Zgłoszenie o przystąpieniu do egzaminu wstępnego na aplikację należy złożyć w siedzibie komisji kwalifikacyjnej.

Aplikacja adwokacka - na obszarze właściwości właściwej okręgowej rady adwokackiej w: Białymstoku, Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Częstochowie, Gdańsku, Katowicach, Kielcach, Koszalinie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Płocku, Poznaniu, Radomiu, Rzeszowie, Siedlcach, Szczecinie, Toruniu, Wałbrzychu, Warszawie, Wrocławiu albo Zielonej Górze.

Aplikacja radcowska - na obszarze właściwości właściwej rady okręgowej izby radców prawnych w: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Kielcach, Koszalinie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Toruniu, Wałbrzychu, Warszawie, Wrocławiu albo Zielonej Górze.

Aplikacja notarialna - na obszarze właściwej rady izby notarialnej w: Gdańsku z siedzibą w Sopocie, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Warszawie albo Wrocławiu.

Termin i płatności
Zgłoszenia o przystąpieniu do egzaminu wstępnego na aplikację adwokacką, radcowską i notarialną upływa w dniu 12 sierpnia 2015 r. Terminy te nie podlegają przywróceniu.

Należność za egzamin wstępny na aplikację adwokacką, radcowską i notarialną wynosi 875,00 zł.


Potrzebne dokumenty
Zgłoszenie o przystąpieniu do egzaminu wstępnego powinno zawierać:
1) wniosek o dopuszczenie do egzaminu wstępnego,
2) kwestionariusz osobowy,
3) życiorys,
4) kopię dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej, albo zaświadczenie o zdaniu egzaminu magisterskiego,
5) zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 4), można złożyć zaświadczenie, z którego wynika, iż kandydat zdał wszystkie egzaminy i odbył praktyki przewidziane w planie wyższych studiów prawniczych oraz ma wyznaczony termin egzaminu magisterskiego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu wstępnego takiego kandydata jest złożenie przez niego w siedzibie komisji kwalifikacyjnej nie później niż 19 września 2015 r. kopii dokumentu potwierdzającego ukończenie wyższych studiów prawniczych w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu magistra lub zagranicznych studiów prawniczych uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej, albo zaświadczenia o zdaniu egzaminu magisterskiego,
6) oryginał dowodu uiszczenia opłaty za egzamin wstępny,
7) 3 zdjęcia zgodnie z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych.

Więcej szczegółowych informacji tutaj>>>>

(wr/rp/ms)