Czy Rada Społeczna rozpoczynając nową kadencję (nowy skład rady) powinna każdorazowo uchwalać regulamin swojej działalności i przedkładać go do zatwierdzenia podmiotowi, który utworzył zakład? Czy też istnieje możliwość przyjęcia dotychczas obowiązującego regulaminu, jeśli tak to jaką formę powinno mieć to przyjęcie?


Rozpoczynając nową kadencję, rada społeczna powinna uchwalić regulamin swojej działalności.


Uchwalanie regulaminu swojej działalności jest jednym z zadań rady społecznej, które wynika z art. 46 pkt 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408 z późn. zm.) (dalej jako u.z.o.z.). Obowiązek każdorazowego uchwalania regulaminu nie jest wprost uregulowany przez przepisy prawa, jednakże wynika to z uprawnienia rady do ustalenia przez radę sposobu zwoływania posiedzeń, trybu pracy i zwoływania posiedzeń (art. 47 u.z.o.z.). Prawo to, a w zasadzie obowiązek wypływa również z użytego w art. 46 pkt 3 zwrotu "swojej działalności", który wskazuje, że zadanie to dotyczy aktualnego składu rady. Nic nie stoi oczywiście na przeszkodzie, aby treść nowego regulaminu była taka sama jak poprzedniego. Rada społeczna jest organem kolegialnym, co oznacza, że przyjęcie regulaminu powinno mieć formę uchwały.