Główny Inspektor Farmaceutyczny wszczął postępowanie administracyjne w związku z podejrzeniem, że działania reklamowe dotyczące tabletek Diosminex mogą naruszać obowiązujące przepisy w zakresie reklamy.

Czytaj: Konsekwencje naruszenia zakazu reklamy leków >>>

GIF powołuje się na art. 53 ust. 2 ustawy Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego nie może polegać na oferowaniu lub obiecywaniu jakichkolwiek  korzyści w sposób pośredni lub bezpośredni w zamian za nabycie produktu leczniczego lub dostarczenia dowodów, że doszło do jego nabycia.

W systemie LEX znajdziesz zagadnienie powiązane z tym artykułem:

Reklama produktów leczniczych

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX

To zagadnienie zawiera:

{"dataValues":[67,46,30,12,1],"dataValuesNormalized":[9,6,4,2,1],"labels":["Orzeczenia i pisma urz\u0119dowe","Komentarze i publikacje","Pytania i odpowiedzi","Akty prawne","Wzory i narz\u0119dzia"],"colors":["#EA8F00","#007AC3","#940C72","#85BC20","#232323"],"maxValue":156,"maxValueNormalized":20}

Czytaj więcej w systemie informacji prawnej LEX



 

Tymczasem w ramach reklamy w zamian za nabycie tabletek Diosminex kupujący otrzymywał gratis produkt Diosminex żel. Wymienione działania miały miejsce w dwóch aptekach na terenie województwa śląskiego. W wyniku złożonych przez świadków (kierowników apteki) zeznań ustalono, że przedstawiciel producenta produktu Diosminex dostarczył do jednej z aptek opakowania produktu Diosminex żel opatrzone naklejką „nie do sprzedaży, próbka bezpłatna” w celu rozdawania pacjentom albo na użytek własny farmaceutów z apteki. W drugiej aptece produkt został dostarczony przez hurtownię. Kierownik apteki twierdził, że dodawanie żelu do tabletek miało na celu uzupełnieniem kuracji. Natomiast producent leku, Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne LEK-AM, stwierdził, że działania reklamowe były wyłączną inicjatywą aptek.