Dzięki wybudowaniu nowej bazy dyżurujący pracownicy uzyskują nieporównywalny z dotychczasowym komfort pracy. Do tej pory załogi miały do dyspozycji niewielki budynek, w którym coraz trudniej było spełnić wymogi sanitarno-epidemiologiczne dotyczące dyżurowania załóg HEMS. Pomieszczenia operacyjne mieściły się w znacznej odległości od miejsca postojowego śmigłowca ratunkowego.
Obecnie śmigłowiec stoi tuż przed dyżurką. W razie złej pogody może być przechowywany w hangarze, skąd na wezwanie wyjeżdża na elektrycznej platformie. Pozwala to szybko i bezpiecznie go przesuwać bez konieczności
używania ciągnika.
Umowa z wykonawcą nowej bazy została podpisana w czerwcu 2012 roku. Prace budowlane ukończono jesienią 2013. Następnie rozpoczął się etap formalny, uzyskiwania wszelkich pozwoleń i zgód na użytkowanie.
W ramach inwestycji wybudowano nowoczesny obiekt z pomieszczeniami socjalno-operacyjnymi dla załogi i hangarem o łącznej powierzchni prawie 700 mkw. W otoczeniu bazy wybudowano drogi dojazdowe, chodniki oraz stację paliwa lotniczego. Koszt budowy bazy HEMS we Wrocławiu wyniósł około 6 mln zł.
LPR: nowa baza we Wrocławiu
Na lotnisku we Wrocławiu oddano siódmą bazę Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Baza została wybudowaną od podstaw w ramach funduszy unijnych pozyskanych w perspektywie 2010-2013. Poza lokalizacją nie różni się ona niemal niczym od baz w Łodzi, Suwałkach, Poznaniu, Gdańsku, Kielcach czy Krakowie.