Ogłoszenie o naborze PE/303/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Cyberbezpieczeństwa

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/303/S
DYREKTOR (K/M) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Cyberbezpieczeństwa
(C/2024/1445)

1. Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego, Dyrekcja ds. Cyberbezpieczeństwa, na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem pracowniczym").

Procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 14 2 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 16 735,00 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego jest opodatkowana podatkiem na rzecz Unii i zwolniona z podatku krajowego, może być powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie pracowniczym.

Proszę zwrócić uwagę, że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor (k/m) będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2. Miejsce pracy

Luksemburg. Stanowisko może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i bierze pod uwagę wszystkie kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4. Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor (k/m) będzie wykonywać następujące zadania 3 , stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez organy parlamentarne i dyrektora generalnego:

- zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki organizacyjnej Sekretariatu Generalnego obejmującej szereg działów zajmujących się obszarami kompetencji dyrekcji, zgodnie z polityką Parlamentu,

- kierowanie zespołami pracowników, ich organizowanie, motywowanie i koordynowanie - optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i budżetowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,

- planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii) - podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów - ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,

- doradzanie dyrektorowi generalnemu, sekretarzowi generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,

- współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,

- zarządzanie konkretnymi projektami mogącymi wiązać się z odpowiedzialnością finansową i ich wdrażanie,

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

5. Warunki dopuszczalności

W procedurze naboru mogą kandydować osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu pracowniczego wymagane są w szczególności:

- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- poziom etyczny wymagany do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, jeżeli normalny czas trwania tych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, jak np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie niebędącym członkiem Unii 6  muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji nabytych w państwie trzecim w ramach sieci ENIC-NARIC można znaleźć na stronie https://www.enic-naric.net/.

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

- dwanaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji, w tym:

- minimum sześć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym

- i minimum sześć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

(iii) Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz zadowalająca znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa będącego aktualnie członkiem UE.

6. Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania kandydatów.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności: - zmysł strategiczny, - zdolności kierownicze, - umiejętność przewidywania, - umiejętność szybkiego reagowania, - dokładność, - komunikatywność.

7. Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

czwartek 29 lutego 2024 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf- listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/303/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/303/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Należy upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii lub kserokopii 9 . Wspomniane dokumenty nie podlegają zwrotowi.

Dane osobowe osób kandydujących będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego Dyrekcja ds. Cyberbezpieczeństwa

Główne zadania

(jednostka zatrudniająca 43 osoby: 25 urzędników i 18 pracowników zatrudnionych na czas określony)

16.1.2024

- Ustanowienie struktury zarządzania i wszystkich powiązanych aspektów (organizacja wewnętrzna, określenie wieloletniego planu działania itp.);

- zarządzanie incydentami i koordynowanie określonego wykazu działań, w tym redagowanie sprawozdań dla kierownictwa i organów. Dokonywanie oceny i nadzorowanie bezpieczeństwa ICT;

- monitorowanie projektów i specjalnych inicjatyw (np. uczestnictwo w komitetach sterujących, procedurach wyboru produktów i sprzętu itp.) mających wpływ na bezpieczeństwo ICT;

- prowadzenie działań uświadamiających dla użytkowników;

- pełnienie obowiązków koordynatora ds. ochrony danych w DG ITEC.

DZIAŁ DS. STRATEGII, NORM I WYTYCZNYCH W ZAKRESIE CYBERBEZPIECZEŃSTWA

- Świadomość użytkowników w zakresie cyberbezpieczeństwa:

- opracowanie kampanii na rzecz cyberbezpieczeństwa skierowanych do użytkowników końcowych, na poziomie ogólnym lub skierowanych do konkretnych odbiorców, we współpracy z grupami politycznymi, dyrekcjami generalnymi, dyrekcjami lub działami wnioskującymi o tę usługę;

- tworzenie i dokonywanie prezentacji na temat cyberbezpieczeństwa, dostosowanych do specyfiki jednostki, której dotyczy prezentacja;

- udzielanie pomocy VIP-om w kontekście newralgicznych misji.

- Zarządzanie bezpieczeństwem ICT, ryzyko, zgodność (GRC) - rozwój polityki:

- określenie zasad bezpieczeństwa, które powinny obowiązywać zarówno osoby pełniące funkcje związane z ICT, jak i użytkowników końcowych.

- Ocena zagrożeń dla bezpieczeństwa:

- wspieranie projektów informatycznych poprzez zapewnianie wiedzy fachowej w dziedzinie oceny cyberbezpie- czeństwa, a także pomocy technicznej;

- ocena potencjalnych zagrożeń dla cyberbezpieczeństwa związanych z wprowadzeniem nowego oprogramowania do ekosystemu informatycznego Parlamentu Europejskiego podczas oceny tego oprogramowania.

- Gwarancje bezpieczeństwa:

- stworzenie norm w zakresie testowania bezpieczeństwa aplikacji internetowych jako usługi;

- opracowanie metod i procedur testowania związanych z cyberbezpieczeństwem;

- opracowanie wytycznych dotyczących kodowania zgodnie z branżowymi normami cyberbezpieczeństwa.

- Cykl życia bezpiecznego oprogramowania:

- utrzymywanie specjalnego programu bezpieczeństwa aplikacji;

- włączenie bezpieczeństwa do każdego etapu SDLC poprzez praktyki, procesy, technologie i narzędzia.

DZIAŁ DS. OPERACJI W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA ICT

- Sprawdzanie narażenia na ryzyko: sprawdzanie wdrożenia i skutecznego stosowania środków bezpieczeństwa, wykrywanie luk w zabezpieczeniach, przeprowadzanie testów bezpieczeństwa w całym cyklu życia aplikacji i infrastruktury EP (skanowanie pod kątem luk w zabezpieczeniach, testy penetracyjne, przeglądy konfiguracji i audyty techniczne). Przyczynianie się wraz z kierownikami operacyjnymi do usuwania luk w zabezpieczeniach;

- wykrywanie incydentów związanych z bezpieczeństwem i zapewnienie szybkiej i skutecznej reakcji na nie: poszukiwanie dowodów naruszeń i prób włamań, gromadzenie artefaktów, analizowanie ich i opracowywanie działań naprawczych;

- zapewnianie wsparcia w zakresie bezpieczeństwa i wiedzy fachowej innym służbom DG ITEC, sekretariatowi, grupom politycznym i innym instytucjom. Prowadzenie horyzontalnych, złożonych i wielodyscyplinarnych projektów lub szeroko zakrojonych usług;

- monitorowanie technologii bezpieczeństwa ICT, śledzenie zmian w zagrożeniach, ocena nowych produktów i nowych technologii, które mogą być stosowane w dziedzinie bezpieczeństwa operacyjnego;

- zarządzanie działem, jego koordynacja i motywowanie oraz zapewnienie spójności jego działań z misją dyrektora ds. bezpieczeństwa systemów informacyjnych (CISO). Zarządzanie stosunkami z obecnymi i potencjalnymi dostawcami w obszarze odpowiedzialności działu. Monitorowanie umów, budżetu i personelu działu;

- dostarczanie wiedzy fachowej w zakresie kryptografii i wdrażanie usług w zakresie infrastruktury zarządzania kluczami oraz infrastruktury klucza publicznego (PKI); przyczynianie się do bezpieczeństwa usług infrastrukturalnych;

- zarządzanie informacjami dotyczącymi cyberobrony (analiza cyberzagrożeń), analizowanie i przetwarzanie otrzymanych informacji, eliminowanie wyników fałszywie dodatnich, wprowadzanie oznak naruszenia integralności systemu (IOC) do czujników i systemów. Generowanie IOC na podstawie analiz przeprowadzonych w PE i wymiana informacji zgodnie z obowiązującą polityką. Uczestnictwo w grupach roboczych i koordynacyjnych (np. CERT-UE).

DZIAŁ DS. ZAGROŻEŃ DLA CYBERBEZPIECZEŃSTWA, MONITOROWANIA RYZYKA I SPRAWOZDAWCZOŚCI DOTYCZĄCEJ PRZESTRZEGANIA OCHRONY DANYCH

- Dostarczanie wiedzy fachowej w zakresie ochrony danych w celu ograniczenia ryzyka niezgodności z przepisami UE w zakresie ochrony danych oraz wspieranie administratorów danych ITEC;

- monitorowanie i zgłaszanie ryzyka i zagrożeń dla cyberbezpieczeństwa, zarządzanie rejestrem ryzyka ITEC, włączenie zasady "zarządzania ryzykiem i ciągłością działania na etapie projektowania" do praktyk organizacyjnych;

- opracowanie ustaleń dotyczących ciągłości działania DG ITEC, w tym utrzymanie planu ciągłości działania organizacji oraz zapewnienie ciągłości działania i włączenie zasady "ciągłości na etapie projektowania" do praktyk organizacyjnych;

- pełnienie funkcji koordynatora ds. ochrony danych w DG ITEC;

- pełnienie funkcji kierownika ds. ryzyka, ciągłości działania i incydentów w DG ITEC;

- zapewnienie DG ITEC zdolności monitorowania i sprawozdawczości na temat krajobrazu zagrożeń odnośnie do UE i jej instytucji;

- zarządzanie działem, jego koordynacja i motywowanie oraz zapewnienie spójności jego działań z misją dyrektora ds. bezpieczeństwa systemów informacyjnych (CISO). Zarządzanie stosunkami z obecnymi i potencjalnymi dostawcami w obszarze odpowiedzialności działu. Monitorowanie umów, budżetu i personelu działu.

1 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu pracowniczego.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Irlandia, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niderlandy, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Szwecja, Węgry, Włochy.
5 Tego roku doświadczenia nie zalicza się do doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są języki: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy otrzymaliśmy kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2024.1445

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze PE/303/S - Dyrektor (k/m) (grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Dyrekcja Generalna ds. Innowacji i Wsparcia Technologicznego - Dyrekcja ds. Cyberbezpieczeństwa
Data aktu: 15/02/2024
Data ogłoszenia: 15/02/2024