Uczestnicy Marszu przeszli sprzed hotelu Bristol ulicami: Krakowskie Przedmieście, Miodowa, Senatorska, Podwale, Nowomiejska, Mostowa, Boleść, do ul. Rybaki, gdzie w rejonie Parku Fontann zaplanowano imprezę rodzinną. Wszyscy nieśli różowe balony; wiele osób miało element stroju w kolorze marszu. Na czele marszu jechały motocyklistki w różowych kapeluszach, szli bębniarze oraz tancerki.
Wśród maszerujących były ambasadorki tegorocznej edycji - aktorki: Anna Nowak-Ibisz i Aneta Zając oraz wokalistka Anny Wyszkoni. W marszu wzięła też udział piosenkarka Natalia Kukulska. Występy Wyszkoni, Kukulskiej a także Patrycji Markowskiej to jedna z atrakcji imprezy rodzinnej odbywającej się po marszu.
Podczas imprezy kobiety mogły wykonać bezpłatnie badania mammograficzne oraz USG piersi. Przygotowano także konkursy z nagrodami, animacje dla dzieci prowadzone przez Pana Yapę. Można także kupić produkty z Różową Wstążką, które wspierają działania profilaktyczno-edukacyjne prowadzone w ramach kampanii Avon kontra Rak Piersi.
Marsz, który tradycyjnie już odbywa się w październiku, jest częścią prowadzonej od kilkunastu lat Wielkiej Kampanii Życia, która ma popularyzować wiedzę na temat raka piersi i zachęcać do regularnego wykonywania badań USG i mammograficznych, jako najskuteczniejszego sposobu na wczesne wykrycie i efektywne zapobieganie rozwojowi raka piersi.
Podczas konferencji prasowej przed marszem Elżbieta Kozik, prezeska Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa Centrum, które jest współorganizatorem Marszu, podkreślała, że o profilaktyce raka piersi mówią już wszyscy, ale należy skupić się na dostępności badań dla kobiet. "Marsz Różowej Wstążki, gdzie można wykonać bezpłatnie badania mammograficzne i USG piersi, to doskonała okazja dla wielu kobiet" - dodała.
O znaczeniu badań profilaktycznych mówiła też prof. Urszula Grześkowiak z Centrum Onkologii. "Dzięki badaniom kontrolnym możemy raka wcześniej wykryć i mieć dużo większe szanse na jego wyleczenie" - zaznaczyła. "To tylko tyle i aż tyle" - dodała. Podkreśliła, że o badaniach profilaktycznych powinny pamiętać zwłaszcza młode kobiety, wśród których częściej występują złośliwe nowotwory piersi, które trudniej wyleczyć.
Według prof. Grześkowiak, nadal "wiele kobiet uważa, że badania profilaktyczne nie są im potrzebne, a część ze strachu przed chorobą odsuwa od siebie ten problem". "Raka nie należy się bać, z rakiem należy walczyć" - podkreśliła.
Ambasadorki akcji zaznaczyły, że biorą udział w akcji, ponieważ wszystkie są matkami i profilaktyka oraz dbanie o własne zdrowie to wyraz troski o swoich najbliższych. "Badajmy się, nie bójmy się tego. Nie idąc do lekarza, nie unikniemy choroby" - apelowała Anna Wyszkoni.
Organizatorzy przypomnieli, że Marsz Różowej Wstążki to jedna z akcji podejmowanych w ramach Wielkiej Kampanii Życia – Avon kontra Rak Piersi. Kampania prowadzona jest w Polsce przez firmę Avon od 15 lat, a w tym czasie ze sprzedaży produktów z Różową Wstążką udało się zebrać 15 mln zł.