Jak informuje Dziennik Gazeta Prawna Uniwersytet Jagielloński zwyciężył w zestawieniu Premium Brand. To prowadzony od dekady ogólnopolski projekt badawczy sprawdzający, jakie marki cieszą się najlepszą reputacją wśród Polaków. Badacze nie przyglądają się jedynie przedsiębiorstwom. W tym roku przeanalizowali także reputację szkół wyższych.
Zobacz też: Ranking: UJ i UW ex aequo na pierwszym miejscu
Markę szkoły ankietowani oceniali w pięciu wymiarach – prestiżu, czyli tego, czy na uczelni można polegać, referencji (czy można polecić ją znajomym), atmosfery wokół niej (czy media piszą o niej dobrze, czy źle), CSR (czy bierze pod uwagę dobro otoczenia) oraz perspektyw zawodowych (czy kojarzy się z szansą na dobrą pracę). Na podstawie uzyskanych w odpowiedziach ankietowanych wskaźników każdej uczelni przyznano punkty. Uniwersytet Jagielloński uzyskał ich 74, zaraz za nim, z wynikiem po 71 pkt, uplasowały się Politechnika Warszawska, Akademia Górniczo-Hutnicza oraz Szkoła Główna Handlowa. Jedyne dwie uczelnie niepubliczne, które badacze brali pod uwagę – Akademia Leona Koźmińskiego oraz SWPS – znalazły się na końcu rankingu. Lądując na ostatniej, 20. pozycji, zamknął go Uniwersytet Rzeszowski.
Więcej informacji znajdziesz w serwisie Dziennik Gazeta Prawna>>>>