"Przedstawiciele władz miasta spotkali się z rektorami uczelni, którzy poprosili o pomoc w działaniach mających zmniejszyć problemy wynikające z niżu demograficznego”, powiedział dziennikowi Jan Machowski z biura prasowego Urzędu Miasta Krakowa.
Kampania będzie organizowana przy współpracy z uczelniami. W jej ramach zostanie utworzony m.in. portal internetowy, na którym będzie można znaleźć informacje na temat krakowskiej nauki i uczelni.
Radni oceniają, że kwota przeznaczona na ten cel, jest zbyt niska. Osiemdziesiąt tysięcy złotych to zdecydowanie za mało, żeby przeprowadzić skuteczna kampanię. Teraz poszczególne uczelnie same wydają więcej na promocje.
W najbliższych latach sytuacja krakowskich uczelni diametralnie się zmieni. Według prognoz ministerstwa nauki do 2020 roku liczba studentów spadnie tak znacznie, że każdy znajdzie miejsce na publicznej uczelni. W Krakowie szacuje się, że liczba studentów spadnie o sześćdziesiąt tysięcy z obecnych dwustu. Zmniejszenie liczby studentów odbije się również na budżecie miasta.
Kampania promocyjna wydaje się więc krokiem w dobrym kierunku. Podobne kampanie promocyjne na rzecz swoich uczelni prowadzą już Wrocław, Poznań i Katowice.