Plakat został udostępniony wszystkim placówkom medycznym na terenie Polski posiadającym kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. Rzecznik poprosił o wydrukowanie oraz zamieszczenie plakatu w widocznym miejscu na terenie tych placówek, a także o zamieszczenie wersji elektronicznej publikacji na ich stronach internetowych.
Czytaj także: Rośnie liczba spraw zgłaszanych do Rzecznika Praw Pacjenta >>>
Zgodnie z art. 11 ustawy z 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, każdy pacjent ma prawo do informacji o prawach, jakie mu przysługują, zarówno podczas hospitalizacji, jak i w każdej sytuacji, gdy udzielane są mu świadczenia zdrowotne. Świadczeniodawcy natomiast zobowiązani są taką informację umieścić w widocznym miejscu na terenie placówki medycznej.
Plakat dla placówek medycznych od Rzecznika Praw Pacjenta
Rzecznik Praw Pacjenta stworzył plakat informacyjny, na którym w sposób przejrzysty oraz zrozumiały zostały zamieszczone wszystkie prawa jakie przysługują pacjentom. Na publikacji widnieje również kontakt do Biura Rzecznika Praw Pacjenta oraz numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii na który pacjenci mogą zadzwonić w każdej sytuacji, gdy uważają, że któreś z ich praw zostało naruszone.