz. 1291) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa formę, treść, termin i sposób wydawania zaświadczeń stwierdzających, że udzielona pomoc publiczna jest pomocą de minimis, zwanych dalej "zaświadczeniami o pomocy de minimis".
§  2.
1.
Zaświadczenie o pomocy de minimis sporządza się zgodnie ze wzorem, stanowiącym załącznik do rozporządzenia.
2.
W przypadku pomocy udzielanej na podstawie decyzji, jeżeli w jej treści zostaną zawarte wszystkie elementy zaświadczenia określone w § 3, wzór zaświadczenia, o którym mowa w ust. 1, nie ma zastosowania.
§  3.
Zaświadczenie o pomocy de minimis zawiera:
1)
datę wydania;
2)
pieczęć podmiotu udzielającego pomocy;
3)
nazwę, numer identyfikacji podatkowej i siedzibę podmiotu udzielającego pomocy;
4)
określenie beneficjenta pomocy de minimis;
5)
wartość pomocy brutto w złotych i w euro;
6)
stwierdzenie, że udzielona pomoc publiczna jest pomocą de minimis;
7)
wskazanie podstawy prawnej udzielenia pomocy;
8)
dane osoby upoważnionej do wydania zaświadczenia.
§  4.
1.
Zaświadczenie o pomocy de minimis wydaje się w dniu udzielenia pomocy będącej pomocą de minimis, a w przypadku pomocy:
1)
udzielanej na podstawie decyzji - wraz z tą decyzją w dniu jej wydania;
2)
w formie ulgi podatkowej udzielanej na podstawie aktu normatywnego bez wymogu wydania decyzji - w terminie 2 miesięcy od dnia udzielenia pomocy.
2.
Beneficjent pomocy może wystąpić o wydanie zaświadczenia o pomocy de minimis przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2.
§  5.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

.......................................

(pieczęć podmiotu udzielającego pomocy)

ZAŚWIADCZENIE O UDZIELONEJ POMOCY DE MINIMIS

I. Nazwa podmiotu udzielającego pomocy .....................

II. Numer identyfikacji podatkowej podmiotu udzielającego

pomocy .................................................

III. Siedziba podmiotu udzielającego pomocy ................

Poświadcza się, iż pomoc publiczna udzielona w dniu .......,

na podstawie .....................1):

I. Imię i nazwisko lub nazwa beneficjenta pomocy ...........

II. Numer identyfikacji podatkowej beneficjenta pomocy .....

III. Adres lub siedziba beneficjenta pomocy ...............,

o wartości brutto ............. zł, co stanowi równowartość

................ euro,2) jest pomocą de minimis.

Dane osoby upoważnionej do wydania zaświadczenia:

................. ..................... ................

(imię i nazwisko) (stanowisko służbowe) (data i podpis)

______

1) Należy podać pełną podstawę prawną udzielenia pomocy.

2) Należy podać wartość pomocy w euro ustaloną zgodnie z art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. Nr 123, poz. 1291).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2004.187.1930

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zaświadczenia o pomocy de minimis.
Data aktu: 11/08/2004
Data ogłoszenia: 27/08/2004
Data wejścia w życie: 04/09/2004