WSA 7 listopada 2013 roku uchylił rozstrzygnięcia władz uczelni, przede wszystkim z uwagi na podanie w decyzjach błędnej podstawy prawnej. Sąd stwierdził kolizję przepisów szkoły z przepisami rangi ustawowej, gdyż zapis regulaminu bezprawnie zaostrza kryteria skreślenia studenta z listy. Jego zdaniem zapisy ustawy wprowadzają możliwość skreślenia studentów z listy, natomiast zapis regulaminowy nie pozostawia swobody w podjęciu decyzji i bezwzględnie nakazuje skreślenie.
Sąd dodał, że decyzja, która w tym przypadku powinna być uznaniowa, zawiera tylko jednozdaniowe uzasadnienie. Władze uczelni nie rozważyły, czy zaistniała sytuacja uzasadnia skreślenie skarżącej z listy studentów, czy też istnieją okoliczności przemawiające za odstąpieniem od takiego rozstrzygnięcia (II SA/Go 577/13).
Wyrok jest nieprawomocny. Przysługuje na niego skarga do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Statut uczelni obowiązuje studenta od dnia doręczenia decyzji o przyjęciu na studia
Datą nabycia praw studenta jest data doręczenia decyzji komisji rekrutacyjnej o przyjęciu na studia. Przy ustaleniu przywilejów nie ma znaczenia czas immatrykulacji i złożenia ślubowania. Takie wnioski płyną z wyroku WSA w Gorzowie Wielkopolskim, który badał sprawę skreślenia z listy studentów młodej kobiety.