- Będzie oznakowanie aptek, które biorą udział w pilotażu antykoncepcji awaryjnej. Razem z @NFZ_GOV_PL  pracujemy nad tym, aby apteki mogły potwierdzić udział w programie bez ryzyka kar za złamanie zakazu reklamy - zaznacza resort zdrowia we wpisie na platformie X. 

Czytaj także na Prawo.pl: Trzecie opakowanie leku gratis? Reklama aptek po 12 latach wraca na tapet

Przypomnijmy, że plan "B" w sprawie tabletki "dzień po" to rozporządzenie ministra zdrowia w zakresie usług farmaceuty dotyczących zdrowia reprodukcyjnego. Rozporządzenie zakłada uruchomienie pilotażowego programu, do którego mogą przystąpić apteki. Celem jest dostępność do antykoncepcji awaryjnej dla osób od 15. roku życia bez lekarskiej recepty. Istota rozwiązania sprowadza się do tego, że tabletka "dzień po" wciąż jest dostępna tylko na receptę (zgodnie z ustawą, której nowelizację zawetował prezydent Andrzej Duda), ale może ją wystawić farmaceuta w aptece (po przeprowadzonym wywiadzie z pacjentką)Pacjentka nie musi umawiać wcześniej wizyty u lekarza. Receptę i tabletkę otrzyma w aptece podczas jednej wizyty.

Czytaj także na Prawo.pl: NFZ nie będzie karał za odmowę wydania tabletki "dzień po" osobie małoletniej

Pojawiła się kwestia oznaczenia aptek, w których tabletka "dzień po" będzie w ramach pilotażu dostępna. Apteki bowiem obowiązuje restrykcyjny zakaz reklamy swoich usług.  Podczas epidemii Covid-19 apteki informowały o tym, że odbywają się w nich szczepienia i nie były za to karane.